Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po częściowym rozwiązaniu problemu ze sprężarką klimatyzacji w E90, którą niedawno kupiłem, zauważyłem inny, bardziej poważny problem. Okazuje się, że silnik traci olej w znacznych ilościach (w ciągu 2 tygodni po przejechaniu ok. 600km trasa+miasto stracił prawie 1l oleju). Zaraz po zakupie został zalany olej Castrol Edge 0W30 i założony filtr powietrza K&N. Nie widać żadnych wycieków, spaliny mają normalny kolor. Jedyny objaw, jaki czasami zauważam, to specyficzny zapach spalonego oleju na na zewnątrz i może trochę w kabinie, ale to tylko czasami i niezbyt intensywny.

Na co polecacie mi zwrócić uwagę w tym silniku, jeśli chodzi o przyczynę utraty oleju?

Opublikowano
Po częściowym rozwiązaniu problemu ze sprężarką klimatyzacji w E90, którą niedawno kupiłem, zauważyłem inny, bardziej poważny problem. Okazuje się, że silnik traci olej w znacznych ilościach (w ciągu 2 tygodni po przejechaniu ok. 600km trasa+miasto stracił prawie 1l oleju). Zaraz po zakupie został zalany olej Castrol Edge 0W30 i założony filtr powietrza K&N. Nie widać żadnych wycieków, spaliny mają normalny kolor. Jedyny objaw, jaki czasami zauważam, to specyficzny zapach spalonego oleju na na zewnątrz i może trochę w kabinie, ale to tylko czasami i niezbyt intensywny.

Na co polecacie mi zwrócić uwagę w tym silniku, jeśli chodzi o przyczynę utraty oleju?

 

Kyrie elejson 1l na niecałe 1000km !?!

Taki wynik to chyba tylko wyciek. Mam nalatane może raptem kilka tysięcy km więcej niż Ty i jak wciągnie niecały litr od wymiany do wymiany (co ~ 12kkm) to max.

Jak czuć olejem spalonym czasem, to z klasycznych interpretacji to cieknie gdzieś na kolektor wydechowy.

Na co polecacie mi zwrócić uwagę w tym silniku, jeśli chodzi o przyczynę utraty oleju?

 

Po pierwsze primo: nie lej tego moczu (castrola) do silnika. Ale to już koledzy wcześniej pisali. Osobiście polecam płukankę przed spuszczeniem oleju i olej Millersa.

Millers EE Longlife 5w30.

Po drugie primo - ultimo: Przypomniało mi się że jak stuknęło koło 200 kkm to puściła uszczelka pomiędzy blokiem silnika a obudową filtra oleju. Puściła w taki sposób że od góry wyglądało że się lekko poci, ale jak kiedyś zerknąłem dokładniej to już zdążyło go trochę nalecieć po bloku bo przerwała się od dołu.

Może coś w ten deseń.

 

A tak przy okazji odnośnie filtra K&N pozwól że zapytam.

Warto?? Jest jakaś różnica, chodzi o odgłos bo mocy to pewnie nieodczuwalnie/nieobiektywnie.

Opublikowano

Witam kolegę z mojego rodzinnego miasta. :) Dzięki za te pomysły.

 

Właśnie podejrzewam najbardziej wyciek do kolektora wydechowego, ale to zweryfikuję w sobotę w warsztacie. Samochód jest z końca 2005, więc głowica jest jeszcze bez wady konstrukcyjnej.

Ten 1l to jest taki zgrubny szacunek - na wyświetlaczu poziom spadł o 4 kreski, więc to może być coś z przedziału 750ml-1000ml. Tak czy inaczej to jest morze oleju na ten dystans.

 

Mocz został dopiero co nalany i chyba będę musiał go posłać tam, gdzie jego miejsce. Płukanka chyba nie jest konieczna po 2 tygodniach od zalania oleju. Testowałeś jeszcze jakieś inne oleje? Wcześniej na Castrolu też silnik miał nadmierny apetyt na olej?

