Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. dziś miałem wycieczkę ok.200 km. w jedną i 200 w drugą. Po przejechaniu ok 100 km zaczęło mi stukać z tyłu podczas normalnej jazdy , przyspieszaniu i przy zwalnianiu,czasami stuki były głośne ,jak metal o metal, tak jakby coś w tylnym przegubie lub bębnie chrobotało, częstotliwość stuków pojedynczych wzrasta wraz z prędkością. Zdażyło się że nagle ucichło na ładnych kilka kilometrów. Spotkał się ktoś z taką awarią? od czego zacząć szukanie?
Opublikowano
Witam. dziś miałem wycieczkę ok.200 km. w jedną i 200 w drugą. Po przejechaniu ok 100 km zaczęło mi stukać z tyłu podczas normalnej jazdy , przyspieszaniu i przy zwalnianiu,czasami stuki były głośne ,jak metal o metal, tak jakby coś w tylnym przegubie lub bębnie chrobotało, częstotliwość stuków pojedynczych wzrasta wraz z prędkością. Zdażyło się że nagle ucichło na ładnych kilka kilometrów. Spotkał się ktoś z taką awarią? od czego zacząć szukanie?

 

 

A to jaki model bo kolega wspomina o bębnie ?

Opublikowano

Miałem pękniętą sprężynę, stukało.

Najlepij wjechać / zjechać z krawężnika albo zaliczyć kilka dziur z prędkosćią do 20 km/h

Opublikowano
Koledzy ale te stukanie (jadąc wolno chrobotanie) takie chrum chrum chrum wzrasta razem z prędkością jadąc szybciej przeistacza się w stukot. .Jechałem po równiutkiej drodze nie bujało budą. To nie może być sprężyna. Ściągnąłem dziś tarczobęben wszystko nowe ok. Wyciągam półoś .Podejrzewam właśnie ją. Oby nie był to most.
Opublikowano (edytowane)
Potrzebuję szybkiej podpowiedzi jaki numer nosi półoś tylna lewa bo prawa to 7 524 042 a102 . Moja X3 to E83 3.0i. Dzięki Edytowane przez 20omega
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

.... prosze, czy tego szukasz ?

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1205-walek-przekazania-napedu/i48818/sN

 

... masz automaz , czy manualna ? :D

 

1. 33 21 3 420 709 - lewa , 33 21 3 420 710 - prawa

 

2. 33 21 7 540 115 - lewa , 33 21 7 540 116 - prawa ( dla samochodów z Automatyczna skrzynia biegów )

 

 

 

Hej ! co jest zepsute ? Zobacz na pozycje Nr. 5 oraz Nr.6 - to sa zestawy naprawcze ! moze to wystarczy kosztuje ok.300 zl a nie 2000 zl !!!

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@20omega .... troche dziwny ten NUMER !

ale na prawej widnieją numery 7 542 042 A105

 

X XXX XXX AXXX ...... A ????

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam...

@20omega : popatrz na zdjecie w tej aukcji , tam sa dwie polosie do BMW X3 E83 lewa i prawa ( jedna jest "krotka" , a druga "dluga" ) - zadzwon do sprzedajacego i zapytaj co i jak :D

 

1. BMW X3 E83 2,0D PÓŁOŚ PÓŁOSIE TYŁ

 

http://allegro.pl/bmw-x3-e83-2-0d-polos-polosie-tyl-i4858561326.html

 

 

2. BMW E 83 E83 X3 3.0D POLOS PRAWA TYL TYLNA - tu jest caly tylny most na zdjeciach , widac dokladnie : lylnia lewa jest "krotka , a tylnia prawa "dluga " ( zdjecie nr.2 )

 

http://allegro.pl/bmw-e-83-e83-x3-3-0d-polos-prawa-tyl-tylna-i4888507467.html

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Też wpadłem na ten pomysł. Rzeczywiście półosie tylne różnią się. Lewa jest krótsza od prawej o 3 cm. i jej numer to :

7 542 041 A105 . Zakupiłem używkę wymieniłem nasmarowałem obie i jutro napiszę czy to było to gdyż mam jakieś 300 km do zrobienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@20omega

 

... gratuluje.Zycze spokojnej nocy i ....czekamy na relacje. :D

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

No i mam odpowiedź na swoją dolegliwość. Dziś zrobiłem 350 km na wymienionej, używanej półosi i co? Cisza, cisza, cisza :mrgreen: . Werdykt? Przegub wewnętrzny tylnej półosi lewej brak smarowania. Mając ją w dłoniach nic nie wskazywało że uszkodzona. Felerny przegub zginał się lecz nie można było wykonać nim ruchów wzdłużnych tam i z powrotem . Otworzyłem ją ( bo da się ją rozebrać) i kulki fioletowe jak "limo pod okiem" a smar zmienił kolor i konsystencję, jakby się złuszczył. Tak więc dla tego na krótkich odcinkach była cisza, a jak przegub zaczął się grzać to sukcesywnie narastał stukot . Moja rada panowie :norty: , a tak zrobiłem z tyłu na obu osiach, w miarę możliwości wymieniłem stary smar na nowy w każdym z przegubów. Muszę się zabrac za przednie półośki. :cool2:

 

P.S.

Mam X3 od dwóch tygodni, wiem że nie jest to nowy wóz i liczyć się trzeba z pewnymi usterkami. Ale jazda w porównaniu z poprzednią A6 C6 to inna bajka. Co prawda bajerów mniej ale dźwięk silnika i prowadzenie rekompensuje wszystko. :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jazda w porównaniu z poprzednią A6 C6 to inna bajka.

 

.... jaki silnik ? Ile KM ? - teraz masz 3.0 , benzynowy ?

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.