Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu walczę z problemem:

 

4512 Thermal Oil Level Sensor

 

Problem pojawia się przy gaszeniu samochodu (wyskakuje informacja na iDrive). Ponadto nie można skasować inspekcji olejowej.

Wykonałem podmianę czujnika oleju na inny (również oryginalny BMW) - problem jest ten sam.

Po naciśnięciu przycisku BC również wyskakuje "Oil sensor level fault".

 

Przegrzebałem podobne wątki i doszedłem do wniosku, że mój problem jest o tyle inny, że problem pojawia się po zgaszeniu samochodu (a nie np. po 20 sekundach od odpalenia).

Sprawdzałem również przewody do czujnika szukając ewentualnych przetarć - nie znalazłem.

 

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

 

Czujnik poziomu oleju i alternator komunikują się z magistrala BSD i to chyba ten związek.

Opublikowano

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

 

Czujnik poziomu oleju i alternator komunikują się z magistrala BSD i to chyba ten związek.

Dzięki za naprowadzenie. Wyczytałem, że w magistralę BSD (bit serial data) jest wpięty też IBS i moduł świec żarowych (http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/FB1362_BSD.htm)

Może spróbuje wymienić klemę IBS (albo ją wypiąć tymczasowo), a później sam regulator. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek, to chętnie przyjmę jakiekolwiek wskazówki.

Dodam, że błąd czujnika pojawia się od razu, natomiast błąd IBSa miałem kilka tysięcy kilometrów temu i po wykasowaniu się już nie powtarza.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
kolego ja miałem ten sam problem wymień sobie jeszcze raz wskażnik poziomu oleju najlepiej na coś pewnego ja zamontowałem pierwszego zakupionego z allegro i niestety ten sam problem tylko ze po odpaleniu bylo ok a w momecie gaszenia wskazywal inspekcje dopiero po wejsciu w menu i info serwisu opisywał uszkodzenie wskażnika Wiec wymieniłem na kolejny z tym ze pewny od kolegi i teraz jest ok
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Od jakiegoś czasu walczę z problemem:

 

4512 Thermal Oil Level Sensor

 

Problem pojawia się przy gaszeniu samochodu (wyskakuje informacja na iDrive). Ponadto nie można skasować inspekcji olejowej.

Wykonałem podmianę czujnika oleju na inny (również oryginalny BMW) - problem jest ten sam.

Po naciśnięciu przycisku BC również wyskakuje "Oil sensor level fault".

 

Przegrzebałem podobne wątki i doszedłem do wniosku, że mój problem jest o tyle inny, że problem pojawia się po zgaszeniu samochodu (a nie np. po 20 sekundach od odpalenia).

Sprawdzałem również przewody do czujnika szukając ewentualnych przetarć - nie znalazłem.

 

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

 

 

poradziłeś sobie z tym błędem ? u mnie to samo gaszę motor i błąd się zapala. Wymieniłem regulator jakiś rok temu i jeździłem z odpiętym IBS ponieważ jak miałem podpięty to ładowanie mi pokazywał 15V 15.3V 14.9V. Więc odpiąłem i było OK ale z czasem padł mi sterownik, a konkretnie przewód sterownika od alternatora( przytopiła się końcówka) jeździłem około 4 miesięcy bez sterownika( wysłałem Rogerowi żeby zrobił dożywotkę z niego) i zaczęło się właśnie stopniowo to dziać, z tym czujnikiem oleju raz się zapalał podczas gaszenia auta raz nie aż doszło do momentu ze za każdym razem kiedy gaszę auto się zapala błąd, zastanawia mnie jedna rzecz bo po z czytaniu kodu błędu na dole jest napisane " SIGNAL UNTERBRECHUNG ODER KURZSCHLUSS NACH PLUS/MASSE ( SIGNALFREQUENZ ZU NIEDRIG) " nigdzie nie mogę znaleźć o co w tym chodzi. Ręce człowiekowi opadają.

