Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam otóż po wymianie silnika wszystko jest ok chodzi ładne lecz się grzeje dodam ze nie wymieniałem pompy wody dzisiaj odpaliliśmy i wyrzuciło mi płyn z chłodnicy przez korek, sprawdzałem u kolegi i gdy dodaje gazu to u niego bardzo mocno w chłodnicy się przelewa płyn a u mnie ledwo kapał. Możliwe ze są uszkodzone łopatki na pompie wody ? węże nie puchną oleju nie ubywa żadnych niepożądanych objawów prócz tego nie zauwarzyłem. I jeszcze jedna sprawa jest taka ze odpaliłem go aktualnie jakieś -8 na dworze i dosłownie kilka minut i temperatura 90 stopni
Opublikowano

Szybko się "nagrzewa" dlatego że układ jest zapowietrzony to raz, druga sprawa płyn wywala przez korek, dlatego że pompa wody wymusza obieg płynu, w efekcie przepychając "powietrze" powoduje wypychanie płynu przez korek.

 

Dobrze kolega odpowietrza układ?

Chłodnica odpowietrzona przez odpowietrznik?

Pomijam fakt że ogrzewanie ustawiamy na max.

 

Należy pamiętać że jest to układ ciśnieniowy przy odpowietrzaniu korek od chłodnicy powinien być zakręcony, oczywiście odkręcamy jeżeli trzeba dolać płynu.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Witam. Pompa wody wymieniona lecz problem jest nadal węże nie puchną płynu nie ubywa płyn w chłodnicy czysty żadnego osadu pod korkiem i na bagnecie a problem wygląda następująco jak wyłączę nawiew to temperatura dochodzi do drugiej kreski przy większej prędkości momentami jest wszystko okey. Wystarczy ze włączę nawiew i temperatura momentalnie spadnie do 90 stopni. Momentami jest tak ze zgaszę silnik temperatura przy drugiej kresce odpalam i nagle 90 stopni dziwnie ta wskazówka się zachowuje. Już naprawdę nie mam pomysłu co mogło by być przyczyna mam nadzieje ze nie uszczelka pod głowicą bo dopiero co silnik zmieniłem. Gdy odkręciłem korek od chłodnicy to płyn z chłodnicy wcale nie był jakoś szczególnie gorący bym powiedział nawet ze letni

 

PS. Byłem właśnie w samochodzie i po 5godzinach stania jak włączę zapłon to wskazówka temperatury wędruje momentalnie na 1/3 niebieskiego pola ;O

Opublikowano

Trzeba by zweryfikować czy to co pokazuje wskaźnik na zegarach, pokrywa się z tym co widzi ECU, być może czujnik temperatury niedomaga.

 

Czujniki są dwa jeden do ECU drugi do wskaźnika.

1 od rozrządu - ECU

2 od rozrządu - wskaźnik na zegarach



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Kupiłem czujnik temperatury (niebieski) jak wrócę do domu to przełożę i zobaczymy co będzie, a czy przy zmianie czujnika wymagany jest reset samochodu pod komputerem ? bo aktualnie tego nie robiłem
Opublikowano
Reset nie jest potrzebny, nie wiem czasem czy niebieski czujnik to nie od ECU, a czarny od wskaźnika.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Czytałem inny temat i ludzi pisali raz tak raz tak więc sam już nie wiem jak wymiana tego czujnika nic nie da to wymienię jeszcze czarny. Dziwi mnie to ze samochód po wystudzeniu jak włączę zapłon to wskazówka od temp. wchodzi na 1/3 niebieskiego pola gdzie na poprzednim silniku leżała całkowicie
Opublikowano

Dla pewności ja bym zrobił tak:

Na włączonym zapłonie kiedy wskazówka podniesie się do 1/3 skali niebieskiego pola wskaźnika temperatury, odpiął bym wtyczkę czarnego czujnika i zobaczył bym co się dzieje ze wskaźnikiem, jeżeli spadnie poniżej niebieskiego pola to sprawa prosta - czarny czujnik do wymiany, a jeżeli wskaźnik nie zareaguje trzeba to samo zrobić z czujnikiem niebieskim, czyli odpiąć wtyczkę i sprawdzić reakcję.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Oki, Dzięki wielkie za pomoc wrócę z pracy to dokładnie sprawdzę i zobaczymy co będzie ;)

 

Ps. Taka mała poprawka, poprzednio silnik się grzał aż do czerwonego pola po odpowietrzeniu już nie było tragedii wróciłem do domu odkręcam odpowietrznik a tu leci powietrze, ten odpowietrznik w ogóle nie trzyma druga sprawa jak zgniatam węże to delikatnie słychać jak syczy z pod korka ;O. Nawiasem mówiąc trudno było mi to wyłapać ale czy przypadkiem na większych obrotach visco nie powinno kręcić się szybciej ? bo mam wrażenie ze cały czas tak samo

 

Tak jak mi się wydawało wymieniłem czujnik było wszystko Okey jechałem 60km autostrada i równo 90 stopni gdy zjechalem do miasta wskazówka prawie kilo drugiej kreski. A jeśli chodzi o visco to obojętnie czy silnik ciepły czy zimny niezależnie od obrotów mogę porostu zatrzymać je jednym palcem kręci się cały czas tak samo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.