Skocz do zawartości

Jak dbać o nasze BMW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

W WDS-ie trafilem na taka oto instrukcje:

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Aquapel_zpsrwaugysn.png

Nie wiem dokladnie w jakim celu sie to doklada ale podejzewam ze chodzi o przymarzajaca szybe lub odprowadzanie wody aby nie leciala do srodka przy otwartej szybie...

 

1. Wyczyscic szybe politura

2. Nalozyc 5cm Aquapel od randu szyby bocznej.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 339
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

4 termostaty.

Wraz z nadejściem chłodów warto sprawdzić termostaty. Ich wymiana nie jest droga, a wadliwe działanie może doprowadzić do poważnych konsekwencji i oczywiście zwiększa spalanie. Temperaturę silnika sprawdzamy w ukrytym menu lub poprzez kluczyk podczas serwisu auta. Prawidlowa temperatura to minimum 88C (dla diesla) - po przejechaniu kilku - kilkunastu km. Nie testujemy termostatów w korku czy na postoju. Optymalnie jadąc w trasie z prędkością do 100 kmh.

 

Orientuje sie ktos jaka temperatura silnika jest poprawna dla bezyny (N52) skoro 88C (dla diesla) ??

 

 

dodaje sie do pytanie powyzej o temperature poprawna w N52, nie moge znalesc.

 

HeatManagement

The engine control unit controls the coolant pump according to requirements: low output

in connection with low cooling requirements and low outside temperatures; high output

in connection with high cooling requirements and high outside temperatures.

The coolant pump may also be completely switched off under certain circumstances, e.g.

to allow the coolant to heat up rapidly during the warm-up phase. However, this only

occurs when no heating is required and the outside temperature is within the permitted

range.

The coolant pump also operates differently than conventional pumps when controlling

the engine temperature. To date, only the currently applied temperature could be

controlled by the thermostat. The software in the engine control unit now features a

calculation model that can take into account the development of the cylinder head

temperature based on load.

In addition to the characteristic map control of the thermostat, the heat management

system makes it possible to use various maps for the purpose of controlling the coolant

pump. For instance, the engine control unit can adapt the engine temperature to match

the current driving situation.

 

This means that four different temperature ranges can be implemented:

• 112°C ECO mode (economy)

• 105°C Normal mode

• 95°C High mode

• 80°C High + mapped thermostat mode

The coolant control sets a higher cylinder head temperature (112°C) if the engine control

unit determines ECO mode based on the current operating conditions.

The engine is operated with relatively low fuel consumption in this temperature range as

the internal friction is reduced.

An increase in temperature therefore favors lower fuel consumption in the low load range.

In HIGH and mapped thermostat mode, the driver wishes to utilize the optimum power

development of the engine. The cylinder head temperature is therefore reduced to 80° C.

This results in improved volumetric efficiency, thus increasing the engine torque. The

engine control unit can therefore set a certain operating mode adapted to the respective

driving situation. Consequently, it is possible to influence fuel consumption and power

output by means of the cooling system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie temperaturą silnika przez ECU w zależności od obciązenia silnika jest ciekawe. Moje obserwacje temperatury silnika 2.0tdi w takich sytuacjach jak jazda na niższym biegu ale z wyższymi obrotami, np. z prędkością 100km/h odbywa się w niższej temperaturze niż na wyższych z tą samą prędkością. Różnica wynosi od 3-6stC między 4-tym, a 6-tym biegiem.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy ktoś może napisać w jaki sposob dbać o reflektory?

Jakimi środkami myć zaschnięte owady, jak konserwować przednie klosze i czym, tak, by zachowały długo swój blask i nie matowiły się.

Pytanie też, co bardziej zuzywa przednie klosze - częste mycie, czy może zalegający długo brud?

 

Póki co, unikam bezposredniego słońca i staram się na bieżąco mieć je czyste, namaczając najpierw brud..

Może to trywialne pytanie, ale w byłej e39 po zmianie reflektorów na praktycznie nówki, dbałem o nie jak o małe dziecko, a i tak po 2..3 latach zmatowiły się ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
trzeba położyc powłokę kwarcową i doświerzać co 2 lata, dla bardziej dbających czytaj częściej myjacych na myjkach ręcznych i automatach co 15/20 miesięcy, można wydłużyć interwał aplikujac co 3 miesiące dedykowany sealant ,uprzedzę pyt. dlaczego nie wosk?, bo nie chroni mechanicznie i wbrew pozorom z reguły nie maja filtra UV, że drogo? nie sadzę, wymiana lamp droższa, auto gorzej wygląda, matowe lampy gorzej świecą itd..
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodane dbanie o reflektory od kri35

