Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie, czy przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów w tym modelu trzeba dawać jakiś uszczelniacz pod uszczelkę. Jeśli tak to w których miejscach, proszę o rysunki jeśli można. Drugie pytanie jakiej firmy kupić uszczelki, żebe wymiana była skuteczna. Trzecie pytanie czy wymieniać uszczelki pod nakrętkami i czy są one w komplecie. Dodam jeszcze, że śmierdzi mi w kabinie spalonym olejem po zagrzaniu silnika na postoju, podczas jazdy nie śmierdzi, i jeszcze śmierdzi w kabinie gdy cofam samochodem . Myślę że to od uszczelki pod pokrywą zaworów, po przeczytaniu na forum.Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi Victor Reinz zaczął się pocić po około 3 miesiącach.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ponawiam pytanie gdzie kupić oryginalna uszczelkę

Najlepiej kup w ASO BMW,wtedy będzie najoryginalniejsza :norty:

i czy ona ma jakąś nazwę.

Uszczelka pokrywy zaworów :norty:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy mają rację - ori najlepszy ale...! jak się to zrobi dobrze (trochę uszczelniacza na tzw półksiężycach bo to newralgiczne miejsce) to spokojnie można kupić zamiennik (ELRING, FEBI). I KONIECZNIE NIE ZAPOMNIEĆ O GUMACH USZCZELKACH ŚRUB !!! (chyba 15 sztuk - numer OEM 11121437395) i powinno być cacy!

 

zdjęcie poglądowe (to nie od M54)

 

http://blog.bavauto.com/wp-content/uploads/2009/11/figure101.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Kupiłem oryginał w serwisie. założyłem bez silikonu bo powiedzieli że się nie daje. Jest cacy nic nie leje.

Dzięki za pomoc

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Jestem w trakcie wymiany uszczelki pokrywy zaworów i po włożeniu nowej (Victor Reinz ) widzę znaczną różnicę w porównaniu ze starą oryginalną , nowa jest około 2 mm wyższa . Czy to normalne i ściśnie się podczas dokręcania ?

  • 1 rok później...
Opublikowano
jak kupiłeś w ASO to chociaz podaj cene :) przyda się innym. Mi też. Własnie szukam i same no-namey albo nie wiem czy bedzie pasowac, bo są wymienione wszytskie wersje e39 tylko nie moja ( m54b22 ). Czy wszytskie M54bXX z podwójnym vanosem maja identyczną uszczelkę ?
Opublikowano

Uszczelka pokrywy zaworów:

 

11129070990 do 2002-09

 

 

Zastosowanie:

 

E39 520i M52 Limousine, ECE 520i M54 Limousine, ECE 523i Limousine, ECE 525i Limousine, ECE 525i Limousine, USA 528i Limousine, ECE 528i Limousine, USA 530i Limousine, ECE 530i Limousine, USA 520i M52 Touring, ECE 520i M54 Touring, ECE 523i Touring, ECE 525i Touring, ECE 525i Touring, USA 528i Touring, ECE 528i Touring, USA 530i Touring, ECE

 

Cena brutto ASO 207,81 PLN

 

-------------------------------------------------------------------

 

11120030496 od 2002-09

 

 

Zastosowanie:

 

E39 520i M54 Limousine, ECE 525i Limousine, ECE 525i Limousine, USA 530i Limousine, ECE 530i Limousine, USA 520i M54 Touring, ECE 525i Touring, ECE 525i Touring, USA 530i Touring, ECE

 

 

 

Cena brutto ASO 210,90 PLN

 

 

Podaj VIN na PW to sprawdzę po numerze nadwozia ale raczej ta druga będzie dla Ciebie (sądząc po opisie auta).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokrywy M54 często pękają. Tworzą się bardzo małe pęknięcia, które trudno jest zauważyć. Polecam dokładne zbadanie krawędzi pokrywy! :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Ponieważ nieopatrznie kupiłem uszczelkę do auta po 09.2002 produkcji, a mam auto z maja 2002, zastanawiałem sie na czym miałaby polegać różnica. Silnik ten sam przecież. Temat ogólnie znany w internetach i jedna z odpowiedzi jaką znalazłem:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=14920277

"Ok guys,

I replaced VCG last night and used newer gasket which is 11120030496(after Sep. 2002).

And my car is 99 323(different part number for older model).

The newer gasket fits perfect and no leaks.

I don't know why there are 2 different gaskets but I'm happy with the newer oem gasket for now."

 

Przyjdzie do mnie uszczelka to porównam ze starą. Ale sprawa co najmniej tajemnicza :D

Opublikowano

No i porównałem. kształt(obrys) identyczny, natomiast mam wątpliwości co do wysokości. Jakby była o 3mm wyższa i ma taką wystającą zaokrąglona krawędź, albo to kwestia, że stara się aż tak uklepała? Co ciekawe stara uszczelka gniazd zaworowych była sklepana na maks i pasuje jak odlana, a nowa wystaje 3mm. Z kolei uszczelka na obwodzie nawet stara nie jest docisnieta do końca i też jest szczelina. Czy środek pokrywy był dokręcony za mocno lub obwód za słabo? Czy nowa uszczelka musi być ściśnieta na full? Palcem jestem w stanie punktowo ją docisnąć do końca, ale wątpie, żeby na długiej krawędzi pokrywy to się udało. Dla porównania zdjęcia:

 

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/uszczelkam541.jpg

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/uszczelkam542.jpg

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/uszczelkam543.jpg

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/uszczelkam544.jpg

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
a ja jeszcze zakończę swoje wywody dot. wysokości uszczelki. Otóż dokręciłem ją powoli i równomiernie i siadła w końcu. Póki co nic sie nie dzieje. Troche odstawał narożnik pokrywy i tyle. Jak zobaczę jakiś wyciek to napisze, ale na razie sucho.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
śruby dokręcałem na wyczucie i chyba ważniejsze, równomiernie i stopniowo. Szczelność zapewniwa elastyczność gumy, a nie na max dowalone śruby. Dokręcasz do końca możliwości gwintu, jest ogranicznik ;) Ja najpierw dokręciłem wszytskie tak, żeby uszczelkę lekko wszedzie troche siadła, a resztę dokręciłem po kilku godzinach. To jest gwint chyba M6 w aluminium wiec robisz to najmniejsza grzechotką i nie na chama aż się ręka czerwona zrobi, tylko do pierwszego większego oporu + dodatkowe 10-15 stopni i tyle. One maja się nie odkręcić same z siebie, a do tego wystarczy niewielki moment.
Opublikowano
Uszczelkę najlepiej dobrać po nr vin bo były właśnie dwa rodzaje. Ja u siebie wymieniłem na Elringa + 15 podkładek pod śruby. Silikon dany zgodnie z instrukcją "beisansystems" tylko na te półksiężyce. Śruby dokręcane równomiernie do oporu z wyczuciem. Uszczelka, która była od nowości zrobiła się plastikowa. Problemem było ją wydłubać bo się łamała.
Opublikowano
Moja rok temu także się "połamała" przy wyciąganiu, ale jakiej firmy jest nowa tego nie wiem. No i raczej podkładki pod śruby zostały stare.
Opublikowano
a ja jeszcze zakończę swoje wywody dot. wysokości uszczelki. Otóż dokręciłem ją powoli i równomiernie i siadła w końcu. Póki co nic sie nie dzieje. Troche odstawał narożnik pokrywy i tyle. Jak zobaczę jakiś wyciek to napisze, ale na razie sucho.

 

na czescidobmw.pl będziesz miał taniej niż w ASO ( z tego co widzę mają również Elringa)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.