Skocz do zawartości

lekkie drgania przy hamowaniu ze 160 do 120


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od kilku miesiecy użytkuje nowe 525d sedan. Od samego poczatku zauwazyłem że hamując na autostradzie z prędkosci od 160-170 do 120-130 minimalnie drży kierownica, tak naprawdę minimalnie. Jest to dużo bardziej odczuwalne jak samochód sam wyhamowuje na aktywnym tempomacie przed przeskodą (wolniejszy samochód z przodu) aniżeli jak wyhamowuję samemu. Dziwne że nie dzieje się to zawsze. Częstotliwosc pojawiania się tych minimalnych drgań oceniam na 70%. W 30% przypadków drgania nie występują. Dzieje się tak od nowości. Czy to normalne?

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Miałem podobne objawy. Myślałem ze to tarcze hamulcowe, a okazało sie ze są luzy na wachaczach dolnych.

Po wymianie nie ma drgań

Opublikowano

A u mnie znowu jest taki problem, że zaczyna się bicie z tyłu przy prędkości 110 i kończy przy 140km/h.

 

Kiedyś będąc w serwisie zwrócili mi uwagę na wahacze tylne, ale temat zignorowałem. Jak sprawdzić te wahacze ?

 

Dodam, że koła są proste i wyważone a opony nowe.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Skoro objawy nie występują cały czas to tarcze odpadają więc zostaje coś przy zawieszeniu i to prawdopodobnie tak jak koledzy wyżej piszą.
Opublikowano
Czy to w sumie możliwe żeby przy przebiegu 7tys.km były luzy na wahaczach?

 

Za malo jezdzisz dielsem 1200km/miesiac stad problemy :mrgreen:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,

Miałem podobne objawy. Myślałem ze to tarcze hamulcowe, a okazało sie ze są luzy na wachaczach dolnych.

Po wymianie nie ma drgań

 

Co Ci w sumie wymienili? Wahacze czy jakieś tuleje?

Opublikowano
Wiamienialem wahache bo luzy były na trzpieniach a nie na tulejach. Podjedź do warsztatu najlepiej gdzie sie specjalizują w zawieszeniach i niech ci sprawdza. Koszt sprawdzenia to góra 50 zł. Banalnie prosta sprawa. Oczywiście nie w aso, bo ci zaleca wymienić wszystko jak znam życie.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie Bmw F11 drgania od 120 do 140 na kierownicy była źle ustawiona geometria i pościnane opony po wymianie opon na nowe i ustawieniu geometrii bajka druga sprawa bicie na kierownicy przy hamowaniu powyginane tarcze z przodu niestety wymiana na nowe biło tylko na ciepło:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hejka

 

Podlacze sie pod temat. Walcze z drganiami prawdopodobnie na tyle. Bylem juz u trzech magikow od wywazania kol i kupa, sa albo mniejsze albo wieksze. Pojawiaja sie przy OK 120-130km/h a potem je czuc przy predkosci malejacej do 100km/h. Powyzej 130 maleja.

Moja ostatnia wizyta w ASO pomogla zmniejszyc te wibracje ale drgania nadal sa (wywazali kola raz jeszcze)

Mam kola 18", model 236. Opony continental runflat z bieznikiem 6mm na przodzie i 7mm na tyle. Z czujnikami cisnienia.

Jakies pomysly?? Czytalem na roznych forach ze F10 ma jakies problemy z tymi drganiami i servisy maja trudnosci z ich usunieciem.

Autko sunie jak szalone ale cala przyjemnosc szlag trafia jak tylko wyjade na kawalek prostej.

Opublikowano (edytowane)
Hejka

 

Podlacze sie pod temat. Walcze z drganiami prawdopodobnie na tyle. Bylem juz u trzech magikow od wywazania kol i kupa, sa albo mniejsze albo wieksze. Pojawiaja sie przy OK 120-130km/h a potem je czuc przy predkosci malejacej do 100km/h. Powyzej 130 maleja.

Moja ostatnia wizyta w ASO pomogla zmniejszyc te wibracje ale drgania nadal sa (wywazali kola raz jeszcze)

Mam kola 18", model 236. Opony continental runflat z bieznikiem 6mm na przodzie i 7mm na tyle. Z czujnikami cisnienia.

