Skocz do zawartości

Arek F22 m235i


AREK1056

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 625
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Da się mieć inny soft na comforcie a inny na sport+ ?

 

Ciekawe... W sumie fajna opcja :)

 

Chociaż jak już się wrzuci sporta, to automat też jest już od razu na sporcie...

 

Jest jakaś różnica jak się weźmie gałkę w bok na sporcie ? W sensie skrzynie dodatkowo na sport ? Bo przecież i tak już jest sport poprzez ten główny przełącznik.

Nie mogę tego porządnie zakumać. Wytłumaczy mi ktoś jak to działa ?

W moim aucie są cztery tryby eco ,komfort ,sport ,sport+ dla każdego można przypisać inną mapę w teori bo w praktyce jest to dużo roboty.

Co do skrzyni działa ona na każdym trybie inaczej i tak na eco zmienia biegi bardzo płynnie powoli i już przy 1300 obrotów

na komforcie lekko szybciej bez ociągania ale wciąż delikatnie ,na sporcie wbija bardzo szybko i trzyma obroty koło 3 tyś

Na sport + wbija brutalnie biegi z wyrażnym kopnięciem i w trybie automatycznym nie zmienia biegu na wyższy nawet przy 7 tyś w praktyce w zakręcie możesz trzymać do momentu wyjścia z zakrętu i dopiero potem zmienić łopatką na wyższy aha jeszcze jedno na sport + nie ma 8 biegu

przesunięcie skrzyni w bok niczego nie zmienia w ustawieniach jedynie umożliwia zmianę biegów manualnie i pozwala uruchomić LC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

przesunięcie skrzyni w bok niczego nie zmienia w ustawieniach jedynie umożliwia zmianę biegów manualnie i pozwala uruchomić LC

 

Nieprawda, przesunięcie lewarka w bok zmienia pracę skrzyni w każdym trybie. Oczywiście dopóki nie zaczniesz zmieniać manualnie łopatkami, wtedy nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesunięcie skrzyni w bok niczego nie zmienia w ustawieniach jedynie umożliwia zmianę biegów manualnie i pozwala uruchomić LC

 

Nieprawda, przesunięcie lewarka w bok zmienia pracę skrzyni w każdym trybie. Oczywiście dopóki nie zaczniesz zmieniać manualnie łopatkami, wtedy nie ma to znaczenia.

A jakie sa odczucia po przesunieciu lewarka w bok bo ja nie widze zadnych poprostu jak jest na komfort to jest na komfort czy jest w pozycji manualnej czy automatycznej to i tak sa ustawienia komfortowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zauważyłem, że jak jest przesunięta w bok i dojeżdżasz / dohamowujesz do zakrętu to redukuje bieg trzymając wysokie obroty i tak szybko nie zrzuca na niższy, dzięki czemu na wyjściu masz wysokie obroty. Jak jest normalnie w D to szybciej wrzuca wyższy bieg w takich sytuacjach.

 

p.s. wrażenia są oczywiście subiektywne, nie testowane i nie mierzone niczym.

 

Prawda jest taka, że jak się inżyniera z ZF nie zapytamy to możemy się tylko wymieniać odczuciami lub ewentualnie opiniami sprzedawców z BMW, którzy w tematach technicznych niekoniecznie wiedzą wszystko najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest skrzynia dłużej trzyma biegi i szybciej redukuje.

Ciekawe nigdy tego nie zauważyłem albo po prostu nie zwracałem na to uwagi ale różnica między komfort a sport jest właśnie tak że trzyma wyżej obroty.

Ale potestuje sprawdzę ale jeśli tak jest to pewnie będą to niuanse. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie (328i) zmiana trybu jazdy (eco>comfort>sport>sport+) zmienia:

1) eco vs. comfort - w eco zmienia biegi tak nisko jak tylko się da, reakcja na gaz w zasadzie nie istnieje :lol: , ponadto jak zdejmiemy nogę z gazu wrzuca na N.

