Skocz do zawartości

zolta kontrolka silnika 528i lpg (mechanicy rozkladaja rece)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wczoraj po przyjezdzie do pracy zapalila mi sie kontrolka silnika.. silnik pracuje rowno, zadnej niesprawnosci nie widac i slychac... niestety nie mam tutaj mechanika na miejscu a musze wracac do 200 km do domu... co moze byc przyczyna palacej sie kontrolki? Moge wracac do domu bez obaw?? Edytowane przez hckoli
Opublikowano
przyczyną może być bardzo wiele rzeczy także dopóki nie podłączysz kompa to się nie dowiesz a tym bardziej że nie ma zadnych objawów co do pracy silnika... nikt rozsadny nie odpowie ci na to pytanie czy mozesz wracac do domu bo nie wiadomo z jakiej przyczyny i jaki blad wywalilo...
Opublikowano
Pamiętaj że zółta kontrolka to informacja że trzeba jechać do serwisu(kontrolka silnika,klocki) a czerwona to natychmiastowe zatrzymanie i wyłączenie auta(ciśnienie oleju) wiec jedź,a w najgorszym przypadku auto bedzie wiecej pali bądź jazda bedzie utrudniona.
Opublikowano
mam nadzieje, ze to nic powiaznego... doczytalem, ze moze to byc sonda lambda lub nawet zla mieszanka paliwa... dzieki Panowie
Opublikowano

Przerabiałem to u siebie.Po zatankowaniu gazu (na Orlenie :D )też zapaliła mi się ta kontrolka.Zaznacze,że na co dzień tankuje na BP.

Po wizycie u gazownika powiedział,ze moze to byc przyczyną i po jakimś czasie zgasnie....i tak było.

Podobno komp zapamietuje jakie paliwo sie leje i moga wystepowac takie objawy.

Od tamtej pory unikam orlenowskiego gazu i jest spoko. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komp nie pamięta jakie lałeś paliwo tylko kontroluje czy da się utrzymać skład mieszanki w zakresie regulacji lambda. Jeśli to się nie udaje to zaświeca kontrolkę.

A powodów może być kilka.

Przeważnie kiepska regulacja instalacji lpg.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

zolta kontrolka gasnie po 3 uruchomieniu silnika jezeli wczesniejszy blad ktory ja uruchomil nie wystepuje,

a stwierdzic dlaczego sie zapalila moze tylko komputer,

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

odswiezam temat mecze sie caly czas z tym problemem bylem juz u 5 fachowcow w tym rowniez nawet w nieautoryzowanym serwisie bmw... obroty kuleja, zapala sie zolta kontrolka silnika, przy 3500 Ob/min auto jakby sie dusi.. fachowcy twierdza, ze wszystko jest ok lub rozkladaja rece..

sprawdzane byly nieszczelnosci dolotu powietrza, odma, wymienione zostaly swiece, sprawdzalismy przewody jak i cewki... czesto wypada krorys zaplon na wykresie dochodzi do nawet 8 % (ktorys dlatego ze co jakis czas inny od 1 do 6) pomozcie bo nie wyrobie.. bledy pojawiaja sie na benzynie jak i gazie, robilem ostatnio adaptacje przejechalem 200 km i nic juz po 10km zapalila sie kontrolka silnika auto przez ponad rok bylo wdzieczne sprawialo satysfakcje z jazdy a teraz caly czas stoi u mechanika... pomocy panowie wrzuce pare screenow (blad przeplywki ze wzgledu na odlaczenie)

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/1.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/2.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/3.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/b%C5%82%C4%99dy_2pFcvZ.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/b%C5%82%C4%99dyTbnXQ.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/analog_1.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/analog_2.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/analog_3.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/inpa_cylinder.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/lambda.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/lambda2.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/vanos.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/13/shadow.png

Opublikowano

Witam,

 

Może moja wskazówka coś pomoże. Mam podobny problem i po podłączeniu do komputera (podczas występowania błędu) wyświetlił się komunikat o zbyt ubogiej mieszance. Oczywiście cała instalacja została poprawnie wyregulowana. Po oględzinach i odczytach z komputera mechanik stwierdził, że błąd ustąpi po wymianie przepływomierza.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Proponuję skasować błędy, pojeździć trochę bez odpinania niczego i wtedy sprawdzić jakie błędy wróciły.

