Skocz do zawartości

e39 2.5D 2002 prawidłowy poziom płynu chłodniczego


arturo e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam panowie ,mam takie pytanie bo szukam i nic nie mogę znaleźć konkretnego w necie .

Jaki powinien być poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku w moim aucie ?

Od razu piszę ,że nie ma żadnej kreski ,a zbiorniczek jest z takiego plastiku ,że nawet nic nie widać .

Mam dokładnie taki zbiorniczek jak na tej aukcji

http://allegro.pl/bmw-e39-2-5-tds-2-5d-3-0d-zbiorniczek-wyrownawczy-i4794804373.html

Mógł by ktoś np. zmierzyć metrówką ile jest cm. od góry wlewu do poziomu płynu ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zbiorniczki występują z czujnikami poziomu i bez. Jeśli jest z, to po odkręceniu korka powinieneś dostrzec taki grzybek. Gdy jest zanurzony w płynie, poziom masz właściwy. Jeśli jednak masz bez czujnika, to po odkręceniu korka, stając przy błotniku, na prawej stronie wewn. jest taki ząbek, on określa maksymalny poziom płynu.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie w środku jak zajrzę to widzę po prawej jakiś element z jasnego plastiku ,ale nie wiem w jaki sposób on wskazuje ?

I jeszcze jedno pytanie , czy jeśli z przewodu przelewowego leci równy strumyk to czy mimo to układ może być w jakiś sposób zapowietrzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problem o którym pisałem już kiedyś ,czyli problem z ogrzewaniem .

Zima znowu wróciła i dalej walczę z problemem .

W najbliższym czasie mam zamiar wymienić 2 termostaty ,pompę wody i dobrze odpowietrzyć układ .

Jeśli to nie pomoże będę szukał dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu piszę ,że nie ma żadnej kreski ,a zbiorniczek jest z takiego plastiku ,że nawet nic nie widać .

Nieprawda. Mam dokładnie ten sam zbiorniczek i jest na nim znacznik - rysunek poniżej.

 

http://i.imgur.com/mIphaeS.jpg

 

Prawdą jest natomiast to, że faktycznie jest on z plastiku praktycznie nieprzezroczystego. Ja radzę sobie tak, że odkręcam korek (kiedy nie jest gorący płyn!!!), świecę do środka diodą ze swojego telefonu i wtedy płyn rozprowadza światło przez co można już ocenić jego stan patrząc na obudowę zbiorniczka/znacznik.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli diesel sam się nie odpowietrza to zrób to sam porządnie. Jaki jest sens wymiany termostatu jeślibys miał odpowiednią temperaturę? W jakich sytuacjach nie masz ogrzewania?

W teście zegarów sprawdzałem temp. i waha się od 82do 72 więc termostat ewidentnie do wymiana .

To nie jest tak,że wymieniam części w ciemno .

Wałkowałem już kilka tematów o problemach z ogrzewaniem w tamtą zimę ,ale jakoby szybko się ona w tamtym roku skończyła więc odpuściłem .

A co do pytania w jakich sytuacjach nie mam ogrzewania to właśnie w tym jest problem ,bo nie ma żadnej zasady .

Nie ważne czy jadę 50 czy 100km/h ,czy mam 1000 czy 4000 tyś .obr. .

U mnie jest praktycznie tylko albo gorące albo zimne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No więc panowie elektrozawory wyczyszczone ,a problem dalej jest :duh:

Inna sprawa to powiedzcie mi dlaczego przy 90 st. C. dolny wąż od chłodnicy jest zimny ???

Dziś trochę pośmigałem i przyjrzałem się bardziej nadmuchom i sytuacja wgląda tak ,że ustawiam np na 20 st .leci gorące (na pewno ma więcej niż 20 st.) ,a potem tak na zmianę raz zimne raz ciepłe .

Co dalej robić ??? Jakieś sugestie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Problem nadal nie rozwiązany , dziś zauważyłem że po przekroczeniu 120 km/h z nawiewu zaczyna lecieć lodowate powietrze .

Gdy zwalniam leci letnie ,choć ustawione mam na max .

Ktoś miał taki przypadek ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nagrzewnica to już ostateczność ,choć czytałem tematy o jej wypłukaniu bez demontażu .

