Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To że REST się uruchamia nie znaczy że funkcja działa prawidłowo. Po prostu po kilku minutach wydmucha ciepło z nagrzewnicy i zacznie lecieć chłodne powietrze. Przy sprawnej pompce płyn jest cały czas w obiegu i dogrzewa nagrzewnice. Ciepło leci dłużej.

Po wymianie pompki należy odpowietrzyć układ. W zasadzie po każdym rozbieraniu czegoś w układzie chłodzenia trzeba odpowietrzać.

 

Dzięki @mariuszzz, po ostatniej jeździe sprawdzałem "przez dotyk" czy pompka pracuje na włączonym rest-cie, ale właśnie widzę że zupełnie nie.

Proszę o podpowiedź jakiego płynu użyć do uzupełnienia układu ?

  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że REST się uruchamia nie znaczy że funkcja działa prawidłowo. Po prostu po kilku minutach wydmucha ciepło z nagrzewnicy i zacznie lecieć chłodne powietrze. Przy sprawnej pompce płyn jest cały czas w obiegu i dogrzewa nagrzewnice. Ciepło leci dłużej.

Po wymianie pompki należy odpowietrzyć układ. W zasadzie po każdym rozbieraniu czegoś w układzie chłodzenia trzeba odpowietrzać.

A czy w E60 530d jest taka dodatkowa pompka wody? Mam problem z dogrzewaniem i utrzymaniem (wysokiej 90*) temperatury, pompa wody wymieniona, termostaty również. Myślicie, że to wina dodatkowej pompki wody?

Z góry dziękuję za podpowiedź.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano

U mnie jest to samo, 88 stopni i nic więcej, długo się nagrzewa. Myślę że to na 99% dodatkowa pompka w którą E60 również jest wyposażony.

Zazwyczaj trzeba tylko wymienić szczotki i po problemie, nawet bez wymontowywania pompki.

Tutaj masz przykład:

https://www.sgaf.de/content/zusatzwasserpumpe-kuehlmittelnachlaufpumpe-253241

Opublikowano
Przy sprawnej pompce płyn jest cały czas w obiegu i dogrzewa nagrzewnice. Ciepło leci dłużej.

A powiedz ile to jest dłużej.
Opublikowano
Trochę nie na temat, ale skoro ten watek zaczyna się od filtrów... czy mój samochód ma zewnętrzny filtr paliwa ? 1er/E87/1.6/N45 /2004 r.
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
U mnie jest to samo, 88 stopni i nic więcej, długo się nagrzewa. Myślę że to na 99% dodatkowa pompka w którą E60 również jest wyposażony.

Zazwyczaj trzeba tylko wymienić szczotki i po problemie, nawet bez wymontowywania pompki.

Tutaj masz przykład:

https://www.sgaf.de/content/zusatzwasserpumpe-kuehlmittelnachlaufpumpe-253241

Wielkie dzięki. U mnie do osiągnięcia temp. 88 * potrzebuję 30 km i to jadąc dosyć szybko. Gdy tylko pojawia się korki temperatura zaczyna spadać nawet do 74*. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie- czy w przypadku padniętej dodatkowej pompki pojawia się błąd, który za pośrednictwem interfejsu można odczytać?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano

dokładnie tak jak na foto

 

http://www.fotograf.gliwice.pl/3.png

 

Mam błąd pompki i czujnika zapachu

Korzystam z aplikacji Btoolexpert kolegi @pawelgawel z tego forum, a interfejs to Carista

Dzisiaj będę próbował wymienić pompkę, może się uda, nie jestem mechanikiem i jest trochę zimno nawet w garażu :)

Bardzo ciekawy wątek autora aplikacji toczy się tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379 gdzie na priv możesz otrzymać kod do bezpłatnego pobrania apki w wersji expert

Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedź i podesłanie linku.

Mam taką samą aplikację i po zaznaczeniu wszystkich kratek nie pojawił mi się żaden błąd. Wynika z tego, że dodatkowa pompka może być w dobrym stanie. Sam już nie wiem gdzie szukać problemu :mad2:

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
Dziękuję bardzo za odpowiedź i podesłanie linku.

Mam taką samą aplikację i po zaznaczeniu wszystkich kratek nie pojawił mi się żaden błąd. Wynika z tego, że dodatkowa pompka może być w dobrym stanie. Sam już nie wiem gdzie szukać problemu :mad2:

 

A działa Ci funkcja REST ?

To zresztą może być wina np. termostatu, zapowietrzonego układu itp.

Opublikowano

Jak wrócę do domu to sprawdzę ta funkcja działa? Jeśli okazałoby się że nie działa to co jest tego przyczyną?