dodane problem z gromadzacy sie nagarem karbonowym w silnikach z wtryskiem bezposrednim.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Widocznie nie zrobił tego na tyle dobrze. Powinno sie zmatowić lampy bardzo mocno ale nie przesadzic(wprawieni wiedzą) i wtedy dopiero polerować w kilku etapach. Na koniec zdało by sie położyć powłokę gdyż fabryczna zdaliśmy wcześniej papierem. W telegraficznym skrócie,ale wtedy nie powinieneś mieć już żadnych śladów po kamyczkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast powloki ktora no sluzy glownie do poprawienia wygladuy, lepiej wedlug m nie zastosowac folie specjalna na lampy. BMW zreszta ma w ofercie specjalnie wycieta pod lampy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymianą oleju steruje w naszych autach komputer, średnio "nakazując" robić to co ok 30-35kkm przebiegu. Z reguły wymieniamy od razu filtr oleju. Jednak wymieniamy olej znacznie częściej, co np. 12- 15kkm wymieniając jednocześnie filtr oleju. Pytanie jest czysto hipotetyczne, czy warto wymieniać wtedy filtr, czy np., co drugą wymianę oleju? Nie piszcie, że to druciarstwo, bo nie o to chodzi, tylko o merytorykę.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr Oleju za każdym razem bezdyskusyjnie. Zawsze starałem się kupować te z górnej półki (filtr oleju), ale ostatnio do 3.0d kupiłem Febi w dobrej cenie i naprawdę jakościowo jest dobrze (jest też kpl. wszystkich oringów i uszczelka miedziana). Na te 15 tyś km sprawdza się bez zarzutów.

 

Filtr paliwa też wyższa półka, tzn Mann, Bosch, Knecht, Purflux. Te tanie radzę omijać szerokim łukiem bo często wcale nie za bardzo pasują, albo nie przepuszczają odpowiedniej ilości paliwa, czasem nie da się wcale uruchomić silnika. Wymieniam co 40-50 tys km.

 

Filtr powietrza wymieniam najczęściej co drugą wymianę oleju: 25-30 tyś km przebiegu. W połowie tego dystansu sprawdzam filtr i często go przedmucham sprężonym powietrzem. Tu kupuję filtr w rozsądnej cenie. Wolę kupić tańszy filtr powietrza i częściej go wymienić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze olej z filtrem

Dlaczego?

 

Co ile chcesz zmieniać olej, że chciałbyś zostawić filtr do następnej wymiany???

Chyba jeszcze nigdy nie widziałeś starego, skręconego filtra, przez który zatarł się silnik.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa też wyższa półka, tzn Mann, Bosch, Knecht, Purflux. Te tanie radzę omijać szerokim łukiem bo często wcale nie za bardzo pasują, albo nie przepuszczają odpowiedniej ilości paliwa, czasem nie da się wcale uruchomić silnika. Wymieniam co 40-50 tys km.

Czy nie za rzadko biorąc pod uwagę jakość paliwa na naszych stacjach? Ostatnio tankuje zwykly ON i do kazdego baku dolewam 60ml dodatku millers eco max. Wtedy wiem jakie "ulepszacze" są w paliwie co nie ma wpływu na filtr. Co ile wymieniacie filtr Paliwa? Obecnie minęło mi 30tys od ostatniej wymiany i chyba wymienię na dniach.

 

Filtr powietrza wymieniam najczęściej co drugą wymianę oleju: 25-30 tyś km przebiegu. W połowie tego dystansu sprawdzam filtr i często go przedmucham sprężonym powietrzem. Tu kupuję filtr w rozsądnej cenie. Wolę kupić tańszy filtr powietrza i częściej go wymienić.

Co do interwału się zgodzę, ale warto czasem otworzyć puszkę z filtrem i zobaczyć w jakim jest stanie. Co do tańszych to byłbym ostrożny ponieważ to filtr dozuje przepływ powietrza i skłaniałbym się ku lepszemu. Zakładam Knechta. Różnica w cenie jest niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniechaj, jak ktoś pyta dlaczego zmienia się olej razem z filtrem to nie ma co. :wink:

Nie doczytałes mojego wcześniejszego postu, w którym wyjaśniam swoje pytanie. Dla mniej uważnych powtórzę jeszcze raz: pytanie jest czysto hipotetyczne, skoro bmw zaleca wymianę oleju zgodnie ze wskazaniami komputera, czyli średnio co ok 30-35kkm, to wymieniając olej, np dwa razy częściej, jakie jest merytoryczne uzasadnienie wymiany filtra dwa razy częściej, niż wynika to z zaleceń bmw.

PS.

