Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Interesuje mnie konkretnie ten model http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1164893/8

Jak w temacie zastanawiam się czy to ma sens taka zamiana. Swoją 320d kupiłem również w niemieckim salonie 3 lata temu za 15k euro. Teraz z racji tego że dziecko w drodze bardziej praktyczne byłoby kombi i z tąd ten pomysł. Nie wiem tylko czy nie będę za bardzo stratny. Ile jestem w stanie wziąść za swoją dopieszczoną e90 320d w automacie, wersja wyposażenia bardzo podobna jak w tej e92 z linku powyżej. Główne różnica to silnik i przebieg (u mnie jest 194 000 km). Zdaję sobie sprawę ze stracę na tym ale ciężko mi określić ile - czy 10 000zł czy 20 000zł? Jak ktoś ma jakieś doświadczenie przy wycenie samochodów to byłbym wdzięczny za każdą opinię.

Dodam również że nie będę planował tego samochodu sprzedawać przez najbliższe 5 lat

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podaj VIN twojej obecnej e90 :) Co do tej e91, Łączny koszt auta samochodu z opłatami to będzie z 75 tysięcy z czego samej akcyzy będzie około 12 tysięcy (chyba, że mieszkasz w Niemczech, to zmienia postać rzeczy ). Może lepiej będzie kupić 320 xd? i zrobienie małego chipa, jeżeli brakuje mocy ? :)

 

http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/320/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:320,mld:xd,frn:2006-01,prx:15001,ful:diesel,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:estatecar,xhl:true,nvs:true/pg:vipcar/203351762.html

 

http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/320/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:320,mld:xd,frn:2006-01,prx:17501,ful:diesel,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:estatecar,xhl:true,nvs:true/pg:vipcar/202487907.html

 

Nie są to samochody sprzedawane przez dealera BMW, ale pewnie tak jak na całym świecie, dealer wziął samochód w rozliczeniu, policzył go za 11.000 - 12.000 euro, a wystawił za 15.000, bo kojarzy się z autentycznością, pewnością samochodu i za tyle sprzeda :)

Opublikowano

VIN WBAVC31070VC77826 , może ktoś byłby zainteresowany kupnem, jak coś mogę zdjęcia podesłać na maila. Cena jeszcze nieznana :)

A co do dealera i jego prowizji to pewnie masz rację, ale ja jak kupiłem swoją to od nowości była w tym samym salonie serwisona także przebieg i historia na 100% pewna i tylko tym się kierują kupując u dealera. Aczkolwiek ciekawe czy ode mnie by wzieli w Niemczech w rozliczeniu. Druga sprawa zgadza się to wszystko co piszesz o akcyzie i tylko to jest główny problem czy jest sens nad tym myśleć, z drugiej strony silnik 330d z takim przebiegiem to aż ciężko uwierzyć że jeszcze z tego roku można znaleźć taki egzemplarz.

Tak przeglądając ceny na allegro to byłbym w plecy bardzo dużo pieniędzy, realna cena jaka by mnie interesowała to 40-45 000 zł ale czy ktoś da za samochód z 2007r z przebiegiem prawie 200k km tyle pięniędzy gdzie na allegro można kupić nowszy rocznik o 15k zł taniej? Chyba że się wygłupiłem z ceną, dlatego też m.in. założyłem posta na forum żebyście mnie wyprowadzili z błędu :)

Opublikowano
Taka cena w De była by normalna ja za swoją w tym roku zapłaciłem coś koło tego. Niestety w Polsce wątpię żebyś znalazł ochotnika , bo tak jak mówisz u nas w tych pieniądzach ludzie szukają już e92 albo mocnego diesla po lifcie :roll:
Opublikowano

