Skocz do zawartości

świeży posiadacz E46, kilka pytań.


OskarGwardiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! Jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem BMW E46 318 Touring. Mam kilka pytań odnośnie tego jak zachowuje się moje auto. Jest to moja pierwsza beemka, więc trochę jeszcze jestem zielony. Mam taki problem, a mianowicie jest coś takiego że kiedy przepinam biegi z jedynki na dwójkę, albo z jedynki na wsteczny to jest takie stuknięcie słyszane z tyłu, jakby w plecy...kolega mówi mi że to jakaś guma może być, ale zapytam się Was. Druga sprawa to mam wrażenie, że powinna chodzić lepiej. Fakt te 118km to nie jakiś szał, tym bardziej, że poprzednio jeździłem 100 konnym dieslem, ale wydaje mi się że powinna lepiej moja bemka się zbierać...no i mam tak, że jak przyspieszam to czuję jakby ją delikatnie kołysało, tak jakby chciała iść, ale coś nie może...dodam jeszcze, że czasami tego kołysania nie ma i przyspiesza równo. Może mnie ktoś naprowadzić co mam sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki dyfra, wyrwane zawieszenie tylnego mostu. Wjedź na podnośnik zmieniaj biegi i słuchaj. Możesz również zaciągnąć ręczny i słuchać skąd stuka. Masz wiele tematów na ten temat. Radzę zacząć od wymiany tych tulei co najczęściej padają oraz łącznika elastycznego wału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki ma praktycznie każdy z użytkowników BMW E46 przy zmianie biegów.

 

Ja nie mam ...

Dokladnie, u mnie tez cisza

Do spr przeniesienie napedu, tulejki itp.

Zreszta kolega wyzej mądrze napisał.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK po świętach wstawię na dokładne posprawdzanie wszystkich tulei do mechanika. Półosie mają coś wspólnego z tym stuknięciem nawet jak na postoju wrzuce z jedynki na wsteczny? Ogólnie zawieszeniowo u mnie bez zarzutu, tylko te stukniecia przy przepinaniu biegów mnie denerwują. A teraz jeszcze może ktoś podpowie z tą mocą coś. Właśnie jeździłem kolegi bmw z takim samym motorem, tylko w sedanie i czuć różnicę że jego lepiej się zbiera...wszystkie filtry wymieniłem, paliwa nowy. Czy to może być wina świec?Jak tak to jakie najlepiej założyć? Przepływka chyba dobra, bo odłączyłem i raczej to samo było, nie odczułem jakiejś różnicy. Silnik cicho pracuje, nic nie klekocze, obroty ładnie trzyma, nic nie skacze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

nikt nic nie powie o tym przerywaniu?;/

Podobni jest nie zdrowe ;-) ale ty nic o przerywaniu nie pisałeś ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) nie no pisałem przecież w pierwszym poście jak i później, ale okej powiem jeszcze raz jak to sie objawia. Czuję, że moje auto jest słabsze, jeździłem wczoraj kolegi taką samą, tylko w sedanie z takim samym silnikiem i jego lepiej się zbiera. U mnie czuję jakby chciała iść a coś ją jakby blokowało, czuje szarpnięcia albo jakby kołysanie przy przyspieszaniu gwałtownym. Wszystkie filtry zmienione...czy to mogą być świece? od czego zacząć sprawdzanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z mocą chyba rozwiązany. mam chłopaka który jest kumaty w bmw i wziął moje auto pod komputer. Mam nie oryganalny przepływomierz, chyba jakiś tani zamiennik..i powyżej 2000 obr w ogóle nie mieści się w tej skali w której powinien.Muszę znaleźć prfzepływkę o takich nr jak powinna być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest problem...Podłączyłem kolegi przepływkę z takiego samego modelu, z tym samym motorem i auto dziwnie się zachowywało,a mianowicie skakały obroty, nie równo pracował silnik, więc włożyłem swoją z powrotem i wszystko wróciło do normy tzn uspokoiły się obroty, tylko powyżej 2000 obrotów przymula samochód i coś go blokuje..więc dziś zamówiłem nowy przepływomierz BOSCHA o takich numerach jak trzeba i taka sama sytuacja jak z przepływką od kolegi, nie równa praca silnika, skaczące obroty, ogólnie nie ma jazdy...odłączyłem przepływkę to samo nawet ciut gorzej...więc z powrotem założyłem ten swój "tani zamiennik" i auto jeździ, ale mocy nie ma...o co chodzi z tym???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz benzynę więc adaptacji nie trzeba może to jednak nie ten sam model ? wstaw zdjęcia tych dwóch przepływomierzy. Jutro zakładam swój nowiuśki przepływomierz o tych samych numerach tylko Siemens i dam znać jak u mnie chodzi tylko problem jest taki, że u Ciebie po odłąćzeniu nie pracuje tak jak powinno i tu jest problem. Pewnie masz wgrane jakieś dziwne mapy nikt nic nie grzebał przy silniku ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry zdjęcia swojej nie miałem czasu zrobić, a tamtą na szczęście mogłem oddać. podaję link dla przykładu jaką mam przepływkę http://allegro.pl/przeplywomierz-bmw-e46-316-318-z3-0280217124-bosch-i4930639212.html?item=4930639212

 

Dziś wymieniłem jeszcze świece i dalej to samo. Nie wiem już co mam robić...;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież piszę, że mam w tej chwili zamiennik nie znanej firmy bo z takim przepływomierzem kupiłem auto i na komputerze ten zamiennik wyskakuje z zakresu powyżej 2tyś obrotów, więc dla sprawdzenia podmieniłem z kolegi przepływką z jeżdżącego auta i było tylko gorzej, więc zamówiłem przepływkę nową Boscha za 720zł i było to samo co z kolegi, więc z powrotem założyłem swój zamiennik i auto jeździ, ale jest przymulone...więc jaki mam jeszcze przepływomierz zamówić??? A może to nie wina przepływki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/przeplywomierz-bmw-e36-e46-e38-z3-13621433565-m43-i4867779606.html

- Chociażby ? ( Nie reklama ) Masz wiele innych tanich zamienników nawet po 110 zł Noname. Ale ewidentnie to nie jest wina przepływomierza skoro zamówiłeś taki jaki fabryka dała a nie chce chodzić chyba, że w benzynach też można wykonać adaptacje i może ktoś taką zrobił pod ten Twój "noname" musisz poszukać w internecie i nagraj filmiki zrób zdjęcia to może ktoś więcej się wypowie bardziej obeznany. Podłącz pod kompa w inpie sprawdź total air mass na włączonym silniku nagraj i wrzuć tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat wymiany adaptacji przepływki w benzynie to poczytaj tu; http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=50340

Tam się wypowiadają starzy wyjadacze i z grubsza rzecz biorąc w benzyniakach jak przepływka jest katalogowa to się nie robi adaptacji ale można na chwile odłączyć aku to się samo przeczyści ze starych danych.

Ta dyskusja jest stara bo z 2009 roku , wiem że w ropniakach były wadliwe przepływki i je zmieniono na inne co wymagało adaptacji.

Mam nadzieję że macie wyczyszczone przepustnice.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u innego mechanika, zostawiłem mu auto i po kilku godzinach stwierdził że mam odmę pękniętą, że tam jest jakaś membrana która już się wyrobiła i zasysa lewe powietrze. wstawiam zdjęciem a strzałka pokazuję to miejsce gdzie się ta odma znajduje..czy to jest możliwe, ktoś się z tym spotkał już?Nie chciałbym na darmo wydawać kasy... http://imageshack.com/a/img540/8257/GlJQXo.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.