Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Pytanie odnośnie wielkości tarcz. Czy do mojej buni mogę zamontować tarcze 324mm na przód? Moje felgi to 17-ki. Czy musze zmieniać zaciski itp.? Czy założę stalówki? Mój wybór padł na zimmermann sport wraz z klockami tej firmy. Co sądzicie? Zmienić klocki?

Opublikowano

Weź klocki ceramiczne (np Ate Ceramic), to nie będziesz miał zafajdanych felg. Ja mam komplet tarcze+klocki Zimmermann i hamuje to w porządku, ale felgi czarne po kilkunastu km.

Z wielkością tarcz bym nie kombinował, chyba że cały zestaw chcesz zmienić. Ale jak kombinować to już chyba jakieś porządne dedykowane, a nie półśrodki z powiększoną tarczą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź takie jak powinny być, nie będzie problemów. Takie z tego co widzę moga być u Ciebie: 296x22mm

http://czescidobmw.pl/kategorie/tarcza-hamulcowa,2355.html

Mi się wydaje, że zaciski i klocki też musiałbyś zmienić. Jakbyś wrzucił od 530 (324x30mm) to też sporo więcej byś zapłacił. Może się nie znam, ale między moją 520 a obecną nie czuję różnicy w hamowaniu, mimo, że teraz mam tarcze sporo większe. Ale mocniejszy silnik, automat, to pewnie i tarcze większe, żeby się nie przegrzały.

 

Napewno jak weźmiesz Zimmermann sport będą o wiele bardziej wydajne cieplnie niż gładkie. Tak jak kolega wyżej pisze - do tych tarcz ATE Ceramic. U siebie w poprzednim takie zamontowałem i po 40k km ledwo 1/3 klocka się zjechała. Większy wydatek rekompensuje wydajność, a różnicy w hamowaniu tak samo, na minius na pewno u mnie nie było. U siebie jak przyjdzie czas taki właśnie zestaw wrzucę. :8)

Opublikowano
Ok, tak zrobię. Tak naprawdę w zestawie taniej i dlatego chcialem klocki i tarcze tej samej firmy. Zawsze to 1300, a nie 1600. Miałbym już czujnik ABS gratis, ale kupię osobno i dorzucę do ATE Ceramic. Zastanawiam sie od razu nad zmianą piast. Raz, że moje wyglądają okropnie, a dwa nie jest to jakieś super drogie. Tylko nie wiem jakiej firmy. Na stronce czescidobmw.pl wyskoczyły dwa rodzaje tzw. noname-ów dla mnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ATE ceramic masz 2 fajne rzeczy - trwałość i brak pylenia, warto dopłacić i mieć spokój.

 

Czujnik ABS na tył czy na przód potrzebujesz? Walają się u mnie, wymieniałem na oryginały, ale okazało się, że moje sprawne były, a problem w piaście leżał.

Opublikowano
Potrzebuję lewy przedni i prawy tylny dokładnie, ale chciałem kupić od razu wszystkie. Jakiej firmy piaste kupiłeś? I jeszcze jedno! Jaki płyn hamulcowy zalać?
  • Partnerzy klubu
Opublikowano (edytowane)
Ok, tak zrobię. Tak naprawdę w zestawie taniej i dlatego chcialem klocki i tarcze tej samej firmy. Zawsze to 1300, a nie 1600. Miałbym już czujnik ABS gratis, ale kupię osobno i dorzucę do ATE Ceramic. Zastanawiam sie od razu nad zmianą piast. Raz, że moje wyglądają okropnie, a dwa nie jest to jakieś super drogie. Tylko nie wiem jakiej firmy. Na stronce czescidobmw.pl wyskoczyły dwa rodzaje tzw. noname-ów dla mnie.

 

Piasty przednich kół, które oferujemy do E39 to:

 

1. Meyle

http://czescidobmw.pl/lozysko/piasta/lozysko/piasta-meyle,969.html

 

2. FAG

http://czescidobmw.pl/lozysko/piasta/lozysko/piasta-fag,970.html

 

Zdecydowanie polecam piasty/łożyska FAG. BMW stosuje fabrycznie łożyska tego producenta. To jeden z najstarszych i najbardziej renomowanych producentów łożysk na świecie. Przesyłam link do strony przedstawiającej historię tej firmy:

http://www.fag.de/content.fag.de/en/company/history/from_1883_to_1950/from_1883_to_1945.jsp

 

 

Jeśli chodzi o płyn hamulcowy to czy Twoje E39 posiada system DSC czy ASC (ASC+T)?

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Maciek_czescidobmw.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na FAG-u zrobiłem ponad 150 000 na tyle w kombiaku. Są nadal ok a często wożę ciężary .
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Jak zakładasz większe tarcze to musisz też zmienić zaciski wraz z jarzmami i klockami. Na tarcze 324mm nie wchodzą felgi 15`, minimum to 16`

Pzdr

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Płyn nie jest strasznie drogi, ja tam zawsze biorę pół litra więcej i przelewam dokładniej układ żeby nic ze starego płynu nie zostało :wink:

Ogólnie jestem ciekaw co ile e39 melduje konieczność zmiany płynu hamulcowego, jest to przebieg czy czas - wie ktoś?

U mnie w zeszłym tygodniu wyskoczył serwis pierwszy raz, a mam auto już 4 lata, i pewnie ponad 50tyś nalatałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś ostatnio wyczytałem, żeby kontrolować co poł roku i zmieniać co dwa. Tylko ciekawe ile ludzi wymienia. Mi jeszcze w życiu się nie przytrafiło, ale noszę się z zamiarem. ;-)
Opublikowano
Tak na 95% płyn hamulcowy wymieniamy przy tzw. małym serwisie, zapala Się wtedy taka ikonka zegarka w kwadraciku. Więcej informacji na ten temat w instrukcji obsługi :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś ostatnio wyczytałem, żeby kontrolować co poł roku i zmieniać co dwa. Tylko ciekawe ile ludzi wymienia. Mi jeszcze w życiu się nie przytrafiło, ale noszę się z zamiarem. ;-)

 

To to ja wiem i tego się trzymam odkąd zagotowało mi płyn i hamulca brakło. ;)

Tyle że to jest zalecenie ogólnie, tutaj na pewno auto nie informuje co 2 lata, bo już 2 raz powinienem widzieć kontrolkę.

Tak na 95% płyn hamulcowy wymieniamy przy tzw. małym serwisie, zapala Się wtedy taka ikonka zegarka w kwadraciku

 

Zegarek się zapalił, ale żeby przez 4 lata i tyle przebiegu ani razu więcej?

Coś mi tu nie bardzo. :?

Nie żebym się komputerem sugerował przy wymianach, no ale jak już jest to niech działa jakoś sensownie. :D

Opublikowano
Zegarek się zapalił, ale żeby przez 4 lata i tyle przebiegu ani razu więcej?

Coś mi tu nie bardzo. :?

Nie żebym się komputerem sugerował przy wymianach, no ale jak już jest to niech działa jakoś sensownie. :D

 

No co zrobisz jak nic nie zrobisz :lol: tak to już jest, podobnie jak inspekcja olejowa - niby jest wszystko fajnie,ale każdy zmienia wg.uznania. Wracając jeszcze do wspomnianej wymiany płynu hamulcowego to inżyniery z BMW raz na dwa lata zalecają wymianę, gdyż wspomniany wskaźnik nie uwzględnia czasu, gdy auto jest odłączone od zasilania. Trochę namieszane z tym płynem,ale jakoś damy radę

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.