Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

drodzy Państwo możecie mi powiedzieć jaka apka będzie spełniała te funkcje co torque, ale dla iOS??

 

Druga sprawa, czy idzie poznać czy filtr jest w trakcie wypalania na trasie?

Rozumiem, że filtr jest zapchany w momencie sygnalizowania ikoną?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ok.widze duzo ciekawych porad (moze zaczne je nawet spisywac:P) wracając do własciwego tematu jest lampka sygnalizujaca zapchany DPF błąd ten czesto pojawia sie gdy np samochód jest uzytkowany na bardzo krótkich dystansach. Tak wiec istnieje mozliwość regeneracji przy uzyciu komputera ale..można też wywołac tzw "dopalanie" w trakcie jazdy.Podkreslam iz opcja ta działa tylko jezeli Dpf jest zatkamy mniej niz w 70%. Jak to wywołac....Wyjedz gdzies poza miasto jedz ze stałą predkoscia na 3 biegu utrzymujac obroty silnika na poziomie 3000 i tak"żyłując" silnik przejedz około 20 km potem zobaczysz chmurę czarnego dymu za sobą i powinno byc ok. Odnoszac sie do postów powyzej. Zapchany Dpf i swiecaca sie kontrolka skutkuje przejsciem samochodu w tryb awaryjny i brakiem mocy. I teraz ciekawostka. niestety pomimo własciwego dopalenia dpf kontrolka moze nie zniknac poniewaz w pamieci ECU jest zakodowany przewidywany czas uzytkowania DPF-u wiec niestety przy uzyciu komputera nalezy skasowac w nim "inspekcje" czyli zaadoptowac go ponownie wprowadzając ustawienia 'sprawnosc po regeneracji 100% życzę powodzenia :8)
Opublikowano

Dzięki za radę;)

Ale, żeby wywołać wypalanie rozumiem, że muszę skasować błędy z kompa tak?

Czy wystarczy, że będą spełnione wymagania co do temperatury ilości paliwa itp?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
ilosc paliwa nie ma tu nic do rzeczy błędy nie zawsze trzeba kasowac.czasami kontrolka po wypaleniu Dpf sama zgasnie poprostu wsiądz w auto i jedz tak jak mapisałem.(wiadomo zatankuj tak zeby ci paliwa na drodze nie zabrakło:P)
Opublikowano
miałem ostatnio ten sam problem pojechałem pod kompa okazalo się ze wtrysk jeden jest do regeneracji , a wyskakiwało to każdego dnia po przejechaniu 5 km? po regeneracji wtryskiwacz problem ustał i mam spokój.
Opublikowano
chłopie chyba wiem co miałem i co pomogło wiec jak tak nie miałęs nie wypowiadaj się.w Bmw kontrolkę DPF wywołują często inne usterki oczytałem sie w temacie i skonsultowałem z wieloma osobami by nie wydawać pieniędzy w błoto na czyszczenie chemiczne DPF'a
Opublikowano
kolego wymieniłeś wtryskiwacz więc mogła zajść procedura wypalania Dpfa. z uszkodzonym wtryskiem raczej by ci sie nie udało. cała filozofia .

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano

Panowie, a więc tak. W moim przypadku nie świeciła się żadna kontrolka od DPF-u. Mój problem polegał na tym, że miałem błąd P14a7 (particle filter flow reistance high).

 

Teraz druga sprawa. Wczoraj zostały wymienione termostaty i jak się okazało faktycznie były uwalone. Teraz raz dwa mam temperaturę silnika na poziomie 90 stopni co mnie bardzo cieszy. Dodatkowo silnik pracuje cisze i co najważniejsze spadło mi spalanie.

 

W dniu wczorajszym przejechałem 15 km na 3 biegu z prędkością ok 80 km/h i obrotami na poziomie 3000. W dniu dzisiejszym pędziłem z jakieś 40 km przy prędkości 140 km/h i obrotami na poziomie 2500. Powrót również 40 km z prędkością 120 km/h i obrotami w granicach 2000.

