Skocz do zawartości

lekkie drgania przy hamowaniu ze 160 do 120


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego hamulce się kupuje oryginalne, a nie jakieś zamienniki Brembo, srembo czy ATE. Kiedyś też się skusiłem na wysokiej klasy (niby) zamiennik. Po tygodniu zakładałem nowe oryginały, bo tamte wibrowały po kilku hamowaniach. Mówcie co chcecie, ale oryginał to oryginał i nie dotyczy to tylko hamulców. Jedyny problem z oryginałami polega na nadmiernym moim zdaniem pyleniu, choć przy cotygodniowym myciu nie jest to aż tak bardzo uciążliwy problem. Wolę mieć brudne felgi przez kilka dni niż wibracje samochodu z powodu ch...jowych tarcz.

Jak chcesz to ci sprzedam oryginały mi zaczęły bić po kilku tys :( A zakładane były w aso orginały tez krzywi jak widzisz

 

Dzięki, ale nie korzystam z używanych części. Reklamuj zatem, bo jak widać nie wszystkie tarcze się gną - ja się jeszcze na oryginałach nie zawiodłem, a mam ciężką nogę i hamulce nie mają u mnie lekkiego życia.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki, ale nie korzystam z używanych części. Reklamuj zatem, bo jak widać nie wszystkie tarcze się gną - ja się jeszcze na oryginałach nie zawiodłem, a mam ciężką nogę i hamulce nie mają u mnie lekkiego życia.

W ciągu ostatnich 24 miesięcy hamulce wymieniałem tylko z powodu krzywych tarcz, a nie ich zużycia - raz w F16 i trzy razy w F10.

Gwarancja nie załatwia sprawy ponieważ lekkie bicie nie kwalifikuje wymiany (bicie tarczy jest w dopuszczalnej odchyłce producenta), a jak jest duże bicie to i przebieg większy - gwarancja jest uznawana do bodaj 5.000 km czy coś około. Oczywiście wszystkie wymiany w ASO.

Opublikowano

gwarancja jest uznawana do bodaj 5.000 km czy coś około. Oczywiście wszystkie wymiany w ASO.

 

No wlasnie, nic dodac nic ujac. Ja 5 tys robie praktycznie w miesiac.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem tarcze i klocki na orginalne BMW i wszelkie drgania ustąpiły , wreszcie hamowanie stało sie przyjemnością

 

Pytanie na jak długo...

Głowix
Opublikowano
Moje zdanie na to jest takie - im częściej lecisz po autostradzie i odhamowujesz się z 200km/h tym szybciej tarcze zaczną bić...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tak czy owak, BMW 5 nie powinno krzywić tarcz renomowanych firm przy prędkościach, które nie są niczym nadzwyczajnym na niemieckiej autostradzie. Niezła lipa z tym. Obstawiam, że nie przemyśleli tego za dobrze..... Pozostaje wymieniać informacje o jakości poszczególnych producentów, a i tak to walka z "wydłużeniem" czasu. W dłuższym okresie sprawdziłem kilka zestawów:

 

BMW - druga ocena

ATE - tragedia, chociaż był to naturalny wybór, bo przez 10 lat mi się sprawdzały w różnych autach (100-350 KM)

Zimmermann sport (klocek zwykły tylko jest do 520d) - lepiej, ale i tak zaczęły bić mocno pod koniec, wytrzymały dłużej, a bicie było subiektywnie mniejsze (i tak duże).

 

Podobnie kiedyś w Lancerze się ratowałem nacinanymi EBC + greenstuff, lepiej niż seria, ale taki hamulec niedorobiony zabije wszystko z czasem.

 

Teraz na przód idzie za kilka dni Zimmermann sport + HAWK HPS 5.0. Polecił w miarę zaufany sprzedawca (chociaż zasada nikomu nie ufaj obowiązuje). Zobaczymy....

