Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

BMW e39 530d Touring manual 184km 1999rok

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBADP71000GS63002

Kod typu DP71

Typ 530D (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M57

Pojemność skokowa 3.00

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)

Tapicerka STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN)

Data prod. 1999-10-06

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S352A DOPPELVERGLASUNG Pod. oszklenie izolacyjne

S386A DACHRELING Reling dachowy

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, angielski

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Składanie Information

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

 

Auto po zakupie miało paskudne klosze :) + przeszło pierwszy serwis w postaci:

-Olej Mobil 10W40

-Filtr powietrza FILTRON

-Filtr oleju FILTRON

-Filtr paliwa FILTRON

-Filtr odmy

-klosze HELA

-1 ring CCFL

-akumulator MAXIS 90Ah

+ mała robota w zawieszeniu przednim

http://www.fotoszok.pl/upload/f03de8cc.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/e273307a.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/e9d20c65.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/f6d683b8.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/aec9b4b6.jpg

 

Aktualnie autko stoi na zimówkach i wygląda tak:

 

http://www.fotoszok.pl/upload/f44a6977.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/5ddb1558.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/698b2a8f.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/59739db4.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/9c33ef15.jpg

 

http://www.fotoszok.pl/upload/108ccdb4.jpg

 

Taki konfig będzie latem :

 

http://www.fotoszok.pl/upload/2be86987.jpg

 

Autko już jest po kolejnej robocie bo denerwuje mnie każdy luz - a jak coś robić to konkretnie :) wypiszę co było robione na dniach :)

Edytowane przez yampik

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filtron do oleju to dziadostwo, skręca się, dużo tematów o tym było. Klosze widać, że swoje przeżyły, chyba spokojnie kilkaset tyś przebiegu padło na nich ;) A na tych żarnikach 6k widzisz cokolwiek w nocy w deszczu? Z resztą po 29,90 :D Chyba takie wywaliłem od siebie niedawno, poprzedni właściciel taki zapodał, dramat, plamami świeciły i słabiej niż H4 w hondzie żony. Ja mam złe doświadczenia z czymkolwiek powyżej 5k. Obecnie mam 4800 osrama i jak dla mnie to takie optimum.

Kierownicę musisz jeszcze obszyć, albo wymienić na M, klejenie taśmą nie przystoi ;)

Opublikowano

W planie Mpakowa ;p natomiast z braku laku poszła chwilowo izolacja. (muszę trochę kasy odłożyć)

 

Powiem Ci że akurat te chinolki w miarę świecą :)

sprawdzałem trochę chinoli na poprzednich autach i te dają przyzwoite światło :)

 

Klosze 100% od nowości ;p tak jak spora ilość części - po których było widać że nie były ruszane od fabryki. tak że te 300k wydaje się realne ;)

 

Z tym filtronem do oleju to coś może się stać? w sensie że mogę sobie biedy napytać :>?

Bo jak tak to wymienię :)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

Ludzie potrafili zatrzeć przez ten filtr silnik. On się dziwnie potrafi skręcić i go wciągać. Wymień jak najszybciej bo to badziewie. Tak samo jak olej 10w do tego silnika.

 

W deszczu raczej będziesz widział kiepsko jak masz takąbarwę.

Opublikowano

To jaki filtr kupić?

Co do oleju natomiast to nie bardzo wiem o co chodzi...

ktoś przede mną zalał już semi to nie wrócę to syntetyku ?

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

temat stary jak świat :)

olej... ja się jakoś boję tej zmiany w :/ może to głupie ...

z jednej strony uważam za kretynizm jak ktoś sam z własnej nieprzymuszonej woli zmienia olej z pełnego na pół...

z drugiej wiem że można sobie napytać biedy chcąc zadziałać dobrze dla swojego autka ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

Robota tyłu:

-piasta z łożyskiem LEWY TYŁ FAG

-tuleje LEMFORDER

-klocki hamulcowe tył (mogły jeszcze być ale poszła wymiana)

-czujnik ABS (był jakiś tańszy i przestał działać po robocie piasty)

-kilka rzeczy w zawiasie

 

Zastanawiam się nad zrobieniem nerki w czerni :)

Bawi się ktoś w VT ?

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nery w czerni - moim zdaniem nie dla Ciebie, masz chrom na szybach i listwach, jak wrzucisz nery czarne to nie będzie współgrać. Ja u siebie wrzuciłem tylko dlatego, że mam shadow-line i pasuje do całości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze ci koledzy mówią, płukanka i lej syntetyk, nie pchaj się w połówkę.

Filtr może być mann, bosch, coś z wyższej półki, aż takiej różnicy w cenie nie ma, żeby na tym oszczędzać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra płukanka kosztuje max 30pln, wlewasz do silnika przed spuszczeniem oleju, trzymasz odpalony silnik przez jakiś tam czas, zlewasz całość i wlewasz nowy olej.

Dokładne instrukcje masz na opakowaniach, rożni producenci mają różne zalecenia, także wiesz ;)

Płukanki robiłem kilka razy.

Dużo syfu potrafiło się wylać z silnika.

Najlepiej wspominam M54 co na jakimś kiepskim oleju latała. :mrgreen:

Momentami myślałem że będę musiał drutem udrażniać spust oleju taki szlam wypływał.

Do tego filtr oleju już nie zszedł w rękach, musiałem go rozcinać.

