Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy ok. 125 stopniach wyskakuje błąd i skrzynia przechodzi w tryb serwisowy (sprawdzone na torze).

 

Skrzynia jest ok przy normalniej jeździe sprawdziłem ok 80 stopni.


Mam jeszcze jedno pytanie dot. wentylatora. Przy jakiej temperaturze powinien się włączyć? zauważyłem taką zależność ze nawet przy 105 stopni nie jest włączony. Chyba że jest włączona klimatyzacja. Czy wentylator ma być uruchomiony tylko z klimatyzacją?

  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jaki masz kod silnika...????


Chłodzenie silnika DDE7....... Dotyczy: d70n47a0 , d70n47b0 , d71n47a0 , d71n47c0 , d72n47b0 , d73n47a0 , d73n57b0 , d73n57d0

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-335d-cou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/engine-cooling/XnZEwDx

Opublikowano
Kolego jaki masz kod silnika...????

 

M57D30T2


Z tego co zrozumiałem z danych z linka to w normalnych warunkach wentylator się włączy od temp 100C płynu chłodniczego. (temp oleju na ogół jest wyższa niż temp płynu).

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Temat oleju. E90 M57 obecnie lany Valvoline Synpower 5w30 z normą ll-04. Jest sens przechodzić na 5w40? Planowałem tak zrobić, żeby było lepsze smarowanie i odprowadzanie ciepła ale znajomy mi powiedział, że jak jej nie dziduje cały czas to olej będzie za bardzo się "studził" i będzie jeszcze gorzej na 5w40 niz 5w30. Fakt czy bzdura? Beta nie jest cały czas katowana ale czasami dostanie trochę po garach stąd decyzja o przejściu na 5w40. Co sądzicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja jeżdżę na 5W40 i olej ma temp. w zakresie 100 przy normalnej jeździe na trasie, a przy dynamicznej jeździe 110. Silnik N53B30.

Edit: Poprawka temp.

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
Raczej na 5w40 będą wyższe temperatury niż na 5w30 bo na w40 są większe opory i silnik naturalnie ma wyższe spalanie i gdzieś ta energia musi pójść. Jeśli chodzi o 5w30 czy 5w40 lepiej sie stosować zaleceń producenta, więcej da po prostu olej lepszej jakości lub dodatki modyfikujące tarcie.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Raczej na 5w40 będą wyższe temperatury niż na 5w30 bo na w40 są większe opory i silnik naturalnie ma wyższe spalanie i gdzieś ta energia musi pójść. Jeśli chodzi o 5w30 czy 5w40 lepiej sie stosować zaleceń producenta, więcej da po prostu olej lepszej jakości lub dodatki modyfikujące tarcie.

 

Apropo's dodatków modyfikujących tarcie co byście godnego polecili do 2 litrowej benzyny E90? [N43] 5W30 Valvo SynPower, wymiany co 10 000 km + uzdatniacz Millersa do wtrysków co około 4000 kilometrów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do wtryskiwaczy piezoelektrycznych tylko i wyłącznie Archoil 6900-p max do każdego tankowania 1ml:1l paliwa.


Do oleju silnikowego 9100 Archoil jest ok ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Korzysta ktoś z pokrowca na samochód w założeniu odpornego na warunki atmosferyczne? Zastanawiam się nad zakupem z uwagi na parkowanie pod chmurką.

Sprawdzi się takie coś w zimę?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Panowie mam pytanie odnośnie rozrządu. Otóż za 2 miesiące będę zmieniał rozrząd w f10. Mój mechanik mowi ze do bmw zawsze zakłada rozrzady firmy Fai. Co sądzicie o tej firmie warto? Twierdzi ze od lat zakłada rozrzady z tej firmy i nigdy nie było żadnego problemu a dosyć dużo takich rozrządów robi w bmw.. Ktoś miał do czynienia z tą firmą?
Opublikowano

Rozrząd jaki się montuje to najlepiej zapytać Fąfary - bracia zmienili już w betach ze 3 tiry rozrządow to będą wiedzieli