Termostaty wymienione, chyba że przy wymianie termostatów mechanik zapowietrzył układ, jest to możliwe?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano

Właśnie wymieniłem pompkę :)

Natomiast starą poddałem testom podłączając do 12V i okazało się że nawet trochę kręci, ale bardzo słabo i momentami zatrzymuje się

U ciebie może słabo kręcić i w związku z tym nie ma błędu, ale to tylko hipoteza

Opublikowano

Oki. Dzięki.

Szczotki do niej już zamówiłem, spróbuję je wymienić Jak wymienię to podzielę się wrażeniami.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
Koledzy a powiedzcie mi bo na jednym kluczyku działa mi REST a na drugim nie i czy to trzeba jakoś zakodować czy kluczyk zepsuty? Na jednym i na drugim auto odpala, otwiera szyby, szyberdach, klapy bagażnika i w zasadzie wszystko robią tak samo tylko różnią się stacjami radiowymi no i funkcją REST.
Opublikowano
Oki. Dzięki.

Szczotki do niej już zamówiłem, spróbuję je wymienić Jak wymienię to podzielę się wrażeniami.

 

Daj znać gdzie kupiłeś szczotki, jakie i czy pasują. Dzisiaj już tylko dla zabawy otworzyłem pompkę i powiem że nie było to łatwe a robiłem to na stole. Natomiast najciekawszym tematem z tego co widzę będzie jej złożenie po przylutowaniu nowych szczotek.

Opublikowano
Koledzy a powiedzcie mi bo na jednym kluczyku działa mi REST a na drugim nie i czy to trzeba jakoś zakodować czy kluczyk zepsuty? Na jednym i na drugim auto odpala, otwiera szyby, szyberdach, klapy bagażnika i w zasadzie wszystko robią tak samo tylko różnią się stacjami radiowymi no i funkcją REST.

 

według mnie nie powinno to mieć znaczenia, a tak poza tym funkcję REST włącza się nie z pilota (chyba że źle zrozumiałem Twoją wypowiedź)

Opublikowano
Daj znać gdzie kupiłeś szczotki, jakie i czy pasują. Dzisiaj już tylko dla zabawy otworzyłem pompkę i powiem że nie było to łatwe a robiłem to na stole. Natomiast najciekawszym tematem z tego co widzę będzie jej złożenie po przylutowaniu nowych szczotek.

Szczotki kupilem tytaj

http://www.e-szczotki.pl/wyniki-wyszukiwania,172.html?sPhrase=Szczotka+5x5x10%2C+%28301a66%29+&iProducer=&sPriceFrom=&sPriceTo=

Piszesz, ze moze byc klopot z ich lutowaniem, hmm moze sobie odpuscic i kupic cala pompke?

Czy miales problemy po odpieciu pomki z odpowietrzeniem ukladu?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano

Szczotki i lutowanie to pikuś, tylko wyciągnięcie tej części po odgięciu tych trzech zacisków, a już nie mówię włożeniu.

Sprawdzi się na pewno metoda "niemiecka" z linka którego podawałem z zamrożeniem nowych szczotek pokropionych wodą.

Kupując używkę ryzykujesz to że może ona być w podobnym stanie, myślę że najlepiej po wymontowaniu pompki włożyć w to miejsce króciec 18mm, zacisnąć i tak tymczasem można jeździć. A szczotki próbować wymienić lub zlecić to elektrykowi.

Jeden facet na allegro regeneruje pompki boscha, ale niestety nie do BMW, podobno nie ma do nich części.

Dzisiaj idę odpowietrzyć układ, a widzę że ze znalezionego filmiku na YT że jest to banalnie proste i przebiega nieco inaczej niż to było tutaj gdzieś na forum opisywane. Chodzi o silnik N47 i jest tylko jeden odpowietrznik.

 

od 18 minuty

 

Opublikowano
Powiedz jak możesz o co chodzi z tą funkcją rest? Czy jest to jakiś przycisk na panelu sterowania klimy? Szukałem na yutube nic takiego nie znalazłem. Ogrzewanie u mnie w aucie działa bez zarzutu.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano

(chyba że źle zrozumiałem Twoją wypowiedź)
Trochę źle zrozumiałeś albo to zbyt chaotycznie napisałem. Wiem jak się włącza REST ale jak włoże jeden kluczyk do stacyjki to działa a jak drugi to nie.
Opublikowano
Powiedz jak możesz o co chodzi z tą funkcją rest? Czy jest to jakiś przycisk na panelu sterowania klimy? Szukałem na yutube nic takiego nie znalazłem. Ogrzewanie u mnie w aucie działa bez zarzutu.
Masz e90-91 czy e 60-61? e90-91 http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=9123&stc=1&d=1132268348 e 60-61 http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/oldnewaccontrols.jpg
Opublikowano
E60, nie mam nic takiego na sterowaniu klimą. Mam dokładnie ten sam panel z pierwszego linku u spodu zdjęcia.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.