Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem nowy na tym forum, prosze o porade i ewentualne wskazówki.

Otoz mam problem w mojej e60 530d 2006r. 225k przebiegu, mam do wymiany uszczelniacz wału tył i przod, olej leje sie dosyc mocno. Czy robil ktos u siebie taką operacje?? Prosze o jakiekolwiek info, ktore ułatwią mi i mechanikowi naprawe np. czy tylni uszczelniacz kupic z podstawą czy tylko uszczelkę, ile trwa cała operacja, czy przy okazji wymiany tych uszczelnien zwrocic uwage na cos innego...

z gory dzieki za zaint sie tematem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Pokrótce opiszę całą operację, być może ktoś skorzysta z moich doświadczeń.

 

Więc, cała operacja jest dosyć czasochłonna (ok 15 godzin pracy jednego doświadczonego mechanika plus pomoc kilku osób w czasie wyjmowania/wkładania skrzyni). Wstawił bym kilka zdjęć ale nie wiem jak to zrobić :)

Do wymiany tylnego uszczelniacza trzeba zdemontować: wszystkie osłony, osłony wydechu, wydech, wał napędowy, skrzynie biegów plus taką mega zębatke co jest miedzy skrzynią i silnikiem

Oprócz tego trzeba jeszcze odkrecić DPF-a i przesunąć bo przeszkadza.

Wymiana uszczelniacza to raptem 5 minut, lepiej kupić uszczelniacz z metalową podstawą (ja kupiłem Reinz koszt ok 160 złotych).

Przy okazji naprawy warto sprawdzić: stan podpory wału (u mnie po przebiegu 220 tysięcy nadawała się do wymiany, łożyska bardzo szumiały), łącznika elastycznego wału (wymieniłem na SWAG koszt 340 złotych, stary miał troche luzów, w sumie można było go zostawić) i przegubu tylnego wału (nie wymieniałem ponieważ koszt nowego w aso to 700 zł (tylko tam dostepny), stary został nasmarowany), stan oleju w skrzyni. Ja przy okazji wymieniłem również olej w tylnym moście.

Do wymiany przedniego uszczelniacza trzeba też zdemontować kupe sprzetu, m.in. wszystkie osłony, wentylator, pasek, koło pasowe wału (koniecznie sprawdzić stan ale o tym pewnie każdy wie). Wyjecie uszczelniacza też nie jest zbyt łatwe, trzeba użyć sporo siły....

Okej, to byłoby na tyle, może ktoś skorzysta.

pozdrawiam

  • 6 lat później...
Opublikowano

Cześć,

Podbijam temat.

Powoli zabieram się do wyciągnięcia skrzyni w moim e60 545i (uszczelniacz wału i przy okazji pokrywa płaszcza wodnego, która jest przykręcona do bloku)

Zdaje sobie sprawę z różnić, które napotkam po drodze (na szczęście jest trochę materiałów na YT, gdzie można to ogarnąć).

Mam, też dostęp do INPA/ISTA, Real OEM, więc będę szedł krok po kroku.


Parę ogólnych pytań:

1. Czy zrzucałeś olej silnikowy do wymiany uszczelniacza ?

2. Czy zrzucałeś olej ze skrzyni (ja wolałbym tego uniknąć).

3. Do odkręcenia skrzyni potrzebuję ustawić wybierak w pozycji "N" -> planuje to zrobić za pomocą dźwigni przy skrzyni po wypięciu linki

3. Czy przy odkręcaniu śrub konwertera musisz blokować wał korbowy ?

4. Czy przy demontażu skrzyni miałeś problem z 'odpechnięciem' konwertera, tak żeby został w skrzyni ?

5. Czy spodziewać się wycieku oleju z konwertera i skrzyni (muszę odkręcić przewody do chłodnicy - tego jestem świadom)

6. Czy przy demontażu koła podatnego (odkręcając z wału korbowego), blokowałeś wał, czy miałeś narzędzie do blokady koła ?

7. Czy wymieniałeś na nowe śruby od koła (czy dawałeś klej do gwintów?)

8. Przy montażu skrzyni biegów, jak ciężko jest trafić konwerterem i 'wyosiować' układ.


Będę wdzięczny za różne inne odkrycia i wskazówki.

Dzięki i Pzdr,

obar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.