 

Filtr wymieniłem od razu po zakupie, więc wielkiego porównania nie mam, ale obecnie brzmi zacnie. Jak będę w Przasnyszu na Święta, to możemy porównać wrażenia akustyczne. :) Mocy podobno założenie takiego filtra powinno dodać, ale ja tych 5KM nie odczuję. Plus jest taki, że ten filtr można myć i nasączać olejem, więc jest wielokrotnego użytku.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
jesteś z WWA więc polece ci dobrego i taniego mechanika, p.Andrzej G. https://plus.google.com/106839090176967491323/about?gl=pl&hl=pl , jak cos możesz sie na mnie powołać, albo wystarczy że z forum, ewentualnie jak nie raszyn to w legionowie jest kolega z forum gorlik79(mechanik) dużo forumowiczów do niego jezdzi i jest zadowolonych.
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. :) W sobotę jadę do znajomego mechaniora, który będzie poszukiwał przyczyn utraty oleju. Jeśli nie uda mu się niczego znaleźć (w co wątpię, bo to kozak), odezwę się do p. Andrzeja. Dam znać, co udało się ustalić w tej sprawie.

 

Jeśli tylko uda się znaleźć i naprawić przyczynę ubytków oleju, od razu wylejemy Castrola i zalejemy wyżej polecanego Millersa. Zastanawiam się też, czy nie zastosować dodatkowo ceramizera. Ktoś ma doświadczenia z ceramizerem w N52B30?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zalewaj jakis ceramizerow. To nie polonez czy duzy fiat. Szukaj wycieku oleju, sprawdz odme (na zapalonym silniku odkrec korek wlewu oleju) z tego co pamietam to powinno byc delikatne podcisnienie w n52, ale naprawde delikatne. Jak mocno zasysa ze nie da sie korka podniesc albo jak dmucha to znaczy że odma padnieta. Mam ten sam silnik, jezdze na castrolu i nie widze roznicy miedzy nim a poprzednim valvoline. Spalanie oleju jakis litr na 10 tys km. Tak i na castrolu jak i na valvoline. Od stycznia ponoc shell bedzie oficjalnym partnerem bmw wiec i polecanymi olejami beda shell :mrgreen: moze w przyszlym roku przeskocze z castrola na shella.

🙃🙃

Opublikowano

OK, trochę mnie poniosło z tym ceramizerem. :P

 

Sprawdziłem odmę i wygląda to tak, że zarówno przy zimnym i ciepłym silniku po podniesieniu wlewu oleju słychać, że w silniku jest niewielkie nadciśnienie (tak jakbym odkręcał butelkę z napojem gazowanym, ale bardzo słabo :P). Nie słychać żadnych innych niepokojących dźwięków. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu odmy na tyle, żeby silnik miał takie gigantyczne ubytki oleju?

Opublikowano

Sadze ze sama odma na tak duze zuzycie oleju nie wystarczy, popatrz na uszczelniacze zaworow i czy nie trzeba regenerowac glowicy

Ja bym zaczol od wyczyszczenia wszystkiego najpierw Archoil 2300 i wtedy dopirro sprawdzil konsumpcje i dzialal<

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli lekko dmucha to nie mozliwe aby zjadalo olej w takiej ilosci jak napisałeś. Musisz miec wyciek albo spala ci ten olej ale nie z winy odmy (ona pewnie tez troche winna skoro masz przedmuchy z korka) Kopcic nie musi mocno, tak samo jak nie kopci Audi z silnikiem 2.0tfsi a potrafią wcisnac litr na 500km :norty: w audicach to akurat znany problem i glosno o tym bylo.

Tego castrola masz z pewnego źródła? Sklep lub hurtownia a nie targ lub internet :mrgreen:

Ile go wlales dokladnie podczas wymiany? Czemu zalales 0w? W większości ludzie stosuja 5w30 w koncu to nie syberia aby 0w byl potrzebny.

🙃🙃

Opublikowano

Olej mam z pewnego źródła. Wlane było tyle, że na elektronicznym wskaźniku poziomu oleju świeciły się wszystkie kwadraciki poza jednym. Po wspomnianych 600km zostały tylko 2 (czyli ubyło 4 kwardraciki -> ~1l oleju). Czemu taki zalałem? Mechanik zalał taki, jako zalecany.

 

Dziś kupiłem Millers EE Longlife 5w40 (jednak po namyśle wybrałem go zamiast 5w30), jutro jeszcze pomyślę nad jakąś płukanką, coby wypędzić syfilis po Castrolu precz.

 

Po przejechaniu 1000km dam znać, czy to pomogło. ;)

Opublikowano

Po Castrol'u czy nie, przy przebiegu 200kkm tak czy tak płukankę zrób. Dobra Millers'a dobra Liqui Moly.

Raczej wątpię, że sama wymiana oleju coś tu znacząco do sprawy wniesie przy ubytkach tego rzędu - no chyba że...