Jeżeli auto masz faktycznie pewne, bezwypadkowe i bardzo zadbane, to moim zdaniem warte swojej ceny, bo fajnie wyposażona wersja :)

http://www.bmwarchiv.de/images/interieur/vc77826.png

Co z tego, że na allegro jest pełno syfu po 25 tyś składanego z 3 samochodów :P Nie wszyscy w tym kraju jak szukają samochodu to sortują od najniższej ceny, więc kupiec pewnie się by znalazł :) Ja osobiście odpuściłbym 330d, i zastanowił się poważnie nad 320xd, jeżeli chcesz rodzinny bezpieczny samochód :) W Niemczech za cofnięcie licznika, można dostać nawet 5 lat :P więc mało kto się w to bawi (choć i tacy się znajdą, ale to głównie Arabowie) Jeżeli znajdziesz dobry egzemplarz od prywatnego właściciela, to nie masz się co martwić o jego historię :) Zawsze też można po prostu zadzwonić do niemieckiego ASO i zapytać o weryfikację auta.

Opublikowano

Kombi e91 i dziecko to slabe polaczenie.

Nie ma za duzo miejsca na fotelk z tylu a bagazniczek tez nie za duzy. Mozesz miec problem y na poczatku gdy do wozenia bedzie jeszcze duzy wozek i zakupy.

Polecam od razu e61

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Kombi e91 i dziecko to slabe polaczenie.

Nie ma za duzo miejsca na fotelk z tylu a bagazniczek tez nie za duzy. Mozesz miec problem y na poczatku gdy do wozenia bedzie jeszcze duzy wozek i zakupy.

Polecam od razu e61

Również bardzo dobra propozycja :)

Opublikowano

Może i macie rację.

Ja nawet nie brałem pod uwagę e61 bo moją obecną e90 jeździ mi się bardzo fajnie,a z tego co się orientuję to e61 sa bardziej komfortowe i nie trzymają tak fajnie w zakrętach jak e90 ale w sumie teraz komfort będzie ważniejszy niż sztywniejsze zawieszenie. No nic, to trzeba teraz szukać modelu e61.

Dzięki za rady :)

Opublikowano
Ja uważam że musisz przygotować się na dużą stratę. W Polsce najważniejsza jest cena nie stan. 99% woli kupić gniota niż bezwypadkowe auto jeśli będzie kilka tys taniej. Kilka lat temu sprzedawałem sprowadzone, bezwypadkowe Volvo którym jeździłem przez 5 lat. Sprzedawałem przez rok mimo że cena była 2-3 tys wyższa od najtańszych na Allegro. Po roku miałem dosyć i wystawiłem z ceną niemal najniższą na Allegro i po paru tyg ktoś go wreszcie zabrał. Obecnie jestem w podobnej syt do twojej, też mam sprowadzoną przez siebie 520d i będę chciał zmienić w przyszłym roku na coś mocniejszego. Myślę ze cena max 40tys jest realna za twój co daje stratę ok 30tys.
Opublikowano
Kombi e91 i dziecko to slabe polaczenie.

Nie ma za duzo miejsca na fotelk z tylu a bagazniczek tez nie za duzy. Mozesz miec problem y na poczatku gdy do wozenia bedzie jeszcze duzy wozek i zakupy.

 

W 100% popieram :cool2: - ja wymieniłem dziewczynie e87 właśnie na e91 (jak dziecko było w drodze) i tak naprawdę niewiele zyskałem z dużym wózkiem i gondolą tak samo ćwiczyłem jak w jedynce. Później jeździła e61 - tu już bez problemu z wózkiem itp. ale za to w mieście masakra na ciasnych parkingach.

