Skocz do zawartości

(e39) zakup i remont silnika. Czy jest sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na wstępie zaznaczę ze sprawą nie dotyczy mojego autka tylko bardziej rozbija się o nadmiar wolnego czasu :-).

 

Raz w życiu dokonałem kompletnego remontu silnika co prawda 5 cylindrowego. Zrobiłem to hobbystycznie i leżał sobie aż kiedyś akurat się przydał i został wsadzony do wozu (nie mojego, lecz kolegi). Silnik chodził rewelacyjnie, na tyle zafascynowala mnie ta operacja, że obiecałem sobie iż w następnym aucie dokonam podobnego zabiegu oczywiście jak zajdzie taka potrzeba. Potrzeby jako tako nie ma ale myślę nad zakupem 2.8 na podwójnym vanosie i wyremontowanie słupka od a do z łącznie z regeneracja vanosów i wszystkiego co się da :-).

Nie wiem tylko jak z dostępnością części, wiem jedynie ile rozrząd i ile vanosy w serwisie koszty są spore ale na to akurat nie zwracam uwagi, powoli będę sobie kompletowal wszystko.

Pytanie czy ktoś z Was robił lub zna kogoś kto w razie czego służy poradą odnośnie takiego zabiegu.

Remont będzie obejmował w zasadzie wszystko od czyszczenia poprzez wymiany pierścieni, panewek, szlifowanie bloku, głowicy, wału, wszystkie nowe uszczelki itp. Tez zastanawiam się nad nowymi wtryskami oraz zostanie odnowionych dużo rzeczy z osprzętu jak alternator rozrusznik itp. Rolki, pompy i inne podzespoły nowe. Podejrzewam że z kosztami wyjdzie podobnie jak całe auto ale to tak jak pisałem nie jest najważniejsze.

Opublikowano
Chce, kupić z zajechanym silnikiem czy co? Bo zwykle jeśli trzeba coś robić to tylko głowice ew panewki. Przy dużym przebiegu możesz miec problem z gładziami cylindrów które są pokryte twarda warstwa a regeneracja samych cylindrów to koszta kilku tysięcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tego bloku nie szlifujesz.

Remont będzie kosztowny < bardzo kosztowny>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
z mechanika nie ma problemu w tym silniku pod warunkiem że gładzie cylindrowe są w bardzo dobrym stanie bo w innym razie nie ma sensu naprawy takiego silnika... Tak jak było opisane wcześniej tych cylindrów się nie szlifuje one są pokryte specjalną powłoką chyba nicasil-ową jeżeli dobrze pamiętam... Jedyny problem, który mógłby być to z ustawieniem podwójnego vanosa z pojedyńczym jest dużo łatwiej... także w trakcie ewentualnego remontu chętnie służę pomocą...
Opublikowano

Nie opłaca się I to głupi pomysł

Szkoda kasy ani to old timer ani żadna szczególną produkcja by tak inwestować. Szkoda twojego czasu u kasy.

Kup lepiej w dobrym stanie i rób co zrobić trzeba ale nie nad programowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.