Jakies pomysly?? Czytalem na roznych forach ze F10 ma jakies problemy z tymi drganiami i servisy maja trudnosci z ich usunieciem.

Autko sunie jak szalone ale cala przyjemnosc szlag trafia jak tylko wyjade na kawalek prostej.

 

Czy robiłeś pomiar bicia tarcz?

Edytowane przez kosa666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kordi77

 

A wyważałeś kiedyś te koła na wyważarce z testem drogowym (np. Hunter?)

U mojej żony w F20 na zimowych Continentalach RunFlat można sobie wyważać po 5 razy na normalnych wyważarkach i jest dokładnie ten sam efekt co u Ciebie - drgania pomiędzy 120 a 140.

Dopiero wyważanie na Hunterze definitywnie rozwiązuje problem - auto jedzie gładko jak po szkle.

Już się nauczyłem, że z jej zimówkami jadę od razu na Hunter'a... :)

Opublikowano
Podlacze sie pod temat. Walcze z drganiami prawdopodobnie na tyle. Bylem juz u trzech magikow od wywazania kol i kupa, sa albo mniejsze albo wieksze. Pojawiaja sie przy OK 120-130km/h a potem je czuc przy predkosci malejacej do 100km/h. Powyzej 130 maleja.

Moja ostatnia wizyta w ASO pomogla zmniejszyc te wibracje ale drgania nadal sa (wywazali kola raz jeszcze)

Mam kola 18", model 236. Opony continental runflat z bieznikiem 6mm na przodzie i 7mm na tyle. Z czujnikami cisnienia.

Jakies pomysly?? Czytalem na roznych forach ze F10 ma jakies problemy z tymi drganiami i servisy maja trudnosci z ich usunieciem.

Autko sunie jak szalone ale cala przyjemnosc szlag trafia jak tylko wyjade na kawalek prostej.

 

Walcze z tym samym... Pojawia sie 100-120km/h. Na razie zdiagnozowano opony, ktore poszly do reklamacji (Continental, 135N i 120N bicia), ale zalozyli mi letnie (chociaz ponoc jedna ma 90N bicia i tez sie nie nadaje) i tez mam to samo. Od powyzej 120-130kmh cisza i spokoj. (oczywiscie na Hunterze wywazane).

Opublikowano
Ze wszystkimi sie zgadzam, tylko kolega pisze ze ma drgania przy hamowaniu. Ja tez takie miałem, wlasnie w tym zakresie prędkości przy hamowaniu, jak mi sie kończyły klocki z tylu. Jak wymieniłem na nowe, to drgania przy hamowaniu zniknęły.
Opublikowano
U mnie te drgania pojawiły się jakieś trzy tygodnie temu (hamowanie ~160->120km/h). Tarcze i koła ok, aso wymieniło od razu dolne wahacze na gwarancji i jest dobrze. Więc temat dolnych wahaczy będzie się pewnie pojawiał w f10. Mój przebieg 88kkm.
Opublikowano

Ostatnie wywazanie bylo w ASO. Nie wiem jaka maja maszynke.

Czytalem o Hunter - zapowiada sie dobrze ale poki co kupilem "drgajacy" samochod wiec niech sie pieszcza znim.

Jade dzisiaj raz jeszcze bo mi do tego sciaga auto w lewo (UK) na autostradzie. Na lokalnych niezauwazalnie.

Mam ziomowe kola ale tez dopiero kupilem i czekaja na nizsze temperatury. Zobaczymy co ASO dzisiaj powie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Z problemem drgań przy hamowaniu walczę już od zeszłej wiosny. Wczesna wiosną miałem wymienione najpierw same tarcze, problem zniknął ale na chwilę. Potem pojawił się ponownie - tym razem wymienione wahacze i ponownie nowe tarcze. Drgania zniknęły. Jak się okazuje jednak nie na zawsze...

Teraz po przejechaniu od ostatniej wymiany tarcz - ok 12.000 km ponownie zaczęły się pojawiać się drgania/wibracje przy hamowaniu w zakresie prędkości 120-160. Stawiam teraz ponownie na krzywe tarcze.

Szperając po sieci znalazłem coś takiego:

http://www.skimmydiscs.co.uk/blog/brake-vibration-bmw-5-series/

Wygląda jakby ten problem z krzywiącymi się tarczami w F10 był jakiś głębszy. Co sądzicie o tym co napisali na tej stronce powyżej?

