Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem. Siedzę nad tym już 2 dzień i nie wiem już co mam robić dalej.

 

Wcześniej miałem mały strumień przelewu w zbiorniczku wyrównawczym a teraz jest jego brak. Auto nagrzewa się normalnie, nie ma żadnych wahań temperatury, działa ogrzewanie tak jak powinno, temperatura stoi w pionie, nie przegrzewa się i nie ważne czy jeżdżę po mieście czy w trasie.

 

W pierwszej kolejności sprawdziłem wszystkie przewody, każdy drożny, rozkręciłem cały układ chłodzący i wyjąłem pompę wody. Patrzę pompa cała, wirnik nie ruszony, chwyciłem go za wirnik oraz za gwint ani drgnie, żadnych luzów. Wymieniłem termostat bo jak już wszystko na wierzchu więc zapobiegawczo wymieniłem. Miesiąc temu wymieniłem chłodnicę ale obieg był widoczny, przelew był aż tu nagle cyk nie ma. Obserwuję układ chłodzenia codziennie bo jestem uczulony już na to w BMW, więc że mogło to być już jakiś czas odpada. Węże nie są sztywne mają "normalne" ciśnienie, chłodnica nagrzewa się równomiernie i tak jak powinna, nigdzie mi płynu nie ubywa i nie podnosi się poziom płynu, ile wleję do zbiorniczka to tyle jest cały czas. Odpowietrzony jest katalogowo.

 

Co to kurde może być? bo już nie mam pomysłu.

Opublikowano

odkręć odpowietrzniki na zimnym zalej płynu pod sam korek i niech się wylewa. Jak się wyleje to zakręć.

Przejedź się kawałek. Jak najdzie ciśnienie odkręć odpowietrzniki niech znowu się wyleje trochę płynu. Zakręć i sprawdź czy jest przelew. Jeździj na teście nr 7 i obserwuj temp.

Dziwne, że się nie przegrzewa, pompa sprawna, ogrzewanie jest a przelewu nie ma. Może przelew zatkany? Jak nie ma przelewu zwykle znika ogrzewanie.

Opublikowano
Tak sobie myślę że za mało może płynu wlałem ale wątpię w to. Najgorsze z tego wszystkiego jest to że jest ogrzewanie i się nie przegrzewa. Nic w sobotę będę walczył z tym dalej bo jutro już mi się nie będzie chciało. Czekam na dalsze sugestie by je zastosować w sobotę
Opublikowano
dołączę się do pytania, czy strumień przelewowy w zbiorniczku (temp 90st pion)) powinien się być również na wolnych obrotach, czy tylko po wkreceniu silnika na obroty, u mnie na wolnych obrotach jest dosłownie taka strużka, która scieka po ściance, nie można tego nazwać przelewem, dopiero jak dodam lekko gazu to się pojawia, ostatnio odpowietrzałem auto, ogrzewanie jest, nie grzeje sie itp.
Opublikowano

Ja mam to samo co Ty. W którymś silniku chyba 2.0d w e46 widziałem że na wolnych obrotach lało się z przelewu tak jak u mnie przy 1,5 tys obr.

U mnie na wolnych ścieka po ściance a przy przygazowaniu jest mocny strumyk. Wydaje mi się, że tak jest ok. Niech inni się wypowiedzą jak mają.

Opublikowano
Potwierdzam że mocny i widoczny strumień przelewowy ukazuje Się dopiero po zwiększeniu obrotów. Silnik benzyna 2500,nowa chłodnica i termostat :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dlatego mnie dziwiło jak dużo ludzi pisało że na zapłonie ma być przelew jak pompka elektryczna pracuje. Co ja się namęczyłem przy pierwszym odpowietrzaniu... W końcu odpaliłem silnik i dopiero był przelew ale taki jak właśnie piszemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.