 

Nie zwróciłem uwagi na jakąkolwiek czarną chmurę, ani na podwyższone spalanie czy zwiększenie temperatury (możliwe, że nie było to zauważalne).

 

Co mogę nadto powiedzieć, kilka dni temu wąchając spaliny wydawały się strasznie "kwaśne", duszące po czym oczy od razu zaczęły łzawić. Dziś podszedłem oo rury wydechowej i miałem wrażenie jakby spaliny były trochę inne. Nie czułem już takiej "kwasowości", oczy nie szczypały z tym duszącym zapachem też nie przesadzałby. bo w końcu są to spaliny. Jestem za to pewien, że ich jakość w porównaniu z poprzednimi były znacznie inna! :)

 

Czy na tej podstawie, można stwierdzić czy DPF mógł się trochę wypalić??

 

Wczoraj miałem skasowany błąd, o którym pisałem wyżej, niestety nie mam dziś sprawdzić czy ponownie się pojawił...

 

 

 

Mam do Was jeszcze pytanie, zatkany DPF skutkuje przybywaniem oleju dzięki na skutek wtrysku paliwa, czy dzieje się to wtedy kiedy na konsoli mammy kontrolkę DPF-u czy za każdym razem kiedy DPF się przytyka?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
kolego jeżeli kontrolka DPF-a pojawiła Ci się i znikła (nawet z ukrytego menu)po wymianie termostatów i po wypalaniu to znaczy ze filtr wypalił się! jeżeli świeci wciąż znaczy że musisz wykasować błąd na kompie. sprawdzić parametry przepustowośći przed DPF przy (2tyś/obr) przy (3,5tyś/obr.) i przy (kickdownie). jeżeli mieszczą się w normie pozostaje ci usunięcie starego odczytu DPF-a ze sterownika i zaprogramowanie nowe na kolejne (200tyś/km) bo przy takim przebiegu wywala błąd DPF tak zwaną wymianę na nowy.

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano

Tylko cały szkopół tkwi w tym, że w moim przypadku nie pojawiła się żadna kontrolka DPF-u. Rozumiem przez to, że aż tak mocno nie jest on zapchany.

 

Jedyna rzecz, ktora wskazywała, że coś sie w DPF ie zbiera to błąd P14a7.

 

Co sądzicie o tym?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano
ale gdzie ci ten błąd pokazało? na inpie? na dissie? bo napewno nie wyswietlaczu w aucie

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Błąd pokazało jak podłączali mi komputer w serwisie, ale facet nie wiedział co on oznacza.

Sam sobie sprawdziłem w sieci.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Miesiac temu zapalila sie mi kontrolka o zapchanym filtrze dpf.Pojechalem do mechanika podlaczyl komputer i powiedzial ze komputer wysyla sygnal zeby wypaplil filter ale sam nie moze.Ostatnie wypalanie bylo 2000 tys temu.Podlaczyl laptopa i pojechalismy w trase zeby go wypalic.Na poacztatku wypalal filter pozniej przestal ale nie wypalil go do konca.Po miesiacu jazdy znowu zapalila sie kontrolka dpf.Moze byc wina swiecy zarowej?Jedna mam walnieta.Druga sprawa moze mam termostat walniety i nie chce go samemuwypalic>? jak tak to ktory to jest termostat glowny czy ten egr?

Opublikowano

A gdzie był ten co to wszystko sprawdzał i wypalał komputerem? :duh:

Moim skromnym zdaniem to właśnie jak się jedzie na komputer to osoba taka jako fachowiec powinna sprawdzić parametry bieżące pracy DPF, czujnika różnicy ciśnień oraz właśnie rozgrzać silnik na postoju badając termostaty. Bo z doświadczenia wiem, że niezależnie od marki czy to Peugeot czy VW to właśnie za niska temperatura cieczy jest często przyczyną nieprawidłowego wypalania filtra lub jego ciągłego zapychania; padają też czujniki różnicy ciśnień ale to sporadycznie. Przecież większość aut ma przebiegi znacznie powyżej 150-200tys i bardziej bliżej im do 300 zapewne i takie awarie np termostatów są wielce prawdopodobne.

