Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, rozbierałeś kiedyś taki nieotwierany sterownik? Płytka ze złączem połączona jest poprzez zgrzanie takim cieniutkim drucikiem srebrzanką i pokryte czymś co trzeba zdrapać żeby polutować, następnie zalane jest takim elastycznym silikonem. To wszystko robi że te drgania są mniejsze. Jednak z biegiem czasu te druciki przy złączu odpadają. Regeneracja polega na wymianie tych drucikòw na grubsze, przez co są też mniej elastyczne i lutowaniu, a nie zgrzewaniu. Nie zalewa się też tym silikonem, który zmniejsza drgania. Dlatego czasami trzeba tam zajrzeć jak robi się hak u ciebie
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak, rozbierałeś kiedyś taki nieotwierany sterownik? Płytka ze złączem połączona jest poprzez zgrzanie takim cieniutkim drucikiem srebrzanką i pokryte czymś co trzeba zdrapać żeby polutować, następnie zalane jest takim elastycznym silikonem. To wszystko robi że te drgania są mniejsze. Jednak z biegiem czasu te druciki przy złączu odpadają. Regeneracja polega na wymianie tych drucikòw na grubsze, przez co są też mniej elastyczne i lutowaniu, a nie zgrzewaniu. Nie zalewa się też tym silikonem, który zmniejsza drgania. Dlatego czasami trzeba tam zajrzeć jak robi się hak u ciebie

 

 

tylko,że ja regenerowałem sterownik jakieś 2mc temu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to raczej nie wnosi. MAsz dwa wyjścia albo świeca, albo sterownik. Świeca wydaje mi się że albo działa albo nie. Pozostaje sterownik. Mój regenerowany co prawda wytrzymał dwie zimy zanim pokazał się błąd jednej świecy, ale jak go sobie otworzyłem to pojawił się zimny lut dokładnie na tym pinie na którym wyskoczył błąd świecy. Innej opcji raczej nie ma. Możesz zdjąć kolektor i pozamieniać kable i zobaczyć czy błąd jest przypisany do świecy czy do sterownika. Tylko że u ciebie nie zawsze się pokazuje. Ja świec od zakupu nie wymieniałem. Koleś od którego kupiłem auto wymieniał je zaraz po zakupie, czyli mają koło 5 lat. Wszystkie błędy związane ze świecami zawsze powodował ten sterownik.
Opublikowano
Tak, rozbierałeś kiedyś taki nieotwierany sterownik? Płytka ze złączem połączona jest poprzez zgrzanie takim cieniutkim drucikiem srebrzanką i pokryte czymś co trzeba zdrapać żeby polutować, następnie zalane jest takim elastycznym silikonem. To wszystko robi że te drgania są mniejsze. Jednak z biegiem czasu te druciki przy złączu odpadają. Regeneracja polega na wymianie tych drucikòw na grubsze, przez co są też mniej elastyczne i lutowaniu, a nie zgrzewaniu. Nie zalewa się też tym silikonem, który zmniejsza drgania. Dlatego czasami trzeba tam zajrzeć jak robi się hak u ciebie

 

 

tylko,że ja regenerowałem sterownik jakieś 2mc temu

Ok, a u kogo robiłeś regenerację :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

kurcze no sam nie wiem co zrobić... czy wymienić tą świece w ciemno na 3 cylindrze...

 

 

dodam błąd raz wyskoczył przy 2000rpm,dwa razy przy 830 na postoju i raz po przekręceniu kluczyka na zapłon

Opublikowano
Tak, rozbierałeś kiedyś taki nieotwierany sterownik? Płytka ze złączem połączona jest poprzez zgrzanie takim cieniutkim drucikiem srebrzanką i pokryte czymś co trzeba zdrapać żeby polutować, następnie zalane jest takim elastycznym silikonem. To wszystko robi że te drgania są mniejsze. Jednak z biegiem czasu te druciki przy złączu odpadają. Regeneracja polega na wymianie tych drucikòw na grubsze, przez co są też mniej elastyczne i lutowaniu, a nie zgrzewaniu. Nie zalewa się też tym silikonem, który zmniejsza drgania. Dlatego czasami trzeba tam zajrzeć jak robi się hak u ciebie

 

 

tylko,że ja regenerowałem sterownik jakieś 2mc temu

Ok, a u kogo robiłeś regenerację :?:

 

u kolegi z forum ''trandolfa''

 

dodam błąd raz wyskoczył przy 2000rpm,dwa razy przy 830 na postoju i raz po przekręceniu kluczyka na zapłon

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dlatego ci mówię, poczekaj aż będzie non stop błąd. Robisz tym autem 100km na rok. Zimą odpalisz go 8 razy. To, że będzie odpalał na trzy a nie cztery świece nie będzie dla niego problemem. Przynajmniej dla mojego nie było, a odpalam go codziennie minimum 8 razy:)

 

Ja regenerowałem u Rogera. I po rozebraniu muszę powiedzieć, że robota profeska. Wszystko ładnie docięte, luty pierwsza klasa. Nawet nie było co doczyszczać i poprawiać, bo było piknie zrobione. W moim pojawił się po prostu zimny lut, cyna wraz z drucikiem odeszła lekko od pola.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja po prostu żeby nie wykręcać i nie wysyłać całego sterownika, postanowiłem sam zobaczyć co się w nim psuje. Jako że mam dostęp do dobrej lutownicy (bez tego się nie obędzie)K=. Kupiłem na allegro za 40zł drugi nie otwierany, oczywiście uszkodzony. Po otwarciu okazało się że wszystkie kable pourywane praktycznie. Wymieniłem wszystkie na nowe i podmieniłem sterownik. Na tym allegrowym jeżdżę, a ten od Rogera otworzyłem i naprawiłem. Teraz mam zawsze drugi na zapas:)

 

U mnie regenerowany wytrzymał dwie zimy. Tylko że ja rzadko połączam kompa, więc nie wiem kiedy dokładnie padł. W odpalaniu nie zauważyłem różnicy.