2) comfort vs. sport/sport+ - zmienia się reakcja na gaz (bardzo wyraźnie, auto się odmula), usztywnia się układ kierowniczy, trzyma wyższe obroty i szybciej zmienia biegi, jeżeli mamy zawieszenie adaptacyjne to ustawienie zmienia się na sport. W sport+ dodatkowo ogranicza kontrole trakcji i brutalniej wbija biegi (czy szybciej... ciężko powiedzieć, ale z lekkim "kopem" w plecy :D

 

Samo przestawienie skrzyni w tryb "Sport" (lewarek w bok) przestawia ją w tryb podobny do tego w jakim skrzynia działa w trybie jazdy sport/sport+, czyli trzyma wyższe obroty, szybciej zmienia biegi itp. Opcja dobra jak chcemy jechać płynnie, ale na wyższych obrotach niż standardowe np. w trybie comfort.

 

Tak to działa przed liftem, po lifcie ponoć można ustawić poszczególne nastawy w danym trybie oddzielnie (jak np. w Audi), tak mi się obiło o uszy. Może potwierdzi to ktoś z egzemplarzem LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesuniecie na ds działa tam samo jak w poprzednich bmw e9x ,e60 bez trybów jazdy,podniesie obroty,szybciej redukuje niezaleznie od trybu jazdy.W trybie sport auto nest bardziej zwarte i juz jedzie na wyzszych obrotach ale jak przestawicie w ds to zredukuje o jeszcze jeden bieg. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo przestawienie skrzyni w tryb "Sport" (lewarek w bok) przestawia ją w tryb podobny do tego w jakim skrzynia działa w trybie jazdy sport/sport+, czyli trzyma wyższe obroty, szybciej zmienia biegi itp. Opcja dobra jak chcemy jechać płynnie, ale na wyższych obrotach niż standardowe np. w trybie comfort.

Nie jest tak, ale efekt jest podobny.

 

Comfort/Sport/+ wpływa na reakcje pedału gazu, usztywnia zawieszenie i kierownicę. Nie wpływa to za bardzo na skrzynię, ale ta dostosowuje się do stylu jazdy - tzn, że jeśli będziemy szaleć w trybie komfort skrzynia tak samo będzie trzymać wyższy bieg, jak w trybie sport.

 

DS - tj tryb skrzyni, nie wpływa na reakcje na gaz, ale za to biegi są niższe wrzucane, więc reakcja na gaz też automatycznie jest lepsza. Do dynamicznej a nie nerwowej jazdy mamy Comfort + DS.

 

Generalnie Sport i DS "wydają" się bardzo podobne, ale mają inną genezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Arek dzis mierzyłem swojego m235i cabrio - spokojnie osiągłem 0-100 4,7sek ( bez załączonej funkcji launch control ) najlepszy wynik od 100-200 10,6sek ale ppowiem druga próba 11,5s 3, 4 próba 11,9-12,1sek ( czuć seryjny IC nie daje rady) jutro dam zdjęcia driffboxa, IC zakładam w lipcu .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek dzis mierzyłem swojego m235i cabrio - spokojnie osiągłem 0-100 4,7sek ( bez załączonej funkcji launch control ) najlepszy wynik od 100-200 10,6sek ale ppowiem druga próba 11,5s 3, 4 próba 11,9-12,1sek ( czuć seryjny IC nie daje rady) jutro dam zdjęcia driffboxa, IC zakładam w lipcu .....

Fajne czasy ale faktycznie IC seria to porażka ja pomimo że nie mam teraz programu tylko sam icek to wyrazńie czuć że idzie ładnie bez zadyszki

widzimy się na zlocie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bardzo fajne porównanie 228 vs m235i vs M2

http://www.roadandtrack.com/car-culture/a29245/bmw-2-series-comparison-test/?zoomable

 

do zobaczenia na zlocie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stało z autem??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum, może też na bmw-sporcie, widziałem kiedyś jakiegoś magika od silników BMW, który je składał lepiej od fabryki.

Miał swój wątek, tylko za cholerę nie pamiętam czy była to prezentacja auta jakiegoś czy "reklama".

 

Może ktoś coś kojarzy?

 

Jak mi wpadnie to wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.