Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic w tym dziale ciekawego się nie dzieje, ale od kiedy Tesla ruszyła z kopyta coraz bardziej zastanawaim się jakie są realne możliwości przerobienie samochodu na elektryczny.

 

Chwila szukania i już jest całkiem fajny przykład:

 

Są oczywiście cały czas limitacje, które wstrzymują zainteresowanie tego typu rozwiązaniami:

- koszt konwersji

- pojemność baterii

- czas ładowania

 

 

Jednak, wszystko się rozwija. Z tego co wyczytałem również polacy mogą się przyczynić w rozwój tej gałęzi, a wszystko przez nasz rodzimy grafen ;) Podobno będzie można na jego bazie zrobić bardzo dobre ogniwa.

 

Poważnym problemem może się również okazać sprawa rejestracji takiego pojazu. Mam na mysli oficjalną rejestrację, która pewnie musi odbyć się po homologacji danego rozwiązania.

 

Przechodzą do sedna a to wiadomo kasa, kasa i jeszcze raz kasa.

 

To tyle w kwestii minusów.

A jakis są plusy?

 

Moment obrotowy

Prosta konstrukcja silnika (w porówaniu do spalinowego) i brak skrzyni biegów (oczywiscie może być)

Koszt przejechania kilometra

Niska głośność pracy (może być minusem jak ktoś się przesiada z R6, czy tym bardziej rasowego v8 :) )

 

 

To tak na rozpoczęcie dyskusji.

 

A na deser fabryka tesli i dużo info o konstrukcji tego cuda.

 

 

 

 

Skąd taki temat? BMW np serii 5 wydaje się być ciekawą konstrukcją pod takie zmiany. Napęd na tył - Silnik elektryczy w miejsce dyfra, Komora silnika, tunel, zbiornik paliwa i bagażnik to niezłe miejsce na baterie, których może się zmieścić całkiem sporo. Mógłby z tego wyjść całkiem ciekawy elektryczny pojazd długodystansowy. Oczywiście przy pominięciu ograniczeń które są na dzień dzisiejszy ;)

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Poważnie się nad tym zastanawiam, ale oprócz konwersji która nie była by problemem, jedynie finansowym potrzeba:

baterie koniecznie li-ion

dobry silnik

sterownik

ładowarka

osprzęt, itp... (koszty kosmiczne)

Zabrał bym się i za to ale... zastanawia mnie co zrobić z tymi wszystkimi błędami,komunikatami co wyskoczą na monitorze po wyjęciu silnika.

Już nie wystarczy wyłączyć kontrolki od błędu silnika w liczniku

Ponadto funkcjonalność pozostałych podzespołów zależnych od silnika...

Jest ktoś konkretny kto by to opanował?

 

Tu jest pare filmików z BMW przekonwertowanym na elektryczne

PZDR

Edytowane przez bmw-power

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.