Skocz do zawartości

E36 328i Benzyna w oleju i kolektorze dolotowym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Awaria nastąpiła nagle. Czasami auto gasło mi na gazie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Autem przejechałem 12km zapaliło poprawnie na 7 km zaczęło nagle bardzo ciężko iść straciło moc na ekonomizerze pokazywało spalanie 2 razy większe niż normalnie. Auto gasło na luzie musiałem trzymać na biegu żeby nie zgasło. Dojechałem do domu auto zgasło na drugi dzień zapaliło ale bardzo ciężko chodził silnik. Zgasiłem i już 2 raz nie zapaliło.

 

W oleju pojawiła się benzyna cały kolektor dolotowy był zalany benzyną w wężyku od odmy pełno było benzyny.

Mechanik stwierdził że padł wtryskiwacz benzyny i lał cały czas. Co najgorsze stwierdził że w silniku jest słabe sprężanie na 4 cylindrach po 6-8 atmosfer. Dziś zadzwonił że w końcu nie ma w ogóle sprężania i silnik już nie zapali. Nie ściągał głowicy

 

Autem jeździłem na gazie 7lat średnio co pół roku weryfikowałem działanie gazu sądy lambda działały poprawnie wiec mieszanka nie była uboga co mogło doprowadzić do wypalenia zaworów.

 

Co może być przyczyną braku kompresji nagle na wszystkich cylindrach ? Silnik mógł tak nagle padnąć ?

Ktoś miał podobny problem ?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Edytowane przez xxx149xxx
Opublikowano
Paliwo w dolocie może znaleźć się przez uszkodzony regulator ciśnienia paliwa . Wyślij mechanika do szkoły , wymień regulator ,olej i filtr oleju .Nie męcz silnika dopóki nie zrobisz powyższych czynności.
Opublikowano

Czy lejący wtrysk paliwa może aż tak uszkodzić silnik że nie ma kompresji w całym silniku?

Wcześniej silnik chodził idealnie równiutko nic nie stukało nie pukało. Oleju brał 1l na 15 tys km.

Opublikowano
Paliwo w dolocie może znaleźć się przez uszkodzony regulator ciśnienia paliwa . Wyślij mechanika do szkoły , wymień regulator ,olej i filtr oleju .Nie męcz silnika dopóki nie zrobisz powyższych czynności.

Kolego,czytałeś ten post?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego masz wypłukane cylindry i tłoki benzyną i stąd ten brak kompresji.Pierwsza sprawa to znalezć przyczynę.Na pierwszy ogień sprawdz regulator ciśnienia,potem wtryskiwacze.Przed uruchomieniem silnika wymiana oleju i filtra.Potem do każdego cylindra wstrzyknij po 5ml oleju i powinien odpalić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wziąłem auto od pseudo mechanika który chciał zacząć rozbierać silnik ściągać głowice. Powiedział że silnik nie ma kompresji i że nie ma szans aby zapalił.

 

Wstrzyknąłem po 5ml oleju do każdego cylindra próbowałem zapalić auto na samym LPG z wyłączoną pompą paliwa(odłączony kabel zasilający). Niestety auto na LPG nie zapaliło. Wtryski PB nie podawały PB w czasie uruchamiania na LGP. Wyciągnąłem cała listwę wtryskowa PB aby zobaczyć czy któryś wtrysk nie leje zakręciłem silnikiem i o dziwo silnik zapalił do strzału. Listwa była podniesiona około 5-10cm od kolektora i troszkę paliwa dostawało się do kolektora. Silnik zaczął się wkręcać od razu do 5tys/min. Wygląda jakby wtryski bardzo dużo paliwa wtryskiwały. Po założeniu listwy wtryskowej auto zaczyna gasnąć od razu. Jutro wymienię regulatora ciśnienia paliwa zobaczę co dalej.

 

1. Podłączyłem interfejs do LPG i czas wtrysku benzyny wynosi około 20-30ms czy to jest prawidłowa wartość przy zapalaniu zimnego silnika?

2. Czy przez uszkodzony regulator ciśnienia paliwa może wlać się paliwo do kolektora przez wąż podciśnienia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czas wtrysku mocno za wysoki.Odłącz przepływkę na próbę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa i wyczyszczeniu całego kolektora dolotowego auto zaczęło palić do szczału. Długie czasy wtrysku mogły być spowodowane odłączeniem przepływomierza. Po zapaleniu auta i jego nagrzaniu czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach wynoszą około 2-3ms.

 

Podłączyłem interfejs LPG przejechałem się samochodem chodzi w miarę dobrze tylko na początku był problem z wolnymi obrotami nagle silnik zaczął chodzić na 1200obr/min. Problem ustał po przejechaniu kilku km.

 

Bardzo dziwnie zaczęła zachowywać się sonda lambda nr 2. Bardzo rzadko zmienia swoje stany z 5 razy rzadziej niż lambda nr1. Dzieje się to na PB oraz na LPG(na LPG sonda jeszcze rzadziej zmienia swoje stany) jest cały czas na ubogiej mieszance napięcie 0,47V.

Po odłączeniu akumulatora na noc sondy zaczęły pracować poprawnie.

 

 

Temat z gazem kontynuuje na forum LPG info.

 

 

Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.