Skocz do zawartości

335d. Duzy spadek mocy. DPF? Podcisnienie? Mala odyseja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Objawy

 

Zaczelo sie pare miesiecy temu kilkukrotnie jadac autostrada 200, nagle spadek mocy dalo sie jechac max 160, po 2-3 minutach pelna moc wracala.

Teraz zero mocy, auto ma z 20s do setki, z wielim trudem da sie rozhulac do 180.

 

Wizyta u dobrego mechanika, blad 41a2 "nastawnik cisnienia ladowania".

Wizyta w aso, nie wiem jakie bledy ale sugerowali wymianie sterownika podcisnienia, po wycenie zamawiam czesc (Sterownik podcisnenia)

Po odebraniu auta i skaskowaniu bledow auto caly dzien ma pelna moc, na drugi dzien znow brak mocy.

 

Wymieniam sterownik podcisnienia i wszystkie wezyki podcisnienia, ale dalej blad 41a2, brak mocy. Pojawia sie blad zwiazany z DPF, nie wiem jaki dokladnie, oraz blad 1 swiecy.

 

Dzis wykasowalem bledy (przede wszystkim swiecy,a bylo cieplo wiec nie byla uzyta przy ponowym wlaczenu silnika przed wypalaniem),

Wlaczylem wymuszanie wypalania DPF i ruszylem w trase. 30 min, obroty 3000-3500, termostat ok, paliwa w baku duzo.

DPF nie udalo sie przepalic, blad 4667 "Liczba regeracji zbyt duza".

 

Auto ma pelna moc.

Jutro , albo za pre dni pewnie znow bedzie problem.

 

Cisnienie spalin przed DPF 1023mbar, roznica cisnien jedynie 59mbar. Wydaje mi sie, ze jest to bardzo malo, ze DPF jest w swietnym stanie.

 

Nie wiem w ktorym kierunku isc dalej. Wymieniac drugi sterownik podcisnienia (od malego turbo) czy wymontowac i przeczyscic DPF.

 

Czy problem lezy na ukladzie podcisnienia co powoduje problem z wypalaniem DPF. Czy problem z DPF powoduje blad na ukladzie podcisnienia.

Moj mechanik gdzies w technicznej literaturze wyczytal, ze jak jest zapchany DPF to to moze blokowac strownik podcisnienia, zeby nie zalaczal duzego turbo i zeby nie bylo za duzo dmuchane w uklad wydechowy.

 

Na co dzien mam ciezka noge, jestem ostatnia osoba ktora powinna miec zapchany DPF.

Jakies pomysly ?

 

Dodam, ze przebieg 140k (pewny) i zero komunikatow o DPF na idrive.

Opublikowano

słuchaj zacznij od tego ze nawet jakby był zapchany dpf to auto straci ileś tam mocy na cały czas ewentualnie do ponownego wypalenia...

ja bym nie szedł w dpf skoro raz masz moc a raz nie...

na 99% masz problem ze sterowaniem turbinami!!!

teraz trzeba dobrego mechanika żeby to ogarnoł i cię nie zrujnował przy okazji...

 

a po drugie skoro już byłeś w aso to niech oni albo teraz oddadzą kase za niepotrzebną wymiane albo niech dokończą swoją robote!!!

ja bym im napewno złożył reklamacje- naciągnąć na kase to było komu to niech teraz główkują!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1023mbar przed dpf to znaczy że jest bardzo zapchany,jakim programem to sprawdzałeś?
Opublikowano

Sprawdzali mi u mechanika niedaleko na jakims uniwersalnym programie Boscha, z niego tez inicjowali wypalanie.

Moj kabel juz doszedl , wieczorem bede walczyl z instalacja DISa i bede patrzyl na rozne parametry, moze na zywo podglane czemu sie zalacza wypalanie, sprawdze tmp itp.

Sklaniam sie ku wymontowaniu i czyszczeniu tego DPFa mechanicznie, potem zobaczymy co dalej.

Opublikowano
Miałem to samo...zaworki podciśnienia były przyczyną. Sprawdziłbym jeszcze szczelność wszystkich wężyków a najlepiej wymienił na silikonowe.
Opublikowano

http://ills.bmwfans.info/a9cj.png

Najczestrza przyczyna jest nr 1

Przetwornik ciśnienia

11 65 8 509 323

Ale jak to umiera to zazwyczaj auto w polowie nie jedzie: np jak z malej turbiny to auto nie jedzie do 3tys obrotow potem jedzie jak wsciekle (normalnie) lub odwrotnie jak z duzej turbiny.

Rowniez problemem moga byc

Elektrozawóry

11 74 7 810 831

Przewody podcisnienia lub nieszczesna czerwona rura na IC..

Co do DPF to sie zatkal bo jak cos nie dziala w naszych silnikach tak jak powinno auto zaczyna walic sadza i zanim sie zoorientujesz DPF juz przytkany...

Opublikowano
Zgadzam się, jeżeli jest coś nie tak z prawidłową pracą silnika tzn, sterowaniem elektrozaworkami turbosprężarek, EGR to silnik momentalnie wytwarza tyle sadzy że DPF natychmiast zostanie zapchany, najlepiej wymienić wszystkie trzy elektrozaworki sterujące turbinami i wężyki podciśnienia ale być może masz dziurawą zbiornik podciśnieniowy i dlatego tak świruje sterowanie lub elementy wykonawcze podciśnieniowe, natomiast jeśli chodzi o czyszczenie DPF polecam kolegę Roger-Nysa który już nie jeden DPF wyczyścił z wielkim powodzeniem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Poirytowany ciagnacym sie brakiem konkretnej diagnozy ide juz szerokim cieciem. DPF wywalony w kosmos, mocy dalej brak. W przyszlym tygodniu wymieniam reszte niewymienionych czesci w ukladzie podcisnienia, czyli wspomniane Przetwornik ciśnienia nr(1) 11 65 8 509 323 i Elektrozawór (nr 4) 11 74 7 810 831
Opublikowano

