Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam nie znalazlem watku takiego wiec pisze w new temacie ,,,,,, wiec tak mam e39 540i z alternatorem chlodzonym ciecza.... jakis czas temu wydmuchalo mi chlodnice wody co spowodowalo mi na drodze wrecz kompletne spalenie calego alternatora,,,, po regeneracji ( wszystkie bebechy) wymienione na nowe alternator na wolnych obrotach nie laduje... tzn napiecie jest 13.5V .... byl juz wysylany do roznych magikow i nikt nie potrafi go naprawic tak zeby bylo dobrze..regulatory diody cewki wszytko podmienione na ori i dalej nic.... moze ktos mial problem podobny do mnie i ogarnal temat tego ustrojstwa ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może zacznijmy od tego gdzie mierzysz ładowanie?

Bezpośrednio na akumulatorze, czy na klemach pod maską?

W bmw zdarza się że nie domaga klema pirotechniczna, tj stawia tak duży opór dla płynącego prądu, że następuje spadek napięcia (klema się grzeje) i np pod maską altek daje 14V a na akumulatorze masz już np 1V mniej.

 

W poprzednim aucie miałem taki stary akumulator, pewnie z 8 lat miał, strasznie się grzał po długiej jeździe i na nim ładowało ledwo 13.6V, jak tylko założyłem nowy, ładowanie wróciło na 14.1V.

Także zapodaj coś więcej informacji, to podziałamy z tematem :wink:

Opublikowano
akumulator nowy... pomiar napiecia na alternatorze na glowicy lewej gdzie plus podany na klemach gdzie tylko kolwiek chcesz jest lipa.... przygaszanie deski normalne .... wlaczysz klime lekko podniesie obroty i jest prawidlowe ale co nie zmienia faktu ze auto cale faluje bo wtedy to juz sa skoki napiecia . a co mnie dziwi bo regulator jest ori.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to spotkałem się u kolegi z czymś takim, ciągle na klimie musiał jeździć bo nie ładowało, tyle że tam było V8 na zwykłym altku.

Zapytam jak usunęli usterkę i dam znać w temacie co i jak ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby to było takie proste...

W zasadzie to się dowiedziałem że wymienił termostat ( :!: ) :roll:

Także co ma piernik do wiatraka, to nie wiem.

Szukałem coś, ale brak konkretów, kumpel też nie bardzo wie, bo robotę ogarniał mechanik.

Opublikowano
Mój znajomy ma na sprzedaż alternator chłodzony cieczą za 650zl sprawny co ma ładowanie ponad 14v. Jest dalej na aucie i sprawdzał napiecie 2tyg temu ale dostał strzała w tył i auto na części sprzedaje. Czy to dużo czy nie to nie mam pojęcia.
Opublikowano

cena 650 jest to troche przesadzona za uzywke o jakies 150-200zl :D ..... problem kolego jest taki ze ja juz wkladalem sprawne alternatory po 14.1V i dzialaly dobrze max 20min do momentu rozgrzania

:P

Opublikowano
nie jest to kwestia masy bo byla doprowadzona dodatkowa masa wszystkie podstawowe czynnosci wykonane .. jutro i tak wyciagam silnik jak sie wyspie na czesci pierwsze i zmieniam na normalny alternator... moze to pomoze :>
Opublikowano
hmm musisz kupic oslone rozrzadu od m62b44 bez vanosow :D koszt uzywki nawet kolo 500zl :D do tego polaczyc ze soba 2 przewody wodne ktora byly na wejsciu i wyjsciu obudowy alternatora chlodzonego ciecza :D ja juz koncze swoje przerobke :D w niedizele bede palil auto i dam znac czy zadzialalo :P a jak juz zdejmiesz obudowe rozrzadu to warto wymienic slizgi i lancuch :D bo za jedna robota prawie :D ale to juz wieksza kasa :D
Opublikowano
autko zrobione jezdzi :D trzeba bylo jeszcze przerobic / dorobic stelarz do chlodnicy oleju skrzyni i przerobic weze ukladu chlodzenia :D ale warto bylo D:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
no i sielanka skonczona dalej problem z ladowaniem jak obroty spadaja do 550 :/ 13.2V a tylko klime sie wlaczy jest 14.1V :/ WTF ?:D kable do kompa od alternatora sa ok wiec moze ktos ma jakis zaczarowany pomysl ?:D
Opublikowano
kolego altek nowy kompletny :> nie jest to kwestia alternatora ....ani tez kabli :D komputer jakby byl nie halo to nie dzialal prawidlowo :D wiec ogolnie [BAD] :D
  • 6 lat później...
Opublikowano

W jaki sposób realizowane jest chłodzenie cieczą alternatora M62 ?. Mam dwa silniki.


Jeden m62b35tu i tam do alternatora wchodzi jeden przewód wodny, wyjście jest zaślepione i nie ma chłodniczki skrzyni biegów. To gdzie się podziewa ta ciecz ?????


Drugi m62b44tu i tam jest chodniczka (ale skrzynia biegów jest w wersji bez chłodzenia) no i do alternatora wchodzi taki sam przewód jak powyżej ale tam gdzie jest zaślepka w b35 tu schodzi wąż do regulatora nad chłodniczką a z regulatora do chłodnicy.


Ma ktoś numer tego przewodu między regulatorem w chłodnicą cieczy ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ta rurka to trudna do znalezienia jest. W niektórych wersjach w chłodnicy jest zaślepka a w innych mimo, że wężyk występuje brak jego oznakowania. Znalazłem i zostawiam dla potomnych :

17 11 385 11 53

W serwisie nie mieli.Kupiłem w intercars. Gates.

Od dawna planowałem zakup bmw...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.