Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OMG :D A czy on napisał gdzieś, że te samochody są sportowe? Czytaj ty chłopie ze zrozumieniem :D. Napisał jedynie co robią konstruktorzy sportowych aut żeby polepszyć prowadzenie a wyobraź sobie, że cywilne auta działają na takich samych zasadach i takie zabiegi będą dawały ten sam efekt co w sportowych :D.

 

Każdy konstruktor sportowego auta stara się maksymalnie obniżyć jego masę i w miarę możliwości obniżyć środek ciężkości oraz przesunąć go lekko na tył dla aut RWD. A tutaj też i o to chodzi, bo 120kg pod maska to gorsze właściwości jezdne.

 

 

Mimo, że nie zgadzam się z niektórymi rzeczami i argumentacją K8v8M to ty spinacz się chyba kłócisz dla sportu :duh:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

siedzę i nie mogę czytać tych głupot które on wypisuje...

i tak zabieram mu argumenty żeby nie miał o czym pisać...

ale dobrze prawisz dość tych głupot... :cool2:

Opublikowano
2010 z Wtryskiwaczami nowej generacji (te same co w 335d N57). Stan twierdzi, że da się z tego wycisnąć 350KM. Póki co widziałem Maks nieco ponad 300 KM - bez wielkiego cudowania ze sprzętem (poprawiona tylko pompa paliwa i wydech oraz IC)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

tak pytam bo na filmiku te auto co wrzuciles ma cos kolo 35tys km przelotu (chociaz kam tak ustawione że ciężko to dostrzec) więc prawie nówka to wychodzi że po 9tys rocznie robiłeś :shock:

mów co chcesz ale wole mieć 280km z 3.0 niz 2.0 ,to na pewno sporo zdrowsze dla auta, no i moment 640a 430Nm to przepaść. Ale z parkowaniem w mieście masz łatwiej :D

Opublikowano

Jak pisałem wolałbym inny silnik pod maska. 2,0d to dla mnie ciągle dużo za dużo kg pod maska. Ideał to silnik 1,5 235KM z i8. Po mieście o wiele lepiej jeździło mi się 116i 2,0 mimo o wiele gorszych osiągów, żałuję, że nie wybrałem tego silnika. Kilometrów robię sporo więcej, filmik jest sprzed jakichś 2 lat.

Natomiast u mnie jest 460Nm (w serii było 430) i jak policzysz to prawie tyle samo wychodzi na litr pojemności co u ciebie. A to Nm decyduja o obciążeniu silnika, a nie KM. Z wyjątkiem oczywiście długiej jazdy z wysokimi prędkościami. Tu lepiej sprawdzi się 3,0, ale o tym już pisałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
2010 z Wtryskiwaczami nowej generacji (te same co w 335d N57). Stan twierdzi, że da się z tego wycisnąć 350KM. Póki co widziałem Maks nieco ponad 300 KM - bez wielkiego cudowania ze sprzętem (poprawiona tylko pompa paliwa i wydech oraz IC)

Interesuje mnie "poprawoiona pompa paliwa" ja mam 120d na hybrydzie turbo z wtryskami 335d , DP , -DPF , pełny przelot , większy IC , 270KM i 510Nm :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Do 270-280KM wystarcza zwykła. Stan pisal, że można wziąć pompę z 35d, ale pracuje nad przeróbka pompy ze 123d, bo wychodzi taniej. Chodzi generalnie o to, że powyżej tych 280KM po prostu jest już za malo paliwa i to jest podstawowy problem w osiągnięciu większej mocy. Przy poprawionej pompie spokojnie jest ponad 300KM/583Nm

 

Dla zainteresowanych wykres

http://s433.photobucket.com/user/stant1man/media/123d_zps4299ffbe.jpg.html

 

Bez poprawionej pompy Maks niecałe 290KM (Widać jak wykres pod koniec leci z braku paliwa)

http://i433.photobucket.com/albums/qq56/stant1man/123D-Stage-2-DPF-OFFWM_zps8372151b.jpg

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie wiem kto ci tych bzdur nagadal o zawieszeniu, ale prawda jest taka, że nie licząc oczywistego dostosowania do wyższej masy 3,0 zawieszenie konstrukcyjnie jest takie samo. Różnice w bmw owszem są bardzo duże jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, ale to zależy od wyboru klienta na etapie zamawiania auta (zawieszenie M, servotronic, aktywny układ kierowniczy, etc) a nie jest powiązane z konkretnym silnikiem. Nie licząc rzecz jasna M3.

Masa zawsze negatywnie wpływa na prowadzenie auta. W przypadku bmw cięższy silnik to szczególnie niekorzystny układ, bo zwiększa masę głównie z przodu i pogarsza rozkład masy.

 

CO Ty za bzdury wypisujesz?

Im wieksze silniki tym auta bardziej sa napchane w standarcie, a sa tak napchane aby rozklad mas byl wlasciwy.

