Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

miałem problem z dość często rozładowującym się akumulatorem. elektryk jako winowajcę wskazał regulator napięcia przy alternatorze. został on wymieniony.

 

dziś, jakieś dwa dni po wymianie z ciekawości podłączyłem inpę i znalazłem błędy dot. klemy ibs, alternatora i czegoś jeszcze... [załączę je na końcu posta]

co ciekawe błędy pojawiły się jakieś dwa km wcześniej względem aktualnego wskazania licznika, czyli po przejechaniu kilkuset km od ingerencji elektryka.

błędy kasują się jednak po ponownym "przeskanowaniu" wracają [ze stanem licznika przy błędzie odpowiadającemu rzekomemu jego zaistnieniu]

:mad2:

 

czy błąd klemy ibs powoduje błąd alternatora i odwrotnie?

coś może być nie tak z alternatorem mimo wymiany regulatora napięcia?

 

od czego zacząć poszukiwania?

proszę pomóżcie

 

http://files.tinypic.pl/i/00608/6psiao6191qs_t.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00608/0wlf3vw7sdzf_t.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00608/y3kd97dix6bz_t.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00608/i8oi4mabwptq_t.jpg

 

ten ostatni to chyba błąd dot. czujnika oleju... w i drive nie pokazuje stanu oleju i pisze coś o serwisie...

gdzie się znajduje i jaki ma numer części ten czujnik?

 

czego dot. błąd 4A10 ?

Opublikowano

tak patrzę na te błędy i dostrzegam, że wszystkie wystąpiły przy tym samym przebiegu więc bardzo prawdopodobne, że są one ze sobą powiązane tzn. błąd np. alternatora powoduje, że występują pozostałe...

czy jeśli regulator napięcia jest niewłaściwy do tego modelu silnika/ alternatora możliwe są takie błędy?

 

jeden z forumowiczów pisał, że w DIS-ie można zrobić test komponentów związanych z BSD tak że to by wskazało konkretnie winowajcę....

podpowie Ktoś jak mogę to zrobić?

Opublikowano

problem rozwiązany. winny regulator napięcia....

po wymianie na właściwy brak błędów i widnieje poziom oleju w i drive.

Pozdrowienia dla kolegi guzior2 za wskazówki :cool2:

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam

U mnie wywala wszystkie 4 błędy związane z BSD tj:


czujnik poziomu oleju (nie da sie skasowac inspekcji olejowej)

klema ibs

alternator

sterownik swiec zarowych


ładowanie 14V, nowy akumulator i nowy regulator napiecia alternatora, klema ibs zamieniona ale na uzywke wiec nie wiadomo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie było podobnie, wymieniłem to samo co Ty, finalnie wyharatałem alternator i okazało się że był już stopiony w środku.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie to były akurat błędy:

0x4A27 4A27 Intelligenter Batteriesensor (Layer_DIBS1)

0x4A10 4A10 Bitserielle Datenschnittstelle BSD

0x4A07 4A07 Generator (Layer_BSD)

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.