 

daj znać kolego jak sytuacja wygląda u Ciebie....

 

p.s zastanawiam się bo może IBS do wymiany ? ciągle pokazuje mi ze mam słaba baterie że może być wyczerpana, steruje żeby ładować ja dużym prądem, a bateria 80% sprawności.

Opublikowano
Od jakiegoś czasu walczę z problemem:

 

4512 Thermal Oil Level Sensor

 

Problem pojawia się przy gaszeniu samochodu (wyskakuje informacja na iDrive). Ponadto nie można skasować inspekcji olejowej.

Wykonałem podmianę czujnika oleju na inny (również oryginalny BMW) - problem jest ten sam.

Po naciśnięciu przycisku BC również wyskakuje "Oil sensor level fault".

 

Przegrzebałem podobne wątki i doszedłem do wniosku, że mój problem jest o tyle inny, że problem pojawia się po zgaszeniu samochodu (a nie np. po 20 sekundach od odpalenia).

Sprawdzałem również przewody do czujnika szukając ewentualnych przetarć - nie znalazłem.

 

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

 

 

poradziłeś sobie z tym błędem ? u mnie to samo gaszę motor i błąd się zapala. Wymieniłem regulator jakiś rok temu i jeździłem z odpiętym IBS ponieważ jak miałem podpięty to ładowanie mi pokazywał 15V 15.3V 14.9V. Więc odpiąłem i było OK ale z czasem padł mi sterownik, a konkretnie przewód sterownika od alternatora( przytopiła się końcówka) jeździłem około 4 miesięcy bez sterownika( wysłałem Rogerowi żeby zrobił dożywotkę z niego) i zaczęło się właśnie stopniowo to dziać, z tym czujnikiem oleju raz się zapalał podczas gaszenia auta raz nie aż doszło do momentu ze za każdym razem kiedy gaszę auto się zapala błąd, zastanawia mnie jedna rzecz bo po z czytaniu kodu błędu na dole jest napisane " SIGNAL UNTERBRECHUNG ODER KURZSCHLUSS NACH PLUS/MASSE ( SIGNALFREQUENZ ZU NIEDRIG) " nigdzie nie mogę znaleźć o co w tym chodzi. Ręce człowiekowi opadają.

 

daj znać kolego jak sytuacja wygląda u Ciebie....

 

p.s zastanawiam się bo może IBS do wymiany ? ciągle pokazuje mi ze mam słaba baterie że może być wyczerpana, steruje żeby ładować ja dużym prądem, a bateria 80% sprawności.

Witam,

 

Niestety ciągle jeżdzę z tym błędem, a właściwie wyskakuje przy gaszeniu motoru. Mam plan podmienić czujnik na 3 z kolei - tym razem na jakiś nowy Meyle z Allegro za 80zł, ponieważ oryginalne używane BMW powodują błąd czujnika.

Póki co myślę, że powodem jest regulator do alternatora. Poprzednik wymieniał go (przypadłość E60) i coś czuje, że od tego momentu zaczęły się te problemy.

 

Kolego, jeżeli uda Ci się znaleźć przyczynę tego błędu, to będę niezmiernie wdzięczny, póki co pozostaje mi jeździć z żółtym wykrzyknikiem i zapalającym się podnośnikiem przy gaszeniu samochodu (+ brakiem możliwości skasowania inspekcji olejowej).

Podsumowywując póki co wydaje mi się, żebłąd może powodować (te urządzenia pracują na tej samej magistralii):

- czujnik poziomu oleju :-),

- IBS,

- regulator alternatora

Opublikowano
Od jakiegoś czasu walczę z problemem:

 

4512 Thermal Oil Level Sensor

 

Problem pojawia się przy gaszeniu samochodu (wyskakuje informacja na iDrive). Ponadto nie można skasować inspekcji olejowej.

Wykonałem podmianę czujnika oleju na inny (również oryginalny BMW) - problem jest ten sam.

