Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam E46 z silnikiem M54B22 rok produkcji 2002, i mam z nia mały problem. Otóz problem jest tylko rano ( tzn po przestaniu kilku godzin na calkowicie zimnym silniku ) a dotyczy on trzesienia buda. Po odpaleniu przez okolo 30-40 sekund jest ok ale jak zchodzi z 1000 obrotow to zaczyna nim trzas po dodaniu gazu potrafi zgasnac ale podczas tego trzepania jak go zgasze i na nowo zapale problemu nie ma a odpala normalnie bez problemu za kazdym razem, poza tym nie mam jakis innych falowan moze drobne na wolnym biegu ale to mysle ze krokowiec w piatek chce go wyczyscic. Dodam jeszcze tylko ze skrzynia to automat. Prosze o jakies sugestie.
Opublikowano
Może udzieliłem zbyt mało informacji otóż problem nie występuje jeśli wskazówka wejdzie na niebieskie pole. Błędy jaki miałem to wypadanie zapłonu i błędy 227 228 ( praca sond sprawdzona i jest poprawna ), Świece sprawdzone wszystko z nimi w porzadku, ostatnio wlałem płyn do czyszczenia wtryskiwaczy czuć delikatna poprawę przy wciskaniu pedału gazu ale problemu nie rozwiązało. Czytałem kilka wątków ale takich objawów nie znalazłem. Choć w 1 wyczytałem cos o uszczelniaczach vanosów ze to może być ich wina ale chciałbym aby ktoś to potwierdził zanim bym się zdecydował. Nie wiem jakie informacje jeszcze podać aby było łatwiej auto ma instalacje gazowa ale problem jest na benzynie ponieważ na niej auto odpala i nie ma znaczenia czy jeżdżę na samej benzynie czy na lpg. aha jeszcze jedno cisnienie paliwa wynosi 3,6 bara sprawdzone za filtrem podpiecie w przewody. Pozdrawiam i czekam na jakakolwiek odpowiedz
Opublikowano

Witam.

Ja mam to samo od 2 lat ( od chwili zakupu). Gdy silnik zimny ( pierwszy ranny rozruch) to odpali od razu, ale na 5 cylindrów ( trzęsie ). Gdy natychmiast ruszę to problem sam zniknie, ale gdy np. muszę zamknąć garaż i silnik pozostawię uruchomiony przez np 2 minuty to nawet po nagrzaniu silnika ( podczas jazdy) będzie dalej chodził nie na wszystkich cyl. Dopiero jak silnik zgaszę i ponownie odpalę to jest ok. Miałem kiedyś poloneza i jak nie wyłączyłem mu ssania po kilkunastu sekundach to się zalewał. Tutaj jest podobnie - mam wrażenie, że za dużo silnik dostaje paliwa i go dusi duża dawka paliwa ( inaczej - tempo wyłączania "ssania" jest zbyt wolne ). Ja się już przyzwyczaiłem i przestałem dochodzić przyczyny. Poza tym silnik chodzi idealnie, a mam już przebieg 290 tkm.

Opublikowano
A co z tym robiłeś? Ja bym nie mógł tak jeździć i to jeszcze 2 lata...

 

Wymieniłem wszystkie świece i filtr powietrza - nic nie pomogło. Po rannym uruchomieniu silnika już po ok. pół minuty pracy silnik zaczyna się "męczyć", wtedy albo go wyłączam, albo ruszam i dalej jest jest już ok.

Opublikowano
Cewki i fajki jeszcze by się przydało. W dwa lata filtr i świece to raczej nie jest walka z problemem

Kolego, ja nie walczę - nauczyłem się żyć z tą niedoskonałością i wcale mi ona nie dokucza. Kolega michal_b prosił tylko o wszelkie sugestie.

Opublikowano

koledzy błędy 227 i 228 :) szczerze współczuje ja prawie 1,5 roku z tym walczyłem nie ma jednego rozwiązania ( winy należy szukać w kilku miejscach tj: lewe powietrze dolot i wydech, świece, cewki, pompa paliwa przepływomierz, filtr paliwa i jeszcze parę rzeczy można by wymienić :D ). Ale jakbyście dobrze poszukali to był temu poświęcony długi wątek viewtopic.php?f=69&t=206010&start=330

Najczęściej problem rozwiązywała wymiana pompy paliwa tak było w kilku przypadkach

a sprawdzanie ciśnienia za filtrem paliwa nie ma sensu w tym silniku... w tym filtrze jest reduktor ciśnienia. Jeśli sama pompa nie daje dobrego ciśnienia to jest lipa powiem jeszcze że wymiana pompy jest jedną z tańszych operacji w tym problemie

