Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już zmieniłem w temacie E34 na 525i :norty: Więc do rzeczy:

 

Pacjent BMW E34 525i na silniku M50B25 bez Vanosa. Oczywiście nie ma instalacji podtlenku LPG. Co się dzieje:

 

- drgania silnika w pełnym zakresie obrotów, nie są one jakieś kosmicznie wielkie ale w pewnym zakresie obrotów nawet plastiki trzeszczą. Ten silnik powinien pozytywnie test monety, a bałbym się napełnionej do połowy szklanki położyć, nie mowa o kieliszku

- telepanie silnika przy odpalaniu i gaszeniu - dość konkretne, gorzej niż w dieslu

- nie rusza płynnie z 1 biegu bez dodawania gazu

 

Myślę że te 3 objawy mają wspólną przyczynę. Moc - na wysokich jako tako, ale poniżej tych 3-4 tysięcy obr/min to porównywalnie z E36 M40B16. Spalanie jakiś litr więcej niż powinno być. Do tej pory ogarnięte:

- koło dwumasowe zmienione na sztywne z M20 wraz ze sprzęgłem,

- wymienione wszystkie cewki, nowe fajki

- nowa sonda lambda dedykowana Bosch

- podmieniony komputer

- zdjęcie paska osprzętu nie likwiduje drgań

- brak katalizatora, HC na poziomie 430 na jałowych, 120 na obrotach ok 2000

- wtryski sprawne, czyszczone ultradźwiękami

- świece Denso K20TT, wszystkie prawidłowo okopcone kawką z mleczkiem

- ciśnienie paliwa prawidłowe, pompa ma dobrą wydajność

- brak nieszczelności w kolektorze dolotowym

- czujnik wału, wałka, temp cieczy, temp powietrza w dolocie, TPS sprawne

- brak błędów w DIS

- ciśnienie w garnkach 13-13,5 bar

- rozrząd ustawiony na znaki

- przepływomierz daje prawidłowe napięcie

- filtr paliwa, powietrza - nówki

- podczas kręcenia z wykręconymi świecami nie drży, świece kręcone - drży

 

Ww. nie zmieniły pracy silnika. Co jeszcze mogę sprawdzić ? Już dostaję dzikiej głupawki, mam nawet pomysły że któryś zawór może się w prowadnicy przycinać, że któraś sprężynka pękła, że wydech się przytkał itp itd.

Opublikowano
Wygląda jak byś miał coś pozamieniane w układzie zasilania lub zapłonowym.
iZzI
Opublikowano
Wygląda jak byś miał coś pozamieniane w układzie zasilania lub zapłonowym.

 

Właśnie też tak myślałem, sprawdzałem połączenie pomiędzy odpowiednimi pinami DME a poszczególnymi wtryskami i cewkami i wszystko jest ok.

 

Podłącz pod kompa i zobacz wszystkie parametry pracy osprzętu, sond, przepływki, dawki paliwa i który cylinder wypada

 

To jest DME 3.1. Live data tutaj kuleje, ale sondę i przepływomierz ( napięcie ) da się sprawdzić - parametry są właściwe. Czasu wtrysku nie ma, który cylinder wypada też nie idzie sprawdzić.

 

Mierzyłem kiedyś opór pomiędzy pinami zaworu biegu jałowego i coś się nie zgadzało, ale działa on tak jak powiniem. Dół silnika jest ok, co wykazało kręcenie rozrusznikiem bez świec - zero drgań. Gdy je wkręcę, i dalej kręcę rozrusznikiem to nim telepie. Z tego co kojarzę, u ojca w M40 w tym przypadku nie telepie...

Opublikowano
Ja jednak zamienił bym wtryski na jakieś w 100% sprawne i wtedy sprawdził. Szkoda że nie masz LPG wtedy dało by się to wykluczyć. Może któryś jest jednak uszkodzony.
Opublikowano
Wtryski są sprawne. Zbudowałem generator na NE555 o czasie otwarcia 4ms z częstotliwością odpowiadającą prędkości obrotowej biegu jałowego. Żaden nie przytnie się choćby na 1 cyknięcie. Wszystkie sprawne, praktycznie brak różnic w wydajności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.