Po naciśnięciu przycisku BC również wyskakuje "Oil sensor level fault".

 

Przegrzebałem podobne wątki i doszedłem do wniosku, że mój problem jest o tyle inny, że problem pojawia się po zgaszeniu samochodu (a nie np. po 20 sekundach od odpalenia).

Sprawdzałem również przewody do czujnika szukając ewentualnych przetarć - nie znalazłem.

 

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

 

 

poradziłeś sobie z tym błędem ? u mnie to samo gaszę motor i błąd się zapala. Wymieniłem regulator jakiś rok temu i jeździłem z odpiętym IBS ponieważ jak miałem podpięty to ładowanie mi pokazywał 15V 15.3V 14.9V. Więc odpiąłem i było OK ale z czasem padł mi sterownik, a konkretnie przewód sterownika od alternatora( przytopiła się końcówka) jeździłem około 4 miesięcy bez sterownika( wysłałem Rogerowi żeby zrobił dożywotkę z niego) i zaczęło się właśnie stopniowo to dziać, z tym czujnikiem oleju raz się zapalał podczas gaszenia auta raz nie aż doszło do momentu ze za każdym razem kiedy gaszę auto się zapala błąd, zastanawia mnie jedna rzecz bo po z czytaniu kodu błędu na dole jest napisane " SIGNAL UNTERBRECHUNG ODER KURZSCHLUSS NACH PLUS/MASSE ( SIGNALFREQUENZ ZU NIEDRIG) " nigdzie nie mogę znaleźć o co w tym chodzi. Ręce człowiekowi opadają.

 

daj znać kolego jak sytuacja wygląda u Ciebie....

 

p.s zastanawiam się bo może IBS do wymiany ? ciągle pokazuje mi ze mam słaba baterie że może być wyczerpana, steruje żeby ładować ja dużym prądem, a bateria 80% sprawności.

Witam,

 

Niestety ciągle jeżdzę z tym błędem, a właściwie wyskakuje przy gaszeniu motoru. Mam plan podmienić czujnik na 3 z kolei - tym razem na jakiś nowy Meyle z Allegro za 80zł, ponieważ oryginalne używane BMW powodują błąd czujnika.

Póki co myślę, że powodem jest regulator do alternatora. Poprzednik wymieniał go (przypadłość E60) i coś czuje, że od tego momentu zaczęły się te problemy.

 

Kolego, jeżeli uda Ci się znaleźć przyczynę tego błędu, to będę niezmiernie wdzięczny, póki co pozostaje mi jeździć z żółtym wykrzyknikiem i zapalającym się podnośnikiem przy gaszeniu samochodu (+ brakiem możliwości skasowania inspekcji olejowej).

Podsumowywując póki co wydaje mi się, żebłąd może powodować (te urządzenia pracują na tej samej magistralii):

- czujnik poziomu oleju :-),

- IBS,

- regulator alternatora

 

 

Cześć,

 

Moim zdaniem sieje raban IBS a myślę tak bo na drugim oryginalnym już regulatorze mam ładowanie 15.1 a jak odpene IBS to jest wporzadku 14.3 lub 14.4 nie mam za bardzo z kim podmienic IBS ale bede kombinował.

 

Byłbym jeszcze wdzieczny gdybyś dał mi wskazówke czy łatwo jest wymienic ten czujnik? zaglądałem pod auto i wydaje mi się ze nad tym czujnikiem jest jakaś blacha tylko pytanie czy ja sie odkręca czy to nie jest to ucho od wahacza nie spojrzałem dokładnie, mógłbys w skrócie powiedziec jak wyglada wymiana?

 

pozdro

 

Piotrek.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Byłbym jeszcze wdzieczny gdybyś dał mi wskazówke czy łatwo jest wymienic ten czujnik? zaglądałem pod auto i wydaje mi się ze nad tym czujnikiem jest jakaś blacha tylko pytanie czy ja sie odkręca czy to nie jest to ucho od wahacza nie spojrzałem dokładnie, mógłbys w skrócie powiedziec jak wyglada wymiana?

