Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w przyszłym roku chce kupić swoje pierwsze bmw , od paru tygodniu jestem na forum dzień w dzień .

Zauważyłem ze odradzane są X ( bmw 330xi) Dlaczego ? Czy zawieszenie jest o wiele droższe , psuje się bardziej , jest coś tam bardzo awaryjnego ?

 

Proszę o odpowiedz , i pozdrawiam !:)

Opublikowano
Odradzają ci co nie wiedzą o co chodzi, ale znają kogoś kto wie o kimś kto jest kolegą takiego co miał ten model.
Opublikowano

Konkretna odpowiedź :)

@bialy to jak kupujesz xksa ?

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

No zawieszenie jest inne, ale dostępne. Półosie są całkowicie rozbieralne i przeguby można wymieniać. Drogie są amortyzatory i żeby było śmiesznej do xi/xd pakowali te produkowane przez Delphi...w Polsce.

Jeśli wszystko jest w dobrej kondycji to będzie długo służyć. Xi podobno więcej pali, ale za to oszczędza opony.

Mi się ten napęd podoba, ale jeśli kiedyś będę myślał o BMW (w tej chwili nie) to nie będę się upierał, że musi być 4x4.

Opublikowano

Auta z napędem X kupuje się nie dla wyglądu ani dla szpanu tylko z potrzeby.

Na typową miejską jazdę to bym nie polecał, ale w zimie jak się jeździ po górkach i do tego słabo odśnieżonych to przy odpowiednim ogumieniu satysfakcja zapewniona. W tych jednostkach należy pamiętać aby opony były jednakowe bo może ucierpieć rozdział mocy napędowej.Tak jak już koledzy zauważyli że na dłuższą metę w eksploatacji może być droższe.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

a ja nie rozumiem po co ktoś chce w bmw naped X

ani to fajne, ani praktyczne, ani tanie w eksploatacji, ani pożądane w bmw....

a przy obecnych zimach, raczej ich braku, zupełnie niepotrzebne

nie mowiąc juz o odbieraniu sobie radości przy śniegu o ile on spadnie ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Często ktoś bierze, bo 3.0d/i w takiej konfiguracji łatwiej znaleźć - jeszcze pakują się w At z tym zestawem.

Ogólnie dyskusja taka jak o zimówkach czy 225 r17 czy 205 r17 i ich praktyczności.

Reasumując podobnie uważam jak przedmówca.

Jak ktoś chce coś konkretnego na góry/zimy/śniegi to i tak albo jakieś jeep-wate albo quattro lub coś z seri X a nie z X-em.

Opublikowano

Jak ktoś chce coś konkretnego na góry/zimy/śniegi to i tak albo jakieś jeep-wate albo quattro lub coś z seri X a nie z X-em.

 

Quattro już dawno nie ma nic wspólnego z prawdziwym Quattro, a na pewno nie jest doskonalsze niż X, szczególnie tanie Quattro- haldex

 

porównaj sobie układ napędowy np. z X3 z tym z 330xi/d i który według Ciebie będzie lepiej się sprawdzał??

 

co do awaryjności to kosztowne może być:

uszczelnienie wycieków z miski olejowej (półoś przechodzi przez miskę i żeby ją zdjąć jest sporo rozbierania) a powyżej 200tkm lub się z niej polać

mity związane z awaryjnością przedniego napędu wynikają z zaniedbań, trzeba powymieniać osłony przegubów jak tego wymagają, a nie czekać aż rozsypią się przeguby

powymieniać olej w dyfrach i transferze, pilnować wycieków, żeby nie lało się i można spokojnie śmigać

 

ja kupiłem 330xi z przebiegiem 190tkm, przez 11 miesięcy zrobiłem 42 000km i poza gruntownym serwisem na początku nie robiłem nic więcej

 

Jeżeli lubisz jeździć bardzo szybko, czasami strzelić boka, liczy się dla ciebie każda sekunda to daruj sobie X bo będziesz się tylko denerwował

(moje poprzednie e36 328i spokojnie objeżdża obecną moją 330ix, zarówno ze startu jak i przy większych prędkościach, zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie)