Ale 2x płukanka i zmiana na syntetyk i silnik odżył.

Opublikowano
Dobra płukanka kosztuje max 30pln, wlewasz do silnika przed spuszczeniem oleju, trzymasz odpalony silnik przez jakiś tam czas, zlewasz całość i wlewasz nowy olej.

Dokładne instrukcje masz na opakowaniach, rożni producenci mają różne zalecenia, także wiesz ;)

Płukanki robiłem kilka razy.

Dużo syfu potrafiło się wylać z silnika.

Najlepiej wspominam M54 co na jakimś kiepskim oleju latała. :mrgreen:

Momentami myślałem że będę musiał drutem udrażniać spust oleju taki szlam wypływał.

Do tego filtr oleju już nie zszedł w rękach, musiałem go rozcinać.

Ale 2x płukanka i zmiana na syntetyk i silnik odżył.

 

2x płukanka? w sensie wrócić do syntetyku dopiero po 2 zmianach oleju ?

bo wylać 2x dobry olej to troszkę bolesne ;p

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niee, 2x w tamtym konkretnym przypadku. :wink:

Raz i spokój u ciebie wystarczy.

Jak dużo szlamu zleci to możesz przed kolejną wymianą jeszcze raz wlać płukankę, ale sądzę że to będzie zbędne.

Opublikowano

kurde szkoda że dopiero teraz o tym gadamy... bo wymieniłem ten olej 500km temu...

 

:F zrobić chociaż kilka k na tym czy od razu działać ?

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja osobiście wolał bym mieć na zimę syntetyk, w lecie bym jeszcze jakoś przeżył połówkę.

A jak przymrozi to jednak 10W40 trochę zgęstnieje.

Ciężka sprawa, z jednej strony wymienił bym, ale jak postawie się na twoim miejscu i nagle trzeba kilka stówek wywalić, to już znowu wolał bym pewnie pośmigać chwilę. :?

Także tutaj chyba decyzja należy do ciebie.

Ja mam +500tyś i latam na 0W40, także wiesz, te silniki nie wymagają zalewania gęstszego oleju wraz z rosnącym przebiegiem :wink:

Opublikowano

ja o tym wiem i nigdy nie zszedłbym sam z full'a ... natomiast kupiłem już zalaną pół - zapewne za poradą jakiegoś super hiper turbo mechanika...

 

chyba kilka k zrobię na pół...

 

co do filtra to działać już czy poczekać aż będę robił płukankę ?

bo myślę że wezmę się za to za jakieś 2-3 mce

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano
daj pod obudowę filtra szmaty jak nie chcesz wymieniać oleju ( chociaż ja bym to zrobił szczególnie jak idą mrozy) i odkręć filtr. Trochę z niego zleci oleju. Wsadź nowy i tyle. Ale rozważ zamianę oleju po kilku set km. Jeśli budżet na to nie pozwala to zrób to chociaż wiosną. Osobiście bał bym się na filtronie jeździć jak tyle przypadków było ze zdjęciami na forum że filtr był wciągnięty.
Opublikowano

szukam na forum fraz oleju filtron i widzę tylko tematy gdzie forumowicze polecają te filtry... fakt czasem inne diesele ale to przecież ten sam filtr.

 

rzuciłby ktoś jakimś odnośnikiem z awarii po tych filtrach - bo zmienię i tak dla spokoju ducha - tylko ciekaw jestem o co z tym chodzi ;)

 

+ jak u mnie w aucie jest z menu + menu ukrytym?

da się sterować czymś np. z panelu kilmy jak w AUDI?

no i ma może ktoś dobrą instrukcję żebym porządnie ustawił radio business z DSP ? ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Menu ukryte tylko z zegarów, jest tam trochę opcji, ale to raczej podgląd kilku parametrów, nie tak jak w audi.

Poszukaj i poczytaj o ukrytych testach zegarów.

Jak ustawić DSP?

Tak żeby grało dobrze :mrgreen:

Instrukcje ustawiania znajdziesz w instrukcji obsługi, ściągnij ją sobie, na forum są gdzieś linki. :wink:

Wgl jak to wg ciebie gra?

Jest dobrze, czy po prostu audio jak każde inne?

 

Akcje z filtrami filtrona ja też widziałem.

One może i są dobre, ale nie do tego auta.

W poprzednim aucie miałem, ale tutaj nie chcę, jakoś się obawiam, trochę widziałem, trochę się naczytałem.

Powiem ci że u mnie filtr filtrona a np mann-a to tylko 3-4pln różnicy, także tutaj to naprawdę nie ma co patrzeć na to który tańszy. :wink:

Opublikowano

nie patrzyłem na cene....

zawsze leciał filtron + mobil w moje auta... więc i tu tak poszło i to z założenia mechanika a ja nie protestowałem bo też filtrona miałem za przyzwoitą firmę...

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano
Po co ci linki? Już jesteśmy co niektórzy jakiś czas na tym forum więc wystarczy doświadczenie. Nie kupuj filtrona i tyle. Oczywiści znajdą się ludzie co powiedzą że mają 15w40 i filtrona i nie narzekają. Ale są też ludzie co mają letnie opony w zimę i nie narzekają. Filtr kosztuje 20 pare zł coś koło tego. Warto oszczędzać kilka zł na filtronie? Raczej nie. Wymień i miej spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.