DO tego dochadza wlasciwe elementy zawieszen o odpowiednio dobranych przekrojach itd, itd, itd

MIalem juz tu wszystko wypisane o zawieszeniach ale usunalem, bo nie mam zamiaru Cie szkolic kolego.

Mozesz dalej twierdzic ze 320D jest najlepsze, ja tez mam takie ale sie nie zgadzam z Toba.

Autor tematu chce przejsc na wieksze E91 i przy okazji isc w strone wiekszego silnika. Ja uwazam ze E91 nie jest na tyle wieksze aby migrowac w jego strone, tylko z uwagi na wielkosc. Proponowalbym pomyslec nad X1.

Ja natomiast mysle nad migracja w strone wiekszej mocy i opowiesci z krypty o niewlasciwym prowadzeniu bawarek z silnkami 6cylindrowymi pozostawie bez komentarza, bo juz napisalem wczesniej ze to bzdura.

A dla kolegi polecam Forda, tam chyba jest 1.0 ECOBOOST czy jakos tak, z uwagi na mala pojemnosc bedzie sie super prowadzic.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

No super, masz taką tajemną, wiedzę, że aż nie chcesz się nią podzielić. CIA i KGB czuwa, jakbyś się zdradził od razu cię zamkną. :duh:

Człowieku sam sobie przeczysz, bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Jeśli jakieś elementy zawieszenia są rzeczywiście cięższe (maja większe przekroje ), to zawsze oznacza to gorsze prowadzenie. Każdy kilogram więcej masy nieresorowanej ma znaczenie jeszcze większe niż masy resorowanej. Nie napiszesz żadnych konkretów dokładnie z tego samego powodu - kompletnie nie masz o tym pojęcia.

Tymczasem fakty są takie, że BMW nie umieszcza na tylnej osi stalowej belki żeby zrównoważyć większej masy silnika i rozkład masy w 3,0d jest gorszy niż w 2,0d. To wynika z pomiarów. Mogę nawet udostępnić 320d do pomiarów , aby to zweryfikować w praktyce jeśli ktoś nie wierzy w to co piszą w gazetach. Cięższy o kilka kilo akumulator w bagażniku nie nadrobi całej masy silnika i jego osprzętu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Wszystkie inteligenty wiedzą że najlepiej prowadzi się 20d.

BMW powinno produkować tylko silniki R4, wszystkie większe silniki to g0wno.

Jechałem kiedyś V8 w e92 to podczas ostrego hamowania tył się unosił a przód szorował po asfalcie - taki to ciężki silnik.

Na torze w Poznaniu objadę każde R6 czy V8 z BMW, ale jak jełopki nie wiedzą, że się kupuje tylko 20d to niech płaczą i podziwiają cwaniaka.

Opublikowano
No super, masz taką tajemną, wiedzę, że aż nie chcesz się nią podzielić. CIA i KGB czuwa, jakbyś się zdradził od razu cię zamkną. :duh:

Człowieku sam sobie przeczysz, bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Jeśli jakieś elementy zawieszenia są rzeczywiście cięższe (maja większe przekroje ), to zawsze oznacza to gorsze prowadzenie. Każdy kilogram więcej masy nieresorowanej ma znaczenie jeszcze większe niż masy resorowanej. Nie napiszesz żadnych konkretów dokładnie z tego samego powodu - kompletnie nie masz o tym pojęcia.

Tymczasem fakty są takie, że BMW nie umieszcza na tylnej osi stalowej belki żeby zrównoważyć większej masy silnika i rozkład masy w 3,0d jest gorszy niż w 2,0d. To wynika z pomiarów. Mogę nawet udostępnić 320d do pomiarów , aby to zweryfikować w praktyce jeśli ktoś nie wierzy w to co piszą w gazetach. Cięższy o kilka kilo akumulator w bagażniku nie nadrobi całej masy silnika i jego osprzętu.

 

Zgadzam się z kolegą K8v8M mam swoje 120d e81 i 335i e91 zawieszenia : e81 Mpak+bilstein B8 , e91 eibachprokit+bilstein B8 i bardziej stabilne wręcz przyklejone do drogi jest e81 , wynika to najpewniej z mniejszego rozstawu osi i ciężaru :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
A i w sumie nie napisałem najważniejszego. Jeździłem wielokrotnie e91 głównie z silnikami 2,0, w sumie zrobiłem nimi blisko 10 tys km. W moim odczuciu kombi prowadzi się zauważalne gorzej od sedana. Nie wiem z czego to wynika, pewnie z faktu że ma wyżej położony środek ciężkości i/lub większe nawisy nad osią z tylu. Być może to tylko subiektywne wrażenie, ale jak dla mnie kombi w bmw to lipa z punktu widzenia prowadzenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kombi kupujo ludzie, którzy w transporcie robio, jakieś przeprowadzki, albo kurierka.

Żebyś się kiedyś nie nadział jak rodzinne kombi złoi ci d...e :mrgreen:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Kolego Its77, to jakiś troll który za wszelką cenę od samego początku tematu próbuje wszcząć dyskusję z kimkolwiek.

