Skocz do zawartości

BMW E90 Xenony słabo świecą ?


zajko_photography

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pytanie do użytkowników E90 którzy mają w wyposażeniu światła xenonowe. Jeżdżę już 4 rok i ostatnio zauważyłem że moje xenony zaczęły jakby słabiej świecić. Stan reflektorów jest w dosyć niezłym stanie (nie ma rys i przetarć na lampach) natomiast wyraźnie w trasie widzę strugę światła słabsza i jakby świeciły deelikatnie za nisko. Nie wiem czy może potrzebuje je wyregulować na jakiejs stacji diagnostycznej czy po prostu już żarniki powoli się kończą? Mam wersje zwykła bez doświetlania zakrętów. Jak u was ze świeceniem xenonów w Waszysz samochodach? Podejrzewam że od 2007 roku żarówki sa oryginalne i nie były wymieniane..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Podepne sie do tematu. Kupiłem samochod e90 z ksenonami i nie sa one fabryczne, dostałem w zestawie oryginaly. Jak to wyglada w kwestiach prawnych (brak spryskiwaczy)? Rowniez nie wygladaja one najlepiej i myslalem o ewentualnej zmianie na bixenony, rowniez z uwagi na niezadawalajace jak dla mnie swiatla dlugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dostałeś oryginalne xenony ( od e90 to co wyszło z fabryki ) to masz bixenony, a z dołożeniem spryskiwaczy i poziomowania, nie ma jakiegoś wielkiego problemu.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje to e90 jeśli miało kseonon to były to zawsze biksenony. Jeśli masz lampy nie oryginalne to (pomijając juz fakt homolgacj) powinny mieć spryskiwacze. Tak jak jest teraz samochód nie przejdzie przeglądu.Przynajmniej w teorii :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chyba koledze ktoś założył nie oryginalne lampy tylko jakieś zamienniki gdzie na mijania jest xenon bez ruchomej przysłonki a na drogowe ma h7 ... zgadłem? :norty:
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam e90 z 2005 i światła są prze idealne xeony mam porównanie do e90 po lifcie i do f10 i jest dokładnie tak samo mimo tylu lat to akurat sobie najbardziej w samochodzie chwale...ale mam pytanie troche z innej beczki

 

Kiedyś przy starcie samochodu i włączeniu świtał zaczęły wariować na boki taka karuzela i po 2 sekundach sie ustawiło o co w tym chodzi? to ony są skrętne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde faktycznie jest napisane dynamic xenon jakoś tego w praktyce nie zauważyłem czy to działa jest jakiś prosty patent na sprawdzenie tego?

 

 

i nasunął mi się drugi ciekawy wniosek w vin mam wpisane tylko S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

 

:D czyli co za zmienione na te dynamic xenon

 

 

 

 

 

Może ktoś napisać kto posiada skrętne xeony co ma wpisane w vinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa jak masz ustawione światła w tryb automatyczny, u mnie widać to podczas jazdy, ale możesz podjechać do ściany i skręcić koła. Powinno być widać ruch soczewki

 

Edit:

Pisze teraz z tel. Jak nikt nie napiszę to powiem ci jak będę w domu

Edytowane przez jedker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie:

S522A Xenon-Licht	Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht	Adaptive Headlights

W nocy dobrze widać je w akcji. Wystarczy nawet przy powolnej jeździe pokręcić kierownicą i widać wyraźnie, jak wiązka światła skręca nieco na bok - trzeba się tylko dobrze przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wracając trochę wyżej z tematem to u mnie jest xenon fabryczny bez "Bi". Wg kodów rzecz jasna nie mam doświetlania zakrętów. Dodam, że u mnie świecą w miarę dobrze.

Nie ma fabrycznych xenonów bez bi-xenonów tylko "klakson swietlny" jest włączany przez wewnętrzne H7 (PreLCI) w LCI już Bi-xenon.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając trochę wyżej z tematem to u mnie jest xenon fabryczny bez "Bi". Wg kodów rzecz jasna nie mam doświetlania zakrętów. Dodam, że u mnie świecą w miarę dobrze.

Nie ma fabrycznych xenonów bez bi-xenonów tylko "klakson swietlny" jest włączany przez wewnętrzne H7 (PreLCI) w LCI już Bi-xenon.

 

To moje pierwsze BMW więc się trochę mogę motać. Mógłby kolega trochę bardziej prosto wytłumaczyć jak to u mnie z tymi światłami? E90, 330d z 2006 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja.

Każde BMW e90 jeśli miało fabrycznie zamontowane światła xenonowe, to były to zawsze bixenony. Na jednej soczewce dzięki systemowi przeslon realizowane były światła długie i krótkie. A na żarowce h7 były tylko te światła które włączane są poprzez pociągnięcie do siebie manetki świateł(jedno krotne migniecie świateł długich). Jeżeli u ciebie jest inaczej czyli światła krótkie mijania to xenon a światła długie drogowe to żarówka H7, oznacza to, że masz nie oryginalne lampy ( lub coś jest źle podłączone :?: )

Po VIN wynika ze fabrycznie miałeś światła xenon, więc pewnie coś się z nimi stało i ktoś je wymienił na inne niż powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedker , nie jest do końca tak jak napisałeś.

 

Manetka do siebie (blink) - zapalają się H7

Manetka od siebie (drogowe włączone na stałe) - przełącza się bi-xenon ORAZ zapalają H7. Mam skrętne światła, na zakrętach daje to ciekawy efekt. Bi-xenon podąża za zakrętem, a H7 dalej świecą przed siebie.

 

To wszystko jest kwestią tylko i wyłącznie kodowania, tak jak wyżej miałem fabrycznie. Aktualnie mam tak, że nawet przy manetce od siebie również przełącza się bi-xenon. Można oczywiście zaprogramować to tak, jak opisałeś. Być może ktoś już to zrobił.

 

Oryginalne lampy powinny być produkcji ZKW. Na rynku dostępne są zamienniki, jeżeli samochód miał przygodę to ktoś mógł przełożyć lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam e90 z 2005 i światła są prze idealne xeony mam porównanie do e90 po lifcie i do f10 i jest dokładnie tak samo mimo tylu lat to akurat sobie najbardziej w samochodzie chwale...ale mam pytanie troche z innej beczki

 

Kiedyś przy starcie samochodu i włączeniu świtał zaczęły wariować na boki taka karuzela i po 2 sekundach sie ustawiło o co w tym chodzi? to ony są skrętne??

 

Sugerujesz, że xenon w e90 świeci lepiej od tego w F10 ? mówimy o światłach mijania ???

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz ja też widzę codziennie i różnica jest kolosalna, zwłaszcza w granicy światło cienia jak i w samym świeceniu soczewki.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.