Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem w czerwcu BMW E46 316i N46B 18A rocznik 2004 wrzesień.

Od lata borykam się z zapachem spalonego oleju w aucie. Widziałem wyciek z pod uszczelki pod pokrywą zaworów, więc została ona wymieniona na nową. także olej kapał na kolektor wydechowy stąd też ten zapach spalenizny.

Wymieniłem też olej na Castrol 5W 40 oraz filtr.

 

Po 2 mies. zauważyłem ubytek oleju , zapaliła mi się kontrolka. Dolałem więc litr (bagnet wskazywał połowę). Miałem lekkie plamki białe na oleju.

 

Dzisiaj po 4 mies znowu mam spadek oleju o 0,5 miarki (stan min.) korek jest pod spodem zawalony budyniem, także w bagnecie jest go sporo.

Robię bardzo małe skoki do pracy =5 km. w jedna stronę przez leśna drogę (10 min do pracy)

 

 

Auto ma przejechane 110 000 km. Wyjąłem wąż od odmy i jest zawalony budyniem.

 

CO się może dziać?

Opublikowano
Budyń przy takich krótkich przebiegach zimną to chyba norma, a przynajmniej tak wywnioskowałem z wpisów bardziej doświadczonych kolegów. Jeśli się mylę z pewnością zaraz mnie poprawią i chętnie sam coś na ten temat się dowiem.
Opublikowano

Nie do końca. Żaden z poprzednich samochodów takich problemów nie miał.

Np. Audi A4 B6 2002, też benzyna.

 

Nie słyszałem wcześniej o odmie. Dopiero teraz przez ten przypadek studiuję literaturę techniczną.

Opublikowano
Czy spotkaliście się z problemem, o którym wcześniej pisano, że zapchana odma powoduje wyrzucanie oleju wszystkimi nieszczelnościami w silniku? U mnie leciało spod korka, dlatego wymieniłem nawet korek od oleju, który był lekko pęknięty.
Opublikowano

patrząc po pływaku, to trochę zeszło, teraz jest na minimum 5 miesięcy temu była niecała połowa miarki.

 

Jestem przyzwyczajony do zwykłych zbiorników wyrównawczych, lepiej wtedy panuję nad sprawdzaniem stanu.

 

Ostatnio zresztą sprawdzałem miernikiem temperaturę zamarzania.

 

Wychodzi na to, że jesli zeszło to niewiele. Nie kopci mi , żeby się specjalnie martwił, ani na niebiesko, ani na czarno.

 

Czy masz jakieś podejrzenia? Zauważyłem, że czasami z wydechu leci woda, ale to normalne skropliny.

Opublikowano
Odmę wymienia się co 2 wymianę oleju (zgodnie z zaleceniami BMW). Wymień odmę i będziesz miał spokój. Małe przebiegi sprzyjają tworzeniu się tzw. mazi pod korkiem oleju. Spowodowane to jest brakiem możliwości odparowania wody.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Podlacze sie pod temat, mam e46 silnik n46b20 i wczoraj jak odpalilem po 200m zalwazylem ze pali sie kontreolka na czerwono od oleju, wiec zjechalem odrazu i zgasilem. Sprawdzam olej w normie to samo z plynem chlodniczym. Jak odkrecilem korek wlewu oleju to mam taką żółtą maz i jakby byla zamarznieta. Myślalem że może odma zamarzła i niema cisnienia, dobrze myśle? Potem probowalem zapalic ale odrazu gasnie i coś jakby zachrobotalo w przedziale silnika. Musialem scholowac auto. W domu podłaczylem pod kompa i wyskoczyl jeden błąd ''2A88 CDKANWS - camshaft control outlet''. Dodam że auto jezdzi krotkie odcinki 12km do pracy. Może ktoś pomóż?
Opublikowano

" ujście, wyjście , wylot, sterowania wałka rozrządu" tak na swobodnie można przetłumaczyć ten zapis.

Nie sądzę, że odma jest oczujnikowana i komputer wskazuje jej zapchanie.

 

Na pewno pokaże skutek jej zapchania. Z tego co wyczytałem odprowadza ona z komory korbowej podciśnienie, gazy , czyli kolokwialnie silnik oddycha poprzez ten system. Jak zaczyna gdzieś pluć olejem i zawali jakiś czujnik, to komputer głupuieje.