BUNIA :)
Opublikowano
Dziekuje za tak liczne odpowiedzi. Dzis bede rozbieral dolot i go ogladal spojrze moze tez na wydech czy nie ma gdzies dziury do tego czyszczenie krokowca i przepustnicy przy okazji. A co do sprawdzania cisnienia to jesli pompa by nie dawala prawidlowego to za filtrem chyba tez by bylo nieprawidlowe tak ja rozumowalem i dlatego sprawdzilem za filtrem i teraz nie wiem czy sprawdzac tez przed ?
Opublikowano
tez tak myślałem. jak wymieniłem filtr paliwa błędy caly czas wracały ... dopiero wymiana pompy pomogla. masz wszystko w tamtym temacie poczytaj
BUNIA :)
Opublikowano
No i po zabiegu. Dolot sprawdzony wszystko ok zadnych pekniec nie ma, poza jedna mala usterka otoz albo my uszkodzilismy albo juz byl uszkodzony wezyk podcisnienia odchodzacy od gumy dolotu taki cieniutki napewno wiecie o czym mowie ale zrobilisy go i wyglada ok. Disa sprawdzona dziala prawidlowo nie ma luzow, krokowy wyczyszczony ( troszke czarny byl ) przepustnicy nie ruszalem bo jest czysciutka. Wykasowałem błedy wypadanie zaplonu z powodu za malej ilosci paliwa odciecie cylindra 3 i bledy mieszanki 171 174. Nie zamieniałem cewek bo raz wyrzuca na 4 a raz na 3. jeszcze raz musze sprawdzic chyba cisnienie paliwa tuz po odpaleniu na zimnym tylko nie wiem gdzie lepiej czy za filtrem czy przed jak radzicie? NIestety przy calej zabawie spadla nam nasadka 5 i gdzies zostala nie moglismy jej zlokalizowac ale szkod nie powinna narobic przeciez wszystko jest zabudowane. To na tyle ;-) Roberto to u ciebie cisnienie wychodziło ok a i tak byla wina pompy bo nie rozumiem do konca.?
Opublikowano
ciśnienia nie sprawdzałem. ale chodziła nie było problemu ale raczej dawala za msle ciśnienie. u mnie po wymianie wszystko wróciło do normy i bez błędów
BUNIA :)
Opublikowano
To moze ktos by sie wypowiedział gdzie zmierzyć cisnienie ( mierzylem w momencie kiedy silnik dobrze pracowal za filtrem i bylo ok 3,6 bara ale moze powinienem to zrobic inaczej ), mam nadzieje ze ta nakladka na klucz co nam zniknela nie narobi mi szkod ... wkoncu caly silnik jest obudowany, troche mnie to martwi
Opublikowano
To moze ktos by sie wypowiedział gdzie zmierzyć cisnienie ( mierzylem w momencie kiedy silnik dobrze pracowal za filtrem i bylo ok 3,6 bara ale moze powinienem to zrobic inaczej ), mam nadzieje ze ta nakladka na klucz co nam zniknela nie narobi mi szkod ... wkoncu caly silnik jest obudowany, troche mnie to martwi

tak na logike jeśli w filtrze masz reduktor ciśnienia ... to musisz zmierzyć na pompie

BUNIA :)
Opublikowano
Wiec tak nowe spostrzezenia po kilku dniach obserwacji. Na pb 98 brak błedow sad ( na 95 wywalalo )przejechane okolo 300 km nie pojawily sie, problem z odpalaniem pozostał, Bledy sad pojawiaja sie niedlugo po przelaczeniu na gaz ( od 5 do 30 km ) wiec gaz do regulacji to wiadomo. Ale od czego to trzesienie, dzis bylo u mnie 6 stopni na + i reakcja po odpaleniu nie byla straszna zaplon nie wypadl, co tu ma temperatura do rzeczy im zimniej tym gorzej sie zachowuje wiosna i latem pewnie nie bedzie problemu.
Opublikowano
Wiec tak nowe spostrzezenia po kilku dniach obserwacji. Na pb 98 brak błedow sad ( na 95 wywalalo )przejechane okolo 300 km nie pojawily sie, problem z odpalaniem pozostał, Bledy sad pojawiaja sie niedlugo po przelaczeniu na gaz ( od 5 do 30 km ) wiec gaz do regulacji to wiadomo. Ale od czego to trzesienie, dzis bylo u mnie 6 stopni na + i reakcja po odpaleniu nie byla straszna zaplon nie wypadl, co tu ma temperatura do rzeczy im zimniej tym gorzej sie zachowuje wiosna i latem pewnie nie bedzie problemu.

 

co do Pb 98 .. u mnie też większość jakiś błędów problemów z silnikiem ustąpiła po przejściu na 98. Po wymianie pompy na początku jeździłem na 95 ale w książce napisane jest jak wół 98 do tego silnika i tak się przerzuciłem.

BUNIA :)
Opublikowano
Jeszcze jedno spostrzezenie czasem gdzy wyjade tylem z garazu i przezuce na drive i dodam gazu potrafi zgasnac i wtedy dosc ciezko zapala ( trzeba chwile pokrecic ) to juz chyba wszystko wiecej objawow chyba nie ma. Bede wdzieczny za podpowiedzi. W przyszlym tygodniu pomiar cisnienia paliwa ( jak najlepiej to zrobic ? ) Pozdrawaim
Opublikowano
W piatek bede sprawdzałjakie jest cisnienie paliwa przed filtrem po odpaleniu auta ( wtedy co wystepuje problem ), mam nadzieje ze cos sie wyjasni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.