Teraz jest X1 dziecko już roczne wiec wózek mniejszy - ale wg mnie to jest odpowiedni samochód dla kobiety z małym dzieckiem (bagażnik nie powala, ale jest znacznie wyższy niż w e91)

Opublikowano
Ja uważam że musisz przygotować się na dużą stratę. W Polsce najważniejsza jest cena nie stan. 99% woli kupić gniota niż bezwypadkowe auto jeśli będzie kilka tys taniej. Kilka lat temu sprzedawałem sprowadzone, bezwypadkowe Volvo którym jeździłem przez 5 lat. Sprzedawałem przez rok mimo że cena była 2-3 tys wyższa od najtańszych na Allegro. Po roku miałem dosyć i wystawiłem z ceną niemal najniższą na Allegro i po paru tyg ktoś go wreszcie zabrał. Obecnie jestem w podobnej syt do twojej, też mam sprowadzoną przez siebie 520d i będę chciał zmienić w przyszłym roku na coś mocniejszego. Myślę ze cena max 40tys jest realna za twój co daje stratę ok 30tys.

 

Również uważam że około 40-42 tys możesz wsiąść za swoje e90, jeżeli znajdzie się odpowiedni kupiec :) Tylko, że Volvo nie jest u nas aż tak popularną marką, może to też dlatego :) Ja swoją e90 LCI z 2010r jakiś czas temu wystawiłem z ciekawości za 63 tysiące i było kilku poważnie zainteresowanych, ale nie sprzedałem bo mi szkoda :) (http://allegro.pl/bmw-e90-320d-ed-lci-navi-bi-xenon-led-pdc-i4823795903.html) Przy sprzedaży bardzo duża daję dokładny opis pojazdu, wyposażenia, duża ilość zdjęć :) najmniejsze detale mają ogromne znaczenie.

Opublikowano
stapoz ja swoje volvo notabene dopieszczone i bezwypadkowe z przebiegiem ponad 320000 km sprzedałem nawet nie wystawiając na allegro... Kolega z pracy kupił po wizycie w aso ze mną :) od ręki. Volvo jest mało popularne i ma drogie części stąd był twój problem... Nie raz to pisałem: w latach 2000-2005 silnik D5 zwłaszcza wersja 163 ps (były jeszcze 185 ps) była jednym z najlepszych diesli tamtych lat...
Opublikowano
Kombi e91 i dziecko to slabe polaczenie.

Nie ma za duzo miejsca na fotelk z tylu a bagazniczek tez nie za duzy. Mozesz miec problem y na poczatku gdy do wozenia bedzie jeszcze duzy wozek i zakupy.

Polecam od razu e61

 

podpisuje się pod tym bez dwóch zdań" :!: sam zmieniłem e91 na e83 i teraz widzę ze od razu można było brać e61 :D

Opublikowano

Sory za offtop, ale coś sie zmieniło w kwestii akcyzy ze piszecie 12k?? Ja płaciłem około 6 w zeszłym roku.

A w samym temacie ja uważam ze e91 spokojnie wystarczy chyba ze trojaczki w drodze :mrgreen:

Opublikowano

akcyza powyzej 2l pojemnosci 18.6% wartosci 15 tys Euro= 64 tys PLN Czyli akcyza orawie 12 tys PLN

NIC sie nie zmieniło

Opublikowano

cena którą napisałeś może i ok ale nie za 2.0d tylko za 3.0d

co do E91 przy małym dziecku?dlaczego nie- napewno wsadzisz wygodniej wózek ale pewnie do e90 też wejdzie:)

z drugiej strony e61 to straszny kloc i cieżko się nią jeździ po mieście a w sumie co oprócz tego wózka będziesz woził...

 

ja np.szukałem tylko kombi bo często wożę koła czy opony a do sedana nie wchodzą do bagażnika...

 

zwykła e90 czy e91(chodzi mi o 2.0d) to wogóle inne auto niż e90,91(3.0d) inna moc(niedużym kosztem można zrobić prawie 300KM), hamulce, praca silnika, zawieszenie(twardsze), uklad kierowniczy, itd,itd...tu naprawdę jest frajda z jazdy :P

Opublikowano
cena którą napisałeś może i ok ale nie za 2.0d tylko za 3.0d

 

ja np.szukałem tylko kombi bo często wożę koła czy opony a do sedana nie wchodzą do bagażnika...

