Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Mam taki problem z moim autem. Może opowiem od początku:

 

1. Jechałem teraz trasę 700km i podczas jazdy zauważyłem że przy prędkości 70km/h na 5 biegu wciskając gaz zaczyna przyspieszać ale tak po chwili jakby sie ksztusil i na ulamek sekundy przerywa przyspieszanie. Dzieje sie tak na benzynie i na gazie.

 

2. Na nastepny dzień odpalilem auto i dzieje sie tak jak na zalaczonym filmiku. Jeżeli rozgrzeje się trochę to wciskając gaz do dechy obroty rosną normalnie ale już podczas jazdy nie ma mocy.

 

3. Na gazie jest wszystko ok po za tym co w pierwszym punkcie. Auto się zbiera itd.

 

4. Ostatnio wymienilem świecę i sondę lambda i przeplywomierz. Po tym nie bylo zadnych błędów na kompie i skasowali mi wszystkie adaptacje. Przejechalem 90km na benzynie potem z 60 na gazie i jazda w trase.

 

dodam ze tutaj gdzie jestem w nocy bylo -7 stopni i tak sie trzyma. Benzyny mam ponad 15l.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j2ifdy3-xbA

 

Nie mam mozliwosci podlaczenia tutaj pod kompa :(

Opublikowano

Sory za post pod postem. Mam jeszcze kilka istotnych faktów.

 

1. Jak odpalę to od razu jest ok. 800 obrotów. Jak dodaje gazu za pomocą linki od tempomatu to ładnie się wkręca na obroty.

Wiec chyba jakby było coś z filtrem itp. to tez by się dławił. Chyba ze jest czujnik ciśnienia i jak odbiera za małą wartość to tłumi przepustnice...

 

2. Miałem już problem z przepustnica ale wyciągnąłem i wyczyściłem cala i było ok. Podczas tamtego problemu objawy były takie same ale świeciło się jeszcze elm i nie sprawdzałem czy na gazie jest ok.

Opublikowano
albo mi sie wydawalo albo na początku filmiku silnik strzelał? jezeli tak tzn nie przepalał mieszanki czyli albo mieszanka była z byt bogata i nie zdolal jej przepalic albo dostaje za malo powietrza... ale skoro na gazie jest ok wiec obstawiam ze dostaje za duzo benzyny do cylindrow... bez podłaczenia do kompa raczej sie nic nie wymysli...
Opublikowano
PS. przyszlo mi jeszcze cos do glowy... czy przewód z filtra do przepustnicy jest cały? nigdzie nie pękniety? chodzi mi o to czy nie ciągnie przypadkiem lewego powietrza...
Opublikowano
tak, silnik strzela... ja się zastanawiam nad rozstrojonym komputerze od gazu,bo pewnie źle wyregulowany. Bo zaraz po adaptacji na gazie lubił sobie zgasnąć, a teraz już tego nie robi.
Opublikowano
ale z tego co pisałes ten problem jest na benzynie... a jezeli silnik bedzie zle pracowal na benzynie to gaz tez bedzie wariowal... komputer gazowy przeciez np korekcje wtryskow bierze z benzynowego a jak tamte wariuja to nie ma opcji zeby dobrze gaz ustawic...
Opublikowano

Hmm. no ale jeśli gaz jest źle wyregulowany i adaptacja silnika się źle ustawi (pod gaz) to wtedy na benzynie będzie lipa ? No bo jak nie to to co? lewe powietrze powodowało by też złą prace na gazie.

Chyba że to coś z temperaturą? Jak jest zimny a na zewnątrz teraz -12. To odpala na sekundę i gaśnie. I tak za 5 razem odpali i faluje.

Opublikowano
gaz narazie zostawmy w spokoju zeby zrobic prawidlowa adaptacje komputera gazowego to na benzynie musi pracowac poprawnie... nalezałoby sprawdzić na livedata jak sie zachowuję ta przepływka którą wymieniałeś, korekcje wtrysków i wskazania sond... przepływkę i sonde wymieniłeś na zamiennik? sprawdziłeś ten przewód powietrza od filtra czy nie jest gdzieś pęknięty? nierówna praca silnika i strzelanie moze być spowodowane właśnie lewym powietrzem, gdyż nie przepływa przez przepływkę i pomiar jest wtedy niewłaściwy i dzieją sie takie rzeczy...
Opublikowano
Przewód cały ale wydaje mi się, że odma "gra na wuwuzeli" :P Wszystkie części które wstawiałem są nowe i oryginalne. Chcę odratować to auto więc nie inwestuje w zamienniki :P Po odłączeniu przepływki auto działa identycznie.
Opublikowano
w takim razie trzeba by sprawdzic ta odme te przewody lubia pekac takze radzilbym delikatnie z nimi silnik przy przewodach od odmy nie jest zaolejony? skoro po odlaceniu przepływki jest identycznie znaczy ze cos jest nie tak z powietrzem a moze sama przeplywka jest wadliwa... jezeli odma okaze sie ok to trzeba bedzie podpinac pod komputer i to sprawdzic jakie wartosci pokazuje...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłaczenie przepływomierza wprowadza sterownik silnika w tryb awaryjny i silnik MUSI wtedy wyraźnie inaczej pracować.

