Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 625
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Więc tak na ostatniej wizycie z serwisie powiedzieli że katalizator do wymiany bo się zużył i nawet go zamówiłi miał być w tym tygodniu

no i ten wadliwy katalizator spowodowal przegrzanie silnika i w konsekwencje zblokowanie silnika serwis w poznaniu rozkręcił auto i pierwsze to zauważył dłubanie przy sterowniku i nie dochodząc do tego jaka była przyczyna faktyczna narobił hałasu że koniec z gwarancją

Opublikowano
kup uzywany silnik i zamien ... ten swoj zepsuty sprzedaj i po temacie.... podczas podmiany wywal Katy wstaw downpipe... sugerowalem to kiedys dawno dawno na spocie gdzies w kato.... ale nie pamietam czy tobie czy Slawkowi....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kurcze ale do bani - ale jeśli już wiedzieli o wadliwym katalizatorze to winni przyznać się do winy.... - Arek dzwoń do Bawari ( tam serwisujesz ) i porozmawiaj z nimi powinni jakoś dać radę - a laweta z Poznania do Katowic max 1000 zl a przy wymianie silnika do żadna kwota.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Współczuje :( ale sadze ze nie ma sensu dawać do innego aso bo info z pewnością jest juz w bazie.

Patrząc na ceny silników na Allegro (15-25k) od razu przeszła mi chęć na jakiekolwiek modzenie :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejrzewam, że pierwsze co aso robi przy takiej grubszej awarii podchodzącej pod wymianę to szuka jakichkolwiek oznak ingerencji w sterownik lub osprzęt, żeby się wypiąć nawet jeśli faktyczna przyczyna jest inna.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Nawet nie sąd od razu.

1. Rzeczoznawca - sterownik mimo, że rozklejony miał fabryczny soft, więc musieliby Ci udowodnić, że to on spowodował awarię silnika. Wymiana ICka też nie była winna, bo miał lepsze parametry niż seria.

2. Radca prawny, który tą opinię rzeczoznawcy wraz ze swoim pismem złoży na ręce BMW PL

...

i czekanie na odpowiedź....

Opublikowano
Arek , może być kłopot wygrać sprawę z BMW . Przy programie powiększone dawki paliwa znacznie podnoszą egt co mogło doprowadzić do uszkodzenia katalizatora a w następstwie do przegrzania silnika :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silnik na allegro koszt około 20 tys zl a dobry prawnik to koszt powyżej 20 tys PLN - czy warto...... - dogadaj się z ASO ale nie w Poznaniu iż części dostarczy a wymianę zrobią ci za 50% robocizny.
Opublikowano
Po diagnozie uszkodzonego katalizatora wypuścili Cię na drogę? Jeśli tak to są współwinni. Co z kontrolą temperatury? Nie widziałeś, że się silnik grzeje?
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Moderatorzy
Opublikowano

Sprawa przy lekkim szczęściu do wygrania.

 

Moim zdaniem sprawa beznadziejna. Znajdą milion powodów jak ingerencja w sterownik miała wpływ na awarię. Ale próbować można, tyle że wtedy trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Opublikowano
wg mnie szkoda czasu .... zakup silnika.. wymiana... 3-7 dni i fura chodzi...

Jedno nie wyklucza drugiego.

Wziąć rzeczoznawcę, opisać wszystko jak należy, kupić silnik i autem jeździć, a w międzyczasie spróbować dochodzić swoich spraw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Również mam wrażenie, że sprawa mało optymistyczna.

Modyfikacje z automatu pozbawiły auto gwarancji, były robione wcześniej, więc z logicznego pkt widzenia auto nie miało gwarancji już przed faktyczną awarią.

 

Jak to mówią, You play, You pay.

Kup nowy, ten sprzedaj i możliwie zminimalizuj straty.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Panowie, ale skończyły się już czasy, że jakakolwiek wymiana części poza ASO oznacza automatycznie koniec gwarancji na całe auto.

Tak, poszczególne części mogą być pozbawione gwarancji, ale nie całe auto. A awaria części nie zmodyfikowanej musi być mieć jakieś powiązanie z wymianą na część inną niż fabryczna.

 

Owszem, nadal mamy czasy, że trzeba walczyć o swoje, ale być może warto. Jeżeli ma się czas i pieniądze to czemu nie spróbować.

Oczywiście Arek musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, czy modyfikacje nie wpłynęły na awarią i czy chce mu się walczyć z BMW czy nie.

Opublikowano

Witam mam parę informacji otóż problem polega na tym że po pierwsze asistance musiało holowac auto to najbliższego aso

niestety to OLSZOWSKI poznań i oni zobaczyli sterownik i od razu zrobili po złości rozdmuchali sprawę rozsyłając info do wszystkich aso w polsce i do bmw polska

automatycznie cofneli gwarancjię na wszystko co związane z sterownikiem .Mają powód i będą się go trzymać walka w sądzie wydaję się z góry przegrana

pozostaje mi znależć silnik i dobrego mechanika co to wszystko ogarnie .Jakieś pomysły co do mechanika?

Opublikowano

Czyli wychodzi, że przy takiej sytuacji trzeba brać koszt lawety na klatę i jechać do 'zaprzyjaźnionego' ASO omijając assistance.

Współczuję, ale wciąż bym nie odpuszczał. Rzeczoznawca + radca prawny na początek to nie będzie jakiś kosmiczny koszt + kontakt ze swoim ASO, może warto ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, ale skończyły się już czasy, że jakakolwiek wymiana części poza ASO oznacza automatycznie koniec gwarancji na całe auto.

Tak, poszczególne części mogą być pozbawione gwarancji, ale nie całe auto. A awaria części nie zmodyfikowanej musi być mieć jakieś powiązanie z wymianą na część inną niż fabryczna.

 

Masz rację i nikt nie zabierze Arkowi gwarancji np na zawieszenie czy fotele przez to że sterownik był grzebany. Niestety jest to sterownik który steruje silnikiem a ten z kolei się zatarł więc sprawa jest zbyt prosta żeby tracić czas w sądach (tym bardziej że BMW Polska napewno może sobie pozwolić na niezłych prawników i rzeczoznawców)- moim zdaniem oczywiście.

 

Widziałem taką firmę wymiensilnik.pl na FB, same grube fury, może do nich warto ? Silniki też pomagają znaleźć z tego co widziałem. W sumie to wydaje mi się, że wymiana na ten sam silnik to nie jest jakaś filozofia z kosmosu..

Opublikowano

Współczuję bo sam przez to przechodziłem w tamtym roku z e81.

Rozrząd wymieniany w aso i po 600km od odebrania auta obrócona panewka z powodu uszkodzonej pompy oleju.

Auto odwiezione do aso 3 dni zanim wogole do niego zajrzeli, za diagnozę faktura na 1300zł i wycena nowego silnika na jedyne 30tyś :mad2:

 

Sprawa obiła się o szefa serwisu biegłego sądowego ale niestety chcąc walczyć o cokolwiek auto do zakończenia sprawy stało by sobie gdzieś w krzakach.

W końcu awaria zakończyła się na tym że kupiłem inny silnik na allegro a auto czym prędzej zabrane z aso zawiezione do znajomego mechanika który się ze wszystkim uporał w tydzień.

 

W f21 zastanawiałem się niedawno czy usuwać katy no i po tym co czytam to wylecą na pewno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.