Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W moim E38 nie działa system DSC. Nie ma żadnej kontrolki sygnalizującej nieprawidłowość jednak system nie działa zarówno przy ostrym ruszaniu jak i w poślizgu. Przy połączeniu INPĄ z modułem DSC mam błąd: 97 Lenkwinkelabgleich notwendig. Błąd błyskawicznie pojawia się po skasowaniu - praktycznie nie można skasować. Wszystkie testy DSC wydają się prawidłowe, wskazania prędkości, położenia kierownicy, napięcia, obroty silnika. Połączyłem się z modułem położenia koła kierownicy i również działa prawidłowo - wszystkie parametry wydają się OK, precyzyjnie wskazuje położenie kierownicy. Nie mam pomysłu gdzie jeszcze szukać przyczyny, proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Krzysiek
Opublikowano

Steering angle adjustment necessary

Masz DIS ?

Trzeba zrobic kalibracje czujnika polozenia kiery - jesli sie uda to ok a jak nie to czujnik walniety.

W inpa takze moze byc opcja kalibracji ale nie w kazdej i ja inpa nigdy nie robilem

Opublikowano

Nie mam DIS ale postaram się zdobyć. Nie bardzo wiem co ma robić ta kalibracja? Czujnik wydaje się OK bo podłączeniu INPĄ pokazuje prawidłowe położenie kierownicy i płynnie zmienia wartości jak obracam kierownicą.

Dzięki za informacje.

Pozdrawiam.

Krzysiek
Opublikowano

To wynika z opisu błędu. Resztę można tylko zgadywać. Przyczyną może być niedawno robiona geometria i kierownica jest w innym położeniu niż była, długa jazda ze zbyt niskim ciśnieniem po jednej stronie. Ster porównuje prędkości z kół i czujnka kąta skrętu kierownicy -gdzieś jest coś nie tak lub inaczej niż było.

W inpie jest kilka parametrów z tym związanych -kąt aktualny, offset i coś tam jeszcze. Jest którykolwiek na czerwonym polu? Przed resetem błędów był tylko ten jeden?

Opublikowano

Problem jest taki, że błąd wyskakuje błyskawicznie po jego skasowaniu. Oczywiście bawię się INPĄ na postoju w garażu więc nie może to być problem ze źle ustawiona kierownicą czy małą ilością powietrza bo system wychwycił by taki błąd dopiero podczas jazdy i wtedy ewentualnie zgłosił.

Myślę o np. wykasowaniu wszelkich ustawień adaptacyjnych procedurą zwarcia klem + i - na kilka minut. Może to coś da. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.

Krzysiek
Opublikowano

Chyba nie zrozumielismy sie. Blad powstal podczas jazdy -kiedys, wczesniej. Zapisal sie w sterowniku i teraz jest tylko jedna procedura aby go wykasowc. Mozesz zewrzec te klemy ale nie sadze aby to pomoglo a mozesz sobie wiekszej biedy narobic.

Co by nie bylo to pisz zobaczymy jak to sie rozwinie.

Pozdro

Opublikowano

Jest sukces. INPA nie ma (przynajmniej moja) opcji kalibracji czujnika położenia kierownicy. Jednak opcję taką można niejako dołożyć. Z rosyjsko języcznego forum ściągnąłem dwa pliki do katalogu SGDAT oraz dopisałem linijkę do SONDER.ENG. Pojawiła mi się wówczas opcja kalibracji w dodatkowych funkcjach w menu głównym - pod przyciskiem F9 bodajże. Uruchomiłem kalibrację, kilka sekund to trwało, skasował błąd z modułu DSC który to błąd wcześniej nie dał się usunąć. Zrobiłem jazdę próbną na niestety mało śliskim terenie jednak z pewnymi rezultatami. Nie można zerwać przyczepności przy ostrym ruszaniu, system przyhamowuje i wydaje się że prostuje tor jazdy. Jednak NIE sygnalizuje tego na desce rozdzielczej odpowiednią lampką? Dlaczego nie wiem? Druga rzecz to nie potrafię wyłączyć DSC. Przycisk nawet trzymany długo nie wyłącza DSC - nie zapala się lampka. Nad tym właśnie główkuję i proszę o rady.

Pozdrawiam.

Krzysiek
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Wiem ze stary temat ale nie ma na niego odpowiedzi a jestem w tej samej sytuacji.

Dodam tylko ze w inpa nie udaje mi sie zaprogramowacc zujnika skretu. Niby pisze ze programed ale nic sie nie zmienia.

Problem z bledem 97 pojawil sie po wymianie sterownika abs poniewaz poprzedni byl uszkodzony.Kupilem dokladnie taki sam. Teraz dziala abs ale kontrolki trakcji nigdy nie widzialem nawet na tescie zegarow nie zapala sie trakcja i abs.

