Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładam nowy temat ponieważ nic nie znalazłem na temat silnika N47 320d 184KM produkcja od 2010r.

 

Chciałbym dokładnie przeanalizować szybkość nagrzewania w/w silnika montowanego m. in. do E90/1LCI . Na początku stwierdziłem że mam uszkodzony termostat ( jest jeden 11518512234 - realOEM). Jeśli sa 2 to mnie poprawcie. Uważam że tak nowoczesny silnik i powinien szybciej sie nagrzewać niż jest to u mnie. Auto ma 3,5roku i 190tys oryginalnego przebiegu wiec na uszkodzony termostat chyba za wcześnie ale do rzeczy.

 

We wszystkich sytuacjach temp ustawiona na AUTO, 22,5* bez klimy

 

 

Sytuacja nr 1

Auto po 30min trasie ( obstawiam ze złapał 88 stopni) wyłączyłem na 5h. Temp za oknem -4. Po 5h jade odcinek 19,5km. Jazda jak emeryt, 50-60km/h trasa, nie da sie szybciej i dynamiczniej bo urwe koło. Noc, droga cała moja, zero swiateł, zero górek, spiących policjantów ani stopów. Po przejechanej trasie stwierdziłem ze sprawę w BC temp cieczy - 82* - po prawie 20km. Od razu zły, bo pewnie termostat padł itd.

 

 

Sytuacja nr 2

Temp za oknem ok -2. Auto nie odpalane caly dzień. Wyjazd od razu na drogę krajową i jade ok 90km/h.

78* - 11km. Wjeżdzam na ekspresówke. Jade 130km/h (6 bieg) i powoli łapie stopień po stopniu.

85* - 16km ( 5km jade już ekspersówka)

88* - 19km - przyspieszam 150km/h i po 2 km

90* - 21km. Jak juz złapał raz 90 to nie ma opcji żeby zszedł ponieżej 88. Jechałem długo z wielkiej górki (1,5km) bez gazu 160km/h zszedł do 86 stopni, jak dodalem gaz to od razu 88 itd. Jadac 80km/h czy 160km/h temp trzyma ( w calym zakresie obrotów silnika) wiec stwierdziłem że termostat ok.

 

Sytuacja nr 3

Start rano, sobota 7:30 mały ruch. Droga do miasta. Na drogę krajową mam 500m. Niestety ale nie zmierzyłem temp silnika przy rozruchu ale pewnie miał ok 0 ( tyle za oknem). Zanim wyjechałem, zamknąłem bramę itd minęło ok 1,5min. czyli ciecz mogła mieć ok 15stopni (uzyskane z podgrzewacza)

 

Start

1,6km - 40* prędkość cały czas 80-90km/h

3,5km - 50*

5,5km - 60*

8,0km - 65* zwalniam do 50-60km/h i toczę się na niskich obrotach. Spalanie chwilowe 4-6l

12,3km - 70* Uważam ze podgrzewacz przestał działać po 65stopniach albo termostat zaczął delikatnie puszcząc. Wjeżdżam do miasta

14,3km - 78*

15,2km - 80*

16,6km - 83*

17,7km - 85* STOP. Rura idąca z termostatu do chłodnicy ku mojemu zaskoczeniu była zimna. Sadziłem ze termostat puszcza i silnik ma problemu z dogrzewaniem sie.

 

 

Sytuacja nr 4

Powrót z miasta, sobota 17:00 małe natężenie ruchu. Temp na zewnątrz +1, auto stało 8h a temp cieczy +11 stopni.( Możliwe) . Prędkość w mieście ok 40-50km/h, wyjazd z miasta ok 70km/h.Styl jazdy na emeryta. Spalanie chwilowe 4-6l, max 2300 obrotów.