Wyszperałem również coś takiego:

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

Co sądzicie o takiej operacji w celu wyprostowania tarcz?

Opublikowano

Wczoraj miałem wyważane koła na nowej wyważarce w ASO - Hunter Road Force tzw. wyważanie dynamiczne.

Po wyważeniu kół wibracje jak na razie zniknęły. Co więcej - pamiętam że często obraz w lusterku wstecznym mi minimalnie drgał. Teraz zero drgań w lusterku wstecznym. Sprawdźcie u siebie czy zdarza się Wam że lusterko wsteczne czasami lekko drży w trakcie jazdy. Jeżeli tak to warto rozważyć wyważanie dynamiczne kół. Drżenie obrazu powinno ustąpić. Usługa nie jest tania ale jak na razie u mnie dała naprawdę dobry efekt. Zobaczymy jak będzie po kilku tysiącach kilometrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem przy problemie wszelkich drgań pochodzących z kół niedoceniona jest sprawa poprawnego dokręcenia i założenia kół. Szczególnie w samochodach trochę starszych. Ja jestem bardzo wyczulony na te drgania i zawsze zmieniam koła zimowe i letnie samodzielnie. Oczyszczam starannie tarcze w miejscu przylegania felgi oraz samą felgę. Dokładnie zgodnie ze sztuką przykręcam felgę. Po pierwsze wstępne przykręcenie koła /samochód jest na podnośniku/ śruby dokręcam po przekątnych, co raz mocniej. Dopiero przy dość mocno przykręconych śrubach stawiam auto na podłoże i ostatecznie dokręcam koła.

Duża staranność potrzebna jest także przy zmianie tarcz. Trzeba pamiętać o jednej podstawowej sprawi. Tarcza jest tak naprawdę przykręcona do piasty śrubami kół!

  • 1 rok później...
Opublikowano

Podłączę się do tematu.

U mnie w F11 niedawno pojawiły się drgania przy delikatnym hamowaniu. Dwa miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki w serwisie i nie wiem czy to wina tarcz czy zawieszenia. Drgania ustaja jak mocniej hamuję. Prędkość nie ma znaczenia.

Mechanik z ASO podejrzewa tuleje rozprężne ale chcą żeby zostawić auto na pół dnia. Na szarpakach nic nawet nie drgnie.

Jakieś pomysły?

 

Dodam, że na zimę założyłem opony zwykłe a nie run flat. Wyważane ponownie na zwykłym sprzęcie. Dziwne bo za drugim razem miały znaczne niedoważenie.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Ja wymienialem wahacze przednie, bo zaklad specj. sie w BMW stwierdzil, ze w 90% to wina tulei. Problem ciagle ten sam. Na wiosne pojade na Huntera z letnimi oponami i zobaczymy co dalej.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
u mnie problemem jest ciągłe niedoważenie kół zimowych. Może opony do wymiany. Koła 3 razy wyważane. za trzecim razem było prawie ok ale przy większych prędkościach jeszcze czuć lekkie bicie. Założyłem wcześniej na chwilę letnie koła i tego problemu nie było.
Opublikowano

U mnie przetoczenie tarcz przednich rozwiazalo problem bicia podczas hamowania. Takze warsztat, ktory sugerowal tuleje naciagnal mnie na koszta. No ale mam nowe Lemfordery i dobre oryg. w piwnicy.

Koszt przetoczenia tarcz na aucie 150 zl. Zamiast zacisku montuja uchwyt z dwoma nozami tokarskimi. Minus teraz taki, ze zdjeli mi z grubosci 0.6 mm i jestem ponizej minimum grubosci tarczy.

 

Teraz ma drgania przy predkosciach malych 40-60 km/h. Po zmianie opon na letnie udam sie na dynamiczne wywazanie kol (Hunter).

 

http://i63.tinypic.com/2wog7dt.jpg

http://i65.tinypic.com/m9c7bp.jpg

Opublikowano
No i właśnie tu jest szkopuł w tym przetaczaniu tarcz - bo teraz jak masz poniżej grubości minimalnej to powinieneś zmienić tarcze na nowe. Ja zawsze tak robię, że jak mam poniżej min. gr. to wymieniam. Oczywiście razem z klockami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.