Skocz do zawartości

E39 - Zbyt wysoka temperatura w piecu Webasto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogrzewanie załącza się, nie ma żadnych błędów, jedyny objaw to krótkie działanie Webasta 3-4 min., później piec wygasa i zostaje sam nawiew - nie czuć ciepła w środku auta. Tylko 2 razy zdarzyło się, że chodziło długo i dobrze nagrzało wnętrze auta.

Uruchomiłem Webasto z INPA-y i włączyłem pomiary z F5. Temperatura po pełnym rozgrzaniu pieca osiągnęła 1824 st. C, INPA jest wyskalowana do 1700 st. C. Czy lekko zatkany dolot powietrza do pieca może powodować, że jest zachwiana proporcja paliwa do powietrza - dużo paliwa i temp. spalania robi się za wysoka?

Opublikowano
jakbyś miał przytkany dolot to piec bedzie dymił jak dla mnie to 1800st C to deczko za dużo, piec powinien przestać grzać ok 75st C,jak gotuje wode to najprawdopodobniej jest problem z obiegiem płynu,ostatnio robiłem piecyk w cytrynie, też sie gotował po 2 min pracy,nagrzewnica była zawalona i nie było dobrego przepływu
Opublikowano

Problem z obiegiem ( Pompka cyrkulacyjna ) lub zapowietrzony układ.

Pod filtrem kabinowym masz wąż a na nim odpowietrznik.

Opublikowano

Dziś robiłem kolejny test Webasto, również uruchomiłem z INPY-a i temp. płynu osiągała 110-114 st. C.

Zauważyłem że ta temp. w sztyfcie 1800 st. C pojawia się przy rozruchu Webasto, a później jest ok. 1000-1100 st. C. Webasto zostaje wyłączone jak płyn osiągał ponad 110 st. C.

Sprawdzę jeszcze ten odpowietrznik. A nagrzewnica czy może być zawalona, że ogranicza przepływ?

Opublikowano
A jaką masz temp. płynu wg sterownika pieca zanim odpalisz piec? Bo może padł czujnik temperatury. U mnie na zimnym silniku pokazuje coś koło 80stopni przez co piec z inpy się uruchamia i zaraz wyłącza.
Opublikowano

Nie mogłem znaleźć odpowietrznika pod filtrem kabinowym na żadnym wężu.

 

Węże robią się ciepłe przy silniku.

Pompa wody chodzi, bo nie ma błędu na jej temat jak również podglądając pracę Webasto w INPA-ie, zapala się czarne kółko przy pompie wody.

Robiłem również test pompy paliwa, załącza się z charakterystycznym pukaniem.

 

Dziś zrobiłem kolejny test, ale w inny sposób. Uruchomiłem Webasto z panelu nawigacji - tryb bezpośredni, i monitorowałem pracę Webasto w INPA-ie. Temperatura w sztyfcie przy rozruchu wahała się między 1780-1820 st. C, włączała się pompa paliwa, pompa wody, coś związane z powietrzem, ale nie przetłumaczyłem tego wyrazu z niemieckiego (zawierało słowo: luft).

Temperatura płyny chłodzącego przy starcie miała 14 st. C i rosła z biegiem czasu pracy Webasto. Jak osiągnęła 91 st. C płomień gasł (tak pokazywała INPA), przy temp. 71 st. C ponownie załączał się piec (sztyft). I tak sprawdziłem 2 cykle.

Mimo to z nawiewu wiało chłodne powietrze.

Opublikowano
Z tego co piszesz to z piecem raczej masz wszystko OK, na rozruchu chyba zawsze łapie temp. powyżej skali. Może sterowanie elektrozaworami?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piec grzeje dobrze, ale zagrzać samym piecem do 90 stopni to przecież niemożliwe.

Mój po 20 minutach pierdzenia bez nawiewu w aucie ledwo zagrzeje silnik, a co dopiero złapać 90 stopni, gdzie maksymalny czas pracy pieca to bodajże 30 minut.

Po jakim czasie miałeś te 90st?

Opublikowano
Piec grzeje dobrze, ale zagrzać samym piecem do 90 stopni to przecież niemożliwe.

Mój po 20 minutach pierdzenia bez nawiewu w aucie ledwo zagrzeje silnik, a co dopiero złapać 90 stopni, gdzie maksymalny czas pracy pieca to bodajże 30 minut.

Po jakim czasie miałeś te 90st?

 

Około 4-5 min. od momentu włączenia na panelu navi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na 90% coś blokuje obieg wody.

Wygląda jakby nie kręciła pompka obiegowa, lub jakby jej tam nie było wcale.

Albo nie otwierają się zawory wodne.

Opublikowano

Ale węże, które idą do silnika się nagrzewają. Nie wiem, które idą do nagrzewnicy.

 

Może ktoś ma zdjęcie lub wskaże na schemacie z ETK, miejsce, w którym znajduje się odpowietrznik od Webasto, bo ja tego nie znalazłem pod filtrem kabinowym po lewej stronie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzisz czarny wąż przed zbiorniczkiem?

Na nim jest takie zgrubienie, na na boku tego zgrubienia masz odpowietrznik.

http://farm3.static.flickr.com/2617/3853824644_72763efddb_o.jpg

Opublikowano

Czyli trzeba zdjąć obudowę filtra kabinowego, a ja szukałem na zewnątrz pod filtrem, a konkretnie pod kanałem łączącym filtr i wlotem nawiewu do nagrzewnicy.

