Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

po zakupie używanego 328i '12 (przebieg 30tyś km) słyszę hałas, który jest dość słyszalny od najniższych prędkości (im wolniej, tym bardziej słyszalny) i jak na moje ucho związany z toczeniem kół. Byłem w ASO we Wrocławiu i zawieszenie jest w 100% idealne, nie badając zbieżności/geometrii stwierdzili, że to może być spowodowane wyząbkowanymi oponami (opony zimowe Dunlop Winter Sport 4D ROF 225/17/50 H z minimalnym przebiegiem rzędu 5tyś km). Oczywiście autko jeździ bez żadnych tendencji do zbaczania z toru jazdy nawet przy wysokich prędkościach. Efekt również odczuwalny przy drugim letnim komplecie kół, również w stanie idealnym. Sprawdziłem kluczem dynamometrycznym dokręcenie śrub - wszystko OK, ciśnienie we wszystkich kołach w/g specyfikacji (2.4 tył, 2.2 przód).

Może jestem przyzwyczajony do aut wyższej klasy, może do byłej A4 z tego samego rocznika i tam również szum toczenia był niesłyszalny dlatego trudno mi to zrozumieć w przypadku tego samochodu. Czy rzeczywiście jest to przypadłość słabego wyciszenia kabiny o którym wszyscy wiemy, czy może być to związane z czymś innym?

 

Proszę o opinię - może ktoś z Was się spotkał z takim zachowaniem? Może gdzieś warto podjechać to sprawdzić, najlepiej we Wrocławiu ale będę pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem na Śląsku więc może być coś w tych rejonach (ASO Sikora Mikołów?)

 

z góry dzięki za wszelkie info!

pozdrawiam,

maciek

Opublikowano
szum jest bez hamowania. Jakie masz opony, przebieg? Z tego co mi w ASO mówili to często ROF się "ząbkują" - ciekawa teoria, nie wiem czym podparta. Może ktoś wie więcej?
Opublikowano
szum jest bez hamowania. Jakie masz opony, przebieg? Z tego co mi w ASO mówili to często ROF się "ząbkują" - ciekawa teoria, nie wiem czym podparta. Może ktoś wie więcej?
Opublikowano

ponoć to się dzieje na oponach zamontowanych na osi nie napędzanej - prawda to? Być może przekładka na tył tych opon dałaby poprawę? Co o tym myślisz - może robiłeś takiego swap'a ? Czy tylko wymiana opon na nowe da różnicę? ROF rzeczywiście szybciej się ząbkują? Przejechałem autami ok. 250tys km i jeszcze nigdy się nie spotkałem z takim efektem stąd moje zdziwienie ... pierwszy raz ROF ale czy rzeczywiście te opony są tak podatne na to zjawisko, niby same klocki muszą znieść więcej bo bark opony na pewno zauważalnie twardszy i odporniejszy na odkształcenia kosztem komfortu. Stąd może szybsze ząbkowanie ...

Czy ktoś spotkał się jeszcze z tym zjawiskiem? Czy jest ktoś kto ma nie ROF i spotkał się z tym zjawiskiem?

Opublikowano
Ja spotkałem się z wyząbkowanymi oponami wiele razy, odgłos jest taki jak by łożysko chuczało, Najmłodsze auto to 8 miesięczne A6 3.0tdi/Q z przebiegiem ok 25 000 km. Opony nie były runflat, zwykłe 17 Bridgistone, był to oryginalny komplet kół. Co dziwne Audi nie uznało wyząbkowania opon jako gwarancji.
Opublikowano

właśnie pierwsze wrażenia to tak jakby łożysko szumiało ... w ASO mnie naprostowali że to wyząbkowanie opon ... Tylko dlaczego we wcześniejszych furach to mi się nie przydarzyło, a były to 4 Audice V5Q, V6Q - 80, A4.

Wcześniejszy właściciel mojego auta to b.spokojny człowiek, który miał to auto typowo weekendowe i użytkował praktycznie tylko w sezonie letnim. Czy to znaczy, że te opony są takie słabe i ząbkują szybko, czy może w tym aucie coś jest "nie tak"? Czy przekładka przód-tył może pomóc, czy jak ząbkuje to równo na wszystkich kołach. Widać muszę poczytać o tym zjawisku i mechanizmach jego powstawania - na razie nie miałem czasu ale to nadrobię w czasie Świątecznym.

Opublikowano

Miałem tak samo im wolniej jechałem tym głośniej, szum jakby łożysko, opony prawie nowe letnie pirelli 18" przebieg opon niecałe 5 tyś. Okazało się że są wyząbkowane. Przyczyna wyząbkowania u mnie była taka że jeździłem ze zbyt niskim ciśnieniem, miałem z przodu 1.8 Bara co dla rozmiaru 235/40/18 jest wartością niedopuszczalną. A wszystko przez takie wynalazki jak analogowe mierniki ciśnienia na stacjach paliw które na zegarach pokazują prawidłowe 2.4 bar dla tego rozmiaru a w rzeczywistości jest mniej ( na każdej stacji stroche inne wskazania ) :mad2: . Kupiłem miernik cyfrowy który nie przekłamuje i przejrzałem na oczy.