Nie piszcie, że trzeba to robić zawsze wraz z wymianą oleju, to oczywiste (sam tak robię) tym bardziej, że koszt filtra to kilkadziesiąt zł, więc marginalny. Chodzi mi o techniczną i technologiczną zasadność.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr Oleju za każdym razem bezdyskusyjnie. Zawsze starałem się kupować te z górnej półki (filtr oleju), ale ostatnio do 3.0d kupiłem Febi w dobrej cenie i naprawdę jakościowo jest dobrze (jest też kpl. wszystkich oringów i uszczelka miedziana). Na te 15 tyś km sprawdza się bez zarzutów.

Nie wiem czy wiecie, ale filtr oleju ORI BMW nie jest wcale drogi (pomijalna różnica) a w przypadku niektórych rzeczy (w tym filtrów oleju) co ori to ori - w końcu chodzi o nasz motor....ja wiem, że na innych też pojeździ, ale do turbobenzyn czy turbodiesli naprawdę warto dołożyć.

 

Filtr paliwa też wyższa półka, tzn Mann, Bosch, Knecht, Purflux. Te tanie radzę omijać szerokim łukiem bo często wcale nie za bardzo pasują, albo nie przepuszczają odpowiedniej ilości paliwa, czasem nie da się wcale uruchomić silnika. Wymieniam co 40-50 tys km.

 

Jakie robisz przebiegi roczne? Filtr paliwa powinno wymieniać się częściej, a przynajmniej raz choćby przed zimą. Knecht lub Hengst jak najbardziej.

 

Filtr powietrza wymieniam najczęściej co drugą wymianę oleju: 25-30 tyś km przebiegu. W połowie tego dystansu sprawdzam filtr i często go przedmucham sprężonym powietrzem. Tu kupuję filtr w rozsądnej cenie. Wolę kupić tańszy filtr powietrza i częściej go wymienić.

 

25-30 tys. km to nie jest żadne częściej. Jeśli rzeczywiście przedmuchasz i jest czysty to ok. Ale filtr powietrza jest naprawdę ważny w motorach z turbo - od niego zależy w jakimś stopniu sprawność.

 

Ogólnie mam spore obiekcje co do Twoich rad - ale cóż, każdy ma swoje wizje na temat serwisowania auta. Tylko proszę o nie wrzucanie kontrargumentów w stylu "jeżdżę tak cały czas i nic się nie dzieje" :) To, że nic się nie dzieje, nie znaczy że wszystko jest ok.

 

 

Zawsze olej z filtrem

Dlaczego?

 

To pytanie to żart? :)

Edytowane przez JokerDaniel

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniechaj, jak ktoś pyta dlaczego zmienia się olej razem z filtrem to nie ma co. :wink:

 

PS.

Nie piszcie, że trzeba to robić zawsze wraz z wymianą oleju, to oczywiste (sam tak robię) tym bardziej, że koszt filtra to kilkadziesiąt zł, więc marginalny. Chodzi mi o techniczną i technologiczną zasadność.

 

Taka "techniczna i technologiczna zasadność", że skoro wymieniamy olej 2 razy częściej niż zaleca BMW (czy Audi czy Mercedes - bez znaczenia) - to robimy to dlatego, że jest już wystarczająco wypracowany. Skoro jest wystarczająco wypracowany tzn., że filtr już również swoje wypracował. Koniec kropka.

 

PS. Widziałem olej zlany z 335i po 22 tys. km (tak pokazał komputer) - to był żur a nie olej, w filtrze tak samo zastój. W dieslach jest jeszcze gorzej w filtrze. A jak się przytka a damy w palnik to nie chcę myśleć co się stanie w skrajnym przypadku braku smarowania.

Edytowane przez JokerDaniel

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniechaj, jak ktoś pyta dlaczego zmienia się olej razem z filtrem to nie ma co. :wink:

 

PS.

Nie piszcie, że trzeba to robić zawsze wraz z wymianą oleju, to oczywiste (sam tak robię) tym bardziej, że koszt filtra to kilkadziesiąt zł, więc marginalny. Chodzi mi o techniczną i technologiczną zasadność.

 

Taka techniczna i technologiczna zasadność, że skoro wymieniamy olej 2 razy częściej niż zaleca BMW (czy Audi czy Mercedes - bez znaczenia) - to robimy to dlatego, że jest już wystarczająco wypracowany. Skoro jest wystarczająco wypracowany tzn., że filtr już również swoje wypracował. Koniec kropka.

 

PS. Widziałem olej zlany z 335i po 22 tys. km (tak pokazał komputer) - to był żur a nie olej, w filtrze tak samo zastój. W dieslach jest jeszcze gorzej w filtrze. A jak się przytka a damy w palnik to nie chcę myśleć co się stanie w skrajnym przypadku smarowania.

:cool2: i o to chodziło. Ma ktoś jeszcze swoje spostrzeżenie w tej kwestii?

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.