 

pozdro

 

Piotrek.

 

Dość łatwo wymienić ten czujnik - trzeba ściągnąć osłonę pod silnikiem tylko i niestety spuścić cały olej :/.

Daj znać, czy masz jakieś postępy w temacie :).

Opublikowano

Może coś pomogę:

Po zakupie E81 rok temu i po ogarnięciu naprawy silnika, miałem kilka błędów min:

-błąd alternatora,

-błąd regulatora napięcia - ładowanie na poziomie 14.0V co jest zdecydowanie za mało dla aku AGM),

-błąd klemy ibs,

-błąd czujnika poziomu oleju.

-błąd sterownika świec żarowych na pierwszy cylinder.

 

Zacząłem kombinować od podmiany alternatora (no bo były dwa błędy) ale błędy pozostały bez zmian. W poszukiwaniu usterki pomógł mi forumowy kolega "Arcisz" - (którego serdecznie pozdrawiam). Zainstalowaliśmy DISa i on pokierował co po kolei sprawdzać.

Okazało się że wszystkie błędy (poza błędem sterownika świec żarowych) powodował uszkodzony czujnik poziomu oleju. Po odpięciu go błędy zniknęły (oczywiście poza błędem czujnika poziomu oleju). Do czasu wymiany na inny czujnik, jeździłem z odpiętą wtyczką od tego uszkodzonego czujnika poziomu oleju. Miałem drugi czujnik i go założyłem przy okazji wymiany oleju.

Błąd sterownika świec rozwiązał Roger-Nysa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Od jakiegoś czasu walczę z problemem:

 

4512 Thermal Oil Level Sensor

 

Problem pojawia się przy gaszeniu samochodu (wyskakuje informacja na iDrive). Ponadto nie można skasować inspekcji olejowej.

Wykonałem podmianę czujnika oleju na inny (również oryginalny BMW) - problem jest ten sam.

Po naciśnięciu przycisku BC również wyskakuje "Oil sensor level fault".

 

Przegrzebałem podobne wątki i doszedłem do wniosku, że mój problem jest o tyle inny, że problem pojawia się po zgaszeniu samochodu (a nie np. po 20 sekundach od odpalenia).

Sprawdzałem również przewody do czujnika szukając ewentualnych przetarć - nie znalazłem.

 

Dodam, że poprzedni właściciel wymieniał regulator napięcia przy alternatorze (inne wątki sugerują, że może to mieć związek - jeśli tak to jaki?)

 

 

poradziłeś sobie z tym błędem ? u mnie to samo gaszę motor i błąd się zapala. Wymieniłem regulator jakiś rok temu i jeździłem z odpiętym IBS ponieważ jak miałem podpięty to ładowanie mi pokazywał 15V 15.3V 14.9V. Więc odpiąłem i było OK ale z czasem padł mi sterownik, a konkretnie przewód sterownika od alternatora( przytopiła się końcówka) jeździłem około 4 miesięcy bez sterownika( wysłałem Rogerowi żeby zrobił dożywotkę z niego) i zaczęło się właśnie stopniowo to dziać, z tym czujnikiem oleju raz się zapalał podczas gaszenia auta raz nie aż doszło do momentu ze za każdym razem kiedy gaszę auto się zapala błąd, zastanawia mnie jedna rzecz bo po z czytaniu kodu błędu na dole jest napisane " SIGNAL UNTERBRECHUNG ODER KURZSCHLUSS NACH PLUS/MASSE ( SIGNALFREQUENZ ZU NIEDRIG) " nigdzie nie mogę znaleźć o co w tym chodzi. Ręce człowiekowi opadają.

 

daj znać kolego jak sytuacja wygląda u Ciebie....