 

zwykła e90 czy e91(chodzi mi o 2.0d) to wogóle inne auto niż e90,91(3.0d) inna moc(niedużym kosztem można zrobić prawie 300KM), hamulce, praca silnika, zawieszenie(twardsze), uklad kierowniczy, itd,itd...tu naprawdę jest frajda z jazdy :P

 

kolego twoje 330d juz dosyc dlugo jest w ogloszeniach i nikt jej jeszcze nie kupił mimo że cena atrakcyjna 38500 ?

sedana dużo łatwiej sprzedać niż touringa ,a co do przyjemności z jazdy to też jest odczuwalna różnica- kombi jest coś około 100kg cięższe

Opublikowano
cena którą napisałeś może i ok ale nie za 2.0d tylko za 3.0d

co do E91 przy małym dziecku?dlaczego nie- napewno wsadzisz wygodniej wózek ale pewnie do e90 też wejdzie:)

z drugiej strony e61 to straszny kloc i cieżko się nią jeździ po mieście a w sumie co oprócz tego wózka będziesz woził...

 

ja np.szukałem tylko kombi bo często wożę koła czy opony a do sedana nie wchodzą do bagażnika...

 

zwykła e90 czy e91(chodzi mi o 2.0d) to wogóle inne auto niż e90,91(3.0d) inna moc(niedużym kosztem można zrobić prawie 300KM), hamulce, praca silnika, zawieszenie(twardsze), uklad kierowniczy, itd,itd...tu naprawdę jest frajda z jazdy :P

Równie uważam ze pojemność odgrywa tu najmniejsza role, jakoś nie zauważyłem Żeby 330

Były szczególnie droższe od 320. Nie każdy potrzebuje 240km :) Jak masz auto w super stanie to i dobrze wyposażone to i 318 sprzedaż za dobre pieniądze. Twój tok rozumowania jest oderwany od rzeczywistości :)

Opublikowano

luki nie przesadzaj znowu aż tak, rynkowo każde e90,e91,e92 jest o conajmniej 6-7tys drozsze w wersji 330d niż 320d. Nie wyrwiesz sensownego 330d poniżej 40tys a 320d sensowne znajdzie się juz za 32-33tys.

Miałem wczesniej 320d i nie kupie wiecej 320d bo w dynamice,elastyczności silnika jest przepaść ,nie wspominając nawet o samym jego dźwięku ,320d brzmi przy 330d jak kosiarka, kultura pracy jest nieporównywalna :nienie:

320d jest bardziej umęczone bo ta sama masa a muszą 4 gary pracować zamiast 6 przez co 330d jest żywotniejsze

 

bardziej chodzilo mi o to że z tym samym silnikiem najdroższe jest cabrio,potem coupe, dalej sedan a touring zdecydowanie najtańszy

Opublikowano

Luki czy ty wogole jeździłeś kiedyś 3.0d ze takie pierdoły opowiadasz?Autor z tego co widzę chce zamienić sedana na kombi i 2.0d na 3.0d!!!!Czyli nie chodzi tu samą karoserie na większą tylko też silnik,hamulce,skrzynie,zawieszenie i cala resztę bo te zmiany przynosi 3.0d!Kombi jest tańsze ale o ile od sedana powiedzmy około 5tys.zl ale nie opowiadaj bzdur ze silnik 2.0 jest tyle samo warty ca 3.0d- według mnie przynajmniej 10tys.różnicy...

A czy każdy potrzebuje mocy tego nie wiem ale każdy szuka auta bezawaryjnego a silnik 2.0d do takich zdecydowanie nie należy!