Opublikowano
no to mój jak ma nie cale 2mc nie powinien chyba paść już... dziwne to jest dzisiaj -4stp rano odpalam nic 0 błędu a wczoraj w nocy wywalił błąd
Opublikowano

W moim przypadku wymieniałem wszystkie świece i montowałem naprawiony sterownik, po miesiącu już zaczęło sypać błędem, nie chciałem bujać się w odsyłanie sterownika to sam otwarłem i poprawiłem luty.

Do tej pory minął rok i jest wszystko ok.

Opublikowano

Witam prosiłbym o pomoc co zrobić czy świece kupić w ciemno czy jak

 

dzisiaj -11stp auto całą noc pod chmurką...odpalam rano jedno podgrzanie świec tylko i sekunda chełchania i odpalił i za chwile dośc dużo dymu z tyłu... i co lepsze w inpie 0 błędu...to wreszcie świeca czy sterownik

Opublikowano
Witam prosiłbym o pomoc co zrobić czy świece kupić w ciemno czy jak

 

dzisiaj -11stp auto całą noc pod chmurką...odpalam rano jedno podgrzanie świec tylko i sekunda chełchania i odpalił i za chwile dośc dużo dymu z tyłu... i co lepsze w inpie 0 błędu...to wreszcie świeca czy sterownik

 

Jak nie wyciągniesz i nie sprawdzisz to sie nie dowiesz, jasnowidzów to tutaj nie ma. :mrgreen: .jedynie możesz podejrzewać ze jak błąd nie wyskakuje przy każdym odpaleniu na zimnym silniku, to może być wadliwe połączenie i coś styka lub nie..

Ja obstawiałbym sterownik bo swiece jak są spalone to cały czas nie działają..

Opublikowano
A moze wtryski nie ten tego... lub odma dymi (jesli kiedys sprawdziles to sorry). Naprawialem u Trandolfa i super lux, tak samo u Roger_Nysa z 2 aut, ale w tym jedno za..(bip) nie chcialo ladnie palic w zimie mimo koncowki rocznika 2006 w e90. Swiece oczywiscie zawsze. A rzecz dziala sie w 2010r. Wtryskow nie naprawialem, auto sie sprzedalo, korekty z inpy niby niezbyt duze. Takze - jesli to czynisz- przestan lac niewiadoma lewa rope do baku, nie warto. Potaniala :wink: :cool2:
Opublikowano
ropę leje dobrą.. sterownik okazuj się sprawny więc albo świeca albo fajka na świecy po trzecie wtrysk nie powodował by błędu świecy żarowej.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam 2 tygodnie było spokoju a wczoraj znów wyskoczył błąd świecy na 3 cylindrze...ALE CO DZIWNE przy temperaturze silnika 60STP a świece przecież grzeją do 20 czy 30stp tylko... ma ktoś jakiś pomysł co to może być? dodam ze rano robiłem trasę 60km a ten błąd wyskoczył przy 60stp...lecz obroty silnika na screenie były 750 lub 850.... po przyjeżdzie do domu...zgasiłem auto... i uruchomiłem jak podpiąłem laptopa i patrze glow plug zylinder 3 przy 60stp i tak patrze się na ten błąd... i patrze w teście zegarów po jakiś 2 minutach ile auto ma stopni i miało 73stpp... czyli albo błąd wyskoczył rano podczas jazdy jak temperatura doszła do 60stp... albo wyskczył jak po powrocie uruchomiłem auto(szkoda,że nie zerknąłem jaka jest temperatura w teście zegarów) teoretycznie przy 60stp świece nie grzeją... ale mimo że silnik będzie miał nawet te 80stp to podczas rozruchu... jakaś iskra czy coś na każdej świecy jest tak? mimo,ze nie grzeją? i może jedna nie załapała..
Opublikowano
Witam została wymieniona świeca ale mechanik tą co wykręcił sprawdził i powiedział świeca sprawna...i mówi albo coś nie łączy(lecz przewód na świecy siedzi dobrze) albo świeca ma zwarcie w sobie
Opublikowano
Witam została wymieniona świeca ale mechanik tą co wykręcił sprawdził i powiedział świeca sprawna...i mówi albo coś nie łączy(lecz przewód na świecy siedzi dobrze) albo świeca ma zwarcie w sobie

.... sterownik

Opublikowano
jak sterownik jak sterownik był u kolegi z forum w naprawie... i jak błąd wyskakiwał to wysłalem mu znów sprawdził i powiedział,że wszystko ok ze sterownikiem...
Opublikowano
jak sterownik jak sterownik był u kolegi z forum w naprawie... i jak błąd wyskakiwał to wysłalem mu znów sprawdził i powiedział,że wszystko ok ze sterownikiem...

Kolega sprawdzał na innym sterowniku? Skąd ta pewność? niektórych rzeczy nie da się naprawić w elektronice ;]

Opublikowano

no nic zobaczę teraz...czy będzie błąd czy nie

 

Ps miałem nowy sterownik świec żarowych beru w tamtą zimę...w grudniu założony a już w lutym pojawiły się błędy 3 świec..które dało sie skasować... i juz nie wróciły..nastało lato... to wiadomo..przyszła ta zima i błąd 4 świec... wysłałem sterownik do beru bo miał jeszcze ponad rok gwarancji... i beru uznało gwarancję..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.