Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem świeżo po wymianie pompy wody w swojej e91 2.0 D 163. Odebrałem auto z serwisu i zauważyłem że po odpaleniu w kabinie czuć śmierdzące spaliny. Podnoszę maskę, okazuje się że coś dymi. Ciężko zlokalizować co bo dym się rozprasza a raczej źródło jest po prawej stronie stojąc przodem do auta. Teraz pytanie czy podczas montażu nowej pompy wody mechanik coś spaprał, nie dokręcił a może uszkodził? Nie wiem jakie elementy się demontuje przy wymianie pompy wody stąd moje pytanie, a jutro rano jadę na wizytę do tego samego serwisu i chcę wiedzieć coś więcej. Dym jest zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku więc raczej nie są to pozostałości po cieknącym płynie.

Ktoś przerabiał podobny problem, co jest najbardziej prawdopodobne? A może to zbieg okoliczności i siadło coś innego?

Pozdr!

Opublikowano
Kolego u mnie co prawda nie było dymu ale spaliny było czuć gdy miałem pęknięta odme. nie wiem czy to pomoże ale próbować można :)
Opublikowano

Tak jak zakładałem, niedopatrzenie mechanika. Coś nie zostało do końca dokręcone, uszczelnione.

10 min roboty i po problemie.

 

Pozdro!

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, Panowie czy jak czuć spaliny tylko na postoju i nie zawsze to pęknięty kolektor? Czy odma? Samochód obejrzałem od góry i dołu i nie mogę zlokalizować skąd idą spaliny bo prawie ich nie widać, dopiero jak się przygazuje to trochę od góry widać. Pojazd to e60 3.0d 2004r.. Może jakaś wskazówka gdzie pękają te kolektory że by zlokalizować skąd te spaliny czuć.
Opublikowano
Jeżeli mówimy o silniku 2.0D 163 kM to najczęściej przyczyną nieszczelności (zapach spalin w kabinie podczas postoju) jest połączenie pomiędzy turbiną a filtrem DPF (lub rurą wydechową jeśli nie ma DPF-a). Na łączeniu tych dwóch elementów jest pierścień zaciskowy. Uszkodzenie lub poluzowanie tego pierścienia powoduje że spaliny wydostają się do komory silnika (a tym samym do kabiny). Rozwiązaniem jest wymiana pierścienia zaciskowego lub uszczelnienie połączenia (ja używałem odpowiedniej pasty uszczelniającej odpornej na wysokie temperatury).
  • 1 rok później...
Opublikowano

Podepne sie pod temat.

 

Po zamontowaniu turbiny mialem nieszczelnosc na kryzie od turbiny oraz na laczeniu turbo z dpf i to mocno zasmrodzilo komore silnika, wnetrze auta i kratki wentylacyjne. Obie usterki zostaly usuniete filtr kabinowy nowy, oslona filtra wymyta, dzis uzylem tkz. granata do czysczenia klimy CRC, zeby odwiezyc kratki wewnatrz bo przeszly tym zapachem. Jest prawie idealnie, ale jednak gdzie ten zapach w kratkach lekko siedzi i trudno [rzy tej pogodzi go wygonic na zero i z kratek b.lekki zapach "kominka" dalej jest.

Co byscie polecali ? -mysle, zeby jeszcze kupic pianke do czyszenia klimy i wpuscic jak od strony filtra na dmuchawe, zeby przeczyscilo, czy moze lepiej jechac na czyszczenie chemiczne do serwisu ? Niewiem, czy taka chemia odgrzybiajaca zlikwiduje *oczysci te wszystkie kanaly wentylacyjne od strony silnika az do kratek wewnatrz, czy tylko odgrzybi?

 

W kazdym razie musze cos od strony maski wpuscic, tylko niewiem jaka opcje wybrac. Z pianka mam niemile doswiadczenia z przed paru lat jak po wcisnieciu w nawiewy rozpuscilo sie i narobilo syfu w srodku tych kanalow wentylacyjnych, widoczne przy krakach nawiewu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.