 

I jak te tearcze sie spisują ? Niestety moje orginały po przejechaniu około 5k i kilkunastu ostrych hamowaniach na autostradzie znowu bija

Opublikowano
Ciężko stwierdzić. ~5000 km przejechane. Na autostradach staram się przewidywać i trochę unikam hamowania z dużych prędkości (co nie zdarzy, że nie ma takich przypadków), wcześniej tego nie robiłem. Z tą różnicą do tej pory jest wyjątkowo dobrze. Zupełnie zero bicia. Póki co polecam. Kolejnym razem wrzucę zwykłego zimmermanna i ten klocek. Moim zdaniem klocek bardzo pomaga, tarcza nawiercana nic nie dała wcześniej. Jedyna mała wada, dobrze dogrzane klocki piszczą jak stary tramwaj. Wg wszystkich forów w obamowie to norma.
Głowix
Opublikowano

I jak te tearcze sie spisują ? Niestety moje orginały po przejechaniu około 5k i kilkunastu ostrych hamowaniach na autostradzie znowu bija

Tak jak piszesz kilka mocniejszych hamowań przy większej prędkości (nie pod rząd) i tarcze się krzywią.

Reklamować, reklamować i jeszcze raz reklamować, z ori tarczami jest tragedia. Jestem non stop w serwisie, jak nie z jednym to z drugim samochodem.

Opublikowano

Panowie mam pytanko do znawców tematu tarcz hamulcowych.

Mam dosyć wypaczających się orginalnych tarcz i chce zakupić jakies sportowe tarcze, w oko wpadły mi tarcze firmy Tarox .

Czy ktoś ma jakie doświadczenie z tymi tarczami, jakie opinie chodzą o nich a może macie jakieś inne do zarekomendowania?

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
Panowie mam pytanko do znawców tematu tarcz hamulcowych.

Mam dosyć wypaczających się orginalnych tarcz i chce zakupić jakies sportowe tarcze, w oko wpadły mi tarcze firmy Tarox .

Czy ktoś ma jakie doświadczenie z tymi tarczami, jakie opinie chodzą o nich a może macie jakieś inne do zarekomendowania?

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Alle jakiś konkret? Bo wg mnie to do 520d jest tylko tarcza G88, czyli cywilna, a nie sportowa. Nacięcia małe, żeby oko nacieszyć.

Głowix
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,


przyłączam się do tematu.


wymieniłem niedawno wszystkie 4 wahacze dolne (TRW) - były do wymiany

wymieniłem piastę/łożysko na jednym kole, bo miałem odchył prawie 0,20 na zegarze na piaście (prawdopodobnie była bita)

wymieniłem tarcze i klocki, a następnie reklamowałem tarcze (TRW dwuczęściowe), wreszcie po odmownej reklamacji sam je przemierzyłem ustalając zgodnie z tym co ustalili na reklamacji odchył 0,01 a na drugiej 0,06 w rezultacie odchył według ostatecznych pomiarów na jednym kole praktycznie zerowy, a na drugim w sumie zamyka się w 0,06


Dzięki temu znacznie zredukowałem dość poważne już drgania przy hamowaniu od 80 km wzwyż.


Nie mniej, nie zlikwidowałem ich całkowicie i nadal stwierdzam lekkie drgania przy delikatnym hamowaniu, które docelowo ustają przy mocniejszym dociśnięciu hamulca, jakbym miał jakiś jeszcze luz do momentu docisku hamulca.

Dodam, bo być może to ważne, że efekt jest ten sam przy hamowaniu silnikiem z tempomatu, a więc jak zakładam już bez udziału tarcz.


Teraz pytanie, czy może te dość zredukowane już drgania powodować nadal ten odchył 0,06 jaki zostawiłem na jednej tarczy czy też może powinienem wymienić jednak też wahacz górny ?

Pytam, bo nie widzę, żeby ktoś z opisanym problemem wymieniał wahacz górny. Nie wiem czy warto wchodzić w koszty.

Nie mam natomiast już pomysłu co innego mogłoby mieć wpływ ma opisany problem.


Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.