Sprawa jest prosta w 335d- do wymiany sa trzy elektrozaworki wymienial mi kolega czerwony330d

Nie oplaca sie wymieniac ich pojedynczo ...zazwyczaj pada jeden po drugim ..jak cos mam dwa elektrozaworki sprawne do sprzedaniia ...jak zainteresowany to priv..ceny nowych sa kosmiczne w polsce

 

do wymiay z obrazka u kolegi wyzej czesc nr 1 - 2 szt i czesc nr 4 - 1 sztuka

Opublikowano
Sprawa jest prosta w 335d- do wymiany sa trzy elektrozaworki wymienial mi kolega czerwony330d

Nie oplaca sie wymieniac ich pojedynczo ...zazwyczaj pada jeden po drugim ..jak cos mam dwa elektrozaworki sprawne do sprzedaniia ...jak zainteresowany to priv..ceny nowych sa kosmiczne w polsce

 

do wymiay z obrazka u kolegi wyzej czesc nr 1 - 2 szt i czesc nr 4 - 1 sztuka

 

 

w 335d chyba wszystcy wymieniali te zaworki ;) mi padly przy okolo 120-130tys km :wink: jeszcze czasem w podobnym przebiegu padaja uszczelki z czerwonej rury oraz sama rura ;) na szczescie mozna juz zakupic nie orginalna a podobno lepsza bo szczelniejsza i silikonowa ;)

Opublikowano
Poirytowany ciagnacym sie brakiem konkretnej diagnozy ide juz szerokim cieciem. DPF wywalony w kosmos, mocy dalej brak. W przyszlym tygodniu wymieniam reszte niewymienionych czesci w ukladzie podcisnienia, czyli wspomniane Przetwornik ciśnienia nr(1) 11 65 8 509 323 i Elektrozawór (nr 4) 11 74 7 810 831

Kolego a nie masz ochoty na spotkanie, może coś poradzimy z twoim autem :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Witam mialem podobny problem ze swoja 123d auto czesto tracilo moc mialo moc tylko do 2tys obrotow podjechalem do mechanika powiedzial ze to na 100% wina DPFu w co nie chcialo mi sie wierzyc bo nie jezdze dużo po mieście i nie mam lekkiej nogi zaproponowal ze za600zl mi to zrobi i będzie po sprawie ale się na to nie zgodzilem kazdy mial rozne diagnozy ale nikt nie potrafil pomoc po wielu dniach wkoncu inny mechanik doszedl w moim przypadku byl to czujnik na listwie wtryskowej moze warto sprawdzic
Opublikowano

Wymienilem reszte tych zaworkow od podcisnienia i fura smiga. Pewno gdybym zaczal od wymiany tego za 150zl to by bylo dobrze ;)

DPF jest wykodowany z auta wiec wypalanie sie nie wlaczy.

Przy okazji wyszlo, ze padniety jest sterownik swiec. To samo badziewie co w E46, dokladnie ten sam numer czesci. Tylko w E46 wytrzymal prawie 100k km wiecej :)

Opublikowano
Wymienilem reszte tych zaworkow od podcisnienia i fura smiga. Pewno gdybym zaczal od wymiany tego za 150zl to by bylo dobrze ;)

DPF jest wykodowany z auta wiec wypalanie sie nie wlaczy.

Przy okazji wyszlo, ze padniety jest sterownik swiec. To samo badziewie co w E46, dokladnie ten sam numer czesci. Tylko w E46 wytrzymal prawie 100k km wiecej :)

Wystarczyło do mnie podjechać i od razu wiadomo co było trzeba zrobić :? W sprawie sterownika mam pewne rozwiązanie :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Wymienilem reszte tych zaworkow od podcisnienia i fura smiga. Pewno gdybym zaczal od wymiany tego za 150zl to by bylo dobrze ;)

DPF jest wykodowany z auta wiec wypalanie sie nie wlaczy.

Przy okazji wyszlo, ze padniety jest sterownik swiec. To samo badziewie co w E46, dokladnie ten sam numer czesci. Tylko w E46 wytrzymal prawie 100k km wiecej :)

Wystarczyło do mnie podjechać i od razu wiadomo co było trzeba zrobić :? W sprawie sterownika mam pewne rozwiązanie :)

Auto juz bylo rozebrane to wolalem to miec z glowy :)

 

Mariusz Naprawial ?

te elektrozaworki kupiles za 150 pln ???? wo ? gdzie?

Zaworek nr 4 kosztuje 150, nr 1 cos 430. W ASO. Zaworki nr 1 sa o 1/3 mniejsze niz te ktore mialem dotychczas, jest szansza ze pomysleli i zmodyfikowana czesc dluzej wytrzyma.

Opublikowano

Pomylka...to tylko cieszyc sie ze ozylo. Nie wiem czy poprawili te zaworki problem z nimi jest w e46 e90 e60

mysle ze w f seri tez to bedzie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Mam problem ze spadkiem mocy w mojej e91 330d - silnik M57N2.

Sterowanie turbiny jest elektroniczne, zostało sprawdzone i działa. Kolektor dolotowy wyczyszczony, egr wyczyszczony ,a DPF został wczoraj wypalony.

Dodam, że diagnostyka nie wykazała żadnych błędów poza jedną świecą żarową, ale to nie ma wpływu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie po wymianie wszystkich 3 elektrozaworow pomoglo. DPF to nie bylo to, ale po wywaleniu spalanie spadlo o 1, 1,5 litra zaleznie czy miasto czy trasa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.