Ale nie oznacza to awarii przepływki.

 

Ja bym szukał tu w zasilaniu paliwem. Ciśnienie paliwa < drożność filtra i przewodów> oraz stan pompy paliwa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A powiedzcie mi czy tempomat steruje elektrycznie przepustnica, a ta linka jest od kontroli trakcji, czy ta linka jest od tempomatu? Cisnienie paliwa.. tez tak myślałem ale otwierając ręcznie przepustnice wszystko jest ok.
Opublikowano

Pojeździłem na benzynie 20km i dodaje filmik jak przyspiesza po tych 20km. Jak przyspieszałem za jakimś poprzednim razem to na 2 tak wyj***lo w kolektor i w rurze na końcu, że myślałem, że juz się oderwały ;p

 

https://www.youtube.com/watch?v=VfKOF7Jg5vM&list=UUHKxdftOMuMTWZY3Vg9eRrA

 

Pytanie do was: Czy jak przyczyną jest np. lewe powietrze to jak to jest, że na gazie nie robi to problemu?

Druga sprawa - zauważyłem, że dodając gazu na postoju słychać dość głośny świst (niczym w turbo), tak krokowiec zawsze świszczy, czy to właśnie gdzie powietrze się dostaje?

Opublikowano

Wykreć świece i sprawdź czy prawidłowo wyglądają. Wymień je dla świętego spokoju jak dawno nie były wymieniane. Warto zobaczyć na inpie wszystkie parametry.

Kup jakiś samostart i psikaj obficie w dolot i zobacz czy nie zmieniają się obroty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Strzały w kolektor to uboga mieszanka.

 

Lewe powietrze nie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale jemu nie strzela na gazie a przy cewkach na gazie by strzelał predzej jak na benzynie.

U niego jest cos nie tak z wydolnością układu zasilania benzyną < według mnie>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
astma to układ oddechowy < zasilania w powietrze>
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Podłączyłem pod kompa:

 

- 123 avtivate grid-controlled cooling

- 227 lambda control tolerance Bank 1 to big

- 228 lambda control tolerance Bank 2 to big

- 202 lambda control Bank 1 control block

 

Po usunięciu błędów i adaptacji, odpaliłem silnik i odrazu wyskoczył błąd 123.

Po jakimś czasie 227 i 228. Sondy mnie zastanawiają bo ta na banku 2 była dopiero co wymieniona na oryginalną. Na odczycie aktualnych wartości silnika sonda przed katem na banku 1 i 2 wartości 0.05.

 

Czytałem jeszcze shadow memory:

- 133 signal can asc 3

- 123 avtivate grid-controlled cooling

- 35 avtivate Relay Secondary air pump

- 62 avtivate Solenoid Valve secundary air

- 126 avtivate Selonoid Valve tank-leck-diagnostic-pump

- 127 avtivate Selonoid Valve socking jet pump

 

Tak w ogóle co to jest shadow memory?

Opublikowano
Jeśli SIę nie mylę to błędy shadow są tak jak by chwilowe, nie mające większego znaczenia(błędy "cienie" tłumacząc dosłownie). Z tego co pisali chłopaki na innym forum na błędy shadow nie warto zwracać uwagi.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Twoje błędy w wolnym tłumaczeniu:

- 123 Chłodzenie, mapa sterowania termostatem

- 202 Lambda regulacja Bank 1 za kat (u mnie też Się pojawiał a mam sondy tylko przed katalizatorem)

- 227 Odchylenie mieszanki Bank 1

- 228 Odchylenie mieszanki Bank 2

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

kiedy miałeś montowany gaz ?

sprawdź Parametry Vanosa jak masz dostęp do kompa

ustaw przerwę na świecach na 0.7 a możesz spróbować nawet na 0.6 i zobacz czy będzie pojawiało sie strzelanie.

Filtr benzyny ? Powietrza ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.