 

jeżeli jeździsz spokojniej, czasami potrzebujesz zapasu mocy, samochodem jeździ twoja żona i boisz się że tylny napęd ją zaskoczy, lub mieszkasz w terenie gdzie często jeździsz po śliskich, zaśnieżonych drogach to kupuj X i się nie przejmuj

 

ps mam dobrego 330xi w manualu na sprzedaż jeśli jesteś zainteresowany

Opublikowano

Quattro już dawno nie ma nic wspólnego z prawdziwym Quattro, a na pewno nie jest doskonalsze niż X, szczególnie tanie Quattro- haldex

 

Trochę nie na temat, ale rozwiniesz swoją myśl? Zdecydowanie bardziej wolę BMW ("nasze" roczniki), ale quattro miażdży x-drive... zmieniło się coś w tej kwestii? Dzisiaj, kiedy Audi designem wyprzedza BMW, miło byłoby usłyszeć, że x-drive chociaż jest lepszy :P

Opublikowano

Quattro już dawno nie ma nic wspólnego z prawdziwym Quattro, a na pewno nie jest doskonalsze niż X, szczególnie tanie Quattro- haldex

 

Trochę nie na temat, ale rozwiniesz swoją myśl? Zdecydowanie bardziej wolę BMW ("nasze" roczniki), ale quattro miażdży x-drive... zmieniło się coś w tej kwestii? Dzisiaj, kiedy Audi designem wyprzedza BMW, miło byłoby usłyszeć, że x-drive chociaż jest lepszy :P

 

opinia subiektywna - ale bmw moim zdaniem są ładniejsze ;)

Opublikowano (edytowane)

BMW nie ma odpowiednika R8. SUV'y są ładniejsze BMW niż Audi.

W "przeciętnych" modelach (seria 3 vs S4 itd.) po nowościach BMW, zwłaszcza M4, uważam, że idą łeb w łeb, ale to BMW musiało dogonić :P

Limuzyna natomiast jest zdecydowanie najładniejsza Audi. No i wersje kombi też ładniejsze są chyba jednak Audi.

 

Koniec OFF'a, chciałem po prostu zapytać czy nie macie wrażenia, że ponad 10 lat temu bezapelacyjnie wygrywało BMW, a teraz tak różnie :D

 

Najważniejsza jest jakość. Taki głupi przykład: u nas w e46 do dzisiaj przyciski (przynajmniej w mojej) na takiej kierownicy są całe. W Q7 po 2 latach kompletnie zdarte... wydawać by się mogło, że opuścili jakość w porównaniu do BMW. Potem siedziałem w X5, gdzie była imitacja drewna drukowana... nic nowego, ale w połowie druk ucięty, kilka milimetrów czarnego paska i ten sam wzór, ale drukowany jakby od innego miejsca :D I ciekawi mnie czy jakakolwiek marka trzyma jeszcze poziom w tych kwestiach ;) nadzieję opieram na Lexusie, w którym niestety nie miałem okazji siedzieć. Może chociaż japońce...

Edytowane przez Adrian A-One
Opublikowano
Właśnie, zaraz się okaże że kupiłeś z przebiegiem 100k i zrobiłeś 30k... Rada dla autora tematu kup alfę romeo nie ma lepszych samochodów...

 

He he kupiłem z przebiegiem 98 tys a teram mam 150....właśnie w sobotę kupuję 3 swoją alfę.

Opublikowano
a ja nie rozumiem po co ktoś chce w bmw naped X

ani to fajne, ani praktyczne, ani tanie w eksploatacji, ani pożądane w bmw....

a przy obecnych zimach, raczej ich braku, zupełnie niepotrzebne

nie mowiąc juz o odbieraniu sobie radości przy śniegu o ile on spadnie ;)

 

68% idzie na tył 32% na przód...wiesz jak to pięknie bokiem idzie na śniegu? I zawsze pierwsze ze świateł....na mokrym i śliskim oczywiście.

Opublikowano
BMW nie ma odpowiednika R8. SUV'y są ładniejsze BMW niż Audi.

W "przeciętnych" modelach (seria 3 vs S4 itd.) po nowościach BMW, zwłaszcza M4, uważam, że idą łeb w łeb, ale to BMW musiało dogonić :P

Limuzyna natomiast jest zdecydowanie najładniejsza Audi. No i wersje kombi też ładniejsze są chyba jednak Audi.

