Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich!

Chciałbym uzyskać poradę na temat sondy lambda w silniku m50b20 bez Vanosa, BOSCH. Po wymianie sondy w pierwszym lepszym serwisie czego bardzo żałuję i wydaniu ok. 250 złotych za uniwersalną sondę NTK (wlutowaną) i przejechaniu 30km bez błędów wróciły komunikaty na temat "O2 sensor control". Sonda startuje od 0,45 V po odpaleniu i spada stopniowo do ok. 0,25V i oscyluje w górę i w dół. Po wciśnięciu gazu do końca wykres leci w dół i łapie 0V. Silnik przechodzi w tryb awaryjny, można tak nazwać i jeździ na niepełnej mocy. Dodatkowo ciepły, rozgrzany silnik po odpaleniu faluje, ale przestaje rzucać obrotami po ujechaniu stu metrów i już później można bezpiecznie się zatrzymywać na światłach i nie gaśnie.

Edytowane przez coprobo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brakuje mu paliwa kolego.Sonda startuje jak napisałeś od 0,45V ale w miarę rozgrzewania jej odczyt powinien rosnąć ponieważ silnik startuje na bogatej mieszance i do puki się nie rozgrzeje do temperatury roboczej powinna pokazywać bogato czyli około 0,9V.Przyczyn może być wiele,lewe powietrze,przepływka,niskie ciśnienie paliwa.Czasami wystarczy reset bo mapa rozjechana przez lpg.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sondy nigdy się nie lutuje tylko jak jest uniwersalna to korzysta się z tulejek zaciskowych poda typ tej sondy zobaczymy czy jest prawidłowa
Opublikowano (edytowane)
Dzięki za odpowiedzi! Sonda ma nabity numer którego nie pamiętam i sygnowana firmą NTK, i jest 1Voltowa, 4 kabelki: 2 białe,czarny i szary Edytowane przez coprobo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli silnik jest na vanosie a rocznik auta na to wskazuje to wstawili złą sondę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A sterownik masz bosch czy siemens.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sterownik DME jest Boscha - nie widziałem go gołym okiem ale komputer łączy się automatycznie z autem pokazując BOSCH M50 b20 / b 25. Wybierając ręcznie Siemensa nie nawiązuje połączenia ze sterownikiem czyli komputer mam zmieniony. Osprzęt boscha (przepływka itd.)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sonda przy mocnym wciśnięciu gazu ma pokazywać bogato.Na początek proponuje zrobić reset kompa i tak z 50km przejechać na benie.Jaki ten błąd sondy wyświetla bo to też istotne.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

według mnie to instalacja gazowa może wpływać na sondę,gazownicy różnie podpinają te instalacje

wyłącz ten gaz i pojeżdzij na benzynie

Opublikowano (edytowane)
Z dzisiejszych obserwacji i napraw zbyt wiele nie wynikło w temacie :) Nowy filtr paliwa nie przywrócił pełni mocy. Podobno pompę paliwa mam dobrą bo z historii opisanych na forach auto by w jakimś zakresie szarpało, lub nie rozpędzało się do odcięcia rpm, gdyby pompa paliwa nie podawała tyle ile trzeba? Edytowane przez coprobo
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Chciałbym dopisać po upływie czasu, że trochę problemów z moim autem się rozwiązało! Mianowicie oddałem auto do warsztatu ze specjalizacją BMW. Zostało zdiagnozowane zbyt wysokie ciśnienie na listwie. Edytowane przez coprobo
Opublikowano
Jeszcze jedno: wie kto czemu po wymianie sondy ekononizer się buja w czasie jazdy z równą prędkością? Przy przyspieszeniu też.. czy sonda może być sprawna a to coś innego swiruje? Bo nie mam od kogo wziąć sondy i nie wiem czy wydawać znowu kasę..
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Odświeżam temmat! Okazało się że po wymianie sondy na nową Bosch falowanie ekonomizera ustało. Tym samym przestrzegam przed kupowaniem samej sondy jako czujnika i konektowanie do starej wtyczki.. 50zl wiecej i jest jak fabryka. Edytowane przez coprobo
Opublikowano

jeżeli wydech byłby przytkany,to słabo by ciągnął i na zimnym

zajrzyj do wtyczek wałka rozrządu i wału,pod te gumowe osłonki,tam lubi się kruszyć izolacja przewodów

