Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od kilku dni zauwazylem, ze:

 

a) ucieka mi płyn chłodniczy

b) grzeje mi się silnik

 

Nic w tym dziwnego, pomyślicie sobie, jedno wynika z drugiego :roll: Jednak dodatkowym objawem jest fakt, że owego ciepła od silnika nie mogę odebrać poprzez wdmuchiwanie ciepłego powietrza do kabiny - bez względu na to, jaką temperaturę ustawię, leci zawsze zimne powietrze.

 

W związku z tym dwa pytania:

 

a) czy może się okazać, że termostat nie otwiera mi dużego obiegu i dlatego ciepły płyn nigdy nie dostaje się do nagrzewnicy (stąd zimne powietrze)?

b) czy termostat sam w sobie może powodować ubytek płynu chłodniczego, czy też powinienem dodatkowo szukać nieszczelności?

 

Z góry dzięki wszystkim za pomoc!!!

Opublikowano

Winien termostat może być jak najbardziej .

Jeśli układ nie ma obiegu - będzie wyrzucać wodę przez otwór przy wlewie płynu chłodniczego , jeśli masz tam wężyk to go ściągnij albo daj drugi koniec do butelki

 

cały układ do sprawdzenia - termostaty , pompa etc.

Opublikowano

Master_G witaj !

Piszesz

a) ucieka mi płyn chłodniczy

b) grzeje mi się silnik

Zacznij od zlokalizowania przyczyny ubytku płynu , czy to na zewnątrz czy do wewnątrz , jak się z tym uporasz to wszystkie inne usterki Ci same znikną.

Sprawdź w ukrytym menu prawdziwą temperaturę silnika , bo to co piszesz to na jakiej podstawie stwierdziłeś że się grzeje ?

czy może się okazać, że termostat nie otwiera mi dużego obiegu i dlatego ciepły płyn nigdy nie dostaje się do nagrzewnicy

Nagrzewnica ma osobny układ.

Poszukaj sobie w sieć schemat obiegu płynu bo inaczej to nasze rady do niczego Ci nie posłużą.

czy termostat sam w sobie może powodować ubytek płynu chłodniczego,

Tak jak Ci już napisał kolega że jak termostat się nie otworzy w zadanej temperaturze to silnik się zaczyna przegrzewać i następnie wywali Ci płyn.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za sugestie!

 

Skończyło się na wymianie termostatu oraz usunięciu nieszczelności - teraz wszystko działa.

 

:lol: :lol: :lol:

Opublikowano

W tym silniku są dwa termostaty? (nie wiem co piszę, ale gdzieś czytałem)

 

 

Też mam do wymiany. I nie wiem jaki kupić, na allegro są 2 typów do 100 zł mały i za 100 duży :roll:

Kto może wytłumaczyć?

 

I zapytam, spalanie do i po wymianie zmieniło się?

Opublikowano
W tym silniku są dwa termostaty? (nie wiem co piszę, ale gdzieś czytałem)

 

 

Też mam do wymiany. I nie wiem jaki kupić, na allegro są 2 typów do 100 zł mały i za 100 duży :roll:

Kto może wytłumaczyć?

 

I zapytam, spalanie do i po wymianie zmieniło się?

 

Sa dwa agr i główny .

O ile ten mniejszy kosztuje w ok . 120-130 zł o tyle główny ok 200zl mając na myśli behr-a - a lepiej na termostacie głównym nie oszczędzać...

Nie sprawny termostat to niedogrzany silnik więc spalanie będzie więsksze

Opublikowano
W tym silniku są dwa termostaty? (nie wiem co piszę, ale gdzieś czytałem)

 

 

Też mam do wymiany. I nie wiem jaki kupić, na allegro są 2 typów do 100 zł mały i za 100 duży :roll:

Kto może wytłumaczyć?

 

I zapytam, spalanie do i po wymianie zmieniło się?

 

Sa dwa agr i główny .

O ile ten mniejszy kosztuje w ok . 120-130 zł o tyle główny ok 200zl mając na myśli behr-a - a lepiej na termostacie głównym nie oszczędzać...

Nie sprawny termostat to niedogrzany silnik więc spalanie będzie więsksze

 

 

Dzięki!

Teraz rozumiem)))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie takie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
http://allegro.pl/behr-termostat-egr-agr-bmw-e46-e90-e39-e60-x3-x5-i4858602760.html

 

to jest jeden?

 

 

http://allegro.pl/promocja-behr-termostat-bmw-e46-320d-e39-520d-i4871112388.html

 

a to drugi?

 

Tak, szukam taniego, bo nie stać mnie na oryginał.

Za ostanni miesiąc 2tyś jak nie było.

Nawet nie miesiąc, a 14 dni

 

Oba termostaty są prawidłowe dla Twojego silnika .

I oba to behr-y więc jest ok i w bardzo dobrej cenie , tanieją części do m47 ;) przynajmniej na allegro ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.