Wirnik od pompy wody raczej dobry bo z przelewu leci ładny strumyk a po dodaniu gazu aż rozbryzguje .

Zapowietrzony raczej też nie może być bo by się przegrzewał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to klasycznie odłącz kostkę zasilającą elektrozawory i patrz czy ogrzewanie działa cały czas.

Jak tak, to od strony układu chłodzenia jest ok, nawala sterowanie.

Jak nie, to problem będzie z układem chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wczoraj odpiąłem wtyczkę od elektrozaworów i dalej to samo :duh:

Z nawiewów leci albo lekko ciepłe albo zimne powietrze .

Sprawdzałem tem. w teście nr 7 i była 90 st. więc tutaj raczej wszystko ok .

 

I teraz jeszcze jedno pytanie ,jak dobrze odpowietrzyć układ ?

Zaznaczam,że nie mam dodatkowej pompki pod elektrozaworem ,więc zapewne muszę odpowietrzać na odpalonym aucie ,bo nie będzie co miało ganiać płynu ???

 

Inna sprawa to taka ,że mam padnięte webasto ,wyświetla mi dwa błędy w Inpie .

Zapewne padnięty sterownik ,bo piec odpala za każdym razem gdy otworzę drzwi ,ale nic po za tym się nie dzieje .

Czy webasto może mieć coś wspólnego z tym ogrzewaniem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pusty był układ to trzeba na zimnym zalewając go. Jak masz taką sytuację jak teraz najpierw sprawź czy masz przelew w zbiorniczku. Możesz się przejechać trochę i jak będzie ciśnienie w układzie poluzuj odpowietrzniki i niech wyleci powietrze.

 

Możesz też odkręcić na zimnym odpowietrzniki (postaw przód wyżej) i zalewaj płyn pod sam korek aż będzie z nich leciał płyn, Potem je zakręć. odessij płyn do stanu i się przejedź i sprawdź. Jak strumień wygląda na wolnych i na obrotach? Zanika poprzygazowaniu?

 

JA bym zastosował jednak 2 metodę czyli zalać płyn pod max a potem się przejechać i jak będzie ciśnienie jeszcze raz odkręcić odpowietrzniki na pracującym silniku. Ale musi być ciśnienie inaczej nie wywali płynu z resztaki powietrza tylko zaciągnie powietrze.

Masz jakiś wyciek? ubywa płynu? Na teście 7 masz cały czas 90st? Nawet przy szybkiej jeździe? Albo pompa albo zapowietrzenie albo niedrożna nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz jakiś wyciek? ubywa płynu? Na teście 7 masz cały czas 90st? Nawet przy szybkiej jeździe? Albo pompa albo zapowietrzenie albo niedrożna nagrzewnica.

Absolutnie żadnych wycieków , na teście 7 mam zazwyczaj w trasie od 84 do 86 st.C ale te 4 stopnie chyba nie mają takiego znaczenia :roll:

Strumień z przelewu leci ciągły ,a po dodaniu gazu znacznie zwiększa siłę .

Spróbuje z tym zapowietrzeniem bo z tą nagrzewnicą to jakoś nawet nie chcę przyjąć do siebie .

Auto było aż do mojego kupna serwisowane w ASO więc jakoś mi się nie widzi ,żeby ktoś mógł tak zj...ć sprawę i doprowadzić do zawalenia nagrzewnicy ,zwłaszcza że ta usterka nie jest jakoś często spotykana w bmw .

A zna ktoś sposób na sprawdzenie nagrzewnicy bez wyciągania jej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problem dalej nie rozwiązany i teraz mam takie pytanie .

Wczoraj zrobiłem trasę ponad 100 km i po powrocie do domu zajrzałem pod maskę i zauważyłem taką sprawę .

Wąż górny od chłodnicy był dość twardy i gorący jak ogień natomiast węże które idą do elektrozaworów były sporo chłodniejsze zarówno na wejściu do nagrzewnicy jak i wyjściu.

Czym to jest spowodowane ???

A na trasie tak jak pisałem prędkość od 100 do 150km przez jakiś czas leci ciepłe powietrze po czym zaczyna lecieć chłodne i tak w kółko :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.