Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupilem czarnego turasa z 2001r po lifcie i mam takie pytania czy one posiadaly visko z wiatrakiem poniewaz przed chlodnica jest jeden wiatrak a za chlodnica drugi i nie wiem czy to cos kombinowane czy moze szly takie wersje. gdy zapale silnik to wiatrak delikatnie sie kreci bo jest umocowany do paska ktory napedza go przez wisko.

PROSILBYM O NIE USUWANIE TEMATU BO NIE MAM SIE KOGO DORADZIC A DUZO NIE ZNALAZLEM NA GOOGLE.

POZDRAWIAM

Opublikowano
A nie jest to przypadkiem automat? Bo wisko szlo w automatach i nie było żaluzji - swoją drogą ciekawe dlaczego - przez to się grzeje dłużej niż manual :roll:
Opublikowano
no wlasnie jest to automat i moze troszke wisko slychac moze wyc bo jest inny dziek niz w manualu bo mam dwie bmki jedna maual a nowa automat tylko ze automat ja dobre wyposarzenie ale jest z 2001r a manual z 2002 i ma juz zaluzje a co bylscie powiedzieli jakbym na zime odkrecil wiatrak od wisko? mozna tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżdżę piąta zime automatem i takich super pomysłów nigdy nie miałem. Wisko jak silnik zimny to ręką zatrzymasz. A żaluzji brak bo by się nie zmieściły, a poza tym jedna rzecz mniej do zepsucia :D
Opublikowano
Jeżdżę piąta zime automatem i takich super pomysłów nigdy nie miałem. Wisko jak silnik zimny to ręką zatrzymasz. A żaluzji brak bo by się nie zmieściły, a poza tym jedna rzecz mniej do zepsucia :D

Wisko czesciej pada jak żaluzje :)

Nie wspominając o kosztach.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
[

Wisko czesciej pada jak żaluzje :)

Nie wspominając o kosztach.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Koszta? 200-300zł robisz raz po 10lat użytkowania auta i masz na kupę lat. Żadnych czujników temp, żadnych przewodów, silników elektrycznych... Nie wiem co jest lepsze ale uważam że wisko. Porządne mechaniczne chłodzenie. Nie bez powodu jest to używane w starych mietkach, bmw, niektórych VW i chyba do dnia dzisiejszego w land roverach.

Opublikowano
To dobrze że moje jeszcze śmiga:)
tak Cie sie tylko wydaje hehe ;)

 

troche tych bmw przerabiam i każde, no dobra prawie każde ma uszkodzone wisko

to ze wisko kręci sie nie znaczy ze działa prawidłowo ale o tym wie mało kto

dla kowalskiego - jak sie kręci znaczy działa, nic bardziej myslnego, kręcic to ono sie będzie zawsze

akurat w 2.0d to bez większego znaczenia bo ten motor generuje b. mało ciepła

 

---

też uwazam ze wisko jest lepsze ale lepsze nie znaczy tańsze

natomiast to co wcześniej napisałem tyczyło sie porównania wisko vs żaluzje

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Wisko vs żaluzje? No jeśli chodzi o dogrzanie co w 2.0d jest ciężko nawet przy sprawnym układzie to ok żaluzje pomagają, ale tu się kończy dobra strona żaluzji w które jest wyposażony wentylator elektryczny.

 

Wisko łatwo poznać że źle działa. Przy gorącym wężu idącego z termostatu do chłodnicy (wtedy mamy pewność że termostat się otwiera) jeśli wisko nie zasprzęgli się przy ok 96-98st znaczy że jest do wymiany. Proste jak budowa cepa. Tak samo przy zbyt wcześniej załączającym się sprzęgle. Mamy początki otwarcia termostatu i ono hula to tak samo jest do wymiany. Nie wspominając sytuacji że chodzi na sztywno przed otwarciem się termostatu. MOim zdaniem zawsze jest łatwe w zdiagnozowaniu uszkodzenie sprzęgla wiskotycznego.

Opublikowano

@danielxc717 czytaj ze zrozumieniem, bo tak sie nie zrozumiemy

 

odpowiadałem na tą wiadomość

... A żaluzji brak bo by się nie zmieściły, a poza tym jedna rzecz mniej do zepsucia :D
pisząc ze wisko częsciej pada jak żaluzje (ktorych budowa i zasada działania jest tak prosta ze nie ma sie co psuć, chyba ze ktos je połamie/uszkodzi ale to inna bajka)

bo to jest akurat prawdą

nie miałem na celu porównywania zasady działania, zasadności montażu w/w częsci !!

 

nie pisz o nagrzewaniu diesli bo temat doskonale znam, nawet niesprawne lub specjalnie otwarte żaluzje przy sprawnych termostatach nie maja wpływu na złapanie temp

 

natomiast większosc posiadaczy diesli z wisko którym miałem przyjemność pomagać miało niesprawne wiskozy, mało tego nawet nie wiedzieli co to jest i dlaczego nie działa a tekst typu "panie kręci sie - znaczy działa" padał zawsze ! Gdyby diesle generowaly tyle ciepla co benzyny (ich własciciele znają temat ;) doskonale), gdzie sporo jest niedogrzanych silników, to zdanie na temat wiskozy mieliby inne

"nikt nie pisałby, ciesze sie ze mam wisko, nie mam miejsca na żaluzje, nie ma sie co psuc, hura " hahaha

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Niestety ale małe spalanie i duża sprawność wiąże się z problemami z dogrzaniem silnika. Fizyki się nie oszuka.

 

W e39 praktycznie chyba wszystkie modele mają wisko i nie wiem czy są ludzie co narzekają na takie rozwiązanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.