Zacznij od wymiany odmy idąc tropem , który podpowiada kolega (BMW co 2 wymianę oleju każe wymienić odme). Potem sprawdzisz czy odpali.

Opublikowano
No właśnie dziwi mnie ta kontrolka oleju ze sie palila. Umówlem sie na piatek z mechanikiem i ma zobaczyc o co chodzi, mówil że przy tym zachrobotaniu mogły pęknąc ślizgi od rozrzadu. Widze że wydatek bedzie niezly, oby to odma była bo jescze niebyla wymieniana.
Opublikowano

Wczoraj rozebraliśmy odmę i okazało się, że jest zabrudzona, woda przymarznięta, węże pozapychane.

Trop okazał się słuszny. Jutro składam auto i odpalam. Na odmie była data produkcji auta, czyli nie była ona wymieniana od nowego.

 

Do tych wszystkich tematów wyciągania kolektora dolotowego dodam, że można to zrobic bez kanału. Najlepiej jednak w 2 osoby.

Opublikowano
Byłem u mechanika, rozebral oslony, klucz na wal i niechce sie przekrecić :shock: Zdjąl dekiel i co sie okazalo tak jak mowił pękł napinacz od łańcucha. Powiedzial ze najpierw wymieni ten rozrzad i jak bedzie tylko to, to skasuje mnie 1500zl ze wszystkim olejami itp. Ale jesli coś poszlo w glowicy to cena 3,5tys. Troche duzo ale mam nadzieje ze to tylko ten rozrzad.
Opublikowano

1500 to i tak dużo - rozrząd za komplet u mechanika 400zł plus robocizna i olej - policz sobie :)

zawór odmy - 80zł plus nowe rury bądź też ich czyszczenie

Tak czy inaczej na Twoim miejscu kazał bym otwierać silnik - wymiana rozrządu, uszczelniaczy silnika, pierścieni, planowanie głowicy, dotarcie zaworów, wymiana uszczelek, zaworu odmy, plus jak są jakieś nieszczelności to wymiana uszczelek - ja za to 2tys dałem, a silnik jak nowy. Mi brał 1l na 1000 kilometrów.

 

ps. dodam że auto też kupiłem od osoby co robiła takie krótkie odcinki - 6km do pracy przez rok z groszami, efekt miałem taki że cały silnik zawalony nagarem i dlatego tyle oleju brał - po otwarciu mechanik stwierdził że zawory nie domykały przez nagar i ogólnie że miał problem z wyczyszczeniem silnika.

Rada - jak ktoś takie krótkie odcinki robi to częstsza wymiana oleju z PŁUKANIEM silnika - inaczej na remoncie się skończy.

Opublikowano
Wlaśnie dzisiaj odebrałem auto, zostal wymieniony rozrzad oryginał, olej i odma. Teraz ciszej chodzi i wkoncu ciągnie od spodu a tak to mial kopa dopiero przy 2 tys/obr. Fakt faktem za czesci wyszlo 1300zl plus do tego robocizna 700zl :shock: Drogo bierze ale wkoncu naprawia tylko bmw. Okazalo sie ze ma przejechane 200tys a nie 115. Następna wymiana rozrządu 80-100 tys. I tak miałem szczescie ze glowica nie poszla :cool2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
NIe mialem ksiazeczki serwisowej, ale byl sprawdzany u pewnego mechanika kilkoma programami i wychodzilo ze oryginalny, bo wtedy co kupowalem to powiedzial ze rok temu mial troche mniej niz teraz. A ten mechanik od bmw powiedzial ze cofniety 100tys i ze sprawdzil programem wiec ja juz niewiem. Pokrywy zaworow jeszcze nikt nie ruszał tak mowil i sam widzialem. Jestem ciekaw ile wytrzymuje taki rozrzad w tym silniku. Ogólnie stan auta mialem wzorowy żadnuch otarć, wycieków itp. Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje kwestia niedogrzanego silnika i nawet po wymianie oleju co zrobilem moze z 300km juz widac budyn pod korkiem oleju, sprawdzilem testeem i przy +1,5s C gdzie do pracy mam 12km drogi mieszanej bez nawiewu temp 90-94st pokazuje jak juz dojade, a gdy wlacze 18s C na dwie kreski w trakcie rozgzrzewania to spada temp o 10-15stopni i wolno bardzo podnosi sie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.