 

Nic tak nie ząbkuje opon jak zbyt niskie ciśnienie :mad2:

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
hmmm, mierzyłem z ciekawości grubość bieżnika po bokach + środek i różnica w wyniku pomijalna +/- 0,2mm przy wartości średniej 8mm. Przy zbyt niskim ciśnieniu boki powinno brać szybciej - co o tym myślicie? Chyba, że jedno zjawisko z drugim nie jest zbieżne. Na razie spróbuję przekładkę kół pomiędzy osiami na krzyż, może coś pomoże ... Miałeś wyząbkowanie na jednej czy obu osiach?
Opublikowano
Jeśli to nie xDrive to na 99% powód to wyząbkowanie (w RWD ząbkują się przody), jeśli masz ten sam rozmiar to zamień przód/tył.
Opublikowano
Ja niedawno też się zdziwiłem gdy przy zamianie kół na zimowe, człowiek z serwisu oznajmił mi że opony są wyząbkowane (nie wiedzieć czemu ani nie miałem jakiegoś mega awaryjnego hamowania i ciśnień w oponach też pilnuje) po dniu jeżdżenia wróciłem i poprosiłem o zamianę osi i .... nic to nie dało :( może minimalna zmiana na plus ale jednak jest buczenie zgodne z toczeniem się koła .
Opublikowano
Jakie masz zimówki? Być może niektóre są bardziej podatne i lepiej je omijać? Jutro jadę na zamianę jak się uda to dam Wam znać.
Opublikowano
Bridgestone blizzak ale kiedyś miałem Dunlopy maxx sport tyle że letnie i tez się wyząbkowały ale to przez hamowanie z 220 do zatrzymania.
Opublikowano
Miałeś wyząbkowanie na jednej czy obu osiach?

 

tylko z przodu wyząbkowały, tył miał ciśnienie troche powyżej 2.0 bar i opony się uratowały

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

dzięki za info :)

 

byłem w Sobotę u swojego "gumiarza" - pogłaskaliśmy wszystkie opony i rzeczywiście przód był sporo bardziej wyząbkowany, zwłaszcza na lamelkach zimówek było czuć spory opór. Koła wymienione pomiędzy osiami z zachowaniem strony i jest odczuwalnie lepiej, oczywiście do ideału brakuje ale ten sezon na pewno na nich przejeżdżę, pewnie po czasie o tym zapomnę :)

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak bylem ostatnio w ASO koles z serwisu wspominal, ze jest zalecenie producenta, zeby sprawdzac zbieznosc w F20 co ok. 15kkm. Zle ustawiona zbieznosc moze skutkowac przyspieszonym zuzyciem czesci opony. Skoro to dotyczy F20 to F30 pewnie tez.
Opublikowano

jak jest zalecenie to czego tego nie sprawdzają skoro mamy pakiet serwisowy na 5 lat? Z tego co wiem tego nie robią dla F30 i pierwsze słyszę, że może być takie zalecenie - ktoś jeszcze o tym słyszał?

niedługo jadę na wymianę płynu hamulcowego to podpytam ... dam znać jak będę wiedział coś więcej.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam taką sytuacje ze przy przebiegu 45.000 zaczęło huczeć (buczeć od prędkości 120 km/h) huk nie narasta tylko po prostu zaczyna się przy tej prędkości i przestaje go być słychać przy 160km/h ( a raczej zagłusza go wiatr) :).

Odgłosy dobiegają jakby z okolic lewego przedniego koła. Co to może być zaczyna mnie to niepokoić a do serwisu mam 170 km, nie chciałbym na darmo zasuwać.

Pomożecie?

Winę opon raczej odrzucam bo i na zimówkach nowych i letnich to samo.

 

Łożysko???

Opublikowano

U mnie szum był z prawej strony. Myślałem że to zimówki huczą. przy przeglądzie olejowym okazało się, że to łożysko.

Huczenie ustało. Choć oczywiście u Ciebie może to być coś innego.

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano

skoro wcześniej tego nie było a teraz jest to raczej łożysko. U mnie tez mi się wydaje, że łożyska dokładają swoje ale b.delikatnie - przebieg 40tyś. Robiłem wcześniej zbieżność/geometrię już po przesiadce na letnie i było minimalnie do poprawy ale oczywiście nie było to powodem nadmiernego szumu. Po przesiadce na letnie (Conti Sport Contact 5 RFT) jest cisza w porównaniu do zimówek Dunlop 4D RFT. Po prostu Conti nie nalezą do cichych opon mimo specyfikacji - w rzeczywistości generują wyższy hałas, Potwierdziłem już to z paroma użytkownikami - chcecie mieć cicho to kupcie Dunlopy Sport MAxx - ponoć rewelacja (nie ma RFT i szybciej się zużywają). Ja na razie dałem sobie spokój z wymianą i cieszę się jazdą :) Zauważam przewagę RFT przy szybszych ostrzejszych zakrętach.

 

>chendo - ile łożysko z wymianą (ASO?)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam miałem podobny problem z oponami Bridgestony potenza bieżnik bardzo wysoki 7mm opona jak nowa a wyząbkowana .Bardzo hałasowała nawet przy niskich predkościach.Poszperałem trochę w necie znalazłem firmę która wykonała zabieg- szorstkowania- polegający na maszynowym wyrównaniu bieznika. Po prostu zebrali ok 1mm po całości na obwodzie.Efekt rewelacyjny i zaoszczędzone 2tys na nowy komplet:D
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
a gdzie to szorstkowanie kolega wykonywał i jaki to jest koszt? Pierwsze słyszę że takie coś się robi - oczywiście super pomysł tylko musi być dokładnie zrobione coby opony potem nie biły - i tak trzeba je ponownie wyważyć. Nie było z tym problemu? Jakieś wielkie ciężarki były potrzebne?
Opublikowano
mgdz -> w temacie, który podałeś są posty z 2013 roku. Napisz krótko czy w większej perspektywie oponki dobrze się sprawowały po tym szorstkowaniu? Ile ci wytrzymały?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.