Skocz do zawartości

e46 automat, wysokie spalanie przy hamowaniu silnikiem


wiltom

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mój pierwszy wpis :) Mianowicie w mojej Beatce gdy jadę powiedzmy 60 km/h puszczam gaz i ekonomizer wskakuje na powiedzmy 8l i tak do samego końca aż się zatrzymam, widać po obrotach jak zmienia biegi na niższe ale spalanie pozostaje wysokie. Powinno być chyba na 0? Sprawdzane również poprzez test na wyświetlaczu i pokazuje identycznie jak ekonomizer. Czy to normalne w automacie czy raczej nie? Jest to diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy sprawdzałeś podczas jazdy zmienić pozycję lewarka od biegów i dać go na -N- to jakie będzie spalanie ?

Często wskazania na wyświetlaczu są błędne.

 

Ps. tylko ostrożnie z manipulacją lewarkiem i nie daj na wsteczny albo na -P-

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

Nie powinno sie przełączać podczas jazdy na N. Można uszkodzić skrzynie.

Taką masz osobistą opinie czy to bazujesz na oficjalnych zaleceniach ? Bo sam wiele razy przełączałem i wszystko było O.K.

 

Ps. Fakt że poszukałem w necie i są bardzo negatywne opinie aby przełączać na -N- więc może nie wszystkie skrzynie to dobrze trawią.

http://autokult.pl/1645,jak-poprawnie-jezdzic-automatem-cz-2

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powróćmy do pytania - dla czego silnik pobiera paliwo po puszczeniu gazu ? Dokulam się do świateł przyhamuje i ekonomizer spadnie za chwilę podniesie się do 2-4l i spadnie do zera. Ktoś ma tego automata i może się wypowiedzieć jak to u niego wygląda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo będzie w każdym aucie. Po wysprzęgleniu silnik ma mniejsze obciążenie więc przyśpiesza na chwilę stąd zwiększone spalanie. Po chwili wraca do wolnych obrotów i mimo wskazań ekonomizera wciąż spala paliwo by móc się na nich kręcić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie w automacie tak samo jak w manualu (e46) po puszczeniu gazu ekonomizer leci do zera i i tak zostaje ,aż do ponownego dodania gazu .

A w automacie nie radzę w czasie jazdy wrzucać z D na N .

Na N skrzynia nie ma smarowania .

Tak samo niewolno holować automatu ,ale to już każdy użytkownik tej skrzyni powinien wiedzieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mój M47N 150KM jest z 2003 też automat i dziś z ciekawości postanowiłem sprawdzić jak to wygląda u mnie. Jak hamuje silnikiem ekonomizer leci od razu na 0 i jest tak praktycznie do zatrzymania. Chwile przed podnosi się tak na 2-4 i spada do znowu do 0. Nie ważne z jaką prędkością jadę. Nie widać też po ekonomizerze kiedy skrzynia zrzuca biegi na niższy. Cały czas jest 0.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie podepne się tu do tematu reakcja skrzyni w takim wypadku jest właściwą reakcją, gdyby tak się nie działo wtedy na pewno można szukać uszkodzenia w skrzyni ja również posiadam automatyczną skrzynię i takie zachowanie towarzyszy u mnie też,sprawna skrzynia nie może szarpać,odczuwalne również jest hamowanie skrzyni z wysokich obrotów i jej płynność nawet na zimnym silniku nie może być dużo odczuwalna,gdy szarpie lekko uzupełniamy stan oleju,gdy huczy i szarpie nadaje się do czyszczenia i wymiany podzespołów pozdrawiam serdecznie życzę wesołych świąt :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie widzę że wysokie spalanie jest na zimnym silniku. A że robie bardzo krótkie trasy 1km :) to zawsze raczej jest zimny tym bardziej o tej porze roku. Jak się rozgrzeje, ekonomizer przy hamowaniu wskoczy do 2-4 l i opadnie jak u kolegi wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się dopiero wyjaśniło że

Ogólnie widzę że wysokie spalanie jest na zimnym silniku. A że robie bardzo krótkie trasy 1km to zawsze raczej jest zimny tym bardziej o tej porze roku.

 

Jak byś to napisał od razu to by dla wszystkich było oczywiste

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.