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Bardzo chętnie zajrzę do tych czujników tylko muszę wiedzieć gdzie ich szukać. Spojrzy ktoś proszę, czy to nie jest kabel od czujnika położenia wału? Kabelek był kiedyś w czarnej osłonce która popękała a i izolacja brązowego przewodu ma miejscami braki. Edytowane przez coprobo
Opublikowano

tak to jest kabel od czujnika wału,a czujnik wałka siedzi w głowicy po środku zdjęcia

jak pójdziesz po kablach to znajdziesz wtyczki pod kolektorem ssącym

Opublikowano (edytowane)
ok dzięki! Ten brązowy kabelek na zdjęciu to była masa idąca do tej obudowy koło listwy wtryskowej (chyba nie związana z tymi czujnikami). Wymieniłem pół kabla (zniszczoną część) i zaizolowałem resztę. Przy czujniku wału korbowego widziałem zabrudzoną śrubę i nie wiem czy to imbus jak w wałka rozrządu czy coś innego. Nie wyjmowałem czujnika wału ale wyciągnąłem czujnik wałka i były dziwnie odsłonięte kable przy samym czujniku. Edytowane przez coprobo
Opublikowano

EVAP to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa i jest to rzecz potrzebna

jeżeli bez wtyczki silnik lepiej pracuje,to znaczy,że coś złego tam się dzieje

możliwe,że nie pracuje elektrozaworek,który puszcza opary paliwa do kolektora ssącego

lub jest cały czas otwarty,co powoduje lewe powietrze w kolektorze

Opublikowano (edytowane)

Dzięki Kolego za odpowiedź!

Na początku zacznę od pytania jaki czujnik wałka rozrządu pasuje do mojej BMW skoro na wtyczce mojego czujnika jest numer 1 724 055 2 (czujnik wału ma nr 1 724 056 2). Oglądałem w sklepie zamiennik MAXGEAR (tak wiem co to) ale miał inaczej ułożone wypusty we wtyczce stąd pytanie na co to się zamienia. Widziałem w internecie czujnik EPS o numerze EPS 1.953.071 i wtyczka wygląda na pasującą do mojej - mogę go zamówić, więc pytanie czy to ten sam? Wg realoem podaje jeszcze inny numer; 12141726548. Więc zdębiałem bo już nie wiem jak rozumieć te wszystkie numerki.

 

Co do EVAP. Czytałem na angielskojęzycznym forum że można go zaślepić. Opary (niebieski wężyk przecinasz pod autem żeby nie ciągnęło do kabiny zapachu (lub stosujesz jakiś filterek). Pod maską musisz zaślepić jeden wąż idący do przepustnicy (jeśli nie to lewe powietrze bierze - sprawdziłem :D ). We wtyczce stosujesz rezystor 1W 1k Ohm żeby nie było błędu i nie masz już dopalania oparów. Ja swój zaworek sprawdziłem na krótko pod aku i cykał ale nie wiem czemu przedwczoraj gorzej chodziło auto jak go podłączyłem. Dmuchałem w niego to na odłączonej kostce nie da rady dmuchnąć a na podłączonej dmuchasz i powietrze przez niego leci...

Edytowane przez coprobo
Opublikowano

zacznę od czujnika

masz kompa simensa i wszystkie czujniki też,niestety simens nie lubi zamienników i nie zakładaj takiego

niech będzie używka,ale simens! o cenie wiem

z EVAP-em mozna zrobić,tak jak opisałeś steruje nim komp i przy włączonej stacyjce jest on otwarty,póżniej się zamyka

przynajmniej powinien

Pzdr.

teraz zerknąłem,że masz kompa Boscha,więc tekst o simensie nie aktualny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.