Najczęściej pada ten mały od EGR (polecam tylko renomowane firmy tj bodajże BEHR), ale wszystko idzie ładnie sprawdzić przy pomocy komputera obserwując temperaturę cieczy i własnych rąk fizycznie dotykając węże.

Świece/sterownik muszą być sprawne.

Opublikowano
Stwierdzil ze filtr jest zapachany w polowie.Po wypalaniu czesciowo filtra cisnienie filtra spadlo do 21.Jest sygnal do wypalenia ale nie chce go wypalic sam...Gdzies tam czytalem na forum ze od swiecy zarowej tez moze wywyalac blad filtra dpf? o jakim sterowniku mowisz?
Opublikowano
Świece/sterownik muszą być sprawne.

 

Koledze chodziło zapewne o sterownik świec żarowych, ale gdybyś miał uwalony to pokazywały by Ci się uszkodzoe 4 świece.

Termostaty niestety często padają, moja rada: skoro już wymieniasz jeden termostat to wymień drugi, koszt mały, a przynajmniej za jedną robotę.

 

Temperature cieszy w komp. pokładowym wiesz jak sprawdzić?

 

Jeżeli masz jakieś błędy odnośnie filtra DPF to niestety procedura nie uruchomi się, musisz go najpierw wykasować.

Ja miałem tak w przypadku błędu o zbyt częstym wypalaniu filtra, dopiero usunięcie błędu pozwoliło na dokończenie procedury.Wcześniej też miałem problem bo na trasie wypalanie się zaczynało, ale nie kończyło czego efektem był powyższy błąd.

 

Podłącz kompa, wymuś procedurę, włącz podgląd wypalania na żywo i wjedź na jakąś trasę 20-25km.

Tempomat na 70-80km/h obroty 2500-3000 na 3 biegu i czekaj aż się wypali. Jak skończy załącz ponownie żeby dopaliło resztki i różnicę napewno odczujesz :)

Daj znać co i jak:)

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

Filmik napewno pomoże Ci.

Gdy ja miałem uwalony termostat temperatura osiągała max 76stopni.

Procedura wypalania zaczyna się przy min 75stopni.

 

Po normalnej jeździe i przejechaniu ok 10km powinieneś mieć 90stopni.

 

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

Hmm tutaj nie potrafię powiedzieć, ale możesz zrobić test.

Wykręcić term. egr i włożyć do zagotowanej wody, powinien od razu się otworzyć bo jego temp. otwarcia to 75 stopni.

 

Najlepiej poszukaj dokładnie w tym wątku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=157748&start=525

 

Co do termostatów, kupuj firmy BEHR.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Opublikowano

To teraz pytanie gdzie leży przyczyna.

Jak masz możliwość sprawdzenia błędów po podłączeniu kompa to sprawdź czy nie ma żadnych błędów dpf.

 

Jak jest ok, to wymuś wypalanie i w trase, jak przerwie w połowie to wymuś ponownie.

Ja miałem sytuację, że na obwodnicy nie zdążył wypalić i przerwał proces jak wjechałem do miasta.

Licznik się nie wyzerował od ostatniego wypalenia, więc ponownie załączyłem wypalanie wróciłem na obwodnice i skończył. Musiał być sporo przytkany bo 2 tyg robiłem krótkie odcinki po mieście.

 

Jak to Ci nie pomoże to warto się zastanowić nad czyszczeniem chemicznym lub całkowitym usunięciu.

Chemia warta uwagi, gdy masz pewność, że w aucie jest wszystko sprawe, w inym wypadku znowu szybko filtr się zapcha, a pieniądze wyrzucisz w błoto..

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.