Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Celem wstępu podam kilka informacji:

 

Auto rok 2004/05 - stacyjka na zwykły kluczyk.

Zamontowałem sobie kierownicę z łopatkami a wraz z tą musiałem zmienić czujnik skrętu.

Czujnik inny ze względu na dwa dodatkowe piny, numer części: 6911515

Kupiłem czujnik używany (jeżeli chodzi o ścisłość to mam już dwa bo myślałem, że ten pierwszy jest walnięty)

 

Niestety nie mogę go skalibrować. W diagnostyce czujnika przez Rheingolda podaje mi stały kąt około -1440* i nie zmienia się bez względu na ruchy kierownicą.

Co ciekawe przy próbie kalibracji wykrywa wychylenia. Tj w momencie kiedy prosi o ustawienie kierownicy na wprost program podaje też jaki jest kąt wychylenia.

W tym momencie gdy kręcę kierownicą to podaje prawidłowo jej wychylenie. Niestety kalibracja nie powodzi się i Ciągle prosi o jej powtórzenie.

Kiedy kasuje błędy z auta czujnik jakby resetuje się i Active Steering zaczyna działać - czuć po kierownicy.

 

No moim oryginalnym czujniku kalibruje się praktycznie natychmiastowo i nie ma żadnego problemu.

Czy muszę zmienić VIN tego czujnika? Jeżeli tak to jak się do tego najlepiej zabrać NCS? Posiadam ICOMA i złącze MOST.

 

Pomoże ktoś? Nerwy już tracę.

Opublikowano

Ciekawa sprawa.

 

Jesteś pewien że czujnik jest ok? Jakie błędy Ci wyskakują dokładnie? Szczególnie interesujące by były błędy z modułów AFS, ALC, SZL lub SGM (w zależności od tego co tam masz w aucie).

 

Nie masz może jakiegoś update'u dostępnego dla tego auta? Może coś co ma rozpoznać ten czujnik ma za starą wersję softu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Odgrzeje temat. Poczytałem więcej. Wg. informacji jakie zebrałem niezbędne po wymianie czujnika skrętu jest wgranie nowego softu / zmiana VIN.

Dzisiaj zabrałem się za temat ale nadal są problemy.

 

Zaraz po wymianie czujnika skrętu wywaliło mi następujące błędy.

http://i.imgur.com/O8tqtjJ.png

 

Zgodnie z tym co doczytałem zabrałem się za flasha. Flash wykonany WinKfp przez ICOMA. Aktualizacja "modułu" SZL260. Programowane na zgaszonym silniku, z podpiętym zasilaniem.

Czas programowania około 40sekund. Wszystko bez problemowo, WinKFP potwierdza poprawne zakończenie pracy.

 

http://i.imgur.com/2LQSD3D.png

http://i.imgur.com/zYulMTn.png

 

Z tego co wyczytałem po programowaniu wypada zakodować pustym plikiem MAN.

Tak też zrobiłem.

 

http://i.imgur.com/95bOjHg.png

 

Po desce widać zmiany. Zapala się błąd poduszki. Kasuje wszystkie błędy.

Poduszka z deski nie gaśnie. W ISTA pojawiają się inne/nowe błędy.

 

http://i.imgur.com/gXWQS4u.png

 

Mam wrażenie, że programowanie przyniosło zamierzony skutek, ale czujnik jest chyba uszkodzony?

Aktywacji/kalibracji Active Steering nadal nie mogę zrobić.

 

Czy ktoś z bardziej doświadczonych użytkowników może się wypowiedzieć?

Nie wiem czy zrobiłem coś nie tak czy powinienem szukać nowego czujnika skrętu.

 

Z góry dzięki za rady.

Opublikowano

Poradziłem sobie z problemem, przejechałem całość ISTA-P i błędy poznikały.

Czujnik skrętu jest walnięty bo nadal się nie skaliborwał, ale to już nie problem bo czekam już na nowy.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A przeczytaj vin za pomocą tool 32 czy się zmienił, nie zawsze po programowaniu Winkfpt się zmienia vin, czasami w ogóle się kasuje i nie ma żadnego vin, trzeba go wpisać za pomocą tool32, a jak nie wpiszesz to ista P zobaczy uszkodzony moduł i będzie do wymiany, NCS bez komendy wykonawczej nic nie zmieni, jak przypisujesz go tylko z FA to nic więcej nie zmieni.

I nie pustym plikiem man się przypisuje z FA wystarczy profil jak do zmiany FA odpowiedni taki jak w starszych ncs Expertmode, Expertmodus bez opcji FSW PSW manipulate

Opublikowano

Witam

 

Tak jak wspomniałem temat jest rozwiązany ale wspomnę dla innych.

Zakładając ze wymieniana jest sama taśma to nie trzeba nic programować, bo w samej taśmie nic nie ma.

U mnie winę miały druciki które sa między taśma a modułem SZL. Były nie dociśnięte i zbyt rozchodziły się na boki.

 

Całe nieporozumienie wynikło z mojego braku czasu gdy oddałem auto do elektryka samochodowego na montaż kiery.

Dostali instrukcje co mają zrobić ale zabrakło logicznego myślenia. Dopiero jak rozebrałem sam to przeczyściłem pierścień po którym wspomniane druciki "ślizgają" się i poprawiłem ich ogólny stan.

 

Złożyłem wszystko do kupy i prawidłowo zaczął czytać pozycje kierownicy. Zrobiłem aktywacje i adaptacje ISTĄ i wszystko działa jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.