 

Tak się zastanawiam, że może to wcale nie ubytek.

Czy mogło być tak, że mechanik wlał nie do maksa i nie wiadomo dokładnie ile? Ty sprawdziłeś stan - był bez jednej [] zaraz po zalaniu w garażu na równym podłożu na zimno.

Później olej się rozszedł po filtrze i całym układzie smarowania, trochę pojeździłeś i drugi pomiar był na rozbryzganym oleju w innych warunkach robiony i stąd ta rozbieżność.

Wiem, że jak wymieniałem u siebie to maksa miałem już po wlaniu 6l oleju (powinno wejść 6,5l) trochę pojeździłem i następnego dnia połówka weszła jeszcze i wtedy dopiero było bez jednego [] po pomiarze.

Opublikowano

O, ciekawa myśl. Otóż mechanik zwrócił mi 0,75l oleju. Czyli zalał 6,25l, mówiąc, że stan w silniku jest 3/4. Stan sprawdzałem z tego co pamiętam raczej nie po trasie, tylko podczas krótkich przebiegów. Tak czy inaczej, teraz nawet na silniku, który stał 24h nieruszany, 5 minut po wyjechaniu parkingu utrzymuje się ten niski stan.

 

W niedzielę dolałem 0,25l oleju (mam teraz 3 kreski), od tamtej pory zrobiłem tylko 50km, więc póki co jeszcze nie krzyczy o dolewkę. W piątek będę jechał ok. 250km, więc jeśli silnik miałby palić olej, w około połowie trasy poprosi mnie o litra (będą 2 kreski).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ty sprawdziłeś stan - był bez jednej [] zaraz po zalaniu w garażu na równym podłożu na zimno.

Później olej się rozszedł po filtrze i całym układzie smarowania, trochę pojeździłeś i drugi pomiar był na rozbryzganym oleju w innych warunkach robiony i stąd ta rozbieżność.

Nie da się na zimno kolego sprawdzić bo nie ma bagnetu. Pomiar zawsze jak silnik na bierze temp. wiec nie ma opcji sprawdzenia po wymianie w garażu gdy olej jest cały w misce. Po wymianie oleju tez jakiś czas zanim się zaktualizuje.

Najlepiej przy wymianie wlać 6.5 wtedy po nastu kilometrach pokazuje max. Sprawdzales na bloczkach w idrive rozumiem. Bo z poziomu manetki są tylko 4 odcinki miedzy min a max.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano
Aktualizacja poziomu oleju z tego co zauważyłem jest co parę minut (jakieś 5 minut). Jak robię krótkie odcinki, to patrzę na poziom oleju po 10-15 min jazdy, więc można powiedzieć, że silnik jest już jako tako rozgrzany. Tak w temacie rozgrzania - to moje drugie E90, a dotychczas nie dokopałem się do żadnego wskaźnika temperatury. Jest coś takiego w ukrytym menu pod manetką?
Opublikowano
Nie da się na zimno kolego sprawdzić bo nie ma bagnetu. Pomiar zawsze jak silnik na bierze temp. wiec nie ma opcji sprawdzenia po wymianie w garażu gdy olej jest cały w misce.

 

Mam ten sam silnik i doskonale wiem, że nie ma bagnetu.

Stan mogę sprawdzić na zimno, nie uruchamiając nawet silnika, wystarczy włączyć zapłon i sprawdzić engine oil level.

Nie jest to najlepszy sposób, ale nie pisz proszę, że się nie da.

 

Zestawiłem tu dwie możliwe do zaistnienia sytuacje. Pomiar stanu zaraz po zalaniu oleju na zimno, ew. chwilę po odpaleniu i pomiar po dystansie 600km na dobrze rozgrzanym oleju. Rozbieżności mają prawo występować. Dodatkowo mechanik kolegi bnkwsk nie zalał 6,5l tylko mniej, więc to 0,25 - 0,3l którego brakowało od początku i pomiar w różnych warunkach mogły istotnie wpłynąć na dokładność analizy zużycia i jej wnioski.

 

bnkwsk pośmigaj trochę, sprawdź i daj znać. Nie zdziwiłbym się wcale, gdyby po dolewce okazało się, że ten "apetyt" nagle jednak spadł o połowę lub więcej.

 

Wskaźnik temp. jest oczywiście w ukrytym menu.