Dzięki za zamieszczone zdjęcie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Powróciłem do tematu Webasto. Odpowietrzyłem układ poprzez odpowietrznik pod filtrem kabinowym. Odpalałem Webasto z INPA, z pilota, z navi, niby działa, zero błędów, a z nawiewów leci chłodne powietrze.

 

Pytanie, czy elektrozawory przy dodatkowej pompie wody wpuszczają płyn chł. z Webasto do nagrzewnicy. Nie ma błędów, że one nie działają.

 

Mam jeszcze jedną hipotezę, że ukręcił się wirnik na ośce silnika elektrycznego, pompy wody, ale tej przy Webasto i nie rozprowadza płynu po układzie chł. i do nagrzewnicy.

Opublikowano
zasadnicze pytanie- ile czasu sprawdzasz ten piec? bo w 4 min Ci auta nie ugrzeje,jeśli test robisz długo to niestety ale jeśli piec pracuje to to ciepło gdzieś sie musi podziać... sprawdź czy Ci nie nagrzewa silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli test robisz długo to niestety ale jeśli piec pracuje to to ciepło gdzieś sie musi podziać... sprawdź czy Ci nie nagrzewa silnika

 

Ale wtedy płyn musiał by przejść przez nagrzewnicę, a wiec nagrzewnica będzie ciepła, to i ogrzewanie powinno być.

Albo nie robi obiegu (zamknięte elektrozawory, uwalona pompka) albo coś z piecem jest nie halo.

 

Wyżej piszesz że po 4-5 minutach masz 90 stopni płyn, to jest nie możliwe.

Ja bym jednak wytarmosił pompkę i sprawdził czy faktycznie pompuje, czy tylko sobie mieli w miejscu.

To że coś nie melduje błędu nie znaczy że dobrze działa.

Podczas normalnej pracy silnika nie masz problemów z ogrzewaniem?

Opublikowano
jeśli test robisz długo to niestety ale jeśli piec pracuje to to ciepło gdzieś sie musi podziać... sprawdź czy Ci nie nagrzewa silnika

 

Ale wtedy płyn musiał by przejść przez nagrzewnicę, a wiec nagrzewnica będzie ciepła, to i ogrzewanie powinno być.

Albo nie robi obiegu (zamknięte elektrozawory, uwalona pompka) albo coś z piecem jest nie halo.

 

Wyżej piszesz że po 4-5 minutach masz 90 stopni płyn, to jest nie możliwe.

Ja bym jednak wytarmosił pompkę i sprawdził czy faktycznie pompuje, czy tylko sobie mieli w miejscu.

To że coś nie melduje błędu nie znaczy że dobrze działa.

Podczas normalnej pracy silnika nie masz problemów z ogrzewaniem?

 

Według mnie nie ma problemów. Przy obecnych temperaturach od -2 do +2 st. C, jak wyjadę z pod domu to najpierw ciepło czuć z nawiewów na szybę i nogi, a po przejechaniu 5-6 km wieje ciepło również ze środkowych nawiewów. Klimatronik mam ustawiony na 18 st. C i jest wystarczająco ciepło.

Pompka wody, ta przy elektrozaworach działa na pewno. Miałem z nią problem, ale wymontowałem ją, oczyściłem z pyłu ze szczotek, przepłukałem i przedmuchałem. Po zamontowaniu działa, czuć wibracja jak się przełączy na zapłon i nie zgłasza błędu (auxiliary water pump).

Jak sprawdzić te elektrozawory?

Opublikowano
moim skromnym zdaniem jeśli piec odpala to obieg musi być,inaczej sie przegrzeje w moment i wyłączy,chyba że kolega nie dostrzega momentu przegrzania bo po przegrzaniu dmuchawa w piecu działa jakiś czas albo piec wogóle nie odpala tylko sie wietrzy,tak jak napisałem wcześniej jeśli piec odpala i pracuje kilka minut to niema bata ciepło gdzieś sie musi podziać... te elektrozawory nie kierują czasem płynu na silnik albo nagrzewnice??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale jak kolega mówi że w 4-5 minut ma 90 stopni?

Powtarzam, to nie jest możliwe.

Elektrozawory są normalnie cały czas otwarte, podanie panięcia je zamyka.

Także ewentualnie można spróbować jeszcze raz odpalić webasto z odłączoną kostką do elektrozaworów i zobaczyć czy będzie się nagrzewał środek.

Opublikowano
tylko gdzie to 90st ma? na zegarach czy piecu?? jeśli na piecu to by sie zgadzało że niema obiegu a jeśli na zegarach to też myśle że to troche ciężkie do osiągnięcia :D
Opublikowano
No ale jak w piecu w programie przy odpalaniu ma 90C to powinien awaryjnie się wyłączyć i przewietrzyć, oraz wywalić błąd. Może czujnik temperatury już jest walnięty i pokazuje za duże wartości? Miałem raz taki problem, piec pokazywał 130-160C, spowodowane to było zimnymi lutami na rezystorkach obok czujnika temperatury na płytce, poprawione luty i piecyk działa do dziś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.