Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów mam pewien problem, wymieniałem dziś olej zrobiłem to tak:

-Nagrzałem silnik, wlałem płukankę (Odczekałem 15 minut)

-Wyłączyłem silnik

-Odkręciłem korek spustowy

-Odkręciłem korek oleju i wyjąłem bagnet

-Okręciłem filtr oleju

-Zmieniłem filtr oleju i włożyłem w swoje miejsce nie przykręczając

-Zakręciłęm korek spustowy oleju

-Wlałem olej

-Zakręciłem korek i bagnet

-Dokręciłem filtr oleju

Dodam, że wczoraj wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i wszystko dobrze chodziło, problem wystąpił po wymianie oleju.

 

Po czym odpalam maszynę a tu słychać bulgot po wyjęciu bagnetu. Czy to możliwe, że coś się mogło zapowietrzyć ? I jak to odpowietrzyć ?

Druga sprawa, dodając gazu na postoju aż rzuca buta na spokojnym silniku jest dobrze i podczas jazdy

Trzecia sprawa, co parę sekund silnik spada z obrotów i słychać charakterystyczne "trr" parę sekund spokoju i nadal to samo.

Opublikowano
A co są jakieś przeciwwskazania ?Nie rozumiem o czym mówisz. Choćby po to aby sprawdził czy nie ma przedmuchów, choćby po to aby sprawdził czy odma nie jest zajebana (świst) choćby po wiele innych rzeczy. Choćby po to aby sprawdził czy bulgocze!? Co wnosi Twój post ? Wcześniej nie bulgotało dlatego pytam i nie było co kilka sekund w tym samym odstepie czasu terkotu parę sekund i spadania obrotów.
Opublikowano
Przeczytaj uważnie post wyżej "Przed wymianą oleju problem nie występował dopiero po wymianie" chodzi mi głównie o ten wątek. I po wymianie obroty falują co parę sekund i słychać tyrkot. Może to wyjaśnisz ? Przed wymianą objaw również nie zauważalny. Może dodam, że zalałem Valvoline Synpower 5w40 i zawsze zalewam 5w40. Poprzedni olej to Amsoil. I mam nadzieje, że tymi komentarzami poprawiłeś sobie samopoczucie chodź trochę bo widzę, że masz chyba problem z czymś i się musisz wyżyć! :)
Opublikowano

Odma była wymieniana rok temu z wszystkimi przewodami. Więc to wykluczam myślę, że w rok nie powinna się zapchać. Sprawdzałem szczelność w Inpie i nie widać nieszczelności. Oprócz obejrzenia węży mogę jakoś sprawdzić nieszczelność w układzie ?

Takie błędy wyskakują:

Date:      12/13/14 20:27:00 ECU:       MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant:   MS420DS0-------------------------------------------------------------
RESULT:    1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
8     Signal Luftmassenmesser
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
  Motordrehzahl                              992.00  1/min   Drosselklappenwinkel                         8.90  Grad DK   Tastverhaeltnis Leerlaufsteller             16.80  %   LMM Spannungswert                            0.00  V   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h
  Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan vorhanden   statischer Fehler
Errorcode: 08 72 01 28 1F 13 2B 00 8F 28

Opublikowano
Jesteś wręcz najmądrzejszy na świecie.Kilka osób już zrezygnowało z odpowiedania Tobie.Poczytaj swoje posty-wówczas zrozumiesz.Nie masz kompletnie pojecia o motoryzacji,na dodatek jestes niegrzeczny.To tyle.
Opublikowano
Nie mam pojęcia to prawda. Nie jestem najmądrzejszy ale jak ktoś potrzebuje pomocy to na pewno staram się pomóc. Niegrzeczne to jest już na starcie skreślanie kogoś i wręcz szyderstwa. Nie każdy urodził się w samochodzie, że wszystko wie. A jeżeli niegrzeczność dostrzegasz w moich postach to przykro mi bardzo. Mam dużo pytań wiele chcę się nauczyć dużo szukam zanim założę nowy temat. Może i moje tematy są głupie ale nie atakuje ludzi bezpodstawnie jak niektórzy na tym forum.
Opublikowano
Zadaj sobie zasadnicze pytanie. Czemu wyciągneleś bagnet, żeby posłuchać bulgotania? :D