Jeszcze zapytam w inpie kalibracja wyglada tak ze wchodzimy w modul czujnika skretu i tam w opcjach na zoltym tle?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Wiem ze stary temat ale nie ma na niego odpowiedzi a jestem w tej samej sytuacji.

Dodam tylko ze w inpa nie udaje mi sie zaprogramowacc zujnika skretu. Niby pisze ze programed ale nic sie nie zmienia.

Problem z bledem 97 pojawil sie po wymianie sterownika abs poniewaz poprzedni byl uszkodzony.Kupilem dokladnie taki sam. Teraz dziala abs ale kontrolki trakcji nigdy nie widzialem nawet na tescie zegarow nie zapala sie trakcja i abs.

Jeszcze zapytam w inpie kalibracja wyglada tak ze wchodzimy w modul czujnika skretu i tam w opcjach na zoltym tle?

 

Niestety u ciebie to nie jedyny problem z kalibracją czujnika skrętu

Jak moduł kupiłeś używany to napewno ma inny VIN (sprawdz czy ma VIN nie wszystkie moduły miały) więc nie będzie można go przypisać do samochodu

(przecież DSC mus wiedzieć jak masz silnik i wyposażenie )

najpierw PA-soft trzeba zmienić vin

potem masz kodowanie do serii NCS (profil expertmodus )

dopiero możesz Dis lub rheingold ista D zrobić kalibrację czujnika kata skrętu

jak nowy to też trzeba go przypisać do samochodu DIS lub ISTA P

kontrolka może być uszkodzona zrób test w zegarach (może ktoś zakleił w zależności od budowy licznika)

Opublikowano

Moj problem udalo sie rozwiazac.

Okazalo sie ze dsc dziala ale nie sygnalizuje poniewaz w zegarach byla upchnieta kulka tasmy izolacyjnej.

Modul dsc nie ma zapisanego vinu. Jesli kupuje sie ten sam sterownik i dokladnie ta sama wersje to nie trzebakodowac.

Mi udalo sie skalibrowac czujnik w TOOL32 w folderze INPY. Otwieramy modul dsc57 i w oknie jobs zaznaczamy lenkwinkel czy cos takiego z kolami ustawionymi prosto.

Teraz ciesze sie dzialajacym modulem dsc. Ikona normalnie miga podczas utraty przyczepnosci oraz prostuje samochod.

 

Pozdrawaim

Teraz czas na dalsze zmagania z bledami klimatronika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To miałeś szczęście, mi jakiś idiota wyrwał diodę od poduszek z powodu błędu maty zajętości fotela, którą banalnie się usuwa jak się zna ,

a tak to musiałem rozkręcić licznik i lutować nową diodę w liczniku, a wystarczyło zakleić taśmą czarną,

Jednak uważam że jak miałeś nowy moduł to powinno się zrobić tak jak to robi BMW serwis

ista P lub Dis i przypisanie nowego modułu, a ty zrobiłeś tak jak robi się używkę.

NCS też zrób kodowanie do serii to jest obowiązek w przypisanym module, aby w pełni funkcjonował, takie jest moje zdanie

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Moj problem udalo sie rozwiazac.

Okazalo sie ze dsc dziala ale nie sygnalizuje poniewaz w zegarach byla upchnieta kulka tasmy izolacyjnej.

Modul dsc nie ma zapisanego vinu. Jesli kupuje sie ten sam sterownik i dokladnie ta sama wersje to nie trzebakodowac.

Mi udalo sie skalibrowac czujnik w TOOL32 w folderze INPY. Otwieramy modul dsc57 i w oknie jobs zaznaczamy lenkwinkel czy cos takiego z kolami ustawionymi prosto.

Teraz ciesze sie dzialajacym modulem dsc. Ikona normalnie miga podczas utraty przyczepnosci oraz prostuje samochod.

 

Pozdrawaim

Teraz czas na dalsze zmagania z bledami klimatronika.

 

Dzięki kolego. Wymieniłem sterownik DSC i zgasły kontrolki ABS oraz DBC, ale DSC nie chciała zgasnąć.

Sterownik DSC cały czas zgłaszał błąd 97 Lenkwinkelabgleich notwendig, którego nie dało się skasować.

Dopiero po odpaleniu test_lenkwinkel z pliku dsc57.prg w Tool32 z INPY kontrolka DSC zgasła i dało się skasować błąd.

Teraz wszystko działa jak należy, kontrolka DSC zapala się przy zerwaniu trakcji, a przyciskiem DSC da się włączać i wyłączać system.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.