Ja jadę w przyszłym tygodniu F11 530d 245 koni przebieg 340tys - w aucie olej zmieniam max 15 tys, zero butowania na zimnym i chłodzenie minutę przed zgaszeniem po trasie. Poprzednie E61 tak samo - efekty - pierwsza i jedyna turbina 380tys rozrząd robił Fąfara 560 tys i jeszcze był ok

Teraz jak zmienię w przyszłym tyg to napisze co i jak

Opublikowano
Zapomniałem dodać, że E61 tez 530d 231koni sprzedałem koledze przy 638tys i sobie jeździ zadowolony także baza - olej, filtr turbiny max co 3 zmiany czyli 45 tys a najlepiej co 30 tys filtr powietrza świeży bo auto musi oddychać a paliwo to co 3 zbiorniki nalać BP ultimate ten lepszy albo shell V powera te paliwa maja więcej detergentów lub dodatek zalać dobry jest liqui moly
Opublikowano
Oczywiście dzwoniłem do braci Fąfara ,nawet byłem zdecydowany na wymianę rozrzadu w ich warsztacie . Ale trafiła się okazja wymienić rozrzad za mniejsza kwotę i bliżej przede wszystkim. Wiadomo ze cena nie jest dla mnie najważniejszym aspektem,bo w tym silniku na rozrządzie nie ma co oszczędzać.Zalezy mi żeby było to zrobione dobrze i na dobrych częściach. Fąfara z tego co mówił robi na częściach Febi , a jeszcze zaciekawił mnie film kolegi który wcześniej napisał post. Ponieważ chłopaki robia rozrząd na oryginalnych częściach i przy tym jeszcze robia wiele innych rzeczy miedzy innymi serwis klimatyzacji w cenie 3500tys. Fąfara maja cenę 3650 a mój mechanik zawołał 2500 ale martwi mnie firma Fai dlatego chciałbym poznać opinię jak największej ilości osób
Opublikowano
Zapomniałem dodać ze ja staram się dbać o autko,olej i wszystkie filtry co 15 tym. Ale samochód mam z drugiej ręki kupiłem z przebiegiem 150tys teraz mam 265000 , ale poprzedni właściciel z tego co mowi historia serwisowa wymieniali co 30 tys niestety
Opublikowano
Witam no i rozrząd zrobiony - wszystko Febi - rozrząd wyglądał tragicznie po 340 tys dwa ślizgi wyszczerbione a łańcuch tak się wyciągnął, że można go było ściągnąć rękoma … o dziwo zębatki w miarę ok łańcuch nie zleciał tylko dlatego ze napinacz tak wyskoczył, że się zablokował …. Ma się to szczęście, odradzam w 3 litrowym dieslu 245 koni jeżdżenie bez wymiany powyżej 250 tys bo to igranie z ogniem - niestety to już nie te części - łańcuchy są jak od rowera. Brawo bracia Fąfara 3 godziny po temacie, jako warsztat polecam bo brat+bratanek plus ja to już 5 rozrządów i wszystko gra super
Opublikowano
Wspominani bracia Fąfara jak powiedziałem, że podlecę za 200k powiedzieli, że spokojnie 250 tom zrobić bo teraz części są lepsze czyli coś jest na rzeczy. Ogólnie jak zmieniałem w starym E61 530d to łańcuch był całkiem inny konstrukcyjnie już na oko wyglądał na konkret a ten teraz to taki od dobrego roweru… mam zresztą wszystko spakowane i jak wyczyszczę to wrzucę fotosa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

200k km gwarancji od warsztatu?! W sensie mechanik powiedział że "gwarantuje", czy rzeczywiście masz tę gwarancję? :lol:

Na całe nowe samochody nawet tyle zazwyczaj nie dają...

Opublikowano
200k km gwarancji od warsztatu?! W sensie mechanik powiedział że "gwarantuje", czy rzeczywiście masz tę gwarancję? :lol:

Na całe nowe samochody nawet tyle zazwyczaj nie dają...

Tak jak napisalem, inni daja 100k, inni rok lub dwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.