Po co go wyciągasz... na odpalonym silniku :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Wydaje mi się, że nie ma żadnych przeciwwskazań aby nie wyciągać bagnetu, czy też otwierać korka od wlewu oleju. W ten sposób nawet można sprawdzić odmę czy jest sprawna, przynajmniej w silnikach 4-cylindrowych benzynowych. Jeżeli silnik dostanie ADHD, to znaczy że odma jest w porządku :)
Opublikowano
Wyżej napisałem właśnie, że możesz sprawdzić odme koledzy. I taka prawda w ten sposób odkryłem uszkodzoną odmę jak zacznie wyć znaczy odma do wymiany. Nie wiem jaki to dobry R6 ale mam nadzieje, że po Waszych radach w końcu się dowiem. Sądząc po stanie silnika uszczelki chyba od nowości nie były wymieniane. Juto posprawdzam węzę, może coś przez przypadek uszkodziłem zmieniając uszczelkę pod głowicą robiłem to pierwszy raz w rekordowym czasie paru godzin w sumie do 8 się zeszło czyszcząc każdy drobiazg. Coś na temat tyrkotania co parę sekund ktoś ma pojęcie ? Kolega z innego forum powiedział, że być może uszczelniacze vanosa tak tyrkoczą.
Opublikowano
Wyżej napisałem właśnie, że możesz sprawdzić odme koledzy. I taka prawda w ten sposób odkryłem uszkodzoną odmę jak zacznie wyć znaczy odma do wymiany. Nie wiem jaki to dobry R6 ale mam nadzieje, że po Waszych radach w końcu się dowiem. Sądząc po stanie silnika uszczelki chyba od nowości nie były wymieniane. Juto posprawdzam węzę, może coś przez przypadek uszkodziłem zmieniając uszczelkę pod głowicą robiłem to pierwszy raz w rekordowym czasie paru godzin w sumie do 8 się zeszło czyszcząc każdy drobiazg. Coś na temat tyrkotania co parę sekund ktoś ma pojęcie ? Kolega z innego forum powiedział, że być może uszczelniacze vanosa tak tyrkoczą.
Jeżeli sam zmienialeś uszczelkę pod głowicą, to sukcesów nie wróżę :lol:
Opublikowano

Odnośnie bulgotania po wyjęciu bagnetu : większość silników trochę bulgocze bo się tworzy dodatkowa droga do odpowietrzenia, czym większe jest ciśnienie nad miską olejową tym bardziej będzie bulgotać, jak odma lub obwody odmy nie były drożne to potrafi wyrzucić olej przez bagnet.

Trzeba się zastanowić czy niema za dużych przedmuchów z cylindrów.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jak sprawdzić przedmuchy na cylindrach ? Dodatkowo koledzy wrzucam zdjęcie dołu i góry silniczka, jestem wręcz załamany tym co zobaczyłem czy to możliwe aby tak zafajdany silnik był przez wyciek na uszczelce pod pokrywą zaworów ?

 

http://zapisz.net/gal.php?id=548d98a4a6ea0

Opublikowano

Piszesz

UP

Strach Ci coś doradzić bo mógłbyś to odebrać jako atak na twoją osobę ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Umyj silnik, to się dowiesz czy dalej gdzieś jest jakiś wyciek.

Co do przedmuchów to mierzy, się kompresję na cylindrach klasyczną metodą, czyli przez gniazdo świecy nanometrem.

Opublikowano
Piszesz
UP

Strach Ci coś doradzić bo mógłbyś to odebrać jako atak na twoją osobę ;-)

Wyżej jakoś nie bałeś się ataku z mojej strony a udzieliłeś porady więc chyba rozdwojone jaźnie ? :) To nie atak jakby co :)

Postaram się umyć silnik i zmierzyć kompresje. Myślałem, że może w Inpie jakieś wartości można odczytać i wstępnie oszacować czy coś jest nie tak. Dziękuje za podpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.