 

Start - Temp cieczy 11*

1,2km - 40* - stałem tu 3*na światłach

2,5km - 50*

3,3km - 55*

3,8km - 60* - raz stałem na swiatłach

5,0km - 65* - wyjeżdżam z miasta i jadę ok 70km/h - dalej emeryt ( auta jeden za drugim)

6,6km - 70*

8,4km - 75*

9,9km - 80* - teraz górka ok 600m długości, na 3biegu 2tys obr, spalanie chwilowe ok 12-14l

11,1km - 85* - teraz jadę juz 80-90km/h ze wszystkimi

17,7km - 88stopni ale bardzo ciężko było uzyskać 88. Nie sprawdzałem czy rura ciepła.

Widze że szybciej złapał temp ale sadze że to robotę zrobił podgrzewać. Kiedy stałem na swiatłach on grzał płyn a ja stałem i przebyta odgległość nie rosła, rano było na odwórt.

 

 

Cytuje słowa Roger-Nysa z forum bmw-sport dla DDE 5,0 czyli np. 320d 150KM ( poliftowa e46)

"Jeśli temperatura powietrza zasysanego (czujnik w przepływomierzu) wynosi :

-10 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 86° C

-5 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 80° C

+ 10 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 50° C

+ 20 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 17° C

Jest to fragment krzywej charakterystyki załączania grzałek."

 

Czujnik temp powietrza zasysanego mam ok bo widzialem na kompie jak byłem u mechnika i było zgodne z prawda. Przy temp ok 0 stopni uważam że podgrzewacz pomaga do ok 60stopni. O ile w silniku N47N 184KM tego nie zmienili - to juz chyba DDE 9,0. Jak mowie źle to poprawcie.

 

 

No to po lekturze moje pytania:

1) Czy osoby które maja ten sam silnik też tak długo czekają żeby po osiągnięciu 70-75stopni złapał temp roboczą. Czasami muszę czekać az 10km trasa

2) Czy istnieje szansa ze termostat puszcza delikatnie od tych 70-75stopni? Sadze ze jakby puszczał to bym miał problem z utrzymaniem temp roboczej jak jechałem na ekspresówce 150-160km/h

3) Jeśli termostat będzie puszczał nawet minimalne przy 70-75stopni to powinienem poczuć rurę że jest choć trochę ciepła (np temp ciała) -sytuacja nr 3 na koniec jazdy

4) Może jestem po prostu przewrażliwiony i opisy osób z forum ze maja 88stopni po 8-10km to opisy ludzi co piłują pod 3,5tys/obr cały czas. - opisy z silników 136, 150 i 163KM czyli jeszcze inna generacja silnika.

5) Czy chłodnica EGR ma w tym przypadku duże znaczenie. Ostatnio wyjmowałem bo cięgna się zacinało ale teraz już działa jak należy.

6) Może muszę odpowietrzyć układ - po wyjęciu EGR - połowa wody zeszła, wlałem nowy płyn ale zrobiłem autem 2 000km i grzeje w środku zawsze taka samą mocą, leci naprawdę cieple powietrze. A tak poza konkursem to po takim dystansie powinien chyba sam sie odpowietrzyć?

Opublikowano
Dzis sprawdzałem temp cieczy po całej nocy i pokazywało 4* a za oknem 1*, z tym ze auto otoczone bylo domem z 2 stron wiec jest ok. Jechałem dzis tą samą trase co nr3 ale dynamiczniej. Szybciej zlapal 70 stopni a dalej juz prawie tak samo jak wyzej
Opublikowano
Zastanawiam się czy w ogóle w twoim silniku znajduje się przepływowy podgrzewacz płynu :shock: :?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Zdziwiłeś mnie czerwony330d. Przeszukałem całe RealOEM i nic takiego nie znalazłem. Byłem pewny że mam taki podgrzewacz z racji szybkiego wzrostu temp do ok 60-65 stopni - temperatura za oknem ok 0 stopni wiec podgrzewacze pracuje do ok 60*-65*. 7 ostatnich cyfr VIN to A759999 i podgrzewacza nie znalazłem.