 

p.s zastanawiam się bo może IBS do wymiany ? ciągle pokazuje mi ze mam słaba baterie że może być wyczerpana, steruje żeby ładować ja dużym prądem, a bateria 80% sprawności.

Witam,

 

Niestety ciągle jeżdzę z tym błędem, a właściwie wyskakuje przy gaszeniu motoru. Mam plan podmienić czujnik na 3 z kolei - tym razem na jakiś nowy Meyle z Allegro za 80zł, ponieważ oryginalne używane BMW powodują błąd czujnika.

Póki co myślę, że powodem jest regulator do alternatora. Poprzednik wymieniał go (przypadłość E60) i coś czuje, że od tego momentu zaczęły się te problemy.

 

Kolego, jeżeli uda Ci się znaleźć przyczynę tego błędu, to będę niezmiernie wdzięczny, póki co pozostaje mi jeździć z żółtym wykrzyknikiem i zapalającym się podnośnikiem przy gaszeniu samochodu (+ brakiem możliwości skasowania inspekcji olejowej).

Podsumowywując póki co wydaje mi się, żebłąd może powodować (te urządzenia pracują na tej samej magistralii):

- czujnik poziomu oleju :-),

- IBS,

- regulator alternatora

 

 

Cześć,

 

Moim zdaniem sieje raban IBS a myślę tak bo na drugim oryginalnym już regulatorze mam ładowanie 15.1 a jak odpene IBS to jest wporzadku 14.3 lub 14.4 nie mam za bardzo z kim podmienic IBS ale bede kombinował.

 

Byłbym jeszcze wdzieczny gdybyś dał mi wskazówke czy łatwo jest wymienic ten czujnik? zaglądałem pod auto i wydaje mi się ze nad tym czujnikiem jest jakaś blacha tylko pytanie czy ja sie odkręca czy to nie jest to ucho od wahacza nie spojrzałem dokładnie, mógłbys w skrócie powiedziec jak wyglada wymiana?

 

pozdro

 

Piotrek.

 

Witam, miałem u siebie błąd czujnika poziomu oleju tuż po wymianie oleju. Też kupiłem używkę z allegro, ale niestety nie pomogło. Zaryzykowałem i kupiłem ponownie używkę, tylko tym razem sprzedający zarzekał się, że czujnik jest w 100 % sprawny. Bo wymianie błąd zniknął.

Wymiana jest prosta. Musisz odkręcić plastikową osłonę, a później taką blachę (5 śrub klucz chyba 16). No i oczywiście spuścić olej i odkręcić czujnik (3 nakrętki klucz 10). Poskładać w odwrotnej kolejności

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Czy mozna jeździc kilka miesiecy na takich błedach ?? innych nie ma ładowanie ,jest ok

dopiero kupiłem auto i powoli bede ogarniał a teraz zimno i nie ma gdzie tego zrobić

4512 Thermal Oil Level Sensor oraz 4b37- czujnik jakosci oleju

I druga sprawa w BC i w Idrive nie niam opcji sprawdzić poziomu oleju czy jest mozliwośc taka że ktoś cwany to wykodował/wyłączył żeby nie wywalało błędu ??

Opublikowano

Nie ma opcji w Idrive jak sprawdzić poziom oleju bo czujnik masz uszkodzony. Wymień go i wtedy sprawdzisz. Jest jeszcze opcja poprzez program INPA, ale do tego musi być sprawny czujnik.

Czy można jeździć? To zeleży. Jeśli wiesz że masz odpowiednią ilość oleju to tak, gorzej jak masz za mało lub za dużo, wtedy możesz uszkodzić silnik

Opublikowano

Ale nie piszę mi w BC i idrive sensor fault , podobno te co miały miarke miały opcje nie aktywną .

Mi to jest wogóle nie potrzbne bo jestem staro dawny i bagnetu nic nie zastapi i boli mnie to że duzo aut juz nie ma ale w moim na szczescie jest

Chodzi mi o to czy to wpływa na elekronike i sterowanie autem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.