Opublikowano
Mi generalnie chodzi o zamianę karoserii z sedana na kombi, silnik akurat nie jest istotny aczkolwiek gdybym miał do wyboru dwa takie same egzemplarze jeden z silnikiem 2.0d a drugi 3.0d z różnicą cenową w przedziale 5-10 tyś zł to raczej bym wybrał 3.0. Aczkolwiek tak jak napisał kolega Vapor to nie zgodzę się że kultura pracy silnika 320d jest taka tragiczna, jeśli chodzi o awaryjność to do tej pory nie miałem najmniejszych problemów z tym silnikiem, kolektor nowy pół roku temu wsadzony, DPF również, do tego dbam o turbinę i silnik chodzi jak zegareczek, wiadomo że 330d pod każdym względem lepszy ale 320d nie ma tragedi jak niektórzy piszą. Zresztą powiem inaczej, jak bym miał do wyboru 320d z automatem a 330d bez automatu w tej samej cenie to bym wział 320d w automacie :)
Opublikowano

skrzynia to już co innego- każdy bierze to co lubi...

w sumie ja bym zrobił odwrotnie 320 tylko manual a 330 tylko automat

 

ja kupując swoją (nie jestem jakimś tam demonem prędkości-mam do tego coś innego) patrzyłem na to żebym nie musiał wymieniać silnik bo pęknie wał lub wymieniać rozrządu (2.0d-177KM i powyżej) dla mnie BMW w którym trzeba wymieniać rozrząd to nie BMW!!!!

w Bmw silnik 2.0 daje rade bo auto jest stosunkowo małe ale jego awaryjność/koszty utrzymania mnie odrzucają, wiadomo jeden nic nie robi ale za to drugi wymienia silnik :mad2: moją podstawową zasadą jest R6 w BMW!!!

a z tą mocą wiecie jak jest lepiej mieć więcej niż mniej :D

 

po drugie nikt mi nie wmówi że sprzeda 320d z 2007 roku bez M-pakietu powyżej 40tyś.zł...

Ps. dla porównania powiem że moj znajomy niedawno kupił 320d sedan z 06 roku piekną w wersji indywidual(ma wszystko) za 6300euro+opłaty

w tym dwa komplety naprawde ładnych kół

 

pozdrawiam-koniec wywodów :)

Opublikowano
Luki czy ty wogole jeździłeś kiedyś 3.0d ze takie pierdoły opowiadasz?Autor z tego co widzę chce zamienić sedana na kombi i 2.0d na 3.0d!!!!Czyli nie chodzi tu samą karoserie na większą tylko też silnik,hamulce,skrzynie,zawieszenie i cala resztę bo te zmiany przynosi 3.0d!Kombi jest tańsze ale o ile od sedana powiedzmy około 5tys.zl ale nie opowiadaj bzdur ze silnik 2.0 jest tyle samo warty ca 3.0d- według mnie przynajmniej 10tys.różnicy...

A czy każdy potrzebuje mocy tego nie wiem ale każdy szuka auta bezawaryjnego a silnik 2.0d do takich zdecydowanie nie należy!

Widzę ze twój nick, nie jest przypadkowy ;)) nie spinaj tak majtow :)) silnik nie jest jedynym wyznacznikiem ceny samochodu i mnóstwo jest ofert samochodów 330 cenach może nie takich samych, ale podobnych i wyposażeniu jak 320. Moze złe słowa wcześniej dobrałem, ale te przynajmniej 10 tys różnicy to cię poniosło :) wiec rozumiem ze każde e90 320 2006-2007 nie jest warte więcej niż 28 tys, no ty swoją 330 wystawiłeś za 38 tys i coś nie możesz sprzedać. Pozdro ,)

Opublikowano
Oczywiście cena zależy głównie od silnika ale w życiu nie 10 tys zł różnicy między 2,0 a 3,0d. Sam chciałem e90 330d ale stan oglądanych egzemplarzy do 45 tyś 2006 rok był tragiczny, więc kupiłęm e90 320d na wiosne chip na 200km i osiągi będe miał jak seryjne 330d i utrzymanie tańsze :D
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.