Błąd 18 signal camshaft sensor outlet oznacza uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu od strony wydechowej, albo mogą to być uszkodzone przewody idące do tego czujnika.

Błąd 123 avtivate grid-controled cooling odnosi się do termostatu z tego co znalazłem w necie.

Pozostałe błędy dotyczą sond, składu mieszanki. Najlepiej gdyby napisał coś ktoś, kto się zna na odczytach kompa i potrafi połączyć błędy. Jak masz od kogo, to czujnik położenia wałka możesz podmienić, zajmie to 5 minut czasu.

Opublikowano
U mnie też okresowo zapalała się ta lampka. Błędy jakie pozniej udało się odczytać to niewłaściwy skład mieszanki - sondy. Nic dodać nic ująć. To one głównie odpowiedają za regulację składu mieszanki, no chyba że coś na przewodach. W e34 miałem przypadłość że auto praktycznie w ogóle nie jechało a czasem wszystko ok, gazownik słał do mechanika o ten do gazownika. Wszystko wybadał mój brat, sprawdzając AFR i okazało się że "wydychane" powietrze nie trzyma składu. Wymiana sondy i auto jak nowe.
Opublikowano

kolejny fachowiec stwierdzil, ze wina lezy w sterowniku LPG wiec wypielismy wtyczki od gazu... auto chodzi na samym gazie.. a to nowe bledy z dzisiaj.. moze ktos zna jakiegos fachowca z okolic pily szczecinka ??

 

http://wrzucaj.net/images/2015/07/20/nowe.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/20/nowe1.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/20/nowe2.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/20/nowe3.png

http://wrzucaj.net/images/2015/07/20/szad.png

Opublikowano

18 błąd czujnika wałka rozrządu po stronie wydechowej

50 zawór regulacji (prawdopodobnie chodzi o silniczek krokowy)

79 grzałka sondy lambda za katalizatorem bank 1

123 chłodzenie, sterowanie termostatem

126 Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika

127 Aktywacja Elektromagnesu pompy

203 Lambda regulacja Bank 2 za kat

215 Lambda Czujnik bank 1 lub ASC / MSR / EML Interfejs nie jest wiarygodny

228 Odchylenie mieszanki Bank 2

 

Usterki o numerach 50,126 i 127 pochodzą z pamięci "shadow" więc są mało istotne. Reszta to już poważniejsza sprawa i trzeba pokusić Się o wymianę wspomnianego wałka oraz wspomnianych sond.

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na tych filmikach widać, że sonda przed katem na drugim banku stoi, spróbuj ją podmienić, może to ona miesza. Niech jednak się wypowie ktoś mądrzejszy.
Opublikowano
Ja widzę jedynie, że napięcie na grzałce sondy za katalizatorem bank 1 stoi w miejscu(na filmiku od 1:36)czyli wcześniejszy błąd 79 natomiast reszta parametrów zmienia swe wartości i wydaje Się być Ok
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na pierwszym filmiku od 1:01 do 1:32 sonda przed katem na drugim banku pokazuje około 0,3V a powinna skakać od 0,2 do 0,8V z tego co mi się wydaje. Rusza dopiero później.
Opublikowano
Ale jej zakres pracy zmienia Się, fakt w niewielkim przedziale, ale nie stoi tez całkowicie. Widać tam niewielkie skoki od 0,26V do 0,35V maksymalnie, chociaż w porównaniu do innych to zostaje w tyle. Na początek podmienić 2 sondy regulacyjne przed katami na jakieś sprawne używki i wtedy sprawdzić odczyt
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
dobra Panowie troche to trwalo ale wrocilem z dobra wiadomoscia .. wymienilem sonde ta przed katem i kontrolka juz od 2 miesiecy sie nei pokazuje... wiec to ona byla przyczyna... lecz dalej lekko nie rowno pracuje silik.. nie poddaje sie szukam dalej.. dodm ze jedynie czasem wyskakuje blad polozenia walka rozrzadu
Opublikowano
Lewe powietrze sprawdzałes? świece kiedy była wymiana? Regulator biegu jałowego wraz z przepustnicą do czyszczenia. To na dzień dobry zrób.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam po dlugich walkach z maja e39 wyniklo, ze walnieta byla sonda lambda na kolektorze wydechowym... silnik chodzi dobrze lecz jeszcze musze odme chyba wymienic pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.