Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sposób wzrokowy. Najpierw zerknij na wygląd i stan oleju (jeżeli wygląda normalnie, to znaczy, że nie trafił tam płyn). Wyciek z chłodnicy powinien być widoczny na blaszanej półce pod chłodnicą (oczywiście osuszonej wcześniej z jakiegoś deszczu, itp.). Wszystkie połączenia na przewodach, przy pompie, obudowie termostatu, przy elektrozaworach i na wejściach/wyjściu do nagrzewnicy (przy grodzi) trzeba dokładnie oglądnąć i dotknąć np. przez ręcznik papierowy (ewentualny mokry ślad będzie wtedy bardzo widoczny).

Potem pozostaje już nagrzewnica do sprawdzenia. Duży lub długotrwały wyciek z nagrzewnicy może pokazać się na bokach wykładziny tunelu środkowego, poniżej linii stycznej z boczkami. Jeżeli nie ma śladu, to po odkręceniu misiatych boczków z obydwu stron tunelu środkowego (pod deską, ale nad tunelem) można sprawdzić szczelność przy dopływach/odpływie przykręconych bezpośrednio do nagrzewnicy, a ewentualny wyciek z nagrzewnicy bywa wtedy widoczny na bocznych harmonijkowych odcinkach kanałów powietrza kierowanego dalej na podłogę z tyłu. Sama gąbka na podłodze jest tak bardzo gruba, że niespecjalnie pozwala wykryć wyciek (bo woda płynie od razu na blachę po tunelu i wspomnianych kanałach, które wychodzą w dół z boków skrzyni nagrzewnicy), dlatego trzeba dokładnie przyglądnąć się zespołowi nagrzewnicy i wykładzinie pod nim z obydwu stron, po zdjęciu boczków.

Poza wszystkim, warto przeszukiwać forum, bo wszystkie te sprawy już były po wielokroć opisywane - najlepiej chyba w latach 2005-2008.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Uszczelka to ostatnie co bym podejrzewał. Są warsztaty co mają do wkręcania zamiast korku swój korek podłączony do pompki w której do układu wtłaczają ciśnienie i wtedy obserwuje się wycieki.

Zwykle mały wyciek widać tylko na gorącym silniku ponieważ jest ciśnienie, ale i temp i płyn szybko odparowuje. Dlatego musisz szukać takiego warsztatu jeśli sam nie znajdziesz wycieku bo przez ten wyciek Ci się zapowietrza układ.

Opublikowano

Wyciek może być na trójnikach łączących reduktor LPG z resztą układu. Jeśli są plastikowe to należy je wyrzucić i w to miejsce wstawić metalowe i dobrze przykręcić - miałem przygody z tym związane. Przy plastikowych trójnikach często popuszcza po nagrzaniu, więc podczas sprawdzania nic nie widać, a potem w czasie jazdy się zaczyna... Kolejna sprawa związana z LPG, to reduktor - może przepuszczać na o-ring'ach przy kolankach wejściowych płynu lub same kolanka mogą być beznadziejne i nieszczelne (np. plastikowe ze starszych reduktorów KME - w nowych ponoć poprawione). Jeśli jest możliwość (dostępne zamienniki), to można kolanka zmienić na metalowe i dać nowe o-ringi. Wyciek z nagrzewnicy natomiast można czasem wyczuć, ponieważ zapach jest tak charakterystyczny, że ciężko go pomylić z czymś innym (dla porównania można "sztachnąć" się ze zbiorniczka wyrównawczego :P).

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wyciek może być na trójnikach łączących reduktor LPG z resztą układu. Jeśli są plastikowe to należy je wyrzucić i w to miejsce wstawić metalowe i dobrze przykręcić - miałem przygody z tym związane. Przy plastikowych trójnikach często popuszcza po nagrzaniu, więc podczas sprawdzania nic nie widać, a potem w czasie jazdy się zaczyna... Kolejna sprawa związana z LPG, to reduktor - może przepuszczać na o-ring'ach przy kolankach wejściowych płynu lub same kolanka mogą być beznadziejne i nieszczelne (np. plastikowe ze starszych reduktorów KME - w nowych ponoć poprawione). Jeśli jest możliwość (dostępne zamienniki), to można kolanka zmienić na metalowe i dać nowe o-ringi. Wyciek z nagrzewnicy natomiast można czasem wyczuć, ponieważ zapach jest tak charakterystyczny, że ciężko go pomylić z czymś innym (dla porównania można "sztachnąć" się ze zbiorniczka wyrównawczego :P).

 

Nie zgodzę się z Tobą

W mojej 525i mam identyczny problem co autor postu.

problemy zacząłem za uważać gdy temperatura spadła po niżej 0. drążąc temat okazało się że im mam większy bieg wiatraka z nagrzewnicy idzie zimniejsze powietrze. ogólnie objawy jak u kolegi.

Zacząłem więc od początku odpowietrzenie, i fakt układ ciągle się zapowietrzał. Jedną z przyczyn okazały się te metalowe trojaki które po przejechaniu ok 10 000 km od zamontowania praktycznie rozpuściły się i rozpadły. Dobrej jakości plastik jest lepszy.

 

W moim przypadku usunąłem wszystkie przecieki, wycieki, ogniska możliwego zapowietrzania się układu. Okazało się z że elektro zawory nie pracują na początku po prostu usunąłem stożki aby zawory były ciągle otwarte po kolei wymieniłem tą dodatkową pompkę na działającą,przedmuchałem nagrzewnicę oraz przejrzałem wszystkie klapki zapadki silniczki.Nawet zmieniłem obieg wody na parownik z równoległego na szeregowy . Termostat oczywiście też wymieniony, pompa sprawna na pół roku.

W tym momencie teoretycznie wszystko jest szczelne i sprawne a gdy temperatura spada poniżej 0 w aucie jest zimno przy -15 po godzinie jazdy zaczynasz zamarzać.

Jeśli utrzymuje wysokie obroty silnika to cos tam leci tego ciepłego powietrza ale stanowczo za mało i za chłodnego. z resztą nie da się jeździć ciągle na wysokich obrotach.

Teraz sprawa ma się tak: 1, 2 bieg coś tam jeszcze ciepłego leci 3 i 4 już zdecydowanie chłodne.

Ciekawostka rurki tuż przed nagrzewnicą są wrzące nagrzewnicy do 2 biegu wiatraka gorące 3,4 nagrzewnica się wychładza rurki tuż przed nagrzewnicą wrzące. 2 rzecz prawa część nagrzewnicy dużo słabiej grzeje. Nagrzewnica jest szczelna no i przedmuchiwałem ją powietrzem.

 

Podsumowanie jest troszkę lepiej ale troszkę nie oznacza że problem jest rozwiązany.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja ma troszeczkę inny problem u mnie grzeje na max bez względu jaką temp. ustawię ale yo do wymiany pewnie elektrozawory natomiast mój problem to ustawiam grzanie na szybe leci ciepło ustawiam na nogi leci ciepło ustawiam środkowy panel leci zimno przy suwakach są podłączone linki przy klapkach tez muszą bo wszystkie się otwierają i zamykają tylko nie wiem czemu na środkowym panelu wieje zimno
Opublikowano

no cholercia na to uwagi nie zwróciłem bo w e32 i e38 tak miałem a opornice od wentylatora udało mi się zrobić i wieje na każdym biegu, u mnie jest od strony pasażera,nie mam klimy

Właśnie sprawdziłem i niestety nie mam tego ale zaden problem bo i tak chce kupic 3,5 litra w rzędzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.