 

Pojawia się kolejne pytanie. Skoro te silniki nie maja podgrzewacza do czy maja coś innego co przyspiesza nagrzewanie się cieczy chłodzącej

Opublikowano

Witam,moje autko ma coś takiego jak dogrzewacz elektryczny przed nagrzewnicą, działa np przy odmrażaniu przedniej szyby i chyba też właśnie dogrzewa płyn dla szybszego zagrzania silnika

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9175923-dogrzewacz

ale ja mam rok 2005 nie wiem jak u Ciebie.

Opublikowano
Zgadza się, mam taki dogrzewacz a jego nr to 64119175923. Podejrzewam ze konstruktorzy zmienili podgrzewacz ze starszych modeli np e46 na dogrzewacz nagrzewnicy a ogółem jedno i drugie urzadzenie robi to samo. Dziś jeżdząc po miescie jak złapał 88* to juz nie zszedl niżej czyli Panowie termostat ok? Nadal martwi mnie dłuższe nagrzewanie niz u innych posiadaczy. Teraz nawet pali 0.5-0.8l wiecej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie zrobilem 10km temp. Poczatkowa 33°C na zewnatrz 2°C

7km= 80°C

9km= 88°C

10km=90 i akorat postoj

Trasa miejska 70% obwodnica predkosc 60-80km/h

 

Teraz bede wracac to dam znac jak wyglada trzymanie ciepla na postoju i ogrzewanie na max.

 

Start 70°C zanim wszystko ustawilem bylo 75°C

1km 80°C

2km 88°C

Od 3km 89-91

 

Postuj bez nawiewu 91°C i trzyma przez 5min pozniej 90°C i znowu 91

Nawiew i temp. MAX spada do 78°C po 10min. Pi 15 min nie chcialo mi sie juz siedziec temp. 76°C i tuszam z nawiewem na max. Osiagnalem 87°C po 2km I kolejnym km 88 no i zaparkowalem.

 

A co to jest ATMP-MOM? Mam 6.5°C

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Wydaje mi się że termostaty są ok,u mnie jak nie trzymały (i EGR i główny nie trzymały dobrze) to nie osiągnąłem więcej niż 72 stopnie przy tym co jest teraz na polu.

Ja 88 mam po około 15 km na trasie.

ATMP-MOM - outside temperature

 

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=502498&postcount=16

Opublikowano

ATMP-MOM to z niemieckiego aussentemperatur momentan - aktualna temperatura. Ja dziś przy 1* za oknem miałem atmp-mom 4 stopnie. Sadze ze może być to też temperatura powietrza zasysanego ale nie chce gdybać.

Jeśli możesz to zrób test z samego rana, napisz jaka sile nawiewu i ile stopni masz ustawione, czy wl klima itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie bedzie to temp. zasysania bo na dwoze bylo 2.5°C

 

Test z rana moge zrobic ale to potrwa bo zadko bunia jezdze.

Najlepiej bylo by chyba ruszyc w trase i od poczatku trzymac ta sama predkosc zeby wyniki byly w miare porownalne.

 

W N47 nie ma chyba termostatu egr?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Zdaje mi się że jest tylko termostat główny. Jest EGR i chodniczka spalin zaraz za nim ale termostatu EGR nie widzę wiec go pewnie nie ma.

 

Jechałem do dziewczyny i auto było wcześniej nagrzane. Temp cieczy 40* ale grzanie w środku zmniejszyłem na 20* bo było ciepło w aucie. Silnik złapał 88* po równych 5km. Cały czas temp cieczy rosła bardzo szybko. Sądzę że silnik nie musiał oddawać zbyt wiele temp do środka auta dlatego mógł szybko się nagrzewać. Styl jazdy - delikatny

 

Teraz jechałem tą samą trase czyli 19,5km. Styl jazdy taki sam, wyruszając miałem temp cieczy 21* ale tym razem włączyłem klime. Dojechałem do domu i miałem 85* czyli porównywalnie co sytuacja1 (ta sama trasa). Włącznie klimy nic nie zmienia w całym cyklu nagrzewania, jeśli jest jakaś różnica tak tak mała że ciężko ją zauważyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.