Na szczęście w środę pójdzie do szkoły :roll:

Opublikowano
(...) Być może to tylko subiektywne wrażenie, ale jak dla mnie kombi w bmw to lipa z punktu widzenia prowadzenia.

 

Jest jeszcze wersja Coupe, która jest jeszcze sztywniejsza od Sedana. E91 było wolniejsze od E90 podczas testów kierowców fabrycznych BMW na Nurburgring i nie ma za bardzo o co się sprzeczać, jednak bardzo nieznacznie. Tak więc zauważalna różnica wynikała z czegoś innego (opony, stan zawieszenia oraz odczucia subiektywne). Akurat BMW szczyci się tym, że jego kombi posiada bardzo zbliżone właściwości trakcyjne do sedana.

 

Faktyczna porażka w E91 to ładowność, która przy złożonych fotelach jest praktycznie taka sama jak w E92. Na plus przemawia łatwiejszy załadunek (wózek) i większa regularność powierzchni. Nawet większy pies by się obraził, gdybyśmy go tam załadowali. Dopiero po złożeniu foteli można faktycznie przewieść coś większego. Jednak ile razy w roku zdarza się taka okazja? Jeżeli ktoś ma w domu drugi większy samochód to E91 w mojej opinii mija się z celem. Co innego E61 które faktycznie kombi można już nazwać, do tego nivo i sensowna ładowność.

 

Plus E91? Cena :8)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
jest u mnie w mieście takie kombi które na wyścigach ulicznych objeżdzało porsche :D

335d ze zmienionymi turbinami coś ponad 400KM :lol:

Wiem nawet kto robił turbiny :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Wlasnie wrocilem z trasy. Na autostradzie wietrznie. Predkosci 160-180km/h kombi 184km, opony zimowe 205/55R16 nie runonflat. Z predkosciami powyzej 130km/h bardzo niekomfortowe prowadzenie, rzuca autem, ktore wazy 1600kg jak szmata. Wiatr boczny albo podmuchy od wyprzedzanych aut wymagaja osytej kontry na kierownicy. Wydaje mi sie ze zawieszenie jest za miekkie. Na letnich 205/55r16 runonflat takiej trzrsawki nie ma. Jak chip na 220km to obowiazkowo trzeba kupic opony 225/50R16. na 205 oponach nawet w serii wlancza sie trakcja, na mokrym to nie musze mowic.

A tak na marginesie to bym drugi raz e91 nie kupil. Auto po wyjechaniu z fabryki ulega szybkiemu recyclingowi. Plastiki, lakier, elementy aluminiowe, czy stalowe ulegaja szybkiemu rozkladowi.

Jakosc w e61 przed liftem, e46 czy x3 jest o klase wyzej.

Jedyny plus e91 to ekonomiczny silnik i automat.

Zaluje ze nie kupilem 530d z 2009 r wyszla by ciut drozej.

Opublikowano
To samo dotyczy F31. Jeździłem takim z przebiegiem ok 30 tysiecy a sprawiało wrażenie mocno zużytego. W szczególności w zakresie Polki na bagażnik z tylu. W E91 tez sie ona szybko zużywa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

widzę że tamat się nieżle rozrasta :D

 

Faktyczna porażka w E91 to ładowność, która przy złożonych fotelach jest praktycznie taka sama jak w E92. Na plus przemawia łatwiejszy załadunek (wózek) i większa regularność powierzchni. Nawet większy pies by się obraził, gdybyśmy go tam załadowali. Dopiero po złożeniu foteli można faktycznie przewieść coś większego. Jednak ile razy w roku zdarza się taka okazja? Jeżeli ktoś ma w domu drugi większy samochód to E91 w mojej opinii mija się z celem. Co innego E61 które faktycznie kombi można już nazwać, do tego nivo i sensowna ładowność.

 

Nie przesadzaj powiem ci na łatwym przykładzie...

Woziłeś kiedyś 4 koła e90,e92 czy nawet e60? W żadnym sedanie/coupe/cabrio nie da się tego zrobić bez rozkładania foteli i układania kół do środka!

np. Skoda sobie z tył poradziła bo szyba otwiera się razem z klapą, mogli to zrobić skoro w e91 tak jest...

E90 jest dobre dla młodych kierowców bez zobowiązań lub ludzi którzy mają dwa auta ale nie np.dla rodziny nawet 2+1

z drugiej strony jako drugie auto napewno bym wybrał coupe lub cabrio a nie sedana e90

 

Jeździłem ostatnio sedanem E60 która ma wiekszy bagażnik a wydawało mi się że teść do skody fabii może zapakować dużo wiecej...

Ale według mnie E60/61 powinno latać po trasach a nie po mieście!Nie wyobrażam sobie jazdy E61 przy moim trybie 85%miasto /15% trasa.

Wygodniejsze napewno jest!Wykonana lepiej???hmmm jak pomyśle o złażącej farbie z raczek itd...Tak sobie!

Edytowane przez spinacz2100
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.