Opublikowano

Z chęcią zamontowałbym zwykły bagnet w tym samochodzie. :)

 

W weekend napiszę, jak tam mi idzie spalanie oleju. Wielkie dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego tharo nie wiem jak masz wypasiony idrive w swoim aucie ale u mnie ni chu chu nie pokaże na samym zapłonie na zimnym silniku poziomu oleju. Jedynie napisze oil engine level OK. I tyle. I zapewne u ciebie jest tak samo jak u mnie :cool2: druga sprawa po wymianie oleju w życiu nie pokaże ci od razu poziomu z nowym olejem. Dopiero po przejechaniu nastu a czasem i nawet kilkudziesięciu kilometrów. Nie da się na zimnym silniku sprawdzic ilosc bloczków z poziomem oleju (a jeżeli u ciebie się da to nagrań filmik żebym uwierzył ze śnie). Właśnie wrocilem z pracy. Przejechałem 5 km i dalej nie pokazał poziomu oleju pewnie dlatego ze nie osiągnął minimalnej temperatury aby poziom oleju pokazać.

🙃🙃

Opublikowano

Kolega feel_x ma racje. Jak odpalasz pierwszy control check jest tak zwany jakosciowy czyli tak naprawde kontroluje tylko czy olej i jego ilosc jest wystarczajaca do dzialania silnika (nie musi byc to 100% miarki ale czesto tak jest) . Prawdziwy poziom pokazuje ci po tym jak silnik zagzal sie do temperatury roboczej i przejechales potym nagrzaniu pewien czas pozywej 2K obrotow. Np u nie to sie zazwyczaj pokazuje w miescie po okolo 13 km jazdy a na trasie po 8. Informacje ktore ci podaje mozna znalesc w TISIE ale nie pamietam teraz dokladnego numru dokumentu.

 

Czasem bywa tak ze pierwszy i drugi check sa takie same dlatego nie widzisz roznicy. U mnie pierwszy chceck jest na full chociaz mam tylko 6,25 l oleju w silniku (tyle sam wlalem), drugi juz jest na polowie tak jak powinien.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Czasem bywa tak ze pierwszy i drugi check sa takie same dlatego nie widzisz roznicy. U mnie pierwszy chceck jest na full chociaz mam tylko 6,25 l oleju w silniku (tyle sam wlalem), drugi juz jest na polowie tak jak powinien.

 

To mam tak samo. Pierwszy pomiar jest większy (full) niż ten po pewnym czasie i między innymi o takie rozbieżności wskazań mi chodziło.

A niestety punktem odniesienia są dla nas tylko okienka.

 

Rivasi, feel_x wybaczcie, ale jak nie mam bagnetu w silniku, to jak włączam zapłon sprawdzam stan oleju i widzę Engine oil level OK, to nie pozostaje mi nic innego jak w to uwierzyć, czy są zielone okienka, czy nie. Jakaś kontrola tego jest na bank, bo miałem już sytuację tuż przed wymianą, że na zimnym na zapłonie wyświetlił oil level at minimum. Może pamięta pomiar przed zgaszeniem. Tego nie wiem, ale wyświetla.

Opublikowano
Ale nie ma za co przepraszac chyba kazdy uwarza ze powinien byc oprocz pomiaru elektronicznego bagnet bo opmiar elektroniczny jest dekoncentrujacy, dosyc nie dokladny (dla 10 ml moze wskazywac 200 ml roznicy) i nie praktyczny (tak naprawde trzeba jechac samochodem aby sprawdzic poziom oleju absurd)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Ale nie ma za co przepraszac chyba kazdy uwarza ze powinien byc oprocz pomiaru elektronicznego bagnet bo opmiar elektroniczny jest dekoncentrujacy, dosyc nie dokladny (dla 10 ml moze wskazywac 200 ml roznicy) i nie praktyczny (tak naprawde trzeba jechac samochodem aby sprawdzic poziom oleju absurd)

Otóż to. Dlatego też uważałem i uważam, że to może być sedno sprawy tego wątku.

 

Czy bagnet można zamontować na stałe? W ogóle, gdzie dostać bagnet do E90?

 

Do sześciocylindrowej jednostki nie było. Montaż to spora ingerencja i pozostaje problem kalibracji takiego dorobionego bagnetu...

Opublikowano
A jest jakikolwiek bagnet serwisowy albo jeszcze inny sposób na sprawdzanie poziomu oleju przeznaczony dla normalnych ludzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.