 

Koniec OFF'a, chciałem po prostu zapytać czy nie macie wrażenia, że ponad 10 lat temu bezapelacyjnie wygrywało BMW, a teraz tak różnie :D

 

Najważniejsza jest jakość. Taki głupi przykład: u nas w e46 do dzisiaj przyciski (przynajmniej w mojej) na takiej kierownicy są całe. W Q7 po 2 latach kompletnie zdarte... wydawać by się mogło, że opuścili jakość w porównaniu do BMW. Potem siedziałem w X5, gdzie była imitacja drewna drukowana... nic nowego, ale w połowie druk ucięty, kilka milimetrów czarnego paska i ten sam wzór, ale drukowany jakby od innego miejsca :D I ciekawi mnie czy jakakolwiek marka trzyma jeszcze poziom w tych kwestiach ;) nadzieję opieram na Lexusie, w którym niestety nie miałem okazji siedzieć. Może chociaż japońce...

 

Tylko nie zapomnij, że audi to auto, a BMW................................ to nie tylko auto :8)

Gdyby nie BMW, to nie byłoby porządnych aut na świecie :8) BMW wyznacza trend, mode i wygląd porządnego auta :D

Opublikowano

Co do awaryjności x-a ja moją zrobiłem 80 tys. i w tym czasie wymieniłem jedną półoś amortyzatory i sprężyny z tyłu( przy czym sprężyna była pęknięta w czasie zakupu).

Co prawda sprężyny i amory do najtańszych nie należą ale moim zdaniem trwałość zawieszenia i napędu jest dobra. Zwłaszcza że autem nie poruszam się po autostradach

tylko po naszych polskich drogach a jakie one są każdy widzi.

Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedzi, jednak chyba wybiorę ta bez X z silnikiem 2.2-2.5, jechałem ostatnio taka 2.2 i bardzo fajnie się jeździ, zim jako takich nie ma jak ktoś to napisał, mieszkam na dolnymslasku drogi zazwyczaj odśniezone ;)
Opublikowano

Czwarta zime bede teraz jezdzil napedem na tyl. Kompletnie w niczym to nie przeszkadza kolego.

Jakbys mieszkal na wsi gdzies albo malym miasteczku i planowal wycieczki na rozdroza to rozumiem naped 4x4, ale wtedy raczej polecilbym Ci nissana patrola niz E46 mimo wszystko.

Pewnie, ze naped na 4 kola generalnie nie jest przeklenstem, ale ukryc sie nie da, ze koszty czesci ekspolatacyjnych z tym zwiazane sa wyzsze. Zyski na suchej nawierzchni natomiast zadne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, 330xi xd to chyba jeszcze nie x-drive:)

Ja mam 330xi z 2000r i nie narzekam. Auto jezdzi jak po sznurku, zwarte i b. przewidywalne. Spalanie miasto 13L, trasa 7-8.

Bokiem na suchym ani na mokrym nie polatasz,bo to nie auto do driftu. Ale bardzo przyjemnie sie jezdzi.

Polecam.

Opublikowano
BMW xDrive – jest układem który napędza wszystkie cztery koła opcyjnie w samochodach BMW serii 3 od typoszeregu E46 (dokładnie od 1999 r.) i serii 5 (od 2003 r. - BMW E60), seryjnie zaś w X3, X5 oraz X6. Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Przy dobrej przyczepności pojazdu 60 procent siły napędowej trafia do osi tylnej, a 40 procent do przedniej. Dzięki połączeniu z DSC (odpowiednik ESP) system zapobiega ewentualnemu poślizgowi i reaguje w czasie krótszym niż 100 milisekund.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie, zaraz się okaże że kupiłeś z przebiegiem 100k i zrobiłeś 30k... Rada dla autora tematu kup alfę romeo nie ma lepszych samochodów...

 

Alfa Romeo jest jak Lidl - codziennie coś nowego :lol:

Opublikowano

Teraz był test 330d a4 3.0 i scierwowagon pasat - wszystko pięknie w bmw ale zero atrakcji właśnie przez X.

Mimo, że nie jest to gazeta dla ścigantów ale ogólna auto moto.

Wiem, że to inny X niż w e46 ale napisałem to jako ciekawostkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.