Skocz do zawartości

X3 F25 2.0d - Dzwoniące wtryskiwacze przy zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słyszałem w serwisie, o kolejnej przypadłości występującej ponoć dość często (po przekładni i rozrządzie) w X3, a mianowicie o "dzwoniących" wtryskiwaczach.

 

Objawia się to tym, że jak ruszymy (nawet niezbyt ostro) zimnym silniku (zwłaszcza po długim postoju np. w temp. zbliżonej do zera) to w kabinie słyszymy metaliczne (donośne) dzwonienie do ok. 2k obrotów.... odgłos ten znika po przekroczeniu 2,5 k obrotów lub zagrzaniu silnika...

 

Dźwięk ten oznacza nic innego, jak "łabędzi śpiew" Waszych wtryskiwaczy... i mus wydania grubej kasy na ich naprawę (regenerację) lub wymianę... :duh:

 

Ktoś już usłyszał to u siebie?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie idą do wymiany na gwarancji przy 187tys. dzwoni jeden ale wymieniają komplet.
  • Moderatorzy
Opublikowano

W PL padają szybciej w DE powyżej 200tys.

W dziale F10 jest trochę o tym.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Klimat robi swoje :duh:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na gwarancji?Wszystkie?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na gwarancji czyli wszystkie :)
Opublikowano

ASO: - "mamy dla Pana dobrą wiadomości - wymieniliśmy Panu komplet wtryskiwaczy"

... Ciekawe, jak by mi to sprzedali gdyby było po gwarancji? :)

 

Cena ok 10k - przebieg 82kk, auto właśnie kończy 2 lata.

U mnie objawiało się to dzwonieniem w przedziale 2000-2500 przy dodawaniu gazu. Po rozgrzaniu ustępowało.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Po gwarancji byś pewnie pojechał do warsztatu alternatywnego i wymienił 1 szt. :)
Opublikowano

Czołem Panowie - mam ten sam problem chyba ... na zimnym silniku jak sie rusza i "obciazy " silnik zaczynaja mi klekotac chyba wlasnie wtryskiwacze...

 

W serwisie BWM - nie autoryzowanym facet powiedzial ze w F25 w moim silniku N47 sa piezoelektryczne i koszt wymiany wszystkich to ok 8,5 k PLN.... a sam nie jest niby w stanie stwierdzic ktory z nich dzwoni, czy jeden czy wszystkie i mowi ze wymienia sie wszystkie...

 

Co o tym sadzicie? Wydaje mi sie ze moze warto jednak wymienic jeden? Czy mozecie kogos polecic w Krakowie - ja pytalem w serwicie CENTRUM BMW>... Dzieki

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak nie jest w stanie sam stwierdzić to omijaj go szerokim łukiem.

Można wymieniać jeden , również na używany ale w pierwszej kolejności próbuj markowych dodatków czyszczących do paliwa.

  • Moderatorzy
Opublikowano

jak ma problemy z diagnozą to na wszelki wypadek wymienia parkę :)

Nie warto regenerować, używki z gwarancją rozruchową są za grosze.

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam, czy ktoś z forumowiczów próbował czyścic takie wtryskiwacze ? np bosch service i jaki był tego efekt, regeneracja wtrysków piezoelektryków do f25 nie wchodzi w grę.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć u mnie ten sam problem, stuki na zimnym silniku, a czasami nawet zatrzęsie budą, renomowane środki czyszczące nie pomogły.


Wymontowane wtryski zawiozłem do sprawdzenia, ku mojemu zdziwieniu Pan z serwisu powiedział że nie są to pizoelektryki tylko wtryskiwacze cewkowe ( cokolwiek ma to oznaczać ) ... zobaczymy co wyjdzie po sprawdzeniu na maszynie...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Jestem już po przerobieniu tematu dzwoniących wtryskiwaczy zimnego silnika, po tygodniu testów mogę powiedzieć że jest OK ! :cool2:


Problem w moim aucie zauważyłem pierwszy raz październiku 2019 kiedy to temperatura zewnętrzna spadła poniżej 10*C, Przebieg 200tys km. Objawiało się to dość dziwnym metalicznym odgłosem podczas przyspieszania, gdy przekroczyłem około 1500rpm.

Gdy wskazówka temperatury podniosła się po przejechaniu około 5-6km dźwięk ten przestawał być słyszalny.

W moim przypadku czasami podczas mrozów podczas przyspieszania trzęsło całym autem, i raz miałem przypadek że kompletnie straciło moc ( wyskoczył błąd silnika na wyświetlaczu), zmotywowało mnie to aby zacząć działać.


Pierwsze co zrobiłem to wymontowałem wszystkie wtryski i oddałem je do sprawdzenia do serwisu wtrysków.

Po wyczyszczeniu i diagnozie okazało się że, dwa wtryski nie spełniają już swoich parametrów i są uszkodzone. ( to powodowało dzwonienie )

Serwisant poradził mi aby kupić dwa sprawne używane wtryski o tym samym numerze i tak zrobiłem. Znalazłem używane za 100zł sztukę ( odradził kupna regenerowanych, ponieważ powiedział że ich się nie da zregenerować i nie wie czemu ludzie sprzedają regenerowane po 700-800 zł, po prostu wciskają kit ) Ja natomiast stwierdziłem że nie będę kupował nowych...

Po tym jak przyszły do mnie te 2 wtryski oddałem je także do sprawdzenia i czyszczenia aby nie wkładać bez pewności że nie będą sprawne. ( okazało się że są w bardzo dobrej kondycji. )


Po zamontowaniu wtrysków do auta od razu poczułem różnicę, brak jakichkolwiek odgłosów, inne lepsze przyspieszenie i luz w głowie.

( wcześnie myślałem że to świece i od tego zacząłem ale okazało się że wszystkie są ok. )


Także polecam od razu wszystkim którzy mają problem z dzwoniącym wtryskami działanie.


202002011_qaerhph.jpg

202002011_qaerhpr.jpg

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.