Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam taki problem z czujnikiem poziomowania świateł przód,w Dis podaje ciągle jedno napięcie w okolicach 4,5 V bez względu czy auto podnoszę czy opuszczam,tylny czujnik ładnie zmienia napięcie i max jest 3.2 V.

Po odłączeniu wtyczki z czujnika przód napięcie w Dis wskakuje na 5 V,mierząc miernikiem we wtyczce są dwa napięcia,pomiędzy pinami 1 i 4 jest 5V oraz pomiędzy pinami 1 i 5 też 5 V(są tylko trzy piny).

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest jeszcze jakaś inna opcja oprócz uszkodzonego czujnika,bo podmieniłem go na używany o takim samym numerze i napięcie jest takie samo mierzone w Dis,mogę kręcić dźwignią,a napięcie jedynie zmienia się o 0.1 -0.2 V ale ciągle jest dużo powyżej 4 V :?

Opublikowano
Miałem podobną sytuację tylko w moim przypadku była to moja wina. Przy frm w kostce wpychałem końcówkę miernika aby ustalić numery pinów (co do czego). Przez to uszkodziłem wsuwki i nie łączyło. Możesz także mieć przetary któryś kabelek. Między czujnikiem i frm jest bezpośrednie połączenie.
Opublikowano
Zastanawia mnie czemu napięcie jest na obu przewodach 4 i 5 (nie pamiętam kolorów) ten pin nr 1 to myślę że to masa.Który idzie do frm,a który do lampy?Chyba powinno być tak że jeden daje stałe napięcie a na drugiego wychodzi regulowane z czujnika?Musze to przeglądnąć bo może oba są między sobą przetarte albo mają gdzieś zwarcie?
Opublikowano

wszystkie przewody ida do modulu. masz piny, kolory, wtyczka

 

1 -----------------szarobialy-------------26 X14260 HSVL (-)

4 ------------------szarozielony----------49 X14260 HSVL

5 ------------------szarobrazowy--------31 X14260 HSVL (+)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi,posprawdzam to i dam znać.

Temat też dałem na elektrodzie i też piszą że pin 4 to sygnał z czujnika ,więc skąd na nim napięcie idento jak na 5?

Mam nadzieję że to zwarcie przewodów a nie uszkodzony moduł frm.

Opublikowano

Zacznij od podmiany czujnika przodu z tyłem. Wykluczysz wtedy ewentualna awarię czujnika.

Ja mam błąd czujnika poziomowania z tyłu i nie doszedłem gdzie jest przyczyna błędu. Całej wiązki nie prześwietliłem, ale w okolicach nadkola tak i była OK. Może FRM trzeba by od nowa zakodować?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Troszkę nie mam teraz czasu,ale mam używany czujnik z wtyczką i wyprowadziłem z niego przewody po czym podpiąłem 1 i 5 do napięcia +5V i na wyjściu 4 miałem ładną regulację napięcia w zakresie 0,5 -4,5 V

Pozostało sprawdzić czemu na pinie 4 we wtyczce mimo,że jest wypięta z czujnika jest takie samo napięcie jak na 5(tej w aucie).Tak jak koledzy podpowiadają-zwarcie we wiązce lub moduł już takie daje :?

ale czy moduł może takie dawać poprzez złe zakodowanie ? czy jest uszkodzony to tego nie wiem.Jeszcze nie wiem :8) Wypnę wtyczkę z modułu bo chyba tam idą przewody i zwarcie łatwo się sprawdzi.A jeżeli to wina modułu to :?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No więc tak,przewody sprawdzone i są Ok,więc pozostaje moduł.Nie pomogło mu ponowne kodowanie ,ani też programowanie do nowszej wersji poprzez Winkfp.

Chyba że ktoś ma inną koncepcję?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.