Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zakupiłem E32 750iL z niesprawnym Nivo oraz hamulcami. Autko stało 4 lata u gościa w garażu.

 

Jeżeli chodzi o hamulce, to pedał jest miękki i hamulce działają dopiero gdy pedał mam przy podłodze.

Jeżeli chodzi o Nivo, to autko z tyłu jest opadnięte i przy uruchamianiu nic się nie podnosi.

 

Oto co zrobiłem do tej pory:

Wymieniłem kłocki, płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ. Żadnej poprawy.

 

Co zauważyłem:

Tylny lewy amorek jest cały oblepiony, tak jakby przeciekał.

 

Pytania do znawców tematu:

 

Czy Nivo jest połączone z układem hamulcowym? Czy ewentualny wyciek w amorku, może powodować, że nie mam hamulców? Czy aby Nivo pracowało, wystarczy zregenerować amorki z tyłu? Czy coś jeszcze?

 

A może akumulator ciśnienia (gruszka) jest winna wszystkiemu lub tylko braku hamulca?

 

Dziękuje z góry za podpowiedzi.

Opublikowano
Co do nivo to sprawdź przede wszystkim czy masz płyn w układzie...nivo połączone jest ze wspomaganiem kierownicy...z hamulcami raczej nic wspólnego nie ma.Jeżeli jest w układzie płyn...powinien to być Pentosin CHF11s...syntetyk...żaden inny...zresztą na korku jest napisane jaki płyn idzie w układ,powinno być.Sprawdź jeszcze pod podwoziem czy cięgno jest podłączone do ramienia przy regulatorze poziomu.Jeżeli nie jest podłączone albo w ogóle go nie ma to sprawa jasna a jeśli jest to odłącz je i sprawdź czy podnosząc i opuszczając ramię auto reaguje podnoszeniem lub opadaniem nadwozia...oczywiście na pracującym silniku...Uszkodzona gruszka lub gruszki objawiają się raczej niezwykle twardym tylnym zawieszeniem...jednym słowem beton...życzę powodzenia i Pozdrawiam.
Opublikowano

Płyn jest i raczej prawidłowy, bo auto było do samego końca sewisowane w ASO. Ale jak pisałem stało 4 lata bez ruchu.

 

Czy przy sprawdzaniu tego cięgna auto musi stać na ziemi, czy na podnośniku też powinno się coś dziać ?

 

Rozumiem, że jak gruszki są padnięte, to nic nie będzie działało ?

 

A co z tym mokrym amorkiem, czy nivo będzie działać z nieszczelnym amorkiem?

Opublikowano
W E32 750 siedzi hydrauliczne wspomaganie hamulców o oznaczeniu H31, które jest włączone w system hydrauliczny samochodu, z którym także jest połączone Nivo, więc jest zależność. Jeżeli ta pompa H31 jest nieszczelna, to i hamulce i samopoziomowanie działają nieprawidłowo....
Opublikowano
One siedzi pod pompa ABSu. Trzeba tam zajrzeć i sprawdzić, czy nie jest mokra...
Opublikowano
Aha, jeszcze jedno; jeżeli Twoja 750ka ma ASC+T to po wymianie pompy H31 możesz mieć problem z odpowietrzeniem układu. Żeby ten układ odpowietrzyć trzeba zastosować specjalną procedurę i mieć dodatkowo urządzenie, którym dysponowały tylko serwisy...
Opublikowano
W E32 750 siedzi hydrauliczne wspomaganie hamulców o oznaczeniu H31, które jest włączone w system hydrauliczny samochodu, z którym także jest połączone Nivo, więc jest zależność.
Oooo...no i człowiek uczy się całe życie...o tej zależności nie wiedziałem...Pozdrawiam.
Opublikowano
One siedzi pod pompa ABSu. Trzeba tam zajrzeć i sprawdzić, czy nie jest mokra...

 

Zaglądałem i jest sucho. Ale czy nie jest tak, że jak 'gaz' ucieknie z gruszki, to też nie będzie działać? No i wtedy nie będzie chyba mokra?

 

Aha, jeszcze jedno; jeżeli Twoja 750ka ma ASC+T to po wymianie pompy H31 możesz mieć problem z odpowietrzeniem układu. Żeby ten układ odpowietrzyć trzeba zastosować specjalną procedurę i mieć dodatkowo urządzenie, którym dysponowały tylko serwisy...

 

Mam ASC+T. Mam cały czas nadzieję, że to nie pompa H31. A występuje ona w zamiennikach lub regeneracja ??? Czy tylko oryginał ?

Opublikowano
Co do nivo to sprawdź przede wszystkim czy masz płyn w układzie...nivo połączone jest ze wspomaganiem kierownicy...z hamulcami raczej nic wspólnego nie ma.Jeżeli jest w układzie płyn...powinien to być Pentosin CHF11s...syntetyk...żaden inny...zresztą na korku jest napisane jaki płyn idzie w układ,powinno być.Sprawdź jeszcze pod podwoziem czy cięgno jest podłączone do ramienia przy regulatorze poziomu.Jeżeli nie jest podłączone albo w ogóle go nie ma to sprawa jasna a jeśli jest to odłącz je i sprawdź czy podnosząc i opuszczając ramię auto reaguje podnoszeniem lub opadaniem nadwozia...oczywiście na pracującym silniku...Uszkodzona gruszka lub gruszki objawiają się raczej niezwykle twardym tylnym zawieszeniem...jednym słowem beton...życzę powodzenia i Pozdrawiam.

 

Jeszcze raz zapytam dla pewności: Czy przy sprawdzaniu Nivo, poprzez ruszanie tym cięgiełkiem auto musi stać na kołach (czyli z kanału), czy można na podnośniku (koła w powietrzu) ???

Opublikowano
W E32 750 siedzi hydrauliczne wspomaganie hamulców o oznaczeniu H31, które jest włączone w system hydrauliczny samochodu, z którym także jest połączone Nivo, więc jest zależność. Jeżeli ta pompa H31 jest nieszczelna, to i hamulce i samopoziomowanie działają nieprawidłowo....

 

a1410, dziękuje Tobie za zainteresowanie moim problemem

 

Tak siedzę i myślę o tym co napisałeś i jedno nie daje mi spokoju:

 

W ten układ hydrauliczny jest również włączone wspomaganie kierownicy. Ono działa bez zarzutów. Jeżeli pompa H31 by przepuszczała i miałoby to wpływ na Nivo, to i na wspomaganie. Czy źle kombinuje?

 

Rozumiem, że za ciśnienie w całym tym układzie jest odpowiedzialna tylko pompa wspomagania ?

 

Aha, jeszcze jedno; jeżeli Twoja 750ka ma ASC+T to po wymianie pompy H31 możesz mieć problem z odpowietrzeniem układu. Żeby ten układ odpowietrzyć trzeba zastosować specjalną procedurę i mieć dodatkowo urządzenie, którym dysponowały tylko serwisy...

 

Ja patrzę na schemat wspomagania siły hamowania (http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/34_0370-wspomaganie-sily-hamowania-hydraul/vDC58449), to na drodze od zbiornika oleju do pompy H31 jest regulator ciśnienia (18) i zbiornik ciśnieniowy (10). Żeby był sposób sprawdzić która z tych rzeczy nie działa :cry2:

Najtańsza jest grucha, później regulator, a na końcu pompa.

Ale z drugiej strony regulator ciśnienia jest wyposażony w aż dwa czujniki (19+20). Więc gdyby nie było ciśnienia albo regulator byłby zepsuty, to błąd by wyskoczył.

Opublikowano
Jeżeli gruszka jest mokra. to jasne, że zacznij od tego. Dopiero gdy układ będzie całkowicie szczelny i dalej nie będzie działał prawidłowo, to szukaj dalej. Pompa H31 występowała kiedyś w zamienniku FEBI, ale nie wiem, czy jeszcze jest w programie.
Opublikowano
Hmm...uszczelnij więc ten cieknący amortyzator. Żeby zacząć ustalać przyczynę trzeba mieć szczelny układ...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Żeby zaobserwować działanie nivo na tylnej osi > czyli podnoszenie auto musi stać na kołach, blisko przedniej części mostu > przy wale napędowym znajduje się regulator, jest połączony cięgnem i mocowaniem do drążka stabilizatora, w tym właśnie miejscu luzujesz dwie nakrętki M6 na klucz 10mm i popychając do przodu to cięgno lub do tyłu auto powinno unosić tył lub opuszczać, gruszki w tylnym zawieszeniu jak koledzy opisali mają funkcję wyłącznie amortyzacji > to co wygląda na amortyzator jest klasycznym siłownikiem, co do hamulców polecam sprawdzić dokładnie wszystkie połączenia, czy gdzieś się nie poci, czy nie masz gdzieś nieszczelności, spękanych przewodów elastycznych ( czasem w środku pęka osnowa i blokuje przepływ płynu uniemożliwiając odpowietrzenie i często przez to blokuje hamulce), sprawdź na odpalonym silniku czy dusząc pedał hamulca cały czas schodzi do samej deski czy zatrzymuje się w którymś położeniu i jest już sztywny. Powodzenia :cool2:
Opublikowano

Jestem po zimowej przerwie :D

 

Dzięki perkozj za podpowiedz. Między czasie trochę godzin spędziłem pod tym autem i poznałem mniej więcej gdzie co jest.

 

A więc dla zainteresowanych:

 

Wymieniłem gruszkę (akumulator ciśnienia) i hamulec się pojawił. To znaczy pedał jest ok. :lol:

A więc na szczęście to nie pompa hamulcowa H31, ani regulator.

 

Wyciek z pod silnika też wyeliminowałem. Uszczelka górnej misy oleju była jak żyletka, nic nie trzymała. Leciało z każdej strony i nie było wiadomo, co to tak naprawdę leci.

 

Wczoraj wymontowałem tylne amorki i wysłałem do regeneracji. Wymontowałem gruchy od Nivo oraz regulator, wyczyściłem to wszystko i na dniach będę montował, ale już z nowymi gruchami.

 

PYTANIA: Jak zamontuje już regenerowane amorki oraz gruchy Nivo, to czy odpowietrzam układ tylko za pomocą odpowietrznika przy regulatorze? Innego odpowietrznika tam nie widziałem. No właśnie i czy amorki też się jakoś odpowietrza?

 

Czy następująca procedura jest prawidłowa? Montuje całość, załączam silnik, dolewam płynu i przy włączonym aucie popuszczam odpowietrznik przy regulatorze Nivo.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Daj proszę znać gdzie dałeś amorki do regeneracji?

Czy znalazłeś jakiś schemat nivo?

 

Moje nivo leży. Jest miękkie, ale nie podnosi auta. Nie miałem jeszcze kiedy sprawdzić co nie tak. Ale prawdopodobnie w przyszłym tygodniu wyląduje na kanale.

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

We firmie Nagengast w Gdańsku. http://www.nagengast.pl/regeneracja-amortyzatorow.html

Wszystko odbyło się kurierem. Jestem zadowolony.

U mnie auto leżało z jednej strony/tył. Amortyzator był oklejony, więc było jasne, że przecieka.

 

Rok czasu było optymalnie. Ale teraz mam kłopot raczej z pompą, ponieważ mam wrażenie, że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.

Auto stoi na odpowiednie wysokości, ale gdy ruszam z miejsca na pełnym gazie, to tył siada.

Ogólnie wydaje mi się, że jest mało stabilny, tak jakby na samych sprężynach się opierał.

Jak włączam twardość zawieszenia Sport, to jest lepiej.

 

Jeżeli chodzi o schemat